Gå til innhold

Erfaringer med provera og letrozol

jordbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaring med clear blue testene med dobbel hormonindikator? Fikk blinkende smilefjes (som indikerer økning i østrogen før økning i LH), men har hatt denne i en uke nå uten å få fast smilefjes.

Kan det være noe annet enn eggløsning som gir denne blinkesmileyen?

Har så vanvittig lyst å få eggløsning 😢 

Anonymkode: 876e3...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Lille fjasa skrev:

Spennende. Masse lykke til 💘 Oppdater gjerne hvordan det går underveis. Vi begynner å bli noen jenter her nå, det er veldig hyggelig å ha noen å dele tanker og erfaringer med 😊 

Takk for det 😊 er igang med letrozol nå, så spent på om det funker for meg❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 på dobbel kur nå, og enn så lenge ingenting som tyder på at eggløsning er underveis. Ingen typiske eggløsningssmerter eller slim. Begynner å miste troen på at dobbel dose biter på.

Har AMH på 164 og da er det visstnok vanskelig å modne egg 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, GBAA skrev:

CD15 på dobbel kur nå, og enn så lenge ingenting som tyder på at eggløsning er underveis. Ingen typiske eggløsningssmerter eller slim. Begynner å miste troen på at dobbel dose biter på.

Har AMH på 164 og da er det visstnok vanskelig å modne egg 😞

Så spennende! Det er jo fortsatt veldig tidlig, så her kan jo virkelig ting skje 🙂 

Tar du eggløsningstester hver dag/ flere ganger om dagen? 🙂

Ååå, så kjipt :( Hvor fikk du vite Amh? Hos gynekolog eller lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med clear blue testene med dobbel hormonindikator? Fikk blinkende smilefjes (som indikerer økning i østrogen før økning i LH), men har hatt denne i en uke nå uten å få fast smilefjes.

Kan det være noe annet enn eggløsning som gir denne blinkesmileyen?

Har så vanvittig lyst å få eggløsning 😢 

Jeg har den👋🏻 Kjøpte den for første gang i forrige uke da jeg tenkte det kan være greit å vite når det nærmer seg. Men her gikk den fra tom runding (negativ) den ene morgenen og rett til fast smilefjes neste morgen. Blinkende smilefjes uteble dermed hos meg🤷🏻‍♀️ Ser i ettertid at jeg burde ha testet på kvelden den dagen jeg fikk negativ i tillegg da jeg mest sannsynlig ville fått blinkende smilefjes da. 

Bruker du medisiner? Kan du være gravid? 

Anonymkode: c15f9...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjorde de av dere som måtte ta Provera to ganger? Begynte dere på provera på cd 35? 🙂 Fikk ikke eggløsning denne runden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjorde de av dere som måtte ta Provera to ganger? Begynte dere på provera på cd 35? 🙂 Fikk ikke eggløsning denne runden 

Ja, jeg gjorde det i hvertfall etter ingen eggløsning på Letrozol 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har den👋🏻 Kjøpte den for første gang i forrige uke da jeg tenkte det kan være greit å vite når det nærmer seg. Men her gikk den fra tom runding (negativ) den ene morgenen og rett til fast smilefjes neste morgen. Blinkende smilefjes uteble dermed hos meg🤷🏻‍♀️ Ser i ettertid at jeg burde ha testet på kvelden den dagen jeg fikk negativ i tillegg da jeg mest sannsynlig ville fått blinkende smilefjes da. 

Bruker du medisiner? Kan du være gravid? 

Anonymkode: c15f9...ece

Oi så bra da 🙂 

Nei ingen av delene :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 i dag. Fikk blinkende smiley. Så blir spennende å se om den bare fortsetter å blinke, eller om jeg forhåpentligvis får en fast smiley om noen dager 🤩 Forrige runde fikk jeg ikke. Aldri fått det før. Har håp denne gang 🤞🏼 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lille fjasa said:

CD14 i dag. Fikk blinkende smiley. Så blir spennende å se om den bare fortsetter å blinke, eller om jeg forhåpentligvis får en fast smiley om noen dager 🤩 Forrige runde fikk jeg ikke. Aldri fått det før. Har håp denne gang 🤞🏼 

Så spennende! Er du på trippel dose nå? 😊🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, GBAA skrev:

Så spennende! Er du på trippel dose nå? 😊🤞🏼

Ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lille fjasa skrev:

Ja 😊

Lykke til 🙂 Fikk du eggløsning sist runde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan skiller dere mellom festeblødning og mensen? 🙂 Forstått det slik at det er farlig å ta Letrozol om man er gravid, men en festeblødning vil jo være for tidlig til å få utslag på graviditetstesten. Hva gjør man? Har ikke lyst å gå glipp av en ny periode med Letrozol heller 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var siste letrozol tatt! Lurer på å begynne med eggløsningtester cd10, eller er det for tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til 🙂 Fikk du eggløsning sist runde?

Takk 😊 Nei, jeg fikk dessverre ikke det. Har aldri kartlagt en eggløsning før noen sinne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 18 i går og positiv eggløsningstest og masse symptomer! 😊 
Om egget klarer å slippe blir det min første eggløsning i historien, så er veldig spent på om jeg får tempstigning de kommende dagene.

Fikk positiv CB digital og strimmel i går, og testen var negativ igjen i dag, så det kan se ut som en kort LH topp. Hadde samleie i går og i dag morres. Litt redd det ble for sent 😳 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
34 minutter siden, GBAA skrev:

CD 18 i går og positiv eggløsningstest og masse symptomer! 😊 
Om egget klarer å slippe blir det min første eggløsning i historien, så er veldig spent på om jeg får tempstigning de kommende dagene.

Fikk positiv CB digital og strimmel i går, og testen var negativ igjen i dag, så det kan se ut som en kort LH topp. Hadde samleie i går og i dag morres. Litt redd det ble for sent 😳 

Så spennende😊håper det blir graviditet,og at spiren sitter🙏.  Jeg fikk også eggløsning av Letrozol forrige måned, hadde også samleie samme dagen og 1 gang dagen etter. Jeg ble gravid 😊 Endte dessverre i SA når jeg var 5+2. Men håper spiren sitter for din del.

Jeg har nå "pause" måned etter SA, ikke fått påvisst noen positiv eggløsning,så venter på menstruasjon og skal ta ny runde Letrozol. 

Anonymkode: 5c209...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Så spennende😊håper det blir graviditet,og at spiren sitter🙏.  Jeg fikk også eggløsning av Letrozol forrige måned, hadde også samleie samme dagen og 1 gang dagen etter. Jeg ble gravid 😊 Endte dessverre i SA når jeg var 5+2. Men håper spiren sitter for din del.

Jeg har nå "pause" måned etter SA, ikke fått påvisst noen positiv eggløsning,så venter på menstruasjon og skal ta ny runde Letrozol. 

Tusen takk, godt å høre det kan klaffe fordi ☺️ 

Så trist å høre at det ikke gikk veien, håper virkelig den sitter ved neste anledning 🤞🏼

Har du «vanligvis» eggløsning av deg selv eller må det Letrozol til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk letrozol enkel dose ingen el

fikk dobbel dose + ovitrelle/el sprøyte = er gravid nå :)

Anonymkode: fe896...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, GBAA skrev:

Tusen takk, godt å høre det kan klaffe fordi ☺️ 

Så trist å høre at det ikke gikk veien, håper virkelig den sitter ved neste anledning 🤞🏼

Har du «vanligvis» eggløsning av deg selv eller må det Letrozol til? 

Svært sjelden eggløsning av meg selv, men får eggløsning av enkel dose Letrozol😊 men når jeg ble gravid forrige måned på Letrozol var det første gang jeg hadde skikkelig eggløsning symptomer  altså rikelig med eggløsning slim og økt sex lyst. De andre gangene har jeg tatt blodprøve som viser at jeg har hatt eggløsning,men jeg har ikke hatt kroppslige symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...