Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, MartheC skrev:

Brød og kikertsalat (tunfisksalat uten tunfisk) :hjerte: sykt godt, sykt enkelt og fort gjort. 

Godt det ikke bare er jeg som gjerne spiser frokostmat til middag :fnise:

Her ble det en restewrap i dag: tortillalefse, hummus, linser stekt kjapt med pesto, romanomix, tomat, agurk og litt av den tidligere nevnte kyllingsalaten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, blåtimen skrev:

Godt det ikke bare er jeg som gjerne spiser frokostmat til middag :fnise:

Her ble det en restewrap i dag: tortillalefse, hummus, linser stekt kjapt med pesto, romanomix, tomat, agurk og litt av den tidligere nevnte kyllingsalaten. 

Frokost til middag er genialt 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 17.25, Inwe skrev:

Blir lasagne med skjulte skatter i dag og i morgen 

Ble byttet ut med en beyond burger på Friday's til lunsj og en bønnewrap til middag. Bypåske, utepils og gode venner gjør at man enda ikke er hjemme. Lasagnen blir dermed utsatt til i morgen 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2019 den 14.48, LiseTV skrev:

Lager ikke og spiser ikke vegetarmat

 

8 minutter siden, LiseTV skrev:

Lager ikke vegansk mat

Ja, det har du jo liksom delt med oss før. Du hadde ikke noe nytt å bidra med? Hva gjør du i det hele tatt i denne tråden? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det hvit  potetpizza med rødløk og championg. 

 

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag ble det hvit  potetpizza med rødløk og championg. 

 

Anonymkode: 52ffe...7de

Kan du dele oppskriften? :)

Anonymkode: 2d220...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag vet jeg ikke hva kalles, har "funnet den opp" selv og lager det med jevne mellomrom. Holder til 2 porsjoner, bør kanskje dobles om man er to storspiste.

Stekte tortillas med sopp- og linseblanding:

Ingredienser:

- en klunk olje
- 1/2 løk
- 2 fedd hvitløk
- 5 ferske sopp
- 1/2 boks mais
- ca 5 cm squash
- 1 boks grønne linser 
- 1 boks havrefløte
- 0,5 ts chillipulver
- salt etter smak
- 2 store tortillalefser
- litt vegansk ost til toppen

Fremgangsmåte:

Kutt soppen i skiver og la den steke av seg vannet, finhakk løk og hvitløk, kutt squash i terninger og stek det i litt olje med soppen. Tilsett fløte, linser, mais og chillipulver. La det putre i panna til fløten er kokt inn. Smak til med salt, fordel fyllet mellom lefsene, brett sammen og legg i en ildfast form. Ta ost på toppen og stek i rundt 15 minutter. Server med frisk salat :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wokgrønnsaker,tofu og risnudler.

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår og idag hadde jeg dampkokte poteter sammen med en slags kålstuing som jeg har forfattet selv :)

Man tager en løk eller to og noen fedd hvitløk og freser i olje, tilsetter så hvitkål eller rødkål i strimler, sammen med strimlet gulrot (jeg bruker julienneskreller) og noen buketter blomkål. Så tilsetter jeg vann slik at det blir kokt men ikke slik at det dekker det og ikke slik at det koker tørt. Jeg fyller opp en gryte på 3-4 l med dette, det skal være mest kål. Så krydrer jeg med revet ingefær og litt gurkemeie for farge (ikke på rødkålen hvis du bruker det), og koker til det er mørt. Så skviser jeg over frisk sitron og strør på hakket persille ved servering. Man kan også krydre med f.ex. karri og/eller karve og/eller spisskummen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Prøvde @Inwesin pad thai i dag og den var supergod! 🤩

 

Så bra du likte den 😄

 

Her ble det vegan meze på the kashba i går 😊 i dag blir det meksikansk med jobben. 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grønn salat med pasta, tomat, agurk, mais, ruccola, fetaost, paprika, løk og kylling :)

Anonymkode: 6f951...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Har som regel ikke tolmodighet for oppskrifter, så prøver ulike ting. Idag kokte jeg røde linser med peanøttsmør, grønnsaksbuljong, eple, gulrot, løk, hvitløk, tomat. Glemte jeg noe? Ble søtere og smakte bedre enn jeg forventet, men kunne nok smakt enda bedre om jeg hadde i pepper eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ut og spise italiensk med familien. Dårlig med vegansk utvalg der, men de sa de skulle klare å fikse noe, blir spennende å se hva jeg ender opp med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg VegMe boller med potetstappe og i dag er det tacofredag💃🏻 Har ikke hatt guacamole på evigheter og hadde nesten glemt hvor godt det var. Spiser lite avokado pga miljøet, så da blir det ekstra fest når man først har guacamole til tacoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...