Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Effektene hun har kjøpt, vist fram og skal selge er vel også kjøpt inn til bloggen, sånn når det kommer til stykket? Bursdager og andre merkedager gjennom året er i denne bloggen ikke annet enn påskudd og anledninger til å produsere blogginnlegg og enten selge annonseplass eller brande seg selv som annonsekanal. Man kan ikke forklare valgene her med å psykologisere mener jeg - de er bestemt (som vanlig) av inntjeningshensyn.

Jeg mener at fortsatte innlegg om overdådige feiringer illustrerer at bruk av influencere til markedsføring ikke lenger fungerer etter hensikten, nå som miljøbevisstheten bare det siste året er blitt så mye større blant folk flest. Når forbruket og bruk-og-kast/selg-mentaliteten CBE.no fronter presenteres som en del av det virkelige hverdagslivet til en virkelig familie bidrar det ikke lenger i 2019 til at andre småbarnsfamilier lettere relaterer seg til det  - det gjør bare budskapet hennes desto mer utdatert og provoserende. De færreste vil bli genuint inspirert lenger av feiringer à la CBE.no - engangseffekt-bonanzaer framstår nå bare som umusikalske og sosialt stigmatiserende.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Aquarius04 skrev:

Ja, i USA. Jeg har fortsatt til gode å se pyntede hus både i byen jeg bor i og andre byer. Julepynt, ja. Halloween? Nei.
Bortsett fra hvis du regner et gresskar eller to og litt lyng i en kurv på trappa, da.  
 

Her i Norge også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aricia skrev:

Effektene hun har kjøpt, vist fram og skal selge er vel også kjøpt inn til bloggen, sånn når det kommer til stykket? Bursdager og andre merkedager gjennom året er i denne bloggen ikke annet enn påskudd og anledninger til å produsere blogginnlegg og enten selge annonseplass eller brande seg selv som annonsekanal. Man kan ikke forklare valgene her med å psykologisere mener jeg - de er bestemt (som vanlig) av inntjeningshensyn.

Jeg mener at fortsatte innlegg om overdådige feiringer illustrerer at bruk av influencere til markedsføring ikke lenger fungerer etter hensikten, nå som miljøbevisstheten bare det siste året er blitt så mye større blant folk flest. Når forbruket og bruk-og-kast/selg-mentaliteten CBE.no fronter presenteres som en del av det virkelige hverdagslivet til en virkelig familie bidrar det ikke lenger i 2019 til at andre småbarnsfamilier lettere relaterer seg til det  - det gjør bare budskapet hennes desto mer utdatert og provoserende. De færreste vil bli genuint inspirert lenger av feiringer à la CBE.no - engangseffekt-bonanzaer framstår nå bare som umusikalske og sosialt stigmatiserende.

Tillegg: En lakmus-test her er å lese diverse definisjoner på hva innholdsmarkedsføring er, eller ideelt sett prøver å være, og så anvende dem på CBEs SoMe-poster. Virker kommunikasjonen hennes etter hensikten?

Flere interessante definisjoner i så måte finner man her: https://contentmarketing.no/hva-er-egentlig-innholdsmarkedsforing-6-definisjoner/

Sitat

Kundene dine bryr seg ikke om deg, dine produkter eller tjenester. De bryr seg om seg selv, deres problemer, ønsker og behov. Innholdsmarkedsføring handler om å lage interessant innhold og informasjon som kundene dine leter etter, slik at du faktisk får deres oppmerksomhet. 

(må bare tilføye: Det heter "seg selv, SINE problemer" osv. Ingen kan bruke korrekte eiendomspronomen lenger).

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig at voksne, tilsynelatende normalt intelligente folk som har barn, og lever i 2019, kan fronte et forbruk og en livsstil som det disse to gjør. Det er overflod av ting, det er plast og det er engangsbruk. Oppå dette kommer flyreiser i forbindelse med ferier flere ganger i året. De hjelpeløse forsøkene på pliktskyldigst å vise «miljøengasjement» innimellom alt dette blir bare tåpelig og selvmotigende. Kombinert med lettkledd sexy-pose og pynting på realitetene via Photoshop, samt bruk av egne mindreårige som rekvisitter på alle SoMe-plattformer blir harryfaktoren komplett.

Er det mulig å være så totalt utdatert? De tviholder på et konsept og en livsstil som ikke lenger er liv laga i en verden hvor flere og flere engasjerer seg for miljøet, for kroppspositivisme, for å skjerme barn og unge for kroppspress, osv. Snakk om å gå baklengs inn i framtida.

Jeg tror og håper at influensere som dette er en utdøende rase. De er rett og slett ikke lenger aktuelle. Ja til influensere som søker å påvirke andre av andre grunner enn å stadig heve egen levestandard, som f.eks Radical Broccoli, Beeorganic, osv.

(Og nei, jeg leser aldri CBE-bloggen. Det er mer enn nok av relevant info å få her, og gjennom media generelt.)

Endret av Malum
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg var nylig på Europris. Der har de åpenbart hoppet over Allhelgensaften, registrerte kun julepynt og glitter og julefjas. Mulig jeg hadde skylappene på fordi ærendet dreide seg om en dobørste. Jeg trenger ikke mer pynt og ræl uansett sesong enda jeg er i den mye omtalte målgruppa.

Jeg registrerte akkurat det samme på Europris, så hvis vi ikke var på samme butikk, så har de nok droppet det i år. Nille hadde heller ingen Halloweenpynt, ut over noen skumle barnekostymer. Det er markedet som bestemmer, og at de ikke satser på Halloweenpynt tyder på at folk flest ikke kjøper det. Jeg tror det gjenspeiler holdningen i befolkningen, folk er mer bevisst på miljø og kjøper ikke unødvendig plastræl. 

Men influencerne overtar der butikkene feilet, de har ikke gitt opp forsøket på å innføre denne amerikanske skikken. Oktober er jo en lang og grå måned, hvor ingenting skjer. Høstferien er over, jula begynner ikke så tidlig (selv for en influenser), så da er Halloween et ypperlig påskudd for innhold på bloggen. Og kanskje ett og annet reklameoppdrag. Kanskje de ballongmenneskene har gresskar-ballonger 😁

CBE kommer mer og mer i utakt med befolkningen. De ser det ikke selv, derav den drastiske nedgangen i inntekter. Jeg skjønner at det er slitsomt når hele livet blir en jakt etter inntektsgivende innhold på bloggen, i stedet for innhold i livet. De sloss mot klokka, for samarbeidspartnere begynner å få øynene opp for hvor lite reklameverdi influencerne har. Likevel skjønner de ikke hva de gjør feil.

Det blir kanskje sånn når begge de voksne lever i bloggbobla og ikke får input utenfra. Aviser er rekvisitter, forsøpling gjelder ikke dem (for de selger eller gir bort søpla etterpå), flyskam skal de få, bare alle de planlagte reisene er unnagjort. Kanskje! Og ethvert forsøk på å påpeke dette blir møtt med arroganse, noen ganger drittslenging. Å gud, så misunnelig jeg er!

@Malum jeg ser at vi postet omtrent det samme, men du var mer presis enn meg 😘

Endret av Felis
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Malum skrev:

Jeg synes det er litt merkelig at voksne, tilsynelatende normalt intelligente folk som har barn, og lever i 2019, kan fronte et forbruk og en livsstil som det disse to gjør. Det er overflod av ting, det er plast og det er engangsbruk. Oppå dette kommer flyreiser i forbindelse med ferier flere ganger i året. De hjelpeløse forsøkene på pliktskyldigst å vise «miljøengasjement» innimellom alt dette blir bare tåpelig og selvmotigende. Kombinert med lettkledd sexy-pose og pynting på realitetene via Photoshop, samt bruk av egne mindreårige som rekvisitter på alle SoMe-plattformer blir harryfaktoren komplett.

Er det mulig å være så totalt utdatert? De tviholder på et konsept og en livsstil som ikke lenger er liv laga i en verden hvor flere og flere engasjerer seg for miljøet, for kroppspositivisme, for å skjerme barn og unge for kroppspress, osv. Snakk om å gå baklengs inn i framtida.

Jeg tror og håper at influensere som dette er en utdøende rase. De er rett og slett ikke lenger aktuelle. Ja til influensere som søker å påvirke andre av andre grunner enn egen levestandard, som f.eks Radical Broccoli, Beeorganic, osv.

(Og nei, jeg leser aldri CBE-bloggen. Det er mer enn nok av relevant info å få her, og gjennom media generelt.)

Inntektene er vel sterkt synkende?

Der interessant er at jo mindre inntekter Treasures AS har, jo lengre baklengs drar dem. De klarer ikke snu skuta og kommer til å synke som en stein hvis de ikke endrer innhold og budskap fremover.

Vi vet at eierne av Treasures AS leser her inne. De har fått mange tips om hva de kan gjøre for å endre seg til det bedre, hvorfor gjør de ikke det da? Inntektene ville nok kommet seg igjen hvis de viste engasjement som leserne føler de deler med Treasures AS. Nå leses bloggen i stor grad pga togulykkeeffekten. Eller vi følger med her, for jeg som deg leser ikke bloggen. Den er totalt uinteressant.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernetåka
11 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg var nylig på Europris. Der har de åpenbart hoppet over Allhelgensaften, registrerte kun julepynt og glitter og julefjas. Mulig jeg hadde skylappene på fordi ærendet dreide seg om en dobørste. Jeg trenger ikke mer pynt og ræl uansett sesong enda jeg er i den mye omtalte målgruppa.

 

Allhelgensaften er da vi minnes de døde og tenner lys på gravene, så det er ikke det samme som Halloween :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det helt vanlig å pynte til Halloween, både inne og ute, men mest ute. Det går litt sport i det å ha det skumleste huset og barna synes det er kjempe gøy, men man har Halloween pynt kun den ene dagen! Ikke i flere uker. Da ser det bare uryddig ut og som man ikke orker å rydde det bort. Det er jo ikke noe hyggelig å ha et dødningehoder stående på bordet, eller et skjelett hengende ved døra. Det er bare gøy den ene dagen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Her jeg bor er det helt vanlig å pynte til Halloween, både inne og ute, men mest ute. Det går litt sport i det å ha det skumleste huset og barna synes det er kjempe gøy, men man har Halloween pynt kun den ene dagen! Ikke i flere uker. Da ser det bare uryddig ut og som man ikke orker å rydde det bort. Det er jo ikke noe hyggelig å ha et dødningehoder stående på bordet, eller et skjelett hengende ved døra. Det er bare gøy den ene dagen.

Jeg tror bloggeren har det ute lenger fordi jobben hennes er å inspirere andre (til kjøpebonanza). Da må man være ute i god tid før alle andre.

Da rekker de å få penger i kassa fra alle afilliatelinkene de så snilt deler ut til alle som spør "hvor har du kjøpt den?"

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Ikke rarere at cbe.no har halloweenpynt i uker,enn at interiørmagasiner fotograferer neste sesong 9-12 mnd innen. Cbe.no ER en reklameplakat, verken mer eller mindre. Og familien statister. Dessverre for barna, får håpe de har en egen sparekonto som erstatning for jobben de gjør.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Tillegg: En lakmus-test her er å lese diverse definisjoner på hva innholdsmarkedsføring er, eller ideelt sett prøver å være, og så anvende dem på CBEs SoMe-poster. Virker kommunikasjonen hennes etter hensikten?

Flere interessante definisjoner i så måte finner man her: https://contentmarketing.no/hva-er-egentlig-innholdsmarkedsforing-6-definisjoner/

(må bare tilføye: Det heter "seg selv, SINE problemer" osv. Ingen kan bruke korrekte eiendomspronomen lenger).

Drar dette innlegget frem for det fortjener mer oppmerksomhet. Innholdet på bloggen, hvem er mottakeren for budskapene? Leserne, eller bloggeren selv?

Uansett hva jeg har av behov som trenger en fiks, finner jeg ikke løsningen i cbe.no. For eksempel: Jeg har mer enn nok oppsamlet stæsj. Hvordan kan jeg gjenbruke det, eventuelt sortere utrendy ræl og desimere lageret samtidig som jeg sparer miljøet?

Cbe.nos løsning er å kjøpe nytt, og selge det overskytende. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Stjernetåka skrev:

 

Allhelgensaften er da vi minnes de døde og tenner lys på gravene, så det er ikke det samme som Halloween :)

det er vel allehelgensdag det du tenker på, som er 1. november, og kvelden før er halloween, altså allehelgensaften.

https://kirken.no/nb-NO/kristen-tro/kirkearet/spesielle-dager/allehelgensdag/

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Revenge o'Cavatina @Felis

Angående Nille, så er det full fres på Halloween-pynt i butikken her jeg bor. Se også hjemmesida. Har ikke vært på Europris, men de har stort utvalg pynt på sin hjemmeside, så at handelsstanden hopper over Halloween på grunn av markedet er vel en sannhet med modifikasjoner.

 

Endret av Vipser
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, loveli skrev:

Inntektene er vel sterkt synkende?

Der interessant er at jo mindre inntekter Treasures AS har, jo lengre baklengs drar dem. De klarer ikke snu skuta og kommer til å synke som en stein hvis de ikke endrer innhold og budskap fremover.

Vi vet at eierne av Treasures AS leser her inne. De har fått mange tips om hva de kan gjøre for å endre seg til det bedre, hvorfor gjør de ikke det da? Inntektene ville nok kommet seg igjen hvis de viste engasjement som leserne føler de deler med Treasures AS. Nå leses bloggen i stor grad pga togulykkeeffekten. Eller vi følger med her, for jeg som deg leser ikke bloggen. Den er totalt uinteressant.

Ja, og det er der jeg stusser. Hvilken sammenheng er det de ikke kan, eller vil, se?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært på to Nille-butikker og to Europris-butikker i nærområdet, og der er det utrolig mye Halloween stæsj og utstyr. Selv matbutikkene har diverse ting til Halloween. Skjønner ikke hva dere snakker om. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor pynter mange til halloween både ute og inne- men kun den ene kvelden. 

Ang shoppingen hennes i går (fra Jotex) så må jo trøsten være at INGEN som sjekker linkene hennes kommer til å kjøpe det.

Shit så dyrt!! De 3 tingene kostet 2875kr tilsammen!!!! Nesten 3.000kr for 3 pynteting som skal stå framme 1 dag!!!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Om netfit har samarbeid med en profesjonell PT (adrian), hvorfor lager ikke HAN et program? Om hvem i huleste skaper et program i kjelleren, er det ikke noe man planlegger, søker inspirasjon og informasjon, skriver skisser, utdrag ved et skrivebord??? 

Eller er det egentlig "filme meg selv som gjør styrke", cbe.no mener....? Sånn i vanlig ordning av selv titulering og selvhevdelse?

 

Ryddet for sitering av slettet innhold.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, tranedatter skrev:

 

Om netfit har samarbeid med en profesjonell PT (adrian), hvorfor lager ikke HAN et program? Om hvem i huleste skaper et program i kjelleren, er det ikke noe man planlegger, søker inspirasjon og informasjon, skriver skisser, utdrag ved et skrivebord??? 

Eller er det egentlig "filme meg selv som gjør styrke", cbe.no mener....? Sånn i vanlig ordning av selv titulering og selvhevdelse?

Det virker  som at dette firma tror at tynn er det samme som sterk. Og at redigere kroppen vil selge inn denne appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...