Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På IG-stories kunne man i går se at Mariel dro til Phuket uten Peter.. MEN; på billetten hennes hadde hun tittelen Mrs. Så kanskje hun fremdeles er gift..?

Anonymkode: 5719f...2c6

 

Disse to kysser jo såvidt.. Og så er de liksom nygift? Var det kjemi mellom dem hadde de kanskje forsøkt litt kyssing og sex?

 

Anonymkode: 84699...690

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, etnavn skrev:

Alle mennesker har maskulin eller feminin energi, uavhengig av kjønn, uavhengig av legning. Et parforhold trenger en av hver. En med maskulin energi til å støtte og trygge den andre, en med feminin energi til å bringe romantikken og følelsene på banen, kort fortalt. Har du to med maskulin energi, blir de "kamerater". Har du to med feminin energi, blir det drama og vingling fram og tilbake. Sånn veldig forenklet forklart.

Når det gjelder det homofile paret, har vi to med feminin energi. Ikke alle homofile har den type feminin energi, så begge disse trenger nok egentlig en annen type for å fungere optimalt i et forhold. Det er ingen til å være den trygge, den sterke som styrer skuta for å si det sånn. Jeg ser at han ene prøver å ta på seg den betryggende rollen, men siden det ikke er ektefølt oppfatter den andre det underbevisst og føler seg usikker. Her er det rett og slett snakk om to personligheter som ikke matcher.

Så har vi det motsatte problemet, når det kommer til Joakim og Sara. Her har begge en type maskulin energi. Jeg sier ikke at Sara er maskulin, ikke misforstå. Jeg sikter til den delen av henne som er veldig godt forankret i seg selv, som vet at hun egentlig ikke trenger en mann. Det blir et problem i forhold til denne mannen, tenker jeg, som har samme type energi som henne. Det trenger ikke bli sånn, men jeg er redd for det. Litt synd, for de er veldig søte sammen. Men jeg tror en sånn person som Sara trenger en mann som får henne til å føle seg som jenta. Jenter med maskulin energi, og veldig selvstendige jenter, sliter ofte med å få forhold til å fungere. Men mulig at han greier det likevel, gi henne det hun trenger og ikke ende opp som en "kamerat". Det blir spennende å se. De er hvertfall veldig sjarmerende begge to, uansett.

Det siste paret har en fin balanse i maskulin og feminin energi. Her har man imidlertid et annet problem: Han er ikke oppriktig interressert, og det har hun oppfattet, om ikke annet så ihvertfall underbevisst. Enten så har han et litt urealistisk bilde av seg selv og hvilke liga han er i. Eller så tar han ikke dette så seriøst. Kanskje han har mest lyst til å komme på tv. Kanskje han ble skuffet over henne. Han er ihvertfall ikke interressert, og det kommer tydelig frem. Foreløpig har jeg liten tro på dette paret, selv om de egentlig har det beste utgangspunktet. Han må i tilfelle komme seg ned på jorda, da kan det fungere. Det kan jo hende at det skjer. Hun virker veldig sympatisk, forresten.

Det blir spennende å se om mine betraktninger stemmer. Artig sosialstudie dette😀

 

Enig i at partene i et par bør utfylle hverandre, er skeptisk til å sortere visse egenskaper etter kjønn. 

Anonymkode: 7afed...e6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, etnavn said:

Alle mennesker har maskulin eller feminin energi, uavhengig av kjønn, uavhengig av legning. Et parforhold trenger en av hver. En med maskulin energi til å støtte og trygge den andre, en med feminin energi til å bringe romantikken og følelsene på banen, kort fortalt. Har du to med maskulin energi, blir de "kamerater". Har du to med feminin energi, blir det drama og vingling fram og tilbake. Sånn veldig forenklet forklart.

Når det gjelder det homofile paret, har vi to med feminin energi. Ikke alle homofile har den type feminin energi, så begge disse trenger nok egentlig en annen type for å fungere optimalt i et forhold. Det er ingen til å være den trygge, den sterke som styrer skuta for å si det sånn. Jeg ser at han ene prøver å ta på seg den betryggende rollen, men siden det ikke er ektefølt oppfatter den andre det underbevisst og føler seg usikker. Her er det rett og slett snakk om to personligheter som ikke matcher.

Så har vi det motsatte problemet, når det kommer til Joakim og Sara. Her har begge en type maskulin energi. Jeg sier ikke at Sara er maskulin, ikke misforstå. Jeg sikter til den delen av henne som er veldig godt forankret i seg selv, som vet at hun egentlig ikke trenger en mann. Det blir et problem i forhold til denne mannen, tenker jeg, som har samme type energi som henne. Det trenger ikke bli sånn, men jeg er redd for det. Litt synd, for de er veldig søte sammen. Men jeg tror en sånn person som Sara trenger en mann som får henne til å føle seg som jenta. Jenter med maskulin energi, og veldig selvstendige jenter, sliter ofte med å få forhold til å fungere. Men mulig at han greier det likevel, gi henne det hun trenger og ikke ende opp som en "kamerat". Det blir spennende å se. De er hvertfall veldig sjarmerende begge to, uansett.

Det siste paret har en fin balanse i maskulin og feminin energi. Her har man imidlertid et annet problem: Han er ikke oppriktig interressert, og det har hun oppfattet, om ikke annet så ihvertfall underbevisst. Enten så har han et litt urealistisk bilde av seg selv og hvilke liga han er i. Eller så tar han ikke dette så seriøst. Kanskje han har mest lyst til å komme på tv. Kanskje han ble skuffet over henne. Han er ihvertfall ikke interressert, og det kommer tydelig frem. Foreløpig har jeg liten tro på dette paret, selv om de egentlig har det beste utgangspunktet. Han må i tilfelle komme seg ned på jorda, da kan det fungere. Det kan jo hende at det skjer. Hun virker veldig sympatisk, forresten.

Det blir spennende å se om mine betraktninger stemmer. Artig sosialstudie dette😀

 

Og du er samlivsekspert da eller..?

Anonymkode: cea4e...7db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Disse to kysser jo såvidt.. Og så er de liksom nygift? Var det kjemi mellom dem hadde de kanskje forsøkt litt kyssing og sex?

 

Anonymkode: 84699...690

Ting tar kanskje litt tid...selv om de er gift, har de fortsatt bare kjent hverandre i X-antall timer.

Anonymkode: bee62...e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ting tar kanskje litt tid...selv om de er gift, har de fortsatt bare kjent hverandre i X-antall timer.

Anonymkode: bee62...e77

 

Ja, enig i det. Men de skal liksom være gift og bli kjent.. Og det å kysse og være nær er jo en måte mange blir mer kjent med hverandre på. Og de har vært en del sammen, sovet sammen flere netter også. Så helt ukjente er de ikke etterhvert.

 

Anonymkode: 84699...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekspertene må jo åpenbart gjøre noe feil da nesten ingen holder sammen? Evt er det hele konseptet som er katastrofe. 

Anonymkode: 3347c...1db

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal de ikke på bryllupsreise? 

Anonymkode: 2060b...279

 

I reklamen for neste episode viste de at de var på reise, så de skal nok det.

Anonymkode: 84699...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at partene i et par bør utfylle hverandre, er skeptisk til å sortere visse egenskaper etter kjønn. 

Anonymkode: 7afed...e6f

Jeg bruker uttrykk som maskulin/feminin fordi dette er noe folk kan relatere seg til. Her er det ganske godt tegnet opp hva som kjennetegner de to typene: https://kristinnorenberg.no/hyllest-feminine-kraft-energi/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du er samlivsekspert da eller..?

Anonymkode: cea4e...7db

Dette var en rimelig frekk kommentar fra en anonymbruker. Jeg er i min fulle rett til å komme med mine ressonementer.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, etnavn said:

Dette var en rimelig frekk kommentar fra en anonymbruker. Jeg er i min fulle rett til å komme med mine ressonementer.

Jeg bare lurer på hva slags kompetanse som ligger bak disse resonnementene. Du tror ikke de som faktisk er eksperter har tatt høyde for slike ting?

Anonymkode: cea4e...7db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på hva slags kompetanse som ligger bak disse resonnementene. Du tror ikke de som faktisk er eksperter har tatt høyde for slike ting?

Anonymkode: cea4e...7db

💩 (Hvis du ikke ser emojien så er det en hundebæsj)

Endret av etnavn
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett de første episodene tror jeg ikke at det homofile paret kommer til å holde sammen. Som @etnavn skriver er de for like. Vi har flere homofile par i vennekretsen vår og alle består av en "maskulin" og en "feminin" type, som utfyller hverandre.

Sara og Joakim har jeg litt troa på, om de ikke faller i vennefella, noe jeg har en følelse av at kan skje med de to. De virker i alle fall som trivelige og positive mennesker som ønsker å få det til å fungere og er villige til å prøve. 

Mariel og Peter er jeg mer skeptisk til og jeg blir overrasket om de holder sammen. Begge virker ganske lunkne og halvhjertede synes jeg.

Anonymkode: 6ce2a...a1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det en tråd for oss som ikke har D-Play+ abonnent 🤷‍♀️ Vil gjerne følge med her, men det spoiler litt når folk diskuterer episoder som ikke er vist på TV enda (eller lagt ut gratis). 

Anonymkode: b4450...0db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes det en tråd for oss som ikke har D-Play+ abonnent 🤷‍♀️ Vil gjerne følge med her, men det spoiler litt når folk diskuterer episoder som ikke er vist på TV enda (eller lagt ut gratis). 

Anonymkode: b4450...0db

 I tillegg er deg litt forvirrende når folk diskuterer de ulike episodene om hverandre 😅

Anonymkode: b4450...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som syns Peter og Mariel er de som er best match? De er det mest "voksne" paret og jeg syns blikkene og kroppsspråket fra første sekund var match. Han virker veldig rolig og trygg, og hun slapper av. Begge er kresne og det merkes særlig av henne  når de flytter sammen. Jeg tror gnisningene kommer der, at hun invaderer hans greier og at de begge er like sta.

Magnus. Jeg ser bare Sophie Elise der, jeg. Kroppsspråk, måten å snakke på... Det er litt mye Hollywoodromantikkforventninger. Samtidig tror jeg han er en person som kommer til å vokse. Liker veldig godt Lars Kristian. Moden, trygg, men overveldet. 

Sara og Joakim virker som en bra match, men Jokke har virkelig gått hardt ut. For meg er han litt mye, men jeg tror han er en god fyr. For meg virket Sara lite interessert i starten, men hun sier noe annet. Og i 3.episode sier hun vel at hun føler mer en ham. 

Spennende å se fortsettelsen. Jeg har mest tro på Peter og Mariel.

Anonymkode: 2c780...20f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joakim 😍👏🏻🙏🏻 En mann jeg aldri ville sjekket opp på byen eller sveipet på tinder men etter å ha sett han i programmet er jeg jo frelst! Haha!

Mariel ligner på Camilla Herrem. Kanskje derfor dere tror dere har sett henne?

Anonymkode: d074f...f5b

Takk! Garantert hun jeg egentlig har tenkt på! Synes de er veldig like🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som syns Peter og Mariel er de som er best match? De er det mest "voksne" paret og jeg syns blikkene og kroppsspråket fra første sekund var match. Han virker veldig rolig og trygg, og hun slapper av. Begge er kresne og det merkes særlig av henne  når de flytter sammen. Jeg tror gnisningene kommer der, at hun invaderer hans greier og at de begge er like sta.

De er de eneste jeg har litt tro på, har overhodet ikke tro på de homofile og tviler veldig på Sara og Joakim. 

Anonymkode: d8a23...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peter smiler nesten aldri, det får han til å virke usikker eller kald.

Anonymkode: b1478...de2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Peter smiler nesten aldri, det får han til å virke usikker eller kald.

Anonymkode: b1478...de2

 

Det synes jeg også. Akkurat som om han egentlig ikke liker å være med på dette... Men det kan ha noe med personlighet å gjøre. 

 

Anonymkode: 84699...690

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...