SusieDerkins Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #21281 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 1 time siden, MaleficentAurora skrev: Kan jeg spørre hva diskusjonen nå går ut på? Er en smule forvirret💫 det er en bruker (som er vel kjent for aldri noensinne å ha dokumentert noe som helst, til tross titusen oppfordringer gjennom årene), som nå er frekk nok til å kreve dokumentasjon for at CBE svarer høflige folk på en nebbete måte, til tross for at dette har jo vært dokumentert svært mange ganger før i tråden. Folk er likevel generøse nok til å gidde å svare en gang til. Da må denne brukeren late som dokumentasjonen er dårlig. Men det er bare en avsporing. Endret 15. mai 2020 av MissLucy 30
EllaSays Skrevet 15. mai 2020 #21282 Skrevet 15. mai 2020 https://www.tv2.no/underholdning/11450582/ Ganske sikker på at den eldste datteren synger på slutten av videoen Ulrikke blir overrasket med. Og jeg følger ikke bloggen engang. 9
SusieDerkins Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #21283 Skrevet 15. mai 2020 47 minutter siden, Inocybe skrev: Takk Senneset for å ta opp den stygge sannheten om bloggerbarna 👏👏👏 Bloggerbarn = influencerforeldrenes tilbehør og klikk-generatorer. Siden influencerforeldrene ikke av seg selv gjør det beste for sine barn, er det slik Senneset sier, opp til oss forbrukere å boikotte firmaer som reklamerer ved å trampe på uskyldige barns rettigheter. Husk å gi firmaene beskjed om hvorfor de mister deg som kunde så de kan ta et bedre valg enn å utnytte barn ved neste kampanje. veldig bra at hun fokuserer på annonsørenes ansvar, forbrukernes ansvar og det kommersielle aspektet. 17
MaleficentAurora Skrevet 15. mai 2020 #21284 Skrevet 15. mai 2020 5 minutter siden, MissLucy skrev: det er en bruker (som er vel kjent for aldri noensinne å ha dokumentert noe som helst, til tross titusen oppfordringer gjennom årene), som nå er frekk nok til å kreve dokumentasjon for at CBE svarer høflige folk på en nebbete måte, til tross for at dette har jo vært dokumentert svært mange ganger før i tråden. Folk er likevel generøse nok til å gidde å svare en gang til. Da må denne brukeren late som dokumentasjonen er dårlig. Men det er bare en avsporing. Takk for at du tok deg tid til å gi meg et godt formulert svar. Aha, skjønner. 2
Gjest Snøsøta Skrevet 15. mai 2020 #21285 Skrevet 15. mai 2020 12 minutter siden, Luvinesta skrev: Lenker og dokumentasjon skal du selvsagt få 😅 Det første du sikter til er fra "Rozita". Kommentar nr. 7 fra toppen https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/08/behind-scenes-muse/#comments Også flere eksempler på konstruktiv kritkk der Caroline verken svarer nebbete eller lar noen andre svare for seg, kommentaren fra Helga der vedkommende også takker for fint svar. Svarer hyggelig på flåsete kommentar fra "Meg" Svarer hyggelig på konstruktivt spørsmål om dårlig kvalitet på undertøyet fra "Andrine" Svarer hyggelig på negativ og publisert kommentar fra "Karoline" som mente samarbeidet var kjedelig. Eksempel på der hun hyggelig takker for tips for innspill, fra innlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/11/en-litt-annerledes-pavlova-til-17-mai/#comments Også eksempel på at hun publiserer konstruktive kommentarer som er en mellomting mellom nesegrus beundring som det så fint heter her inne, og hatske kommentarer som får tilsvar fra andre. Nederst i kommentarfeltet. Enda et eksempel på at hun kan ta konstruktiv kritikk, og samtidig takke. Nr. 4 fra øverst fra ":)" https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/09/feeling-fresh/#comments https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/07/den-rosa-stuen/#comments Caroline svarer humoristisk på kommentar fra "Idaho" om at mannen må få angst av all rosafargen. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/05/netfit-cardiookt/#comments Tips fra "Karianne" som anbefaler dem sette seg inn i hvordan man filmer, noe som Caroline takker for og som videre spør om flere tips om filming og hastighet. Samme med anbefaling fra "Martine". Og "Stina" Ser ikke mye til 'narritivet' her inne om at hun visstnok skal være så mye bedre enn alle andre hele tiden og svarer frekt og nebbete på konstruktive kommentarer altså (som hun forøvrig *aldri* publiserer) Det er ikke like vanskelig å dokumentere når det faktisk har rot i virkeligheten, og man trenger faktisk kun å bla på de to første sidene på bloggen for å finne det og ikke gå tilbake flerfoldige år og fremdeles ikke klare å dokumentere de feilaktige påstandene man slenger rundt seg ukritisk. Og leser man kommentarene så ser man at det ikke er noe som helst nebbing mot de som er konstruktive. De frekke og stygge derimot... Hei du @Luvinesta Kjenner du til falsifiseringsprinsippet? Det skal bare et ufint svar fra CBE.no for å falsifisere påstanden om at CBE.no alltid svarer hyggelig på kritikk. Du kan faktisk vise så mange eksempler du vil på at hun har svart hyggelig (jeg har selv sett et par) uten at det får de frekke til å forsvinne. Og det er det og har det vært mange av.
Marioposa Skrevet 15. mai 2020 #21286 Skrevet 15. mai 2020 (endret) Artikkel om CBE som farlig fasadefrue.. Publisert 2015. Oppdatert juli 2019: https://www.dagsavisen.no/debatt/farlig-fasadefrue-1.450027 Endret 15. mai 2020 av Marioposa 15
Luvinesta Skrevet 15. mai 2020 #21287 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 5 minutter siden, Snøsøta said: Hei du @Luvinesta Kjenner du til falsifiseringsprinsippet? Det skal bare et ufint svar fra CBE.no for å falsifisere påstanden om at CBE.no alltid svarer hyggelig på kritikk. Du kan faktisk vise så mange eksempler du vil på at hun har svart hyggelig (jeg har selv sett et par) uten at det får de frekke til å forsvinne. Og det er det og har det vært mange av. Hei du @Snøsøta Og jeg venter fortsatt i spenning. Ingen har klart det ennå. Kanskje du kan gi meg et eksempel der CBE svarer ufint på en konstruktiv (ikke frekk) kommentar? Endret 15. mai 2020 av Luvinesta 5
MaleficentAurora Skrevet 15. mai 2020 #21288 Skrevet 15. mai 2020 Alle her i tråden vet at CBE svare frekt av seg så lenge hun ikke får badet seg i komplimenter fra leserne sine. Hadde hun latt vær og svare så ville dokumentasjon på hennes oppførsel vært problematisk. Men så er saken den at hun gledelig å frivillig legger fra seg digitale spor som blir dokumentert mot henne. Det er hun selv som legger igjen dette gavepakken til oss som har et kritisk blikk mot henne og hennes holding mot andre. At hun enda har lesere som faktisk tar seg tid til å stille henne litt mot veggen er et under for meg.. 21
Mrs Robinson Skrevet 15. mai 2020 #21289 Skrevet 15. mai 2020 17 minutter siden, EllaSays skrev: https://www.tv2.no/underholdning/11450582/ Ganske sikker på at den eldste datteren synger på slutten av videoen Ulrikke blir overrasket med. Og jeg følger ikke bloggen engang. Jepp. 7
Keaton Skrevet 15. mai 2020 #21290 Skrevet 15. mai 2020 En sjelden gang publiseres spørsmål om barneeksponering, men besvares disse? Nei. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/06/sondagsturene-er-gang-igjen/ 22
Hellasinmyheart Skrevet 15. mai 2020 #21291 Skrevet 15. mai 2020 14 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Alle her i tråden vet at CBE svare frekt av seg så lenge hun ikke får badet seg i komplimenter fra leserne sine. Hadde hun latt vær og svare så ville dokumentasjon på hennes oppførsel vært problematisk. Men så er saken den at hun gledelig å frivillig legger fra seg digitale spor som blir dokumentert mot henne. Det er hun selv som legger igjen dette gavepakken til oss som har et kritisk blikk mot henne og hennes holding mot andre. At hun enda har lesere som faktisk tar seg tid til å stille henne litt mot veggen er et under for meg.. Jeg leser bloggen og kommentarene. Ikke sett noen frekke svar. Så «alle her i tråden» er ikke av den oppfatningen nei. 6
Luvinesta Skrevet 15. mai 2020 #21292 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 19 minutter siden, MaleficentAurora said: Alle her i tråden vet at CBE svare frekt av seg så lenge hun ikke får badet seg i komplimenter fra leserne sine. Hadde hun latt vær og svare så ville dokumentasjon på hennes oppførsel vært problematisk. Men så er saken den at hun gledelig å frivillig legger fra seg digitale spor som blir dokumentert mot henne. Det er hun selv som legger igjen dette gavepakken til oss som har et kritisk blikk mot henne og hennes holding mot andre. At hun enda har lesere som faktisk tar seg tid til å stille henne litt mot veggen er et under for meg.. Vel, lenkene på siste side viser at hun klarer helt fint å svare hyggelig selv om hun ikke får badet seg i komplimenter fra leserne sine. Så det å fortsette å hevde dette når det er motbevist er ganske søkt. Og spesielt når ingen klarer å hoste opp et eneste eksempel på nebbete svar fra henne, med mindre andre er frekke først. Om alle vet det, og hun legger fra seg digitale spor hele tiden på det og til og med en gavepakke; hvorfor er det ingen som kan finne ett eneste eksempel på det? Det er jo tåpelig å fortsette å hevde det når det åpenbart ikke stemmer. Og @Kollontaj at hun ikke svarer på kommentarer er ikke det samme som å være nebbete og frekk. hun er ikke berretiget til å besvare alt, spesielt ikke når det kommer til barna. Endret 15. mai 2020 av Luvinesta 5
Bypass Skrevet 15. mai 2020 #21293 Skrevet 15. mai 2020 13 minutter siden, Luvinesta skrev: Hei du @Snøsøta Og jeg venter fortsatt i spenning. Ingen har klart det ennå. Kanskje du kan gi meg et eksempel der CBE svarer ufint på en konstruktiv (ikke frekk) kommentar? Vel, det kommer jo tydeligvis an på den som leser den. Du refererte selv til kommentaren til Fitfocus, som ikke er ufin eller frekk. Det var et enkelt spørsmål. Men plutselig var ikke det noe du ville diskutere lengre. Du kan ikke cherrypicke dokumentasjoen du får. 21
Inocybe Skrevet 15. mai 2020 #21294 Skrevet 15. mai 2020 18 minutter siden, Luvinesta skrev: Hei du @Snøsøta Og jeg venter fortsatt i spenning. Ingen har klart det ennå. Kanskje du kan gi meg et eksempel der CBE svarer ufint på en konstruktiv (ikke frekk) kommentar? Blir vanskelig. Ikke fordi det ikke er utallige eksempler på hvordan CBE svarer frekt og nebbete på kritiske ikke ufine kommentarer, men fordi du tolker alt som ikke er søte vakre snille du som hets. Ta av de polariserte brillene dine. Så skal du se. 25
123Frustrert Skrevet 15. mai 2020 #21295 Skrevet 15. mai 2020 6 minutter siden, Kollontaj skrev: En sjelden gang publiseres spørsmål om barneeksponering, men besvares disse? Nei. https://www.carolinebergeriksen.no/2020/01/06/sondagsturene-er-gang-igjen/ Og jeg tviler veldig, veldig sterkt på at det ikke kommer flere kritiske spørsmål en det som publiseres. Se i dag på Instagram feks. Det er direkte komisk hvor mange komplimenter som kommer i form av spørsmål og ikke minst hvor mye selv skryt som kommer i svarene. Hvordan får du til alt, hvordan har du energi.. jeg betviler at det ikke har kommet et eneste kritisk spørsmål. det som slår meg med svarene som publiseres er denne ekstreme frekkheten som « da vet du åpenbart ikke noe om...». Det er ekstremt frekk måte en bedrift svarer på. 20
Luvinesta Skrevet 15. mai 2020 #21296 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, Bypass said: Vel, det kommer jo tydeligvis an på den som leser den. Du refererte selv til kommentaren til Fitfocus, som ikke er ufin eller frekk. Det var et enkelt spørsmål. Men plutselig var ikke det noe du ville diskutere lengre. Du kan ikke cherrypicke dokumentasjoen du får. Ingen konstruktive spørsmål begynner med "Jeg lurer faktisk på hva formålet med en sånn challenge skal være🧐?" og fortsette med å påstå at det er en myte det de driver med. For å ta ett eksempel, om LK hadde startet en samtale på den måten så ville han blitt slaktet på flekken for å være frekk. Prøv igjen! 6
Inocybe Skrevet 15. mai 2020 #21297 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Bypass skrev: Vel, det kommer jo tydeligvis an på den som leser den. Du refererte selv til kommentaren til Fitfocus, som ikke er ufin eller frekk. Det var et enkelt spørsmål. Men plutselig var ikke det noe du ville diskutere lengre. Du kan ikke cherrypicke dokumentasjoen du får. Fitfocus er (fortsatt) et godt eksempel. Første spørsmål er ikke slemt eller ufint og ikke rart hun lurer på poenget med treningsopplegget. "Alle" som kan noe om trening lurer. Fortsetter man å lese diskusjonen ser man også hun presiserer hun ikke mener noe slemt eller hetsende. Netfit der i mot tolker det verst mulig - faktisk litt "imponerende" å lese det Fitfocus skriver som så negativt - og svarer Fitfocus særdeles ufint. 30
Gjest CecilieX Skrevet 15. mai 2020 #21298 Skrevet 15. mai 2020 Du skrev i et tidligere innlegg at du var enig i at det gikk en kule varmt i kommentarfeltet @Luvinesta. Og hvis jeg forstår innleggene dine rett, så synes du det er helt innafor hvis de selv definerer at dette er folk som i utgangspunktet ikke er så positive til bloggen. Jeg lurer på hva du tenker om denne strategien rent forretningsmessig? For de fremstiller seg jo ikke som spesielt hyggelige verken i den passiv aggressive måten å snakke på, eller hvordan de lar andre lesere gå løs på de som er kritiske? Som annonsør ville jeg ikke likt å bli assosiert med den typen ungdomsskole nivå? Det er den berømmelige impulskontrollen da. Personlig synes jeg det er forferdelig uprofesjonelt.
Keaton Skrevet 15. mai 2020 #21299 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 10 minutter siden, Luvinesta skrev: Vel, lenkene på siste side viser at hun klarer helt fint å svare hyggelig selv om hun ikke får badet seg i komplimenter fra leserne sine. Så det å fortsette å hevde dette når det er motbevist er ganske søkt. Og spesielt når ingen klarer å hoste opp et eneste eksempel på nebbete svar fra henne, med mindre andre er frekke først. Om alle vet det, og hun legger fra seg digitale spor hele tiden på det og til og med en gavepakke; hvorfor er det ingen som kan finne ett eneste eksempel på det? Det er jo tåpelig å fortsette å hevde det når det åpenbart ikke stemmer. Og @Kollontaj at hun ikke svarer på kommentarer er ikke det samme som å være nebbete og frekk. hun er ikke berretiget til å besvare alt, spesielt ikke når det kommer til barna. Den frekk/ikke-frekk-diskusjonen er jeg ferdig med, den tapte du så det sang, forresten. Min kommentar må leses i sammenheng med innlegget som omtaler Sennesets artikkel om bloggerbarn. Og hvorfor publisere en kommentar de ikke akter å svare på, når de innimellom kommenterer 5-10 ganger hvor et klesplagg kommer fra. 😏 Står ikke på tida, iallfall. Endret 15. mai 2020 av Kollontaj 34
Luvinesta Skrevet 15. mai 2020 #21300 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, Inocybe said: Blir vanskelig. Ikke fordi det ikke er utallige eksempler på hvordan CBE svarer frekt og nebbete på kritiske ikke ufine kommentarer, men fordi du tolker alt som ikke er søte vakre snille du som hets. Ta av de polariserte brillene dine. Så skal du se. Her har du eksempler på konstruktiv kritikk: https://www.tekna.no/fag-og-nettverk/ledelse-og-utvikling/ledelsesbloggen/konstruktiv-kritikk/ Er spørsmålet ment for å hjelpe/gjøre bedre = konstruktiv kritikk. Om det kun er for å kritisere og være frekk = ikke konstruktiv kritikk. Jeg har nok mindre polariserte briller enn de fleste av kritikerne her inne, da jeg kan se saken fra flere sider og ikke bare negativt. Jeg skal gi meg med en gang om noen kommer med et eksempel der Caroline er frekk først. Om det er utallige eksempler så kom med det... 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå