Gå til innhold

Gift ved første blikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, veldig merkelig. Ekspertene mister mye troverdigheten. Hva er poenget med disse ekspertene om de ikke klarer å avdekke sååå store hull i kjemien som dette? Ikke første gang det skjer heller. Er jo bare 1 av 12 par som fremdeles er gift. Vet at kjemi er vanskelig og noe man egentlig ikke finner ut av før man møtes, men dog. 

Anonymkode: 3347c...1db

At de ikke klarer å forutse hvilken kjemi parene har, er da overhodet ikke så rart å forstå. Det kan ikke måles eller testes på noe vis, så det blir jo gambling. 

Anonymkode: a5c7b...27e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de ikke klarer å forutse hvilken kjemi parene har, er da overhodet ikke så rart å forstå. Det kan ikke måles eller testes på noe vis, så det blir jo gambling. 

Anonymkode: a5c7b...27e

Kjemi var dårlig ordvalg, kommer ikke på noe annet nå 🤯

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker de spesifiserte at de ønsket alle typer legning da de lette etter deltakere til denne sesongen. Jeg tenkte den gangen at det da garantert kom til å bli ett par som ikke var heterofile. Det virket som om de hadde bestemt seg på forhånd for at det måtte være et homofilt par med, og da har dette kanskje gått på bekostning av hvor god match det homofile paret faktisk er. Jeg syns jo det er veldig merkelig at de ikke har klart å avdekke i forkant hvor dårlig Magnus og LK passer sammen.

Anonymkode: d6039...e25

Synes det er så dårlig gjort ovenfor parret, de har tross akt måtte gifte seg på ordentlig. At de ikke tar det på alvor i så tilfelle. Uetisk. 

Anonymkode: b1478...de2

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes Magnus blir beskrevet litt vel lite flatterende her. Skjønner veldig godt at han er litt mutt etter såpass mye avvisning og kjølig oppførsel. I tillegg til ulike interesser, væremåte, etc, som gjør relasjonen litt vanskelig. 

Men jeg tror heller ikke LK egentlig har et problem med overanalysering/tenking eller å være "treig" heller - jeg tror han bestemte seg for at han ikke var interessert for lenge siden, og bevisst eller ubevisst skylder på dette for å slippe å avvise totalt. Kanskje fordi han ikke vil såre Magnus, kanskje fordi han føler at han skylder tv-produksjonen å stå løpet ut de ukene som filmes. Uansett, har null tro på at de vil holde sammen, for å si det sånn. 

Både Peter og Mariel, og Joakim og Sara kan godt holde sammen en stund. Eller ikke. Ser ut som om det kan gå begge veier... Men generelt tommel opp for en mer positiv sesong enn de siste som har vært, mye hyggeligere å se på. 

Skrevet

Enig, veldig merkelig. Ekspertene mister mye troverdigheten. Hva er poenget med disse ekspertene om de ikke klarer å avdekke sååå store hull i kjemien som dette? Ikke første gang det skjer heller. Er jo bare 1 av 12 par som fremdeles er gift. Vet at kjemi er vanskelig og noe man egentlig ikke finner ut av før man møtes, men dog. 

Er det bare 1 par igjen? Hvem har gått fra hverandre? Annabelle og Vegard? Eller Andrea og Nicolai?

Skrevet
2 minutter siden, jenteanonym91 skrev:

Er det bare 1 par igjen? Hvem har gått fra hverandre? Annabelle og Vegard? Eller Andrea og Nicolai?

Andrea og Nicolai. 

Skrevet (endret)

Gift ved første blikk, opplevde en kamerat av meg da han ble bitt en sort bamba. Det var bokstavelig talt, gift ved første blikk. Men det går bra med han. Det eneste han trenger er gåstol og veien til monopolbordet der han nå bor. 

Slanger, ass. De er søte men kan bli kranglete.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Gjest moreno
Skrevet
5 timer siden, Gaea skrev:

Andrea og Nicolai. 

Hva med Annabell og Vebjørn? Er de skilt nå? De fikk jo barn sammen også?

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Gaea said:

Andrea og Nicolai. 

De er ikke sammen lenger

Anonymkode: e5006...c97

Gjest thejohan
Skrevet
2 timer siden, moreno skrev:

Hva med Annabell og Vebjørn? Er de skilt nå? De fikk jo barn sammen også?

De er fortsatt gift.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

LK virker som en gammel sjel i ung kropp. En tørrpinne! Håper han kan løsne litt på overtekningen sin og bare leve litt i nuet

Anonymkode: 7436d...0f2

Men det er jo sånn LK er da...Han kan ikke forandre personlighet fordi du eller andre synes det er mer moro med hurra-meg-rundt-folk. Han er kanskje en tørrpinne, er det ikke da ganske åpenbart at han burde matche med noen som er litt mer i samme gate? LK har åpenbart ambisjoner og mange sterke meninger. Så allerede på bryllupsdagen hvordan LK datt litt sammen når Magnus fortalte at han var arbeidsledig og siste jobben hadde vært for Redd Barna eller noe, uten å nevne hva han gjorde i den jobben. Ser for meg typisk disse ungdommene som står på stands på Karl Johan og deler ut flyers. Flott det, men at han ikke sa noe mer om utdanning eller hva han planlegger videre så jeg fikk inntrykk av at han bare surret rundt til noe annet tilfeldig dukket opp. 

Merker meg at LK heller ikke prøver å bli veldig kjent med personen Magnus, samtidig hadde jeg ikke orket å prøve det selv hvis jeg ble matchet med en jeg visste var uaktuell..... Så full forståelse herfra.

Og Magnis må SLUTTE å snakke om sex når fyren åpenbart ikke er interessert. Hva hadde vi sagt om det var ei jente som fikk disse seksuelle hintene og spørsmål om hvor mange hun har hatt i senga osv osv, i episode etter episode, uten at hun viste interesse for fyren. Djises. 

Anonymkode: cea7b...c90

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo sånn LK er da...Han kan ikke forandre personlighet fordi du eller andre synes det er mer moro med hurra-meg-rundt-folk. Han er kanskje en tørrpinne, er det ikke da ganske åpenbart at han burde matche med noen som er litt mer i samme gate? LK har åpenbart ambisjoner og mange sterke meninger. Så allerede på bryllupsdagen hvordan LK datt litt sammen når Magnus fortalte at han var arbeidsledig og siste jobben hadde vært for Redd Barna eller noe, uten å nevne hva han gjorde i den jobben. Ser for meg typisk disse ungdommene som står på stands på Karl Johan og deler ut flyers. Flott det, men at han ikke sa noe mer om utdanning eller hva han planlegger videre så jeg fikk inntrykk av at han bare surret rundt til noe annet tilfeldig dukket opp. 

Merker meg at LK heller ikke prøver å bli veldig kjent med personen Magnus, samtidig hadde jeg ikke orket å prøve det selv hvis jeg ble matchet med en jeg visste var uaktuell..... Så full forståelse herfra.

Og Magnis må SLUTTE å snakke om sex når fyren åpenbart ikke er interessert. Hva hadde vi sagt om det var ei jente som fikk disse seksuelle hintene og spørsmål om hvor mange hun har hatt i senga osv osv, i episode etter episode, uten at hun viste interesse for fyren. Djises. 

Men da burde han kanskje ikke blitt med på dette programmet? Virker ikke helt som det konseptet treffer han helt. Som han sier selv:»Æ går litt sakte fram æ vettuuuuuuu». Da bør man heller satse på første date programmet hvor konseptet starter med dating og ikke rett på giftermål. Når man velger å frivillig bli gift på TV, så burde man også gå litt mere inn i seg selv!? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da burde han kanskje ikke blitt med på dette programmet? Virker ikke helt som det konseptet treffer han helt. Som han sier selv:»Æ går litt sakte fram æ vettuuuuuuu». Da bør man heller satse på første date programmet hvor konseptet starter med dating og ikke rett på giftermål. Når man velger å frivillig bli gift på TV, så burde man også gå litt mere inn i seg selv!? 

Han hadde vel regnet med å bli matchet med noen han hadde ørlite mer til felles med. Det virker som om han forsto helt i starten at dette ikke er noe å bygge videre på. Og nå sier han at han går sakte frem for å slippe å ødelegge hele produksjonen. Han sier kanskje at han går sakte frem og ikke har mistet helt håpet, men kjære vene, se på kroppsspråket og ansiktsuttrykkene, han vil jo bare bort fra Magnus. Og det er ikke fordi han er treg men fordi de har null til felles bortsett fra at de er homofile. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Huff! Synes mange her er litt krasse i beskrivelsene sine 😞 Jeg synes det er en flott gjeng på programmet på ulike måter ❤️

De tester IQ og de skal ligge i samme gate her alle parrene - så det er ikke det det skal stå på. Og de sier også at begge har høyere utdanning (LK og Magnus) - kommer ikke fram hva Magnus er utdannet (som jeg har fanget opp).

Magnus er min favoritt i serien så langt - han bare åpnet opp hjertet sitt - så får vondt av å se hvor usikker han blir etterhvert og lese de stygge kommentarene her. Vær snille alle sammen! Husk - kan hende de leser dette 💔

Hører dere forresten på podcasten Gift ved første blikk ettersnakk? Love it! Synes de tar så mye av programmet på kornet ❤️ 

Anonymkode: ab530...19f

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Huff! Synes mange her er litt krasse i beskrivelsene sine 😞 Jeg synes det er en flott gjeng på programmet på ulike måter ❤️

De tester IQ og de skal ligge i samme gate her alle parrene - så det er ikke det det skal stå på. Og de sier også at begge har høyere utdanning (LK og Magnus) - kommer ikke fram hva Magnus er utdannet (som jeg har fanget opp).

Magnus er min favoritt i serien så langt - han bare åpnet opp hjertet sitt - så får vondt av å se hvor usikker han blir etterhvert og lese de stygge kommentarene her. Vær snille alle sammen! Husk - kan hende de leser dette 💔

Hører dere forresten på podcasten Gift ved første blikk ettersnakk? Love it! Synes de tar så mye av programmet på kornet ❤️ 

Jeg digger Magnus og syns han er superskjønn. Tenk å gå så helhjertet inn i dette og bli møtt med en kald skulder. Om ekteskapet går skeis med LK, så kommer nok ikke Magnus til å mangle beilere. Ikke at han manglet beilere før GVFB heller☺️

Anonymkode: 86a87...87f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke med samme iq når i interessene, kommunikasjonsformer og synet på livet er helt forskjellig. Iq måler kun logisk kunnskap.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noen har skrevet at det er forskjell i IQ som gjør at de ikke er en match. Det er vel heller verdier.

Ikke til forkleinelse for Magnus, men han har 3 års utdanning innen mote og jobber nå i Redd Barna, er opptatt av mote og Gucci, bobler og party. LK har vitenskapelig utdanning og brenner (ref siste episode på dplay) åpenbart veeeldig for faget sitt. Og verdiene hans er så stikk i strid med det Magnus står for. Fortsatt ikke til forkleinelse for Magnus altså, jeg synes det er helt greit å være opptatt av mote og ytre ting. Men å forvente at han skal matche med en ihuga dumpster diver som finner all kjøttmaten sin i containere og over middels opptatt av miljø, gjenbruk og kildesortering....vel.... 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde vel regnet med å bli matchet med noen han hadde ørlite mer til felles med. Det virker som om han forsto helt i starten at dette ikke er noe å bygge videre på. Og nå sier han at han går sakte frem for å slippe å ødelegge hele produksjonen. Han sier kanskje at han går sakte frem og ikke har mistet helt håpet, men kjære vene, se på kroppsspråket og ansiktsuttrykkene, han vil jo bare bort fra Magnus. Og det er ikke fordi han er treg men fordi de har null til felles bortsett fra at de er homofile. 

Nettopp, han gir det jo ikke en sjanse engang.. og da tenker hvertfall jeg at dette programkonseptet ikke passer han helt, men kanskje en annen form for datingprogram hadde vært mere tingen for han. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg digger Magnus og syns han er superskjønn. Tenk å gå så helhjertet inn i dette og bli møtt med en kald skulder. Om ekteskapet går skeis med LK, så kommer nok ikke Magnus til å mangle beilere. Ikke at han manglet beilere før GVFB heller☺️

Anonymkode: 86a87...87f

Hvordan vet du det, er du Magnus kanskje? :)

Anonymkode: cea4e...7db

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
On 3/8/2019 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

Synes det er så dårlig gjort ovenfor parret, de har tross akt måtte gifte seg på ordentlig. At de ikke tar det på alvor i så tilfelle. Uetisk. 

Helse konseptet er uetisk. Når du ser hvor mange gifte par som skiller seg i dag, par som har vært kjærester i en viss tid før vielsen, og de likevel skiller seg. Da er hele dette konseptet dømt til å ikke virke. 

Anonymkode: 4a3ce...dd9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...