Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Lin11 skrev:

Se hva jeg fant på Wish.com. Har de stjålet designet til CBE? Den koster 21 kr uten frakt 🤷🏼‍♀️

984121C4-A3AD-4B25-A304-9B9D9E466736.jpeg

Er det sant? Finnes virkelig samme truse som CBE har "designet" på WISH til 21kr?

Er dette lov? Å ta designet fra noen andre og sette navnet sitt på det? 😳

Endret av Marioposa
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lin11
2 timer siden, Inocybe skrev:

Må bare riste på hodet når CBE i stedet for å svare på journalistens henvendelser langer ut mot ham i eget blogginnlegg. Dette sitatet fra CBE-bloggen referert i artikkelen sier bare alt:
"Jo da, så har godeste Tommy Brakstad, mannen som forsøkte å ødelegge store deler av bryllupsreisen vår, tydeligvis prøvd seg igjen. Jeg må bare spørre Tommy, og jeg har hele familien min og alle mine venner i ryggen når jeg stiller deg dette spørsmålet; hva er problemet ditt?", spør hun.

https://m.imgur.com/a/gU7lI Linken til Imgur fant jeg her: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/

Ingenting nytt etter 9 år. 

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
2 minutter siden, Marioposa skrev:

Herregud!! Er det sant? Finnes virkelig samme truse som CBE har "designet" på WISH til 21kr?

Jeg vet ikke🤷🏼‍♀️ Håper noen som faktisk vet noe om dette kan svare på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Nudeldama skrev:

Det tror jeg henger sammen med at du ofte er en av dem som går i forsvar når tråden kritiseres. 

Ellers er dette innlegget ditt enda et eksempel på det å spekulere om andres meninger og holdninger. 

Mulig  det - men jeg har enda ikke sett at metakritikere i samlet flokk har gått løs på de usaklige innleggene. Det det er ikke mange dagene jeg ble beskyldt for å være den mest usaklige av alle i denne tråden. Jeg kan sende lenke til innlegget på PM hvis du ikke tror meg.

Men hva synes du om kronikken i BT? Og det Aricia skriver om designprosessen? 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Marioposa skrev:

Herregud!! Er det sant? Finnes virkelig samme truse som CBE har "designet" på WISH til 21kr?

Ja. Mange fabrikker i Kina produserer store partier man kan kjøpe opp og sette sin  egen label på. Det er ganske vanlig, og man kan derfor finne identiske klær og sko med ulike merkenavn rundt om. SÅ det er lov. Hvor redelig det er å markedsføre noe som svært eksklusivt når det ikke er det, er en annen sak. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at leverandører i f.eks Kina produserer et stort antall varer der designet ikke er design per se. Vanligvis reiser foretak som, la oss hypotetisk si MyMuse på halvårlige messer der man kan velge neste års kolleksjoner blant demo-utvalget fra flere ulike produsenter. (Disse selger gjerne produksjonen sin på Wish også, til en noe høyere pris. Men også på Wish kan man også gjøre storinnkjøp av partivarer for eget salg.) Ofte er varene også identiske, mens forskjellen kan ligge i stykkpris og antall. Det handler overhodet ikke om "design". MyMuse bestiller 1 stk. blondebh i 3 størrelser, 400 i antall hver. Prisen er 0.20 euro per bh. Legg til fire ulike bh'er til i tre størrelser, og matchende truser til alle. Der har du en kolleksjon. Kanskje Caroline sin hvis Treasures takker ja til å selge merkevarenavnet sitt til MyMuse. Eller Lene Orvik. Eller Sofie. Eller noen andre med et "navn" som kan påvirke salgstallene. Et halvt år etter bestilling og produksjonstid (det er ikke bare MyMuse som har bestilt samme kolleksjon fra leverandøren) dukker varene opp i Norge, i tide for salgslipp. Først da begynner ord som "Designet av" og "kvalitetssikret" å dukke opp som salgspitch og narrativ for et samarbeid som for det meste kun handler om å selge billigprodusert tøy under en eller annen kjendis sitt navn for en latterlig høy avanse. Se bare på prisen på trusa fra Wish (og her er det også alllerede en kalkulert avanse i de 21 kronene du betaler for 1 stk truse) vs. prisen på trusa fra MyMuse. Noen ganger kan kjendisen få mulighet til å velge blant tilgjengelige farger og utforminger men ikke alltid. Så går varen raskt på salg for å tømme lageret, allikevel sitter man igjen med en grei avanse, fordi tøyets stykkpris i innkjøp er gresselig lav.

Det er i alle fall slik jeg kjenner til produksjon av EMV-produkter. Det er disse produktene bedrifter kan tjene mye på, og denne type virksomhet finnes i de aller fleste bransjer.

Endret av Revenge o'Cavatina
leif
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

En ni år gammel sak hentes frem og kritiseres for n'te gang. Er dette virkelig konstruktiv kritikk? 

Ååå.. har de begynt å svare media når se tar kontakt ifm annet en roser og likes? 
Ikke? Næmen.. da er vel artikkelen fortsatt relevant.. til tross for at den er snart 10 pr gammel. 
Lite utvikling der å spore.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin11 skrev:

Jeg beklager, men jeg «kjøper» ikke denne engasjerte og lite reflekterte  omsorgen for CBE og deres daglige virke. Det er alltid et shitshow av metakritikk og forsøk på å avspore tråden med brukerdebatt når det fremkommer ikke flatterende info om denne bedriften. Jeg personlig gidder ikke å være med på denne så åpenbare loopen.  Og de går gjerne etter de som har de beste argumentene, som også er ganske innlysende hvorfor de gjør det. Dette er forbi sladder og kritikk, da disse åpenbart hverken bryr seg om de kritikkverdige forholdene på bloggen. Fordi bloggeier lever av dette. Hva med at Treasures AS faktisk begynner å gjør ting riktig?blir det ikke penger i kassen av det? 

Signerer denne!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ååå.. har de begynt å svare media når se tar kontakt ifm annet en roser og likes? 
Ikke? Næmen.. da er vel artikkelen fortsatt relevant.. til tross for at den er snart 10 pr gammel. 
Lite utvikling der å spore.

Har CBE/LKE blitt kontaktet av media og unnlatt å svare? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Har CBE/LKE blitt kontaktet av media og unnlatt å svare? 

Ja. De er stort sett utilgjengelig når journalister ringer og spør etter kommentarer til artikler. Bare når det gjelder noe som er negativt for bedriften altså. De svarer ofte på ros og skryt. 

Legger til. Her er det lenker til dokumentasjon hvis du ønsker.  https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Endret av Inocybe
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Ja. De er stort sett utilgjengelig når journalister ringer og spør etter kommentarer til artikler. Bare når det gjelder noe som er negativt for bedriften altså. De svarer ofte på ros og skryt. 

Har du noen eksempler? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Legger til. Her er det lenker til dokumentasjon hvis du ønsker.  https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Hva er nyeste tilfelle av dette? (Lenken er bare til forsiden om CBE).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nudeldama skrev:

Hva er nyeste tilfelle av dette? (Lenken er bare til forsiden om CBE).

Derfor skriver jeg lenker til. Bare å lese seg opp. Det er merket på dato så du får finne den nyeste. Mulig det også er noe enda nyere etter Asti tok pause. Uansett er det mye interessant lesestoff på den bloggen så anbefales for alle som interesserer seg for influencere og samfunnspåvirkningen deres. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det er vanlig at leverandører i f.eks Kina produserer et stort antall varer der designet ikke er design per se. Vanligvis reiser foretak som, la oss hypotetisk si MyMuse på halvårlige messer der man kan velge neste års kolleksjoner blant demo-utvalget fra flere ulike produsenter. (Disse selger gjerne produksjonen sin på Wish også, til en noe høyere pris. Men også på Wish kan man også gjøre storinnkjøp av partivarer for eget salg.) Ofte er varene også identiske, mens forskjellen kan ligge i stykkpris og antall. Det handler overhodet ikke om "design". MyMuse bestiller 1 stk. blondebh i 3 størrelser, 400 i antall hver. Prisen er 0.20 euro per bh. Legg til fire ulike bh'er til i tre størrelser, og matchende truser til alle. Der har du en kolleksjon. Kanskje Caroline sin hvis Treasures takker ja til å selge merkevarenavnet sitt til MyMuse. Eller Lene Orvik. Eller Sofie. Eller noen andre med et "navn" som kan påvirke salgstallene. Et halvt år etter bestilling og produksjonstid (det er ikke bare MyMuse som har bestilt samme kolleksjon fra leverandøren) dukker varene opp i Norge, i tide for salgslipp. Først da begynner ord som "Designet av" og "kvalitetssikret" å dukke opp som salgspitch og narrativ for et samarbeid som for det meste kun handler om å selge billigprodusert tøy under en eller annen kjendis sitt navn for en latterlig høy avanse. Se bare på prisen på trusa fra Wish (og her er det også alllerede en kalkulert avanse i de 21 kronene du betaler for 1 stk truse) vs. prisen på trusa fra MyMuse. Noen ganger kan kjendisen få mulighet til å velge blant tilgjengelige farger og utforminger men ikke alltid. Så går varen raskt på salg for å tømme lageret, allikevel sitter man igjen med en grei avanse, fordi tøyets stykkpris i innkjøp er gresselig lav.

Det er i alle fall slik jeg kjenner til produksjon av EMV-produkter. Det er disse produktene bedrifter kan tjene mye på, og denne type virksomhet finnes i de aller fleste bransjer.

Så denne turen til Oslo midt i korona dugnaden, for å kjenne på  stoffprøver til denne kolleksjonen var unødvendig? Hvis man legger denne typ produksjonsmåter til grunn? Ville stoffprøver i posten/Bring/UPS ha gjort samme nytte foreks? Når det gjelder merking av reklame, så kan det faktisk gjøres så enkelt!

F876F2F7-2865-44C6-ADE8-D7DB2A419EC9.jpeg

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Inocybe skrev:

Derfor skriver jeg lenker til. Bare å lese seg opp. Det er merket på dato så du får finne den nyeste. Mulig det også er noe enda nyere etter Asti tok pause. Uansett er det mye interessant lesestoff på den bloggen så anbefales for alle som interesserer seg for influencere og samfunnspåvirkningen deres. 

Hvor i lenken finner jeg dokumentasjon på nyeste tilfellet hvor CBE ikke vil svare media?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nudeldama skrev:

Hvor i lenken finner jeg dokumentasjon på nyeste tilfellet hvor CBE ikke vil svare media?

Tror jeg velger å ikke lete fram lenkene til deg denne gangen, sånn at du etterfølgende kan fortelle hvor utrolig mye tid jeg bruker på å dokumentere og hvor mye fritid, lite liv og misunnelig jeg da må være 😘😂 
Dokumentasjonen er der. Bare å sjekke.  

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
16 minutter siden, Nudeldama skrev:

https://www.dn.no/medier/caroline-berg-eriksen/lars-kristian-eriksen/influenser/caroline-berg-eriksens-omsetning-falt-med-15-millioner-kroner/2-1-627850

Her ville han (som vanlig)ikke kommentere fall i omsetning. 

https://www.sa.no/underholdning/blogg/caroline-berg-eriksen/caroline-berg-eriksen-far-kritikk-for-hyllest-av-underlivsdeodorant/s/5-46-470446

Får ikke tak i dem for kommentar. 

Forøvrig er det mer interessant å fortsette diskusjonen rundt dette med Wish versus CBExMymuse. Takk til @Revenge o'Cavatina for utfyllende informasjon. 

Endret av CecilieX
La til lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Inocybe skrev:

Tror jeg velger å ikke lete fram lenkene til deg denne gangen, sånn at du etterfølgende kan fortelle hvor utrolig mye tid jeg bruker på å dokumentere og hvor mye fritid, lite liv og misunnelig jeg da må være 😘😂 
Dokumentasjonen er der. Bare å sjekke.  

Vel, jeg har skummet gjennom og det er ingen lenker der som jeg kan se, hvor CBE/LKE har blitt kontaktet av media og unnlatt å svare. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...