Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvit pizza; oatly imat fraiche med næringsgjær, hvitløkssalt, buljong, tørket oregano og fersk dill. Potet i syltynne skiver, gule løkringer, stekt sopp og litt "kylling" fra Tzay. Toppet med pinjekjerner. Nyydelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag blir det sommerruller med tofu, mango, avokado, agurk, vårløk og koriander servert med en spicy peanøttdip. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Etterspørselen er der i Norge,men det er flere produsenter som ikke tør å satse. Eks har Grandiosa fått spørsmål i noen år om de kunne lansere en vegansk pizza,men svaret var nei det finnes ikke marked for det. Men i 2018 slapp folkets en veganpizza og dette var resultatet. https://www.nettavisen.no/na24/veganpizza-revet-vekk-fra-hyllene-pa-rekordtid/3423422847.html

Anonymkode: 52ffe...7de

Men hvordan har salget vært i etterkant? Jeg skjønner at denne type nye produkter kan være populært i starten.

Det sammen med Oomph, veggisburger, tofu etc. Hvordan er egentlig markedet for det i Norge? 

Jeg syns det er bra at det blir mer og mer vegetarisk og veganske alternativ, men er det ikke er marked for det så skjønner jeg at det ikke satses så mye på det heller.

For min del liker jeg best hjemmelaget vegansk mat, og inne ferdige frossenprodukter. Men det er jo så klart veldig greit i farten.

 

Anonymkode: a6cc7...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tofubolognese fra Green Bonanza i dag! Den er så usannsynlig digg 🤩

Anonymkode: 859eb...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan har salget vært i etterkant? Jeg skjønner at denne type nye produkter kan være populært i starten.

Det sammen med Oomph, veggisburger, tofu etc. Hvordan er egentlig markedet for det i Norge? 

Jeg syns det er bra at det blir mer og mer vegetarisk og veganske alternativ, men er det ikke er marked for det så skjønner jeg at det ikke satses så mye på det heller.

For min del liker jeg best hjemmelaget vegansk mat, og inne ferdige frossenprodukter. Men det er jo så klart veldig greit i farten.

 

Anonymkode: a6cc7...301

https://www.tv2.no/a/9941180/

https://www.nettavisen.no/na24/kraftig-okning-i-vegetar-salget/3423545649.html

https://www.smaalenene.no/indre-ostfold/butikker/rema-1000/stor-okning-i-salg-av-vegetarprodukter/s/5-38-683420

 

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2019 den 18.54, blåtimen skrev:

Hvit pizza; oatly imat fraiche med næringsgjær, hvitløkssalt, buljong, tørket oregano og fersk dill. Potet i syltynne skiver, gule løkringer, stekt sopp og litt "kylling" fra Tzay. Toppet med pinjekjerner. Nyydelig :)

Her ble det også hvit potetpizza,men med karamellisert rødløk og kantareller :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza i dag også. Måtte gå raskt så ble No Cheese Houmous Pizza fra Iceland. Var faktisk stygg digg og uten tvil en av de bedre frossenpizzaene jeg har smakt :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2019 at 11:38 PM, AnonymBruker said:

Her ble det favorittretten i dag, sopp bourguignon med potetmos. Klarer endelig å stave det også 😅

Anonymkode: 859eb...b6c

Det hørtes skikkelig godt ut! Finnes det en oppskrift, eller bytter du rett og slett ut kjøttet? Jeg er ikke så god på å lage rene vegetarmiddager, men jeg er god på å drøye kjøttdeig med sopp, sånn type 100 gr kjøttdeig og 250 gram sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brunhilde skrev:

Det hørtes skikkelig godt ut! Finnes det en oppskrift, eller bytter du rett og slett ut kjøttet? Jeg er ikke så god på å lage rene vegetarmiddager, men jeg er god på å drøye kjøttdeig med sopp, sånn type 100 gr kjøttdeig og 250 gram sopp.

Jeg har brukt denne: https://hannelene.no/soppgryte-fra-en-skikkelig-digg-kokebok/ veldig godt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Brunhilde skrev:

Det hørtes skikkelig godt ut! Finnes det en oppskrift, eller bytter du rett og slett ut kjøttet? Jeg er ikke så god på å lage rene vegetarmiddager, men jeg er god på å drøye kjøttdeig med sopp, sånn type 100 gr kjøttdeig og 250 gram sopp.

Meg som postet over her :) Jeg bruker Green Bonanza sin oppskrift. Vil anbefale å prøve den, den er helt utrolig god!

Anonymkode: 859eb...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkornsmakaroni med hvit ostesaus fra veganmisjonen, sprøstekte kikerter med paprikapulver og hvitløkssalt og stekt sopp. Sånn ca det beste jeg vet i hele verden. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grilla nykål og vegansk halloumi :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg invitert til vegansk grillselskap og skal servere.

coop sine burgere 

pølser fra IKEA 

Grønnsaksspyd

vegansk hallolumi

Tilbehør blir: Coop sin potetsalat,hjemmelagd coleslaw,hjemmelagd sylta løk,små saltbakte poteter,guacamole,hummus og grønn salat

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det penne pasta med rødløk, brokkoli og blomkål i en saus av grønn pesto, matfløte og næringsgjær. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag tre med pasta og ostesaus. Variert kosthold osv. 😛 Sånn blir det når man lager middag for én. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke laget selv, men blir enkelt med en deilig hummus-kubbe fra Persilleriet. Lefse smurt med hummus, fylt med kål, crispisalat , vinaigrette, kålaffel, chilisaus og solsikkefrø. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza. Lagde en glutenfri bunn (cøliaki i familien), hadde på masse grønnsaker og pizzakrydder, og violife ost på toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...