Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, MissLucy skrev:

det vet da ikke jeg.

Jeg vet at ENTEN bryter hun markedsføringsloven over en lav sko. Det er god nok grunn alene til at seriøse organisasjoner som Redd Barna bør avstå fra å assosieres med henne, og absolutt ikke være med å støtte virksomheten videre. Umerket reklame og content marketing er etter min mening grove tillitsbrudd mot forbrukerne, og bidrar til overforbruket i verden.

ELLER: Hvis hun ikke bryter markedsføringsloven er vi tilbake til at de gode formål må betale for seg og de dårlige slipper.

Jeg vet ikke hvilket av disse alternativene som er riktig, men jeg vet at ett av dem er riktig. Og begge stinker.

Bare siterer denne, jeg. 😑

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Bettys skrev:

Hadde vært morsomt med det bildet på fruens Instagram. Ser for meg kommentarene til de høyt utdannede kvinnene:

- Wow😍

- du stråler😍

- hvor er pelsen fra? 

- du er så god som hjelper de fattige❤️

- nydelig kjole, vakre gode deg😍

:Knegg: 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Bare siterer denne, jeg. 😑

Skulle til å gjøre det samme.

Det er temmelig frustrerende når motargumentasjonen går i side over side på at man «ikke forstår», men når så innlegg som @MissLucy sitt tilbyr så mange og så små teskjeer slik at det ikke er logisk mulig å ikke få med seg poenget mer, så er responsen at man «ikke orker å mase mer om det», før man så går tilbake til å late som om innlegget over aldri har blitt postet.

Og som flere har understreket: poenget her er å se saken fra leserens og forbrukerens side, og fra et samfunnsperspektiv, ikke fra bloggernes side. Hva har skjedd med å bare heve blikket litt fra den evinnelig fordummende individualiseringen?

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Klink skrev:

Ja, men da har hun jo fått noe mot å reklamere. 

Det jeg skulle fram til var at hun selvfølgelig tar seg betalt. (på en eller annen måte) Av redd barna også. Og at jeg ikke forstår at det er så galt å få betalt av Redd Barna. De søkte mest sannsynlig etter noen til å ta jobben. 

Vi vet ikke om hun har fått betalt. Hun har ikke merket innlegget og dermed må vi gå utifra at det er gjort gratis uten gjentjenester. Annet vil være brudd på markedsføringsloven og spekulasjon. Jeg bare påpeker kravene som markedsføringsloven legger til grunn.

Tidligere i tråden har det fremkommet i referanser til brev fra RB at de kjøpte oppdrag gjennom byrå, mest sannsynlig UI (all den tid de som har båret frem budskapet er tilknyttet UI). RB har (derfor trolig) ikke avtalt direkte med Treasures. 

Det taler til RB sin fordel at annonsen er solgt gjennom byrå og ikke direkte til Treasures. Videre er merkingen riktig og basert på kommentarfeltet forsøk på å forlede lesere til å tro at det er ubetalt, velger jeg å tro at RB har vært spesifikke på at det skulle merkes riktig for at oppdraget skulle belønnes. Det er også pluss til RB. At de ikke ser at bruk av bla Treasures er å gå i mot egne fundamentale verdier er meget trist og forhåpentligvis en feil gjort av en enkeltmedarbeider. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Vi vet ikke om hun har fått betalt. Hun har ikke merket innlegget og dermed må vi gå utifra at det er gjort gratis uten gjentjenester. Annet vil være brudd på markedsføringsloven og spekulasjon. Jeg bare påpeker kravene som markedsføringsloven legger til grunn.

Tidligere i tråden har det fremkommet i referanser til brev fra RB at de kjøpte oppdrag gjennom byrå, mest sannsynlig UI (all den tid de som har båret frem budskapet er tilknyttet UI). RB har (derfor trolig) ikke avtalt direkte med Treasures. 

Det taler til RB sin fordel at annonsen er solgt gjennom byrå og ikke direkte til Treasures. Videre er merkingen riktig og basert på kommentarfeltet forsøk på å forlede lesere til å tro at det er ubetalt, velger jeg å tro at RB har vært spesifikke på at det skulle merkes riktig for at oppdraget skulle belønnes. Det er også pluss til RB. At de ikke ser at bruk av bla Treasures er å gå i mot egne fundamentale verdier er meget trist og forhåpentligvis en feil gjort av en enkeltmedarbeider. 

Dette skal jeg ikke si noe i mot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Dette skal jeg ikke si noe i mot. 

Redd Barna har bekreftet at de har betalt CBE for annonseringen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Redd Barna har bekreftet at de har betalt CBE for annonseringen.

Ja, det syns jeg er helt i orden. De har ikke blitt truet av cbe til å gjøre det. De har fått en tjeneste utført mot penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at pynting av juletre blir til en photoshoot hvor bilder av barna blir spredt på Internett av deres egne foreldre. Jeg synes det er så slemt gjort at foreldrene setter seg selv foran sine egne barn. De er to store egoer. Verken redd barna eller omvendt julenisse endrer noe som helst.

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre i samme bransje som bruker sine egne barn til å tjene penger som CBE? I så stor grad? Andre influensere har gjerne noe annet "talent" de tjener mest penger på, men CBE har vel bare gjort business på sitt "hverdagsliv". 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
13 minutter siden, Oline12 skrev:

Er det andre i samme bransje som bruker sine egne barn til å tjene penger som CBE? I så stor grad? Andre influensere har gjerne noe annet "talent" de tjener mest penger på, men CBE har vel bare gjort business på sitt "hverdagsliv". 

Mange andre i bransjen har mange tusen flere likes på bildene som blir lagt ut på IG. De som har få følgere har også større engasjement. CBE har ikke en så stor fanklubb at de gidder å trykke likes, det er rundt 2-4000 likes på bilder og når man har 320.000 følgere er det lite. Denne bedriften er helt avhengig av å eksponere barna for i det hele tatt være relevante. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Oline12 skrev:

Hvis hun har noen talenter har hun skjult dem godt. Hun er "god" på å matche ihjel alt fra interiør til antrekk, og hun er god på å finne inspirasjon på pinterest og kopiere andres arbeid (uten å kreditere). 

Hun har ikke noe annet enn seg selv og familien å by på, og det er rimelig tydelig ut fra likes på instagram hva som selger best. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Mange andre i bransjen har mange tusen flere likes på bildene som blir lagt ut på IG. De som har få følgere har også større engasjement. CBE har ikke en så stor fanklubb at de gidder å trykke likes, det er rundt 2-4000 likes på bilder og når man har 320.000 følgere er det lite. Denne bedriften er helt avhengig av å eksponere barna for i det hele tatt være relevante. 

Men ingen av de typiske mammabloggerne på instagram har egen blogg i tillegg så vidt jeg vet. Jeg syns det er en forskjell på utlevering med tekst og bilder over flere år enn feks en instagram-konto med en hashtag. Det er fremdeles ikke greit, men jeg vet ikke om det fins andre influensere som eksponerer sine barn så mye som CBE. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
1 minutt siden, Oline12 skrev:

Men ingen av de typiske mammabloggerne på instagram har egen blogg i tillegg så vidt jeg vet. Jeg syns det er en forskjell på utlevering med tekst og bilder over flere år enn feks en instagram-konto med en hashtag. Det er fremdeles ikke greit, men jeg vet ikke om det fins andre influensere som eksponerer sine barn så mye som CBE. 

Anna Rasmussen, Villa Paprika og ABD stiller i samme klasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CabinCruiser skrev:

Jeg er litt skuffa over juletreet🤔 Jeg hadde ventet noe mer ekstravagant. Mer spesiell pynt. Ingen reklame. Ingenting å ønske seg. Ingenting å være litt småsjalu over.

Hilsen juletreebridezilla🎄

Så faktisk ganske stygt ut eller Harry om du vil...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på når det kommer til Nefit er hvor lite de lærer om hvordan utføre øvelsene i programmet (kom på dette da jeg selv var på trening i dag). Når man er på en time på et studio eller med en PT, så lærer man å utføre øvelsene korrekt i detaljer. Alt fra hvordan man holder kroppen, armene, vektene, hvordan man puster og hvordan det ikke skal kjennes. Dette er blant annet for å forebygge skader, noe som er svært viktig i mine øyne. 

Netfit presenterer bare øvelsene uten videre forklaring, ikke hvordan utføre øvelsene eller hvilke muskler man bruker (dette gjelder ikke bare Netfit), noe som jeg syns er veldig kritikkverdig. Jeg har nok erfaring med styrke at jeg klarer å utføre disse riktig, men noen som er uerfarne kan få skader uten å bli terpa på hvordan øvelsen skal utføres. Håper dette er noe de tar tak slik at de som velger de får den oppfølgingen som gjør at skader forebygges.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Kleenex skrev:

Så faktisk ganske stygt ut eller Harry om du vil...

Det juletreet var vel så langt fra mitt juletre man kan komme. Og de røde sløyfene hun skal ha på var grusomme. Og hvorfor ingen pynt som barna har laget? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE skryter av at hun er så glad i juletradisjoner, og tar vare på de bla bla bla. Ingen norsk tradisjon er vel å pynte julehus/juletre flere uker før jul, og med amerikansk inspirert dilldall, sløyfer og disney kuler. I mine øyne er alt dette julehysteriet hennes helt over styr, og ligner mest på amerikanske kjøpesenter juletrærne med overdimensjonert pynt. Ikke norsk noe av det. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke inspirert av det dekkede nyttårsbordet på insta heller, merket med reklame for et norsk bestikkmerke. Hastverk er lastverk, og bordet så uferdig og uinspirert ut. Ser ikke ut som at bestikkannonsøren får valuta for pengene. Carolinebergeriksen.no har prestert bedre for annonsøren tidligere da hun bare "lånte produkter i en lokal butikk" på Siljan tidligere.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...