Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flyttesuppe fra veganmat 😊 hadde ris til 🙈

Anonymkode: 4d87b...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag hadde jeg det så travelt at jeg ikke rakk noen middag, men ble en "rett i koppen" couscous med chilitofu oppi. 

I går var jeg på kveldsvakt og hadde med en boks supermiks (rød ris, linser, quinoa, gresskarkjerner), grønnsaksboller med kikerter og avokado. En skål enkel salat ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det super enkelt med linsebolognese fra grønnere folk hvor jeg tilsatte mais og hele alt over hurtig nudler :) 

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går laga vi sticky tofu med brokkoli, ris, vårløk og sesamfrø. Ungene elsker det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbmiddag; marinert tofu (soyasaus, lime, agave, hvitløk, ingefær) med wokgrønnsaker og supermiks (rød ris, linser, quinoa, gresskarkjerner). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

One pot thai pasta; tagliatelle med bl.a squash og paprika i deilig saus av kokosmelk, curry og peanøttsmør. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne med svarte bønner :)

Anonymkode: 4d87b...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne med røkt tofu, squash, aubergine, brokkoli og løk, hjemmelaget tomatsaus av friske tomater og frisk basilikum, vegansk ost på toppen.

Anonymkode: 5be2a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det nødløsning på jobb da jeg ikke hadde med meg mat; fries med bbq-saus. :ler:

I dag ble det Oumph-pizza. Ehe.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmat i London: vegan fish and chips 😍

Drømmer om den dagen hvor vegansk er lett tilgjengelig her til lands :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nattmat i London: vegan fish and chips 😍

Drømmer om den dagen hvor vegansk er lett tilgjengelig her til lands :)

Anonymkode: 52ffe...7de

Hvordan er utvalget av vegansk mat i England ? Og hvordan smaker vegan fish?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.7.2019 den 1.52, wintergirl skrev:

Hvordan er utvalget av vegansk mat i England ? Og hvordan smaker vegan fish?😃

Helt sykt! Butikkene bugner av produkte  og det å spise ute er en sann drøm smaker litt fisk. De bruker nori,tangmel el lignede for å få litt sjøsmak.

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og det betyr kun en ting 🌮

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt! Butikkene bugner av produkte  og det å spise ute er en sann drøm smaker litt fisk. De bruker nori,tangmel el lignede for å få litt sjøsmak.

Anonymkode: 52ffe...7de

Har lyst til å ta en tur bare for maten skyld jeg nå.  Håper Norge lærer noe fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, wintergirl said:

Har lyst til å ta en tur bare for maten skyld jeg nå.  Håper Norge lærer noe fra dem.

Det er vel ikke så mye snakk om at "Norge lærer noe", men det faktum at det bare i London er over 8 millioner mennesker, i hele Storbrittania er det litt mer enn 66 millioner. I tillegg er det anslått å være over 500000 veganere i Storbrittania, og du vet, tilbud og etterspørsel og sånn.

Endret av Brunhilde
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunhilde skrev:

Det er vel ikke så mye snakk om at "Norge lærer noe", men det faktum at det bare i London er over 8 millioner mennesker, i hele Storbrittania er det litt mer enn 66 millioner. I tillegg er det anslått å være over 500000 veganere i Storbrittania, og du vet, tilbud og etterspørsel og sånn.

Etterspørselen er der i Norge,men det er flere produsenter som ikke tør å satse. Eks har Grandiosa fått spørsmål i noen år om de kunne lansere en vegansk pizza,men svaret var nei det finnes ikke marked for det. Men i 2018 slapp folkets en veganpizza og dette var resultatet. https://www.nettavisen.no/na24/veganpizza-revet-vekk-fra-hyllene-pa-rekordtid/3423422847.html

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Brunhilde skrev:

Det er vel ikke så mye snakk om at "Norge lærer noe", men det faktum at det bare i London er over 8 millioner mennesker, i hele Storbrittania er det litt mer enn 66 millioner. I tillegg er det anslått å være over 500000 veganere i Storbrittania, og du vet, tilbud og etterspørsel og sånn.

Dette👇🏼

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etterspørselen er der i Norge,men det er flere produsenter som ikke tør å satse. Eks har Grandiosa fått spørsmål i noen år om de kunne lansere en vegansk pizza,men svaret var nei det finnes ikke marked for det. Men i 2018 slapp folkets en veganpizza og dette var resultatet. https://www.nettavisen.no/na24/veganpizza-revet-vekk-fra-hyllene-pa-rekordtid/3423422847.html

Anonymkode: 52ffe...7de

Akkurat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne tråden min lever videre :)  Jeg lager så kjedelige middager og bare gjentagelser for tiden, så jeg har fortsatt ingenting å poste. Har forelsket meg i ulike varianter av rå tomatsaus, og nå når de norske tomatene er kommet er det jo bare en gourmet-middag i seg selv å ha denne sausen ved siden av en kjele med diverse dampkokte grønnsaker og en salat. Her er noen varianter av saus man kan ta utgangspunkt i:

https://heyashfoster.com/surfrider-sauce/

https://www.medicalmedium.com/blog/cucumber-noodles

https://www.medicalmedium.com/blog/cauliflower-sushi-with-thai-chili-sauce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...