Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du har jo et behov for å degradere henne. Din tilfredsstillelse 🙂

Henne? Det er et kommersielt foretak vi snakker om her. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, SoWhat? skrev:

For både de som liker konseptet. Og de som ikke liker. Det er et behov for å moralisere også. Oscar Wilde skrev at å moralisere over noen betyr bare at en misliker noen. Det tror jeg på. 

Konseptet er reklame..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Konseptet er reklame..

Kjedelig å lese her inne nå hvor det går på  repeat, brukerdebatt og stikkpiller.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Scorpion57 skrev:

Kjedelig å lese her inne nå hvor det går på  repeat, brukerdebatt og stikkpiller.

tiltredes

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pod Carsten skrev:

Ja det er litt som disse "kupongkatalogene" jeg husker fra postkassa da jeg var liten, bare at alle annonsene her er med en familie som illustrasjon, og vi vet alt om bosted og hobbyer og barnas privatliv og....

Den sammenligningen har jeg aldri reflektert over før men du har gjerne rett i det. 

Det er skremmende at «alle» vet hvor de bor. Eriksen skjønner tydeligvis ikke at de at kan utsette familien for ubehagelige situasjoner. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, SoWhat? skrev:

Dere vet jo ikke alt. Selvfølgelig ikke! Dere vet kun det Caroline velger å dele. Du skjønner det? HUN velger å dele det hun ser at det er behov for. 

 

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Dere vet jo ikke alt. Selvfølgelig ikke! Dere vet kun det Caroline velger å dele. Du skjønner det? HUN velger å dele det hun ser at det er behov for. 

Det hun «velger» å dele bloggen det hun tjener penger på og resten er merkevarebyggingen. Diskusjonen her inne går på hvordan bloggen selger varen sin (altså oss) og hvordan bloggen bygger en falsk illusjon. Man må slutte å se på cbe.no som ei venninne. Det er et firma, ingen venninne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 19.02, MissLucy skrev:

Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser.

Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon.

Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk.

For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

 

 

Må jeg få minne om HI, slik at tråden ikke renner over av synsing og avsporinger?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
3 timer siden, SoWhat? skrev:

Ja? Og hun dekker et så stort behov at hun er blitt suksessfull. Det må være plass til forretningsfolk i samfunnet også. 

Der sier du det selv; «forretningsfolk». 

Da skjønner du også at barna til forretningsfolkene ikke har noe på en kommersiell blogg å gjøre.

Ikke sant...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med at voksne folk ikke greier å snakke norsk lenger? Hvorfor må man så "ånkli" istedet for ordentlig? På siste instaen til frua, så greier ho tydeligvis ikke å snakke rent norsk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Der sier du det selv; «forretningsfolk». 

Da skjønner du også at barna til forretningsfolkene ikke har noe på en kommersiell blogg å gjøre.

Ikke sant...?

Godt poeng! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SoWhat? skrev:

Hadde ikke folk hatt behov for det hun legger ut, så hadde lesere forsvunnet. Bortsett fra de som leser for å snakke om og moralisere over det hun gjør "feil" da. Uansett er alle avhengig eller tyr til bloggen hennes. De finner nytte i den på ene eller andre måten. Hun ønsker at mange skal se. Fordi hun vet at behovet er der. 

Det er mye man leser selv om man ikke har behov for det. Men om leserne har behov for å lese om hennes morsdagsfeiring kunne hun fint bare delt bildet av frokosten hun fikk på sengen - uten at barna var avbildet. Det ville gitt et inntrykk av dagen og det ville heller ikke gitt noe dårligere inntrykk av oppmerksomheten familien hennes ga henne - fordi leserne ville måtte se for seg hvordan barna hennes reagerte, hvordan hun reagerte og hvordan LK reagerte - ikke basere inntrykket på oppstillerte bilder som bare finnes fordi de er instavennlige (bloggvennlige).

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske at man kunne la være å gå i diskusjon med enkelte brukere, jeg syns debatten har tapt seg de siste dagene 🙏🏻

Har CBE vært på God kveld Norge? Det var jo en stor happening på insta, men har ikke sett noe til det?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minnie Mus skrev:

Hva er det med at voksne folk ikke greier å snakke norsk lenger? Hvorfor må man så "ånkli" istedet for ordentlig? På siste instaen til frua, så greier ho tydeligvis ikke å snakke rent norsk.

Så lenge man klarer å skrive riktig så er det vel ikke noe galt med å snakke dialekt. Rent norsk, hva er det? Bokmål?

Vi sier ikke "ordentlig" i Særp, vi sier "ånkerli".

Skjønner det kan hørtes litt rart ut, siden hun ellers snakker ganske pent og pyntelig. Men hun er jo født og oppvokst i Sarpsborg, så er ikke galt at det kommer et dialektord i ny og ne. 

Endret av neiognei
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, SoWhat? skrev:

Det er jobben hennes. 

Dette er et svært merkelig argument fra en som sier den ses som hippie. Jeg er selv for å velge «grønt», kjøpe brukt eller aller helst ikke kjøpe. For fremtiden vår. Men det jeg gjør er en fis i verdensrommet. Det fantastiske nå er at denne tankegangen er «in» og at flere gjør det. Det er først når mange gjør noe at det får en virkning. Jeg elsker derfor de som ikke bare gjør noe selv, men påvirker andre til å gjøre godt for planeten vår. Det får så enormt mye større effekt! 

Og på andre siden blir jeg sint når noen påvirker til det motsatte. Om personen CBE satt og overforbruket for seg selv i Sarpsborg hadde jeg ikke brydd meg så mye. Men det er en hel bedrift som skal «influere» andre til det samme. Dette er en bedrift jeg syns er helt forkastelig! 

Tobakkprodusenter traff også et behov hos folk. Det var jobben dems å produsere, reklamere for og lure folk til å røyke gjennom å lyve om hvor skadelig det var. Det fratar dem ikke ansvar av den grunn. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Minnie Mus skrev:

Hva er det med at voksne folk ikke greier å snakke norsk lenger? Hvorfor må man så "ånkli" istedet for ordentlig? På siste instaen til frua, så greier ho tydeligvis ikke å snakke rent norsk.

Norsk er et vanskelig språk for nordmenn som har levd her hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pellepingpong skrev:

Dette er et svært merkelig argument fra en som sier den ses som hippie. Jeg er selv for å velge «grønt», kjøpe brukt eller aller helst ikke kjøpe. For fremtiden vår. Men det jeg gjør er en fis i verdensrommet. Det fantastiske nå er at denne tankegangen er «in» og at flere gjør det. Det er først når mange gjør noe at det får en virkning. Jeg elsker derfor de som ikke bare gjør noe selv, men påvirker andre til å gjøre godt for planeten vår. Det får så enormt mye større effekt! 

Og på andre siden blir jeg sint når noen påvirker til det motsatte. Om personen CBE satt og overforbruket for seg selv i Sarpsborg hadde jeg ikke brydd meg så mye. Men det er en hel bedrift som skal «influere» andre til det samme. Dette er en bedrift jeg syns er helt forkastelig! 

Tobakkprodusenter traff også et behov hos folk. Det var jobben dems å produsere, reklamere for og lure folk til å røyke gjennom å lyve om hvor skadelig det var. Det fratar dem ikke ansvar av den grunn. 

God sammenligning. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Norsk er et vanskelig språk for nordmenn som har levd her hele livet.

Ja, ikke sant? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...