Måne Rampelyset Skrevet 28. november 2021 #53521 Skrevet 28. november 2021 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Måne, admin. 2
Gjest Snøsøta Skrevet 28. november 2021 #53522 Skrevet 28. november 2021 Caroline Berg Eriksen sin deltakelse i Megahit skaper et ganske interessant perspektiv på sammenblandingen av person og produkt som influencervirksomhetene er. De fleste andre deltakerne har som yrke å underholde foran publikum, gjennom tv-ruta eller på radio, er vant til medias søkelys, og er vant til å få anmeldelser, kritikk og tilbakemeldinger på de produktene de leverer som programleder, skuespiller, komiker etc. De stiller opp og gjør jobben sin, de gjør det de kan for å underholde publikum ut fra det konseptet/oppgaven de er gitt. For CBE blir søkelyset et helt annet. CBE kan å utnytte sosiale mediekanaler for å selge annonser og produktplasseringer. For hennes del blir søkelyset og nysgjerrigheten blant publikum et helt annet. Kan personen bak bloggen Caroline Berg Eriksen også underholde? Kan hun synge? Kan hun danse? Ingen gir vel katta i om noen av de andre deltakerne kan det samme, publikum regner med å bli underholdt, og kjøper morovisa Ludvig Daae på det premisset. Ikke for at den er god musikk. Så, når vi vurderer CBE og så blir hun vurdert på andre premisser enn de andre deltakerne, fordi hun deltar som privatperson - personen bak bloggen Caroline Berg Eriksen. Bloggen kan jo ikke delta, på samme måte som at Senkveld (Maria Stavang) eller Tid For hjem ikke kan delta. Men sammenblandingen mellom bloggen og personen CBE gjør at privatpersonen CBE må leve opp til instapersonaen hun selv har skapt og som er fullstendig todimensjonal, og hvor publikum vurderer innsatsen til privatpersonen ut fra den todimensjonale, sterkt redigerte figuren med nøye utvalgte vinkler og poseringer de har fått presentert i sosiale media. De andre kan skape en persona ut av deltakelsen, de vet å skille privat og offentlig opptreden, og tar på seg eller skaper en rolle for anledningen. Så kan de gå hjem, slenge seg på sofaen og legge beina høyt uten å tenke på at stua er Instavennlig. For CBE, selv om insta-figuren kan spinne dette helt fint er fallhøyden for privatpersonen enorm. Hun blir jo vurdert som privatperson, ikke som et produkt som profesjonelle yrkesutøvere har laget for TV-ruta. Influencerne har selv skapt dette uklare skillet mellom privat og offentlig, Insta-CBE er god til å synge og danse, ser flawless ut, og ser med forførende blikk via speilet inn gjennom de tusen mobilskjermer. Privatpersonen CBE kan ikke synge som en pop-stjerne, ikke danse som en ballerina, har ikke kameratekke men ser livredd inn i kamera. Ikke ligner hun så veldig på hun på bloggen heller. CBE kan faktisk ikke underholde. Men det er ikke rart, det er ikke yrket hennes. Og hadde hun hatt talent hadde vi sett det for lenge siden. Livet til en influencer er altså ikke lett. Bloggbobla må være ganske ekstrem for å opprettholde historiefortellingen. Men det mest brutale er at det er privatpersonen som må møte verden utenfor og bli målt opp mot det ekstremredigerte- og poserte idealet de selv har skapt. Og se seg selv i øynene, og bli møtt som den de egentlig er uten filter.
Populært innlegg Xmasclovn Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg #53523 Skrevet 28. november 2021 Hilde444 skrev (4 timer siden): Problemet til Caroline er at utover et pent ytre så har hun ingen flere strenger å spille på. Kunnskapsløs, lite samfunnsorientert og rett og slett et resultat av å ha levd foran speilet de ti siste årene. Nå får hun igjen for det. Nå er jeg muligens for stygg, men la gå.. Jeg får stå for meningen. Hun har lavere middelklasse bakgrunn med foreldre uten utdanning. Oppvokst i utkanten av en nitrist småby. «Journalist»-utdannet fra en høyskole hvem som helst kunne komme inn på. Da er det ikke mye annet enn sex og kropp å komme med for kunne å holde seg i rampelys og leve rikmannslivet. 57
Lafamiglia Skrevet 28. november 2021 #53524 Skrevet 28. november 2021 Xmasclovn skrev (5 minutter siden): Hun har lavere middelklasse bakgrunn med foreldre uten utdanning. Oppvokst i utkanten av en nitrist småby. «Journalist»-utdannet fra en høyskole hvem som helst kunne komme inn på. Da er det ikke mye annet enn sex og kropp å komme med for kunne å holde seg i rampelys og leve rikmannslivet. Mangler helt klasse. 16
Gjest Kattedama Skrevet 28. november 2021 #53525 Skrevet 28. november 2021 Det beste som har kommet ut av dette konseptet, er alle de morsomme sangtekstene bakover i tråden. Det var gøy 😊
Xmasclovn Skrevet 28. november 2021 #53526 Skrevet 28. november 2021 Lafamiglia skrev (3 minutter siden): Mangler helt klasse. Hun har oppgradert klassenivået fra slik det var før cash begynte å renne inn og sammenlignet med familiemedlemmer, for å si det sånn. Men samtidig, ingen penger i verden kan hjelpe når du ikke har peiling. 10
Populært innlegg Antirobe Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg #53527 Skrevet 28. november 2021 Lafamiglia skrev (9 minutter siden): Mangler helt klasse. Jeg er enig, men det er lov å være harry. Helt greit faktisk. Staysman er jo et veldig fint eksempel på det, harry, glad og sjarmerende. Caroline faller mellom to stoler der. Hun er blodharry, men prøver å fremstå som noe helt annet. Det er så platt og gjennomskubart det spillet hun fremfører, og det blir bare patetisk. Hun prøver så hardt å fremstå som en fin frue, med utdannelse, klasse og integritet. INGEN ekte "fine fruer" selger barna sine på nett, selger kroppen sin, selger forbruk og sløseri. 85
Pusern3 Skrevet 28. november 2021 #53528 Skrevet 28. november 2021 Andrea59 skrev (9 timer siden): Og da var det på tide inni advents-story med selvskryt av håret og en veldig naturlig posisjon foran speilet… 🙈 tragisk hvordan bedriftslederen bare MÅ vise kropp og stump i enhver sammenheng. At hun trener er hverken spennende, nytt eller særlig inspirerende for følgerne 35
Pusern3 Skrevet 28. november 2021 #53529 Skrevet 28. november 2021 Isild skrev (9 timer siden): Jeg vet ikke om jeg syns særlig synd på henne egentlig. Det virker som om hun (de) har så arrogant klokketro på det sporet de står fast i - at de bare kneiser med nakken og er enige med flamme-emoji-fansen om at Caroline er i en klasse for seg selv, og at alle som kritiserer er sjalu og misunnelige. Det ble jo nevnt i kommentarfeltet til CBE av en fan at det "lyste sjalusi ut av ørene" på dommerne også. Hva skal man si... Så, jeg syns ikke synd på henne, men jeg syns det er rimelig nitrist å se en tidligere toppblogger klore seg så fast i noe som var "it" for mange år siden - og hevde at de fortsatt har alt "på stell" (selv om engasjementsrate og inntekt forteller det motsatte) De har kjørt seg fast, og jeg syns influencerbedriften ble frekk og vesentlig dårligere da LKE gikk all inn og jobber der fullt han også. Hjelper lite med spraytan og tyll. De aller fleste så, hørte og tenkte nok at "hva i alle dager er dette her?" Og alle de som stemte henne ut er ikke sjalu. Det var fordi hun ikke fikk det til Vel skrevet og støttes. For meg virker det som bedriften og dens to ansatte ikke greier se seg selv en smule utenfra eller i lys av hva som er tidsaktuelt å fronte/representere… «times are chaning» 13
Pusern3 Skrevet 28. november 2021 #53530 Skrevet 28. november 2021 (endret) CecilieX skrev (7 timer siden): Jeg lurer på om vi fikk en bekreftelse på det som handler om positivt engasjement når CBE nå ikke fikk nok stemmer På IG ser det slik ut: Helene Olafsen : 231k Einar: 13,2k Abu: 25,7k Odd Magnus : 85,1k Oskar: 85,7k På tross av å ha 309.000 følgere, flest av alle, var det ikke nok til å pumpe opp nok stemmer. Har en sterk følelse av at bedriftens høye følgertall langt fra er realistisk i forhold til skrive engasjerte følgere.. avstemningene underbygger dette. Endret 28. november 2021 av Pusern3 13
Pusern3 Skrevet 28. november 2021 #53531 Skrevet 28. november 2021 Lopploella skrev (6 timer siden): I denne saken om en annen som viser magen, ligger det et klipp med CBE som snakker om magebildet etter fødsel. Helt utrolig hvor annerledes hun ser ut, det har skjedd endel med det ansiktet på de åtte årene. https://www.dagbladet.no/kjendis/det-er-min-kropp/74738995 den gangen var hun ungdommelig søt med litt varme og sjarme… dette har forsvunnet totalt 5
Isild Skrevet 29. november 2021 #53532 Skrevet 29. november 2021 Pusern3 skrev (10 timer siden): Har en sterk følelse av at bedriftens høye følgertall langt fra er realistisk i forhold til skrive engasjerte følgere.. avstemningene underbygger dette. En rask titt på følgerne de har, så ser man at det er et påfallende omfang av "bots" (falske profiler) og nakenprofiler (bots de også) Så man kan trygt si at de 307 000 er et høyst urealistisk tall. At annonsørene ikke ser dette- eller bryr seg om dette, er direkte pinlig. De kan jo like gjerne hive markedføringspengene sine i peisen. 31
123Frustrert Skrevet 29. november 2021 #53533 Skrevet 29. november 2021 Antirobe skrev (10 timer siden): Jeg er enig, men det er lov å være harry. Helt greit faktisk. Staysman er jo et veldig fint eksempel på det, harry, glad og sjarmerende. Caroline faller mellom to stoler der. Hun er blodharry, men prøver å fremstå som noe helt annet. Det er så platt og gjennomskubart det spillet hun fremfører, og det blir bare patetisk. Hun prøver så hardt å fremstå som en fin frue, med utdannelse, klasse og integritet. INGEN ekte "fine fruer" selger barna sine på nett, selger kroppen sin, selger forbruk og sløseri. Det er lov å være Harry så klart!! Også spørs det akkurat hva man legger i det, men etter min forståelse av begrepet liker jeg folk som er Harry. De er ikke helt A4 og beriker stort sett. Ut fra bloggen vil jeg ikke karakterisere cbe som Harry. Mer Trash.. det er ikke stil og klasse å utlevere bare sine på den måten, ei heller å produsere innhold som kun er med på å lage kroppspress og kjøpehysteriet. Når hun selv mener dette er girl Power så mister jeg lutt fatningen. 35
tonyv Skrevet 29. november 2021 #53534 Skrevet 29. november 2021 (endret) Veldig ufortjent at hun røk. Hun hadde åpenbart ikke den dårligste låta, hverken sist eller nå. Endret 29. november 2021 av tonyv 6
**Marshmallow** Skrevet 29. november 2021 #53535 Skrevet 29. november 2021 Helt enig i at hun var for lite folkelig, de andre byr mer på seg selv og er ikke redd for å ha det gøy/bruke humor. Det er veldig vanskelig å tolke om hun synger ironisk eller mener alvor. Jeg tror også hun gikk ut pga sangene begge ukene handlet om det samme? Meg meg meg. Det blir veldig kjedelig for de som ikke kan relatere seg til hennes narrativ.. Tenker også at dette er et familie program, barn stemmer med foreldrene sine på favoritter, de bryr seg ikke om kvinner på Instagram og at Caroline har «pussy» 49
Gjest Finlay Skrevet 29. november 2021 #53536 Skrevet 29. november 2021 tonyv skrev (28 minutter siden): Veldig ufortjent at hun røk. Hun hadde åpenbart ikke den dårligste låta, hverken sist eller nå. Jeg synes heller ikke noen av de to låtene hennes var dårligere enn de andres. Alle låtene er dårlige😂 Det var nok fremføringen som ødela for henne. Hadde hun turt å slippe seg løs, showet, danset og kost seg, hadde hun vært med enda,( tipper jeg.)
Aquarius04 Skrevet 29. november 2021 #53537 Skrevet 29. november 2021 tonyv skrev (36 minutter siden): Veldig ufortjent at hun røk. Hun hadde åpenbart ikke den dårligste låta, hverken sist eller nå. Åpenbart hadde hun det, siden hun gikk ut. 18
Populært innlegg Heartland Skrevet 29. november 2021 Populært innlegg #53538 Skrevet 29. november 2021 (endret) Hun påstår vel at hun ikke har gjort noe med ansiktet sitt, og at hun ikke bruker filter. Vel... Bilde 1 fra Nettavisen i 2015. Har hun virkelig sett så naturlig ut?? Bilde 2 fra Se og Hør nå ifm. Norges Nye Megahit. Her er hun altså i dag, uten filter. Forskjellen på bilde 1 og 2 sier meg at ting har skjedd med ansiktet. Vanskelig å snakke seg ifra. Bilde 3 er fra fruas instragram. Filter bruker hun visst ikke hevder hun... ehe.. Edit: Jeg er ikke ute etter å henge ut noens utseende. Hun er en flott dame, det er ikke poenget her. Poenget er: Ikke påstå at du er 100% naturlig, uten fillers, uten filter osv osv, når det er så åpenbart! Endret 29. november 2021 av Heartland 72
Andrea59 Skrevet 29. november 2021 #53539 Skrevet 29. november 2021 46 minutter siden, Aquarius04 said: Åpenbart hadde hun det, siden hun gikk ut. Man stemmer jo ikke på dem man vil ha ut, men på den man vil skal vinne…så, selvsagt (selv om det er veldig, veldig lite sannsynlig) kan hun ha vært alles nr 2. uansett - alt for få som likte den best. Til tross for LKE’s og hennes blodfans & personlige venners stemming… 5
Aquarius04 Skrevet 29. november 2021 #53540 Skrevet 29. november 2021 Heartland skrev (1 time siden): Hun påstår vel at hun ikke har gjort noe med ansiktet sitt, og at hun ikke bruker filter. Vel... Bilde 1 fra Nettavisen i 2015. Har hun virkelig sett så naturlig ut?? Bilde 2 fra Se og Hør nå ifm. Norges Nye Megahit. Her er hun altså i dag, uten filter. Forskjellen på bilde 1 og 2 sier meg at ting har skjedd med ansiktet. Vanskelig å snakke seg ifra. Bilde 3 er fra fruas instragram. Filter bruker hun visst ikke hevder hun... ehe.. Edit: Jeg er ikke ute etter å henge ut noens utseende. Hun er en flott dame, det er ikke poenget her. Poenget er: Ikke påstå at du er 100% naturlig, uten fillers, uten filter osv osv, når det er så åpenbart! Hvis man ser på de to første bildene isolert (teller ikke med det filtertunge tredjebildet) så ser hun langt yngre ut til Venstre, og ja, det er noen år gammelt, men det er litt trist å se at hun ser såpass mye eldre ut nå tross fillers. 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå