FotbaIlflua Skrevet 16. mai 2020 #21361 Skrevet 16. mai 2020 14 timer siden, Luvinesta skrev: Hei du @Snøsøta Og jeg venter fortsatt i spenning. Ingen har klart det ennå. Kanskje du kan gi meg et eksempel der CBE svarer ufint på en konstruktiv (ikke frekk) kommentar? Det er umulig å dokumentere ovenfor deg da du ikke anerkjenner konstruktiv kritikk som konstruktiv kritikk. Fitfocus-eksempelet avviste du siden du mente at Fitfocus var bitchy. Da er det ikke vits å prøve å bevise noe for deg, da du vil avvise alle foreslåtte alternativer som ukontruktiv kritikk. 43
Aricia Skrevet 16. mai 2020 #21362 Skrevet 16. mai 2020 9 minutter siden, Isild skrev: Hun svarer nebbete. Hun tåler ikke kommentarer som ikke er smiger og skryt. Hun/de burde svare profesjonellt og i "kunden har alltid rett"-ånd med tanke på at dette er jobben deres. Eller la være og svare der noen bare er ute etter å lage dårlig stemning. Det hender vi får klager der jeg jobber også, eller at kunder er vrange og uhøflige. Skulle tatt seg ut om vi skulle svart som furtne tenåringer! Hvis noen er ute etter å lage dårlig stemning og dette er noe hun ikke ønsker i kommentarfeltet er jo den mest logiske løsningen å ikke publisere kommentaren i det hele tatt. Hun siler jo som kjent svært nøye, og har til og med bekreftet i kommentarfeltet at hun "modererer" kommentarer, dvs endrer ordlyd etter eget forgodtbefinnende før hun publiserer leserkommentarer under leserens nick, uten å markere på noen som helst måte at kommentaren er redigert. Så når hun svarer spydig og sarkastisk på kommentarer hun oppfatter som så frekke at hun mener de krever slike svar, da går jeg ut fra at den dårlige stemningen og krangelen som følger er noe hun ønsker i kommentarfeltet sitt. For meg framstår det som at hun slik framelsker polarisering i bloggen sin. Som et klassisk nettroll legger hun til rette for og regisserer at temperaturen i kommentarfeltet fyres opp, lesere går løs på hverandre, og antall kommentarer øker. Dersom man trenger økt engasjement for å friste annonsører er det kanskje eneste gjenstående løsning? Eller kanskje det er et mål i seg selv å vinne enhver diskusjon - det later jo til å være parets modus operandi i kommentarfelt ellers på nettet i hvert fall. Men jeg har litt vondt for å tro at to nestorer i bransjen er så ureflekterte mht hvordan de røkter en så viktig del av virksomheten som kommentarfeltet i bloggen. 45
Inocybe Skrevet 16. mai 2020 #21363 Skrevet 16. mai 2020 10 timer siden, Luvinesta skrev: - klippet - Og som svar til artikkelen i Aftenposten, jeg har ikke abonnement, og jeg ikke synes noe om artikkel-forfatteren da alt skal være PK og jeg mener at hun kun skriver om meninger det ikke koster noe å ha, så det ville farget mitt syn på hele artikkelen, men alt i alt så mener jeg (igjen, og igjen og igjen, og igjen...) at barneeksponering ikke er heldig. Såder. Hva med å se gjennom din forutinntatthet av Senneset og diskutere problemstillingen hun tar opp i stedet for å avfeie det som PK? Du er jo enig i budskapet om at barneeksponering ikke er bra så det burde være lett å overse hvem budbringeren er og diskuterer sak. Skikkelig ufin hersketeknikk å bruke PK for å ikke diskutere sak forresten. Siden du ikke har Aftenposten kan jeg hjelpe deg litt i gang. Senneset starter med å fortelle hun også ønsker fokus på barneeksponering. Hun spør om barnet er en del av det annonsørene betaler for. Hun tar opp UNICEFs anti-sharenting-kampanje og fortsetter med saken som var oppe i høyesterett hvor barnets side vant klart over foreldrenes ønsker og foreldre-rettigheter. Men hvem varsler barnas sak når de enten er for små eller ikke orker konflikten med foreldrene spør hun. Hun fortsetter med at hun ikke ønsker å henge ut enkeltforeldre men ønsker å stille spørsmål til delekulturen og annonsørene. For hvis en influenser er produktet, blir da barnet tilbehøret? Og hvis følgernes engasjement er det som selger annonser, og barnet er det som trigger flest hjerter, hva er det egentlig annonsørene kjøper? Hun avslutter med å spørre hvilke verdier annonsørene har når de bruker ikke samtykkekompetente barn og at vi som forbrukere er de som sitter på makten. Alt i alt mye av det samme som diskuteres her og i andre Rampelystråder. https://www.aftenposten.no/a-magasinet/i/QoALa4/hvis-en-influenser-er-produktet-blir-da-barnet-tilbehoeret-ingeborg-senneset? Så @Luvinesta Mener du Senneset har et poeng? Hvordan mener du du og jeg kan gjøre noe for å hjelpe de overeksponerte barna? 41
Luvinesta Skrevet 16. mai 2020 #21364 Skrevet 16. mai 2020 (endret) On 5/13/2020 at 10:28 PM, Luvinesta said: Dette er tull fra ende til annen. Det er langt fra nesegrus beundring til direkte ufyselige kommentarer ala: Når man redigerer så mye og glemmer «å sette» tilbake navelen. #thininspofrahelvete. Som småbarnsmor bør du ha litt mer mellom øra en å legge ut ihjel redigerte bilder for å se skinni ut. Stakkars barn som har en slik rollemodell. Er det f.eks denne kommentaren du siktet til som du mener at ihuga fans av CBE angriper? Alle som har litt vett i hodet reagerer når man ser slik oppførsel, det er helt normalt at man blir satt på plass når man oppfører seg som et troll som ikke vet hvordan de skal forholde seg til andre mennesker. Det gjelder ikke bare i kommentarfeltet til Caroline, men ellers i sammfunnet også. Ser ellers lite til nebbete kommentarer fra Caroline og mannen altså, så opplys meg gjerne om hvor alle disse kommentarene jeg ikke finner befinner seg. Om det ikke var denne kommentaren du siktet til så har jeg en oppfordring til deg. Vis meg én kommentar som er konstruktiv kritikk og ikke er gjennomsyret av forakt herfra til månen som blir angrepet i kommentarfeltet av andre. Jeg venter i spenning. En ting er at du mener at alt som er positivt i Carolines favør er nesegrus beundring, men slike stygge kommentarer som det over her er ikke en kommentar som smaker litt av kritikk. Og det er det som skjer gang på gang her inne, ting som ikke har rot i virkeligheten blir dratt frem som en sannhet, og det er nok derfor det er så mange som reagerer på denne tråden, betviler troverdigheten her inne, og ønsker å være et motstykke til alt som blir dratt ut av proposjoner. 5 hours ago, CecilieX said: Hele utgangspunktet for diskusjonen er det uthevede, der du bastant hevder at de sjelden svarer nebbete. Jeg fikk hakeslepp da jeg så det, da dette jo er så velkjent at det ikke kunne stå uimotsagt. Deretter kommer det haugevis av dokumentasjon på nettopp nebbete svar og at de lar egne lesere gå løs på kritiske lesere på rent ungdomsskolenivå. I stedet for å anerkjenne at det stemmer, endrer du premisset og sier at dokumentasjonen ikke finnes på nebbing der hun starter først. Og beskylder folk i tråden for løgn. Jeg har fortsatt ikke fått svar på hva du synes om dette fra er forretningsmessig perspektiv. Du forsvarer dog at nebbete svar er innafor, hvis de selv definerer av spørsmålet var frekt. Egentlig er det pussig likt begrunnelsen som de kom med da de ble tatt for jukset med kommentarer; de sank ned på egendefinerte nettrolls nivå. Det skulle ikke ha skjedd og de hadde lært sa de da. Nå, ca 5 år senere er nada endret, og de driver fortsatt på på samme vis. Noe du sier er helt greit og at du fullt ut forstår. Samtidig maner du til god oppførsel på nett, men det gjelder kanskje bare den ene veien? Jeg gjentar i alle fall min påstand om at for en som har internett som sin arbeidsplass og samtidig er avhengig av at annonsører ønsker å knytte merkevaren sin til seg, så er det lite klokt. Om du faktisk hadde lest innlegget hele mitt og ikke bare i full hast valgte å sitere det som kanskje kunne komme til din fordel om det ble lest ut av sammenheng så ville du raskt sett at jeg i det samme innlegget allerede etterspurte å se en kommentar som ikke var frekk først, og at jeg ikke forandret mening i etterkant. Så det er ikke nødvendig å prøve seg engang...Og dette er grunnen for at man "må" bli med videre på den meningsløse diskusjonen, om man ikke gjør det så vil det dukke opp tirader av nitpicking man aldri har ment eller skrevet, som innlegget ditt over, og som ellers ville stått som en ubesvart "sannhet". Det er ikke sjeldent dette blir dratt opp igjen gang på gang, så det er intet nytt under solen at det blir krangling, og det har jeg aldri nektet for. Men igjen, det dere alltid unnlater å nevne er vedkommende som var nedlatende/lite konstruktive som startet det eller stygge meldinger som lokket frem en reaksjon eller nebbete svar først, og da er det absolutt ikke kritikkverdig at de sier i fra på samme måte eller lar leserne sine si sin mening, det er helt normalt og helt på sin plass, det er slik det fungerer. Skal du leke nettroll, så må du regne med at det blir reaksjoner, dere kan ikke holde på med det i fred og ikke forvente å få svar når noen er uenige med dere. Kanskje dere er såpass skjermet her inne slik at dere kan kritisere relativt fritt og smålig, men med en gang dere beveger dere utenfor Rampelys forumet med samme type smålig kritikk så får dere passet deres påskrevet, for andre har et helt annet syn på hva en fruktbar debatt og konstruktiv kritikk faktisk er. Om dere derimot hadde klart å formulert dere på en slik måte at det ikke var gjennomsyret av forakt av alt dama foretar seg så ville dere helt sikkert fått langt hyggeligere svar tilbake på Carolines egen blogg. En ting som alltid blir dratt opp er evnen hennes til å ikke klare å ta kritikk, men dere er neimen ikke noe bedre på det selv. Leserne til Caroline leser bloggen av helt andre grunner enn det dere gjør, de leter ikke etter feil og ser ikke på det som en portal der hun er berittiget til å svare på alt av kritiske spørsmål og etiske problemstillinger, leserne som får glede av bloggen leser den for inspirasjon, de ser ikke på det som en utelukkende shady bedrift der hovedpersonene for flere år gjorde ditt og datt, men en helt vanlig ordinær blogg som deler inspirasjon om interør, mattips, turer som de får glede av å lese. Man ser så tydelig de kommentarene som er fra de som leser bloggen av helt andre grunner, og hvorfor skal de, som ikke har noe som helst interesse av hva hun formidler eller bloggen i seg selv overta og atpåtil kreve at svarene blir publisert og besvart hyggelig? At dere ikke får samme fripass på bloggen hennes også for å spre negativiet, må dere bare regne med. @Inocybe "Så fikk vi se de nye fine puppene hun kjøpte seg i fjor". Dette er ikke ett sukk, men en kommentar som er skrevet for å være ufyselig, og som fortjener svar på tiltale for det er ikke slik man skriver til andre mennesker. Punktum. For det første så har ikke bloggeier skrevet noe som helst om silikon på sin egen blogg, for det andre så er det faktisk ikke noe noen har noe med, uavhengig av hvor mye dere mener hun dytter puppene opp i kameraet... Så lenge hun ikke fronter plastisk kirugi på noen måte, så er hun helt fri til å gjøre hva hun vil med sin egen kropp, og ikke noe som trenger å være gjenstand for diskusjon da dette aldri er et tema bloggeier har tatt opp. Det er ingen tacky runkebilder på bloggen hennes, så det at du i neste åndedrag skriver det du gjør (nå skal jeg ikke engang gjengi det du skriver engang) så forteller det mer enn noe annet at barna aldri bør bli nevnt her inne, for dere skyr absolutt ingen midler for å få frem sjokkverdien i noe som i utgangspunktet ikke er noe problem, og det fortjener ingen kommentar annet enn at de som vil barnas beste aldri i verden ville formulert seg slik og kommet med slike assisasjoner. Sånn! Nå er det vel ikke flere rom for "misforståelser" og det er bare å tagge, sitere og komme med spekulasjoner om hva jeg egentlig mente eller ikke mente til krampa tar dere, for dette er siste ord fra meg i denne saken. Endret 16. mai 2020 av Luvinesta Skriveleif 13
MaleficentAurora Skrevet 16. mai 2020 #21365 Skrevet 16. mai 2020 8 minutter siden, Luvinesta skrev: Om du faktisk hadde lest innlegget hele mitt og ikke bare i full hast valgte å sitere det som kanskje kunne komme til din fordel om det ble lest ut av sammenheng så ville du raskt sett at jeg i det samme innlegget allerede etterspurte å se en kommentar som ikke var frekk først, og at jeg ikke forandret mening i etterkant. Så det er ikke nødvendig å prøve seg engang...Og dette er grunnen for at man "må" bli med videre på den meningsløse diskusjonen, om man ikke gjør det så vil det dukke opp tirader av nitpicking man aldri har ment eller skrevet, som innlegget ditt over, og som ellers ville stått som en ubesvart "sannhet". Brukere her blir jo sjokket og får hakeslepp rett som det er, men det blir ikke så mye mer dramatisk av at dere må påpeke det hele tiden. Det er ikke sjeldent dette blir dratt opp igjen gang på gang, så det er intet nytt under solen at det blir krangling, og det har jeg aldri nektet for. Men igjen, det dere alltid unnlater å nevne er vedkommende som skrev stygge meldinger og som lokket frem en reaksjon eller nebbete svar først, og da er det absolutt ikke kritikkverdig at de er nebbete eller lar leserne sine gi beskjed, det er helt normalt og helt på sin plass, det er slik det fungerer. Skal du leke nettroll, så må du regne med at det blir reaksjoner, dere kan ikke holde på med det i fred og ikke forvente å få svar når noen er uenige med dere. Kanskje dere er såpass skjermet her inne slik at dere kan kritisere relativt fritt og smålig, men med en gang dere beveger dere utenfor Rampelys forumet med samme type smålig kritikk så får dere passet deres påskrevet, for andre har et helt annet syn på hva en fruktbar debatt og konstruktiv kritikk faktisk er. Om dere derimot hadde klart å formulert dere på en slik måte at det ikke var gjennomsyret av forakt av alt dama foretar seg så ville dere helt sikkert fått langt hyggeligere svar tilbake på Carolines egen blogg. En ting som alltid blir dratt opp er evnen hennes til å ikke klare å ta kritikk, men dere er neimen ikke noe bedre på det selv. Leserne til Caroline leser bloggen av helt andre grunner enn det dere gjør, de leter ikke etter feil og ser ikke på det som en portal der hun er berittiget til å svare på alt av kritiske spørsmål og etiske problemstillinger, leserne som får glede av bloggen leser den for inspirasjon, de ser ikke på det som en utelukkende shady bedrift der hovedpersonene for flere år gjorde ditt og datt, men en helt vanlig ordinær blogg som deler inspirasjon om interør, mattips, turer som de får glede av å lese. Man ser så tydelig de kommentarene som er fra de som leser bloggen av helt andre grunner, og hvorfor skal de, som ikke har noe som helst interesse av hva hun formidler eller bloggen i seg selv overta og atpåtil kreve at svarene blir publisert og besvart hyggelig? At dere ikke får samme fripass på bloggen hennes også for å spre negativiet, må dere bare regne med. @Inocybe "Så fikk vi se de nye fine puppene hun kjøpte seg i fjor". Dette er ikke ett sukk, men en kommentar som er skrevet for å være ufyselig, og som fortjener svar på tiltale for det er ikke slik man skriver til andre mennesker. Punktum. For det første så har ikke bloggeier skrevet noe som helst om silikon på sin egen blogg, for det andre så er det faktisk ikke noe noen har noe med, uavhengig av hvor mye dere mener hun dytter puppene opp i kameraet... Så lenge hun ikke fronter plastisk kirugi på noen måte, så er hun helt fri til å gjøre hva hun vil med sin egen kropp, og ikke noe som trenger å være gjenstand for diskusjon da dette aldri er et tema bloggeier har tatt opp. Det er ingen tacky runkebilder på bloggen hennes, så det at du i neste åndedrag skriver det du gjør (nå skal jeg ikke engang gjengi det du skriver engang) så forteller det mer enn noe annet at barna aldri bør bli nevnt her inne, for dere skyr absolutt ingen midler for å få frem sjokkverdien i noe som i utgangspunktet ikke er noe problem, og det fortjener ingen kommentar annet enn at de som vil barnas beste aldri i verden ville formulert seg slik og kommet med slike assisasjoner. Og nå får dere bare tagge, sitere og komme med spekulasjoner om hva jeg egentlig mente eller ikke mente til krampa tar dere, for dette er siste ord fra meg i denne saken. Klarer du virkelig ikke svare enkelt før deg uten å komme med hel bok ut av det hele? 20
Gjest Lavande Skrevet 16. mai 2020 #21366 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 57 minutter siden, Luvinesta skrev: ....... For det første så har ikke bloggeier skrevet noe som helst om silikon på sin egen blogg, for det andre så er det faktisk ikke noe noen har noe med, uavhengig av hvor mye dere mener hun dytter puppene opp i kameraet... Så lenge hun ikke fronter plastisk kirugi på noen måte, så er hun helt fri til å gjøre hva hun vil med sin egen kropp, og ikke noe som trenger å være gjenstand for diskusjon da dette aldri er et tema bloggeier har tatt opp. .... Cbe.no har valgt å publisere bl.a. Fra https://www.carolinebergeriksen.no/2018/06/22/video-garden-tour/#comment-616810 Jeg lurer på hvorfor, hvis de ikke ønsker oppmerksomhet rundt det? Fra https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ "De trengte ikke å godkjenne kommentaren, men gjorde det.. Med andre ord et bevisst valg, slik at det kan virke som de ikke har noe imot at folk spekulerer." Endret 16. mai 2020 av Lavande
pøbelsara Skrevet 16. mai 2020 #21367 Skrevet 16. mai 2020 (endret) @Luvinesta: 1) Du oppfatter jo enhver kommentar som ufin. 2) Du diskuterer utfra kriteriet at CBE og leserne er på like fot og at hun har rett til å "forsvare seg". Hun driver business. Hun er himmelstormende ufin, enten du og hun oppfatter at andre begynte eller ikke. 3) Jeg og mange andre her, diskuterer utfra kriteriet at hun er en profesjonell aktør et marked som kommuniserer med leserne sine. Jeg tenker at CBe og mannen kunne lært mye av å lese feeden på VG-live. de får en haug provoserende og ufine kommentarer hele tiden, men svarer avvæpnende på dem - alltid. 4) Det er CBE som kontrollerer hva som publiseres i kommentarfeltet. Hvis hun ikke vil ha slike kommentarer, kan hun droppe å publisere dem men det gjør hun altså ikke. Det hun derimot gjør - som jeg bla har dokumentert for deg tidligere i år - i februar - er å la være å publisere helt saklige innlegg i kommentarfeltet sitt. Da du ba om bevis, la jeg inn imgur av innlegget mitt som avventet moderasjon. 5) Å hevde at du ikke gidder å forholde deg til innholdet i noe som er skrevet av en dyktig og viktig samfunnsdebattant som INgeborg Senneseth fordi du mener hun er for PK, er jo helt merkverdig. Har det falt deg inn at folk mener noe fordi de faktisk synes det er riktig og viktig? Dette punktet gjør virkelig at jeg har store problemer med å ta deg på alvor - jeg skjønner virkelig ikke argumentet. Endret 16. mai 2020 av pøbelsara 49
Aricia Skrevet 16. mai 2020 #21368 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 13 minutter siden, Lavande skrev: Cbe.no publiserte selv spekulasjoner vedrørende brystoperasjon i eget kommentarfelt, https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ . Jeg lurer på hvorfor de valgte det? Takk for påminnelsen! Jeg lette etter det aktuelle IG-innlegget, men hadde glemt at det var på LKEs instagram det ble postet, med den påfølgende kommentarutvekslingen. @Luvinesta Her får du også konteksten til puppekommentaren, og med den blir analysen din temmelig søkt. LKEs bilde med en toppløs CBE "tilfeldig" plassert i bakgrunnen, lett ute av fokus (men nok til at vi ser nakne pupper med trillrunde implantater i seg), ledsaget av LKEs caption om "den fine utsikten" er kanskje den mest patetiske fisking etter kommentarer jeg har sett noen gang i SoMe. Og med én gang noen biter på det særdeles lite subtile agnet ved å le av det, så er det "psykobitch" og "møkkakjerring". Igjen - jeg klarer ikke å tro at fotograf og polariseringsregissør ikke selv så denne komme. Han bestilte den jo tross alt. Ikke undervurder ham. Endret 16. mai 2020 av Aricia 48
Klemen10na Skrevet 16. mai 2020 #21369 Skrevet 16. mai 2020 Hvor mange tror at de kommer til å holde avstand i morgen? Hun skrev at hun ikke pyntet bordet for én meter avstand fordi det ikke så like pent ut bildemessig, men at det ikke betyr at de ikke skulle holde avstand. I disse tider hadde dere fått mer skryt for riktig avstand, folk trenger sikkert inspirasjon til borddekking med avstand. Altså, hallo? Hvorfor har dere ikke holdt avstand til de dere har møtt i det siste da? Dere har hatt nærkontakt med flere, men på 17. mai skal dere plutselig holde avstand? Kjøper ikke den. 37
pøbelsara Skrevet 16. mai 2020 #21370 Skrevet 16. mai 2020 8 minutter siden, Klemen10na skrev: Hvor mange tror at de kommer til å holde avstand i morgen? Hun skrev at hun ikke pyntet bordet for én meter avstand fordi det ikke så like pent ut bildemessig, men at det ikke betyr at de ikke skulle holde avstand. I disse tider hadde dere fått mer skryt for riktig avstand, folk trenger sikkert inspirasjon til borddekking med avstand. Altså, hallo? Hvorfor har dere ikke holdt avstand til de dere har møtt i det siste da? Dere har hatt nærkontakt med flere, men på 17. mai skal dere plutselig holde avstand? Kjøper ikke den. Hun har jo ikke bare latt være å forholde seg til reglene om avstand, men også dokumentert det ganske behørig i sine ulike kanaler. Nok et kapittel i uforståelig merkverdig oppførsel fra en som lever av å påvirke folk. 27
MaleficentAurora Skrevet 16. mai 2020 #21372 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 36 minutter siden, Klemen10na skrev: Hvor mange tror at de kommer til å holde avstand i morgen? Hun skrev at hun ikke pyntet bordet for én meter avstand fordi det ikke så like pent ut bildemessig, men at det ikke betyr at de ikke skulle holde avstand. I disse tider hadde dere fått mer skryt for riktig avstand, folk trenger sikkert inspirasjon til borddekking med avstand. Altså, hallo? Hvorfor har dere ikke holdt avstand til de dere har møtt i det siste da? Dere har hatt nærkontakt med flere, men på 17. mai skal dere plutselig holde avstand? Kjøper ikke den. 26 minutter siden, pøbelsara skrev: Hun har jo ikke bare latt være å forholde seg til reglene om avstand, men også dokumentert det ganske behørig i sine ulike kanaler. Nok et kapittel i uforståelig merkverdig oppførsel fra en som lever av å påvirke folk. Hun har opptred på en måte som har satt kaffen i halsen hos meg mange ganger. Fullstendig arrogant og har null forståelser før hvorfor reglene er som de er nå, er mitt inntrykk av henne. Sitter med en følelse av at LK er den som har prøvd å holde seg til reglene; MEEN feilet kraftig da han tok seg løpetur i Oslo, mens hun har bare tenkt meg meg atter meg. Også er jeg enig i hva dere to siet i kommentarene deres🙂 Endret 16. mai 2020 av MaleficentAurora Redigert og tilføyelse 9
Klemen10na Skrevet 16. mai 2020 #21373 Skrevet 16. mai 2020 5 minutter siden, MaleficentAurora said: Hun har opptred på en måte som har satt kaffen i halsen hos meg mange ganger. Fullstendig arrogant og har null forståelser før hvorfor reglene er som de er nå, er mitt inntrykk av henne. Sitter med en følelse av at LK er den som virkelig har prøvd å holde seg til reglene imens hun har bare tenkt meg meg atter meg. Også er jeg enig i hva dere to siet i kommentarene deres🙂 Med tanke på at han tenkte at en løpetur i Oslo i den verste tiden var en god idé så er jeg ikke helt enig i akkurat den. 22
MaleficentAurora Skrevet 16. mai 2020 #21374 Skrevet 16. mai 2020 7 minutter siden, Klemen10na skrev: Med tanke på at han tenkte at en løpetur i Oslo i den verste tiden var en god idé så er jeg ikke helt enig i akkurat den. Herregud, det hadde jeg glemt helt av🙈 Takk for at du skrev det. Skal redigere innlegget mitt ang LK. 6
Gjest Snøsøta Skrevet 16. mai 2020 #21375 Skrevet 16. mai 2020 2 timer siden, Inocybe skrev: Igjen så tolker du som fanden leser bibelen 🙄 Jeg er helt overbevist om at denne kommentaren ikke er en slibrig-mannfolk-på-byen-kommentar. Jeg leser den utelukkende som et irritert sukk over den ekstreme utseende, kropps, rumpe, mage og puppefokus CBE fronter. Et oppgitt "Pupper i fokus nå igjen? Skjønner du ikke at voksne småbarnsmødre er særdeles lite interessert i andre damers pupper? Du glemmer hvem leserne dine er og hvem du selger annonser for." CBE.no har en bilde-estetikk som veldig ofte bruker virkemidler som ellers mest brukes i manneblader/mykporno. Det er veldig rart med et virtuelt uttrykk som i den grad kræsjer med den ønskede leserdemografien. Ikke rart noen av og til blir så oppgitte de slenger litt med leppene. De kommentarene som CBE faktisk burde reagere på er slike som 🔥🍑. Der sier leseren direkte at de oppfatter bildet som sterkt seksuelt. Her kommer kommentarene fra de "slibrige mannfolkene på byen" du beskriver over og i stedet for å slå ned på den virtuelle "klapsingen på rumpa" fra disse så svarer CBE "blygt" 🙈. Veldig skremmende at CBE oppmuntrer til at slibrige mannfolk skal runke til bildene hennes - og så er neste bilde et av et lite barn 😳. Veldig treffende! Helt enig 👏👏
Mrs Robinson Skrevet 16. mai 2020 #21376 Skrevet 16. mai 2020 12 timer siden, Luvinesta skrev: det var heller veldig gode eksempler på at enkelte av prinsipp alltid skal krangle og lage dårlig stemnig. Takes one to know one... 13
prudens Skrevet 16. mai 2020 #21377 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, Luvinesta skrev: Om du faktisk hadde lest innlegget hele mitt og ikke bare i full hast valgte å sitere det som kanskje kunne komme til din fordel om det ble lest ut av sammenheng så ville du raskt sett at jeg i det samme innlegget allerede etterspurte å se en kommentar som ikke var frekk først, og at jeg ikke forandret mening i etterkant. Så det er ikke nødvendig å prøve seg engang...Og dette er grunnen for at man "må" bli med videre på den meningsløse diskusjonen, om man ikke gjør det så vil det dukke opp tirader av nitpicking man aldri har ment eller skrevet, som innlegget ditt over, og som ellers ville stått som en ubesvart "sannhet". Det er ikke sjeldent dette blir dratt opp igjen gang på gang, så det er intet nytt under solen at det blir krangling, og det har jeg aldri nektet for. Men igjen, det dere alltid unnlater å nevne er vedkommende som var nedlatende/lite konstruktive som startet det eller stygge meldinger som lokket frem en reaksjon eller nebbete svar først, og da er det absolutt ikke kritikkverdig at de sier i fra på samme måte eller lar leserne sine si sin mening, det er helt normalt og helt på sin plass, det er slik det fungerer. Skal du leke nettroll, så må du regne med at det blir reaksjoner, dere kan ikke holde på med det i fred og ikke forvente å få svar når noen er uenige med dere. Kanskje dere er såpass skjermet her inne slik at dere kan kritisere relativt fritt og smålig, men med en gang dere beveger dere utenfor Rampelys forumet med samme type smålig kritikk så får dere passet deres påskrevet, for andre har et helt annet syn på hva en fruktbar debatt og konstruktiv kritikk faktisk er. Om dere derimot hadde klart å formulert dere på en slik måte at det ikke var gjennomsyret av forakt av alt dama foretar seg så ville dere helt sikkert fått langt hyggeligere svar tilbake på Carolines egen blogg. En ting som alltid blir dratt opp er evnen hennes til å ikke klare å ta kritikk, men dere er neimen ikke noe bedre på det selv. Leserne til Caroline leser bloggen av helt andre grunner enn det dere gjør, de leter ikke etter feil og ser ikke på det som en portal der hun er berittiget til å svare på alt av kritiske spørsmål og etiske problemstillinger, leserne som får glede av bloggen leser den for inspirasjon, de ser ikke på det som en utelukkende shady bedrift der hovedpersonene for flere år gjorde ditt og datt, men en helt vanlig ordinær blogg som deler inspirasjon om interør, mattips, turer som de får glede av å lese. Man ser så tydelig de kommentarene som er fra de som leser bloggen av helt andre grunner, og hvorfor skal de, som ikke har noe som helst interesse av hva hun formidler eller bloggen i seg selv overta og atpåtil kreve at svarene blir publisert og besvart hyggelig? At dere ikke får samme fripass på bloggen hennes også for å spre negativiet, må dere bare regne med. @Inocybe "Så fikk vi se de nye fine puppene hun kjøpte seg i fjor". Dette er ikke ett sukk, men en kommentar som er skrevet for å være ufyselig, og som fortjener svar på tiltale for det er ikke slik man skriver til andre mennesker. Punktum. For det første så har ikke bloggeier skrevet noe som helst om silikon på sin egen blogg, for det andre så er det faktisk ikke noe noen har noe med, uavhengig av hvor mye dere mener hun dytter puppene opp i kameraet... Så lenge hun ikke fronter plastisk kirugi på noen måte, så er hun helt fri til å gjøre hva hun vil med sin egen kropp, og ikke noe som trenger å være gjenstand for diskusjon da dette aldri er et tema bloggeier har tatt opp. Det er ingen tacky runkebilder på bloggen hennes, så det at du i neste åndedrag skriver det du gjør (nå skal jeg ikke engang gjengi det du skriver engang) så forteller det mer enn noe annet at barna aldri bør bli nevnt her inne, for dere skyr absolutt ingen midler for å få frem sjokkverdien i noe som i utgangspunktet ikke er noe problem, og det fortjener ingen kommentar annet enn at de som vil barnas beste aldri i verden ville formulert seg slik og kommet med slike assisasjoner. Sånn! Nå er det vel ikke flere rom for "misforståelser" og det er bare å tagge, sitere og komme med spekulasjoner om hva jeg egentlig mente eller ikke mente til krampa tar dere, for dette er siste ord fra meg i denne saken. 👏👏Velig enig i det du skriver her og tidligere innlegg , bakover her. Du får sagt av det jeg tenker ..Skjønner at enkelte ønsker å ha tråden her for seg selv, slik at de kan drive med sleivsparkingen og sine småligheter i fred. uten innblandingen fra kritikere av tråden, men det er på sin plass at noen sier fra., Veldig bra du gidder, og den puppe kommentaren ,helt hinsides at noen synes den er innafor. Det sier bare noe om den forakten man vise og føler over for CBE, og det er ikke pent. Man lever i et samfunn der netthets er viktig og hvordan vi som voksene er rollemodell for våre barn, og unge, Denne tråden og Rampelys er er et prakt eksempel på dårlig nettvett, full av forakt og nedsettende kommentarer. 10
Gjest Saronsrose Skrevet 16. mai 2020 #21378 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 20 minutter siden, prudens skrev: Skjønner at enkelte ønsker å ha tråden her for seg selv, slik at de kan drive med sleivsparkingen og sine småligheter i fred. Nettopp. Som jeg skrev tidligere så virker som en viss gruppe vil ha sin egen runkering i fred og ro. Som de har hatt nå i mange år! Man får bakoversveis som ny her inne, når første innlegg blir møtt med med en oppfordring til andre om at de skal ignorere deg, og la innleggene dine synke til bunns. På tide det blir tatt et oppgjør med ukulturen i denne tråden. Endret 16. mai 2020 av Saronsrose
MaleficentAurora Skrevet 16. mai 2020 #21379 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 4 minutter siden, Saronsrose skrev: Nettopp. Som jeg skrev tidligere så virker som en viss gruppe vil ha sin egen runkering i fred og ro. Som de har hatt nå i mange år! Man får bakoversveis som ny her inne, når første innlegg blir møtt med med en oppfordring til andre om at de skal ignorere deg, og la innleggene dine synke til bunns. På tide det blir tatt et oppgjør med ukulturen i denne tråden. Så ha vi dem som bare tusle innom å babler i vei uten å vedlegge noe som helst for dokumentasjon av påstandenen sine. Og får de ikke viljen sin så er det rett på ignorerings listen slik at de kan bade seg i innlegger å likes som passer dem best. Endret 16. mai 2020 av MaleficentAurora 21
pøbelsara Skrevet 16. mai 2020 #21380 Skrevet 16. mai 2020 Nå må du seriøst rulle inn, Prudens. jeg driver IKKE med nettmobbing, så det kan du bare droppe å komme med beskyldninger om. Det er en evig runddans med beskyldninger om nettmobbing i det øyeblikket man uttaler seg kritisk om noe som helst og jeg begynner å bli grundig lei. Kan du ikke komme med noen motargumenter istedet for å slenge ut slik? Hva synes du om at LKE la ut et bilde med kona helt tydelig toppløs i bakgrunnen? Hva tenker du om at man først legger inn kritiske kommentarer i eget kommentarfelt som man har full kontroll på, for så å tillate at folk kommer inn og kaller kritikerne troll og drittkjerringer? Det har vært en rekke ting publisert i det kommentarfaltet som ville blitt moderert bort her på KG - i innlegget hvor noen kommenterte innhold og grad av slitenhet i løpet av CBEs arbeidsdag, ligger det en hel rekke svar som ville blitt moderert bort her, som CBE har publisert i sin kanal. Jeg synes det er skremmende at mange mennesker synes alt er greit av ufinheter så lenge man er enig med avsenderen. Hvis man synes det er feil at CBE får kritikk, så synes man hva som helst av ufinheter er OK. Jeg rapporterer for eksempel ting jeg synes er utenfor av kritikk av CBE som kommer i denne tråden - selv om jeg er enig i at hun bør kritiseres for noe av det hun gjør, så synes jeg stygge personkarakteristikker og spekulasjoner er utenfor, og rapporterer det dermed. I kommentarfeltet i bloggen tillates både troll-betegnelser og utsagn om at folk er arbeidsledige og misunnelige når de våger å kritisere. Det er så ufint - og så barnslig at det er helt ufattelig at en proff medieaktør synes slik er greit. 48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå