Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Stargaze skrev (15 minutter siden):

Bedre å gå uten staver og få teknikken til å sitte en å gå med stavene sånn. Stavene alt for langt ut fra kroppen, stive ben og null bevegelse i knærne.

Litt rart at de som lever av å vise trening (virker sånn i hvert fall), legger ut en film med så dårlig teknikk. Ingen forkleinelse for det altså, men virker bare rart.

Hvorfor det når de klarte å gå over en mil og vi ikke har sett cbe klage over eller bedt om tips til bedre teknikk? Flott at de er på skitur syns jeg. 
Mikke har hun gitt tips om skiteknikk heller? 

Endret av Klink
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Hvorfor det når de klarte å gå over en mil og vi ikke har sett cbe klage over eller bedt om tips til bedre teknikk? Flott at de er på skitur syns jeg. 
Mikke har hun gitt tips om skiteknikk heller? 

Nei, hun overlever sikkert. Men ville fått enda mer utbytte, og glede av, skituren med riktig teknikk. 
Og litt rart å vise så dårlig teknikk når alt annet skal være perfekt og redigert. Men mulig det var andre ting som var viktigere å vise. 
Regner med at folk som skal lære teknikk ser andre steder enn til henne.

• Liker 14
Gjest SnowBells
Skrevet (endret)
Klink skrev (24 minutter siden):

Altså, en skitur på en mil kan man fint gå med 6-7 år gamle, skiglade barn, så lenge løypa ikke er full av bratte oppover- eller nedoverbakker 😀 Selv syns jeg ski er topp da man plutselig har gått langt helt uten å tenke over det. Jeg gikk en real tur på 2,3 mil på ski i dag med 15-åringen f eks, uten at noen av oss er spesielt bra trent. Og selv om jeg personlig bare går 4-5 skiturer i året (som CBE omtrent). Kosetur for 15-åringen og meg i nydelig sol med en kakao/kvikklunsjpause underveis 🌞 Men, jeg hadde aldri gått med hund i bånd rett foran meg samtidig som jeg hadde dårlig skiteknikk OG stålkanter på skiene, slik som CBE 😳 

Endret av SnowBells
Skrevet
Stargaze skrev (32 minutter siden):

Nei, hun overlever sikkert. Men ville fått enda mer utbytte, og glede av, skituren med riktig teknikk. 
Og litt rart å vise så dårlig teknikk når alt annet skal være perfekt og redigert. Men mulig det var andre ting som var viktigere å vise. 
Regner med at folk som skal lære teknikk ser andre steder enn til henne.

Det der tenker jeg er en viktig grund til at det legges ekstra merke til en egentlig ubetydelig ting som i dette tilfellet er mangel på skiteknikk. Det meste som publiseres er så polert, filtrert og redigert det blir ugjenkjennelig. Ducklips, poreløs, poseringer utstudert til det latterlige, rosa og delikat liksomperfekt i alle ledd. Alt unntatt treningsteknikk! Det er så motsetning mellom alt det andre CBE publiserer hvor det er tydelig det brukes tid og omtanke på hvordan det framstår, og så trening som de liksom skal lære bort for penger men viser de ofte ikke mestrer i det hele tatt. 

• Liker 27
Skrevet
Inocybe skrev (14 minutter siden):

Det der tenker jeg er en viktig grund til at det legges ekstra merke til en egentlig ubetydelig ting som i dette tilfellet er mangel på skiteknikk. Det meste som publiseres er så polert, filtrert og redigert det blir ugjenkjennelig. Ducklips, poreløs, poseringer utstudert til det latterlige, rosa og delikat liksomperfekt i alle ledd. Alt unntatt treningsteknikk! Det er så motsetning mellom alt det andre CBE publiserer hvor det er tydelig det brukes tid og omtanke på hvordan det framstår, og så trening som de liksom skal lære bort for penger men viser de ofte ikke mestrer i det hele tatt. 

Tenker du har rett. Mulig ønsket om å vise personaen bakfra var viktigst. Ser ofte folk med hund på skitur, men aldri med den «teknikken», det ser ikke helt trygt ut for hunden med en så uøvet person bak seg. 

• Liker 24
Gjest Blinkie
Skrevet
MacBeth skrev (På 14.4.2022 den 19.26):

Ny spørsmålsrunde. Hudbehandling, interiør, trening, mest hvordan hun får motivasjon, jobb om hun ikke var influenser, gifteringen, favorittfilmer, hvor de skal på påskeferie og selvsagt litt skryt fra en følger. 

Jeg er nok litt for subjektiv her, men det er ganske påfallende hvordan det "plutselig" blir kjøpt ny sele til hunden, to dager etter jeg leste her at en hadde blitt blokkert for  stille spørsmål om den gamle selen og den neste spørsmålsrunden etter kritikk her inne har (etter min mening) noe mer substans, og det har vært mindre "se på meg som har trent og strutter derfor med baken mens jeg geiper mot selfie kamera"-bilder, som også har blitt kritisert her inne..

At dem ikke leser her inne har jeg vondt for å tro. De kan jo selvsagt ikke la seg påvirke av "feite, stygge, sjalu kvinnfolk" her inne:ironi:, men det er litt for tilfeldig at det er endringer til nettopp det som har blitt diskutert her.

Kanskje det finnes en gud, og barna ikke lengre blir eksponert og(jeg lever i håpet), men også dette må jo skje gradvis, for tenk om de skulle fått spørsmål om det valget.. 

Enig med deg. Og jeg er verken sjalu, stygg eller fet ;) Jeg er høy og slank og jeg trener for å holde meg i form. Og vi har veldig god økonomi også. Mannen min er støttende. Og noe av det viktigaste for meg er at mannen min ikke snakker nedlatende osv om andre damer. Jeg har aldri vært sjalu, og kommer aldri til å bli sjalu på cbe/lke. De er virkelig ikke noen gode forbilder å se opp til. Jeg skulle ønske at paret fra særp sluttet med å redigere seg i hel på alle bildene de legger ut i some. Det er jo bare trist å se på hvordan de holder på..

Skrevet

En ting som var fint å se var at hun ser normalt slank ut i langrennstøy. Hånleddstynne lår og mikro-midje er borte…heldigvis 

• Liker 18
Skrevet

Med respekt å melde; hvorfor legger noen med tilsynelatende sykelig behov for perfeksjon og som ønsker å framstå som en som KAN trening og sågar ønsker å leve av det, ut snutter av seg selv hvor det ser ut som det er et barn som løper og går på ski? Jeg er verken slank eller veltrent, men selv jeg har bedre løpesteg og skiteknikk enn det der. Hun går jo ikke en gang diagonalgang og har null fraspark. Folk skal selvfølgelig få kose seg på ski uansett teknikk, men det framstår litt merkelig for noen som ønsker å tjene penger på å trene andre. Det der måtte være ei tung mil! 😮💨

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser de nyeste bildene på Instagram. Hvorfor skal alltid jentene kles opp likt, de er ikke tvillinger. Ønsker de dette selv eller er det noe mor finner veldig fint? 

• Liker 19
Skrevet

Sånn apropos reklamemerking, så håper jeg alle som er interessert influencermarkedsføring har lest artiklene om The juicery. 

https://e24.no/naeringsliv/i/oWG7GW/influensere-fikk-gratisprodukter-mens-de-ansatte-gikk-uten-loenn

Det var jo en av favorittene til Cbe også. Hun har endel innlegg om produktene deres i bloggen. Ingen av de jeg har sjekket, er merket som reklame for the Juicery.

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie77 skrev (1 time siden):

Med respekt å melde; hvorfor legger noen med tilsynelatende sykelig behov for perfeksjon og som ønsker å framstå som en som KAN trening og sågar ønsker å leve av det, ut snutter av seg selv hvor det ser ut som det er et barn som løper og går på ski? Jeg er verken slank eller veltrent, men selv jeg har bedre løpesteg og skiteknikk enn det der. Hun går jo ikke en gang diagonalgang og har null fraspark. Folk skal selvfølgelig få kose seg på ski uansett teknikk, men det framstår litt merkelig for noen som ønsker å tjene penger på å trene andre. Det der måtte være ei tung mil! 😮💨

Det var en merkelig snutt å legge ut. Det ser ut som hun knapt har gått på ski før. Men avstanden i sporet gjør det mulig å gå uten at lårene berører hverandre da, så aldri så galt at det ikke er godt for noe 😅

Og så er jeg enig med de som skriver at om man så samme filmsnutt av noen andre så hadde man ikke kommentert på den manglende teknikken. Det er fremstillingen av seg selv som ufeilbarlig som gjør at man ser med ekstra kritisk blikk på det som postes.  

• Liker 33
Skrevet
Blinkie skrev (9 timer siden):

Enig med deg. Og jeg er verken sjalu, stygg eller fet ;) Jeg er høy og slank og jeg trener for å holde meg i form. Og vi har veldig god økonomi også. Mannen min er støttende. Og noe av det viktigaste for meg er at mannen min ikke snakker nedlatende osv om andre damer. Jeg har aldri vært sjalu, og kommer aldri til å bli sjalu på cbe/lke. De er virkelig ikke noen gode forbilder å se opp til. Jeg skulle ønske at paret fra særp sluttet med å redigere seg i hel på alle bildene de legger ut i some. Det er jo bare trist å se på hvordan de holder på..

Jøss. Hvordan mener du det at du beskriver deg som høy, slank, veltrent med god økonomi og en støttende mann er relevant for denne tråden? Denne tråden handlerom om kritikk av bedriften Treasures AS. Noe av det mest fascinerende med denne tråden er nettopp slike innlegg som ditt. CBE blir jo på daglig basis  kritisert for sitt perfeksjonsbehov  her inne. Og likevel kan det se ut som de som kritiserer CBE nettopp har behov for å fremstå like perfekte selv. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
Hut skrev (2 minutter siden):

Jøss. Hvordan mener du det at du beskriver deg som høy, slank, veltrent med god økonomi og en støttende mann er relevant for denne tråden? Denne tråden handlerom om kritikk av bedriften Treasures AS. Noe av det mest fascinerende med denne tråden er nettopp slike innlegg som ditt. CBE blir jo på daglig basis  kritisert for sitt perfeksjonsbehov  her inne. Og likevel kan det se ut som de som kritiserer CBE nettopp har behov for å fremstå like perfekte selv. 

Innlegget til @Blinkie er ikke irrelevant heller. CBE.no har i flere år hevdet å nå ut til kjøpesterke og ressursterke kvinner. De hevder også å nå ut til treningsglade og slanke kvinner (reklamene for klær taler for seg selv der, selv om de ikke spesifikt har uttrykt å ønske å nå ut til slanke mennesker) 

Derfor er det jo høyst relevant å høre meningen til nettopp ressurs- og kjøpesterke, treningsglade og slanke kvinner. 

Når det gjelder "behovet" for å forteller her i tråden at man IKKE er feit, sjalu eller fra "Ladafamilie", så kommer det av CBE.no (LKE spesiellt) flere ganger har kommet med slike karakteristikker av brukerne her i tråden. Dette er å vise fordommer mot både vekt, andres økonomiske status, men også å bruke dette som nedlatende skjellsord om "oss" her inne. Han ser ned på mennesker som ikke har det samme som han, og han forsøker å fellesbetegne brukerne her som en pøl med "tapere" - for å ugyldiggjøre kritikken. 

De har ikke det publikummet de hevder å ha, enkelt og greit. Det er innafor å kritisere at de lyver om det også. 

• Liker 44
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (På 12.2.2019 den 19.02):

Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser.

Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon.

Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk.

For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

@IsildHer er premissene for denne tråden. Hvordan brukerne her inne definerer seg seg selv er ikke relevant . Om de er som @Blinkie, høye slanke og veltrente med en støttende mann eller om de er mindre slanke med ikke støttende menn eller om de er single med god eller dårlig økonomi er fortsatt ikke relevant. Tråden handler om bedriften, ikke om hvordan brukerne her inne definerer seg selv. Der  blir i tillegg komisk og dobbelmoralsk når brukerne som selv har behov for å kritisere CBE sitt perfeksjonsbehov selv har behov for å fremstille seg nettopp som vellykkede og perfekte. 

Endret av Hut
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Hut skrev (1 minutt siden):

@IsildHer er premissene for denne tråden. Hvordan brukerne her inne definerer seg seg selv er ikke relevant . Om de er som @Blinkie, høye slanke og veltrente med en støttende mann eller om de er mindre slanke med ikke støttende menn eller om de er single med god eller dårlig økonomi er fortsatt ikke relevant. Tråden handler om bedriften, ikke om hvordan brukerne her inne definerer seg selv. 

Det var ikke det innlegget handlet om. Les konklusjonen. 

• Liker 16
Skrevet
Hut skrev (29 minutter siden):

Ikke enig med deg . Hun skriver det fordi CBE og LK og andre skal ha det til at alle her er "feite og misunnelige" på livet deres etc. Det er langt fra sannheten.... jeg er selv slank, trent, med god økonomi og generelt fornøyd. Men synes det er forkastelig det CBE fremviser og synes egentlig litt synd på henne. Både tror og vet (faktisk), det er mer bak husets fire vegger enn hva som vises. Et godt ordtak: Det er ikke gull alt som glimrer....

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Gameon skrev (49 minutter siden):

Ikke enig med deg . Hun skriver det fordi CBE og LK og andre skal ha det til at alle her er "feite og misunnelige" på livet deres etc. Det er langt fra sannheten.... jeg er selv slank, trent, med god økonomi og generelt fornøyd. Men synes det er forkastelig det CBE fremviser og synes egentlig litt synd på henne. Både tror og vet (faktisk), det er mer bak husets fire vegger enn hva som vises. Et godt ordtak: Det er ikke gull alt som glimrer....

Kan du lenke til noen eksempler på at de har uttalt dette?

• Liker 17
Skrevet (endret)

Bikket under 303k følgere i dag. Skjønner fremdeles ikke hvorfor CBE ikke ønsker å gjøre endringer, for å prøve å redde skuta. 

Endret av Laia
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...