Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

CBE og hennes enste betalte ansatt vet å sette seg i lyset uten andres hjelp når det kommer til å være frekk både synlig å skjult. Det som oppfattes som greit å nøytralt svar har som  oftest et skjult frekkhet av tone under seg. Så lenge CBE ikke blir over røstet med kosmemose å roserøde ord av komplimenter så tuter og kjører de på som de vil. Det har vært mange eksempler på det fra Instagram også.

Jeg er helt enig. Og så pøser de på med smilefjes og det er bare for å være spydig på en utspekulert måte. Skjult mobbing kaller jeg det. Vanlig blant ungdomsskoleelever. 

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 hours ago, MaleficentAurora said:

CBE og hennes enste betalte ansatt vet å sette seg i lyset uten andres hjelp når det kommer til å være frekk både synlig å skjult. Det som oppfattes som greit å nøytralt svar har som  oftest et skjult frekkhet av tone under seg. Så lenge CBE ikke blir over røstet med kosmemose å roserøde ord av komplimenter så tuter og kjører de på som de vil. Det har vært mange eksempler på det fra Instagram også.

Det her er jo kremeksempel på hva jeg snakker om! Når man bare kan vrøvle i vei uten å komme med noe konkret bevis eller kan dokumentere noe av det man kommer med så kan man jo lyve om alt og si at det er en sannhet. Det er nok av bevis på forrige side at ting som ikke er "kosemose og roserøde ord av komplimenter" blir besvart hyggelig, med mindre du og andre mener at hun skal svare hyggelig på frekke meldinger, da forstår jeg jo mer av hva som er greia, men det gjør henne dermed ikke nebbete eller frekk.

@Vipser Er du virkelig seriøst nå? Tror du kommentaren om de fine puppene hun hadde kjøpt seg var et kompliment??
@Inocybe At hun har operert seg uten å nevne det med ett ord på bloggen gir en like mye rett til å si: Så fikk vi sett de nye fine puppene hennes" som en slesk kar på byen kan si "Så fikk jeg sett de fine puppene/låra dine/rumpa di, du ber jo om det" til ei jente som går med utrigning eller en kort/tettsittende kjole på byen. Det gir ingen rett til å oppføre seg som et ekkel gris og slike svin fortjener svar på tiltale. Normal folkeskikk gjelder nok både på nett og ellers i samfunnet, så selv om du mener at Caroline kanskje fortjener slike slibrige og stygge kommentarer som er ment utelukkende for å være stygg og ekkel og mener den er innafor og et "kompliment" så sier det kanskje en hel del mer om deg og dine verdier.
@Surikatt Skjult mobbing?! Har du sett tråden du er aktiv i?

Herlighet! Godt vi alle er forskjellige sier jeg bare, og det er like greit at slikt skjer på forum og i kommentarfelt som hos bloggere eller i VG så folk får sett hvordan holdninger som finnes der ute, selv om det finnes mange kampanjer som gjør sitt for å redusere netthets og folk blir mer bevisst rundt det, så har man en lang vei å gå, og denne tråden og rampelys generelt er et godt eksempel på akkurat det. Det virker heldigvis som bloggeier gir en lang marsj i hva som blir skrevet om henne og hun ler sikkert hele veien til banken, men at barn og unge lærer av dette som ligger åpent er mer bekymringsverdig.

Og forøvrig: Moderatorer, jeg føler med dere og beklager at jeg bidro til denne meningsløse suppa jeg visste det ville bli da jeg forsøkte å diskutere sak igjen 🙈

Endret av Luvinesta
  • Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Luvinesta skrev:

Det her er jo kremeksempel på hva jeg snakker om! Når man bare kan vrøvle i vei uten å komme med noe konkret bevis eller kan dokumentere noe av det man kommer med så kan man jo lyve om alt og si at det er en sannhet. Det er nok av bevis på forrige side at ting som ikke er "kosemose og roserøde ord av komplimenter" blir besvart hyggelig, med mindre du og andre mener at hun skal svare hyggelig på frekke meldinger, da forstår jeg jo mer av hva som er greia, men det gjør henne dermed ikke nebbete eller frekk.

@Vipser Er du virkelig seriøst nå? Tror du kommentaren om de fine puppene hun hadde kjøpt seg var et kompliment??
@Snøsøta Neh, tror heller du er Carolines monkey så mye hun kommer under huden på deg...
@Inocybe At hun har operert seg uten å nevne det med ett ord på bloggen gir en like mye rett til å si: Så fikk vi sett de nye fine puppene hennes" som en slesk kar på byen kan si "Så fikk jeg sett de fine puppene/låra dine/rumpa di" til ei jente som går med utrigning eller en kort/tettsittende kjole på byen. Det gir ingen rett til å oppføre seg som et ekkel gris og slike svin fortjener svar på tiltale. Normal folkeskikk gjelder nok både på nett og ellers i samfunnet, selv om du mener at Caroline kanskje fortjener slike slibrige og stygge kommentarer som er ment utelukkende for å være stygg og ekkel.

Godt vi alle er forskjellige sier jeg bare, og det er like greit at slikt skjer på forum og i kommentarfelt som hos bloggere eller i VG så folk får sett hvordan holdninger som finnes der ute, selv om det finnes mange kampanjer som gjør sitt for å redusere netthets og folk blir mer bevisst rundt det, så har man en lang vei å gå, og denne tråden og rampelys generelt er et godt eksempel på akkurat det. Det virker heldigvis som bloggeier gir en lang marsj i hva som blir skrevet om det og hun ler sikkert hele veien til banken, men at barn lærer av dette som ligger åpent er mer bekymringsverdig. Ikke rart gutter har et så dårlig syn på jenter heller "De ber jo om det" som regel...

Dette paret er eksperter på netthets. De lar andre gjøre jobben for seg i eget kommentarfelt. Noe så usmakelig. 

• Liker 20
Skrevet
41 minutter siden, Luvinesta skrev:

@pøbelsara @MissLucy Dere vet at hun ikke svarer frekt på nøytrale spørsmål som innebærer konstruktiv kritikk, for det er helt normalt å ville forsvare seg mot kritikk man føler er urettferdig, det er noe vi alle gjør. Og om dere ikke tør eller vil vise til eksempler forteller jo bare at de er ganske drøye og noe folk generelt ville reagert på, selv om dere kanskje ikke gjør det siden dere allerede er såpass farget i kritikken mot henne. Ellers ville det vært noe sak å kommet med et eksempel som viser hvor nebbete hun er på saklige kommentarer. Det er lov å ta igjen med samme mynt om man føler seg angrepet og folk er stygge i kommentarfelt på nettet, og det er helt på sin plass

jo, det er nettopp det hun gjør.

Jeg er helt enig i at det er normalt å forsvare seg mot urettferdig kritikk, og nettopp derfor forsvarte jeg hennes rett til å svare litt snappy på kommentarene om overpisket krem forleden. Men hun svarer snappy på alt.

Hun evner ikke å skille mellom nøytrale spørsmål og hets. Hun leser absolutt alt i verste mening, og svarer deretter.

Vi har kommet med mange eksempler. Jeg kommer ikke til å lete dem opp for deg enda en gang. Du vet hva de handler om. Dronen på Dovre for eksempel er et veldig godt eksempel.

• Liker 31
Skrevet (endret)

@Luvinesta - den kommentaren om nye pupper var jo en kommentar til et bilde som LKE la ut hvor kona poserer (blurry) i bakgrunnen) toppløs. Ikke verdens mest smakfulle kommentar, kanskje, men psycbhobitch? really? Synes du det er greit? 

Og man å jo være blind for å ikke e at det er gjort noen relativt radikale endringer i brystområdet. Ja - de skriver ikke om det  i bloggen - men samtidig er det postet hundrevis av bilder med fokus på bryst siden våren 2018. De lever av sosiale medier, som består av tekst og bilder.

Edit: og det @MissLucy sier rett over her.

Og hva synes du om kronikken til Ingeborg Senneseth? 

Endret av pøbelsara
  • Liker 35
Skrevet

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/03/16/lordag-ski-og-aperol-oclock/

Her forklarer CBE hva som publiseres, feks at en leser ber en annen om å slutte å bry seg. Hun svarer ikke selv på «full sparkel» (som jeg oppfatter sleivete formulert, men det er jo noe mange antakeligvis lurer på og selv om det medfører riktighet at CBE har mye sminke på uansett hva hun gjør, oppfatter CBE spørsmålet som negativt og i stedet for å svare konstruktivt selv feks «det er for bildenes skyld», «jeg trives best slik» eller hva som er årsaken, lar de/hun/han andre lesere overta. Som vanlig. 

• Liker 29
Skrevet

La oss ta en ny titt.. vedkommende sier jo i tillegg til fine pupper også at hen ser opp til bloggere som er ærlige og ikke skjuler at de har operert seg 🤔 hvorfor ikke svare med flau ape og fersken som når de får komplimenter for stussen?? Nei, psychobitch og nesevise møkkakjerring her, altså..

https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/

• Liker 26
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Her forklarer CBE hva som publiseres, feks at en leser ber en annen om å slutte å bry seg. Hun svarer ikke selv på «full sparkel» (som jeg oppfatter sleivete formulert, men det er jo noe mange antakeligvis lurer på og selv om det medfører riktighet at CBE har mye sminke på uansett hva hun gjør, oppfatter CBE spørsmålet som negativt og i stedet for å svare konstruktivt selv feks «det er for bildenes skyld», «jeg trives best slik» eller hva som er årsaken, lar de/hun/han andre lesere overta. Som vanlig. 

Andre lesere som alltid har fornavn som nickname. Har alltid synes det er så rart. Jeg bruker alltid noe svada i det feltet, aldri et navn. 

Endret av Vipser
  • Liker 13
Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Luvinesta skrev:

@Snøsøta Neh, tror heller du er Carolines monkey så mye hun kommer under huden på deg...

Eh, tror ikke du helt skjønner hva det uttrykket betyr..

@Inocybe At hun har operert seg uten å nevne det med ett ord på bloggen gir en like mye rett til å si: Så fikk vi sett de nye fine puppene hennes" som en slesk kar på byen kan si "Så fikk jeg sett de fine puppene/låra dine/rumpa di, du ber jo om det" til ei jente som går med utrigning eller en kort/tettsittende kjole på byen. Det gir ingen rett til å oppføre seg som et ekkel gris og slike svin fortjener svar på tiltale. Normal folkeskikk gjelder nok både på nett og ellers i samfunnet, så selv om du mener at Caroline kanskje fortjener slike slibrige og stygge kommentarer som er ment utelukkende for å være stygg og ekkel og mener den er innafor og et "kompliment" så sier det kanskje en hel del mer om deg og dine verdier.

Dette er den mest absurde kommentaren jeg har hørt i og med at CBE.no akkurat har lansert en undertøyskolleksjon hvor hoveddelen av tilbakemeldingene som hun selv publiserer på bloggen og som hun takker for går på kroppen hennes og ikke kolleksjonen som hun skal har brukt 1-1/2 år på å «designe». Så er en kommentar om at hun har tatt silikon plutselig trakassering? 
@Surikatt

Endret av Snøsøta
Sorry, får ikke til å slette taggen av deg @surikat
Skrevet

Tenk å ha en ansatt som kaller andre for psykobitch i offentligheten - til og med skriftlig og til en navngitt person. Det er dårlig for omdømmet, det. 

• Liker 43
Skrevet
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Tenk å ha en ansatt som kaller andre for psykobitch i offentligheten - til og med skriftlig og til en navngitt person. Det er dårlig for omdømmet, det. 

Tenker jeg også. Men, det er god underholdning for andre, når LKE fyrer av i kommentarfelt her og der. Det diskuteres på symøtene jeg frekventerer 😂

• Liker 24
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Kollontaj said:

Hadde du likt å fått spørsmål om du aldri viste deg utendørs uten "full sparkel"? Og at du ville sett både yngre og freshere ut om du sminket deg annerledes? Jepp, sleivete og jeg også hadde svart spydig på en slik kommentar, eller, nå svarte hun ikke spydig engang, men det var andre som reagerte, hun svarte: Nei, man har selvsagt lov å bry seg uavhengig av om det positivt eller negativt 🙂 Det var jo derfor jeg godkjente kommentaren din 🙂

Og sikkert derfor hun godkjente de andre også. Det skal vel gå andre veien også, eller mener du at det er bare de sleivete som skal få lov til å kommentere hos henne på egen blogg?
Hun skrev det bra: Alle får lov til å svare for seg om de gjør det på en konstruktiv og grei måte 🙂 Angående dette med å kommentere frekt så går vel det begge veier. Mitt inntrykk er at de som skal kommentere kritisk som regel er de første til å tøye akkurat den strikken.

Skal ikke de andre leserne få lov til å kommentere? Skal hun la være å publisere disse slik at det kun er de frekke som står igjen? 🤨

Og som svar til artikkelen i Aftenposten, jeg har ikke abonnement, og jeg ikke synes noe om artikkel-forfatteren da alt skal være PK og jeg mener at hun kun skriver om meninger det ikke koster noe å ha, så det ville farget mitt syn på hele artikkelen, men alt i alt så mener jeg (igjen, og igjen og igjen, og igjen...) at barneeksponering ikke er heldig. Såder.

Endret av Luvinesta
  • Liker 6
Skrevet

Så å svare «slutt å bry deg» er konstruktivt? Det var poenget mitt. 

Hun har en blogg som blant annet handler om å sminke seg, så spørsmålet om sminke er legitimt om enn sleivete. Hvorfor ikke svare i stedet for å slippe til det hun kaller konstruktivt, men som faktisk er frekt? Å kalle Pøbelsara for drittkjerring, er heller ikke en konstruktiv kommentar, men vi ser jo at grensen for hva CBE mener er konstruktivt varierer sterkt ut i fra om kommentaren støtter CBE eller ikke.  

• Liker 29
Skrevet
57 minutter siden, Luvinesta skrev:

Seriøsiteten med deg forsvant meget kjapt å uendelige hus forbi. Du prøver så hardt med dine motargumenter på noe så enkle kommentarer at det blir til et lite sirkus som kun består av deg og dine susende ord🙈🙉🙊

• Liker 11
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Kollontaj said:

Så å svare «slutt å bry deg» er konstruktivt? Det var poenget mitt. 

Hun har en blogg som blant annet handler om å sminke seg, så spørsmålet om sminke er legitimt om enn sleivete. Hvorfor ikke svare i stedet for å slippe til det hun kaller konstruktivt, men som faktisk er frekt? Å kalle Pøbelsara for drittkjerring, er heller ikke en konstruktiv kommentar, men vi ser jo at grensen for hva CBE mener er konstruktivt varierer sterkt ut i fra om kommentaren støtter CBE eller ikke.  

Hvor skrev Caroline "slutt å bry deg"?
Eller var det noen andre som skreiv det? Det er like lite konstruktivt, men igjen, så var det ikke Caroline som startet det. Hadde "Siv" som ranter nedover hele kommentarfeltet med frekke svar, vært hyggelig i utgangspunktet og formulert seg helt annerledes, så ville det ikke vært noe sak overhodet.

Og dokumentasjon på at Pøbelsara har blitt kalt drittkjerring og eventuell i hvilken setting det var, hva hun evt. skrev først eller hva andre svarte mangler, så da blir det kun en side. Jeg vil se kommentar og svar før jeg gjør opp en mening.

Igjen, Caroline startet det ikke.

Endret av Luvinesta
  • Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, MaleficentAurora said:

Seriøsiteten med deg forsvant meget kjapt å uendelige hus forbi. Du prøver så hardt med dine motargumenter på noe så enkle kommentarer at det blir til et lite sirkus som kun består av deg og dine susende ord🙈🙉🙊

Deg om det, når du ikke har noe å tilføre debatten uten å være usakelig og masete så er det fint at det finnes en ignoreringsknapp.

• Liker 5
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Luvinesta skrev:

Deg om det, når du ikke har noe å tilføre debatten uten å være usakelig og masete så er det fint at det finnes en ignoreringsknapp.

Masete? Hvor har jeg mast hen? Jeg sier mine meninger å synspunkter. Attått stilt spørmål når diskusjonen over en filleting/bagatell har blitt over på flere unødvendige sider. Rett dine ord til deg selv før du sparke dem over til meg eller andre😉

Om du hadde giddet og sett etter så siterer jeg deg svært lite/sjelden av det du har og komme med. Og det sier vel sitt hvor du står hen fra mitt inntrykk og synspunkt i debatten om CBE.

Endret av MaleficentAurora
Tilføyelse
  • Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, Luvinesta skrev:

Hvor skrev Caroline "slutt å bry deg"?
Eller var det noen andre som skreiv det? Det er like lite konstruktivt, men igjen, så var det ikke Caroline som startet det. Hadde "Siv" som ranter nedover hele kommentarfeltet med frekke svar, vært hyggelig i utgangspunktet og formulert seg helt annerledes, så ville det ikke vært noe sak overhodet.

Og dokumentasjon på at Pøbelsara har blitt kalt drittkjerring og eventuell i hvilken setting det var, hva hun evt. skrev først eller hva andre svarte mangler, så da blir det kun en side. Jeg vil se kommentar og svar før jeg gjør opp en mening.

Igjen, Caroline startet det ikke.

Leste du ikke kommentarfeltet eller hva jeg skrev? Hun publiserer en kommentar der en leser skriver til en annen at hun skal slutte å bry seg og hevder etterpå at hun publiserer konstruktive kommentarer. Om man ikke klarer å lese tonen og måten kritikere imøtegås på, har man ikke forståelse for god bedriftsledelse, god kommunikasjon med grunnlaget for bedriften dvs leserne og heller ikke særlig peiling på pragmatikk. Take your pick. 

Lærte CBE.no av tilbakemeldingene her?

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/10/29/var-kommunikasjon-er-gull-verdt/

(Og innlegget etter dette, forøvrig)

Jeg mener de har fortsatt i samme tralten, uansett hvem av dem det er som svarer. 

• Liker 24
Skrevet
1 hour ago, MissLucy said:

jo, det er nettopp det hun gjør.

Jeg er helt enig i at det er normalt å forsvare seg mot urettferdig kritikk, og nettopp derfor forsvarte jeg hennes rett til å svare litt snappy på kommentarene om overpisket krem forleden. Men hun svarer snappy på alt.

Hun evner ikke å skille mellom nøytrale spørsmål og hets. Hun leser absolutt alt i verste mening, og svarer deretter.

Vi har kommet med mange eksempler. Jeg kommer ikke til å lete dem opp for deg enda en gang. Du vet hva de handler om. Dronen på Dovre for eksempel er et veldig godt eksempel.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/07/22/tour-de-dovre-er-gang/

Dette innlegget? Synes ikke noen var frekke her, bortsett fra den litt snappy "Det er strengt tatt deres eget ansvar å sette dere inn i restriksjoner for dronebruk", men ellers ingen fra verken lesere eller Caroline?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...