Gå til innhold

113 NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg synes hun er helt fantastisk! Herlighet for en god personlighet, hva i all verden er ikke sympatisk ved henne??? Hun får så god kontakt med pasientene, og væremåten hennes virker beroligende ser det ut som? 

Anonymkode: dfa24...2ff

Det er bra folk er forskjellige men hun har ikke helt min type humor og virket litt "mye". Det er godt mulig hun hadde synes jeg hadde vært ditto kjedelig men det får være. :danse:

(Jeg har ikke noe annet inntrykk av at hun er faglig flink og er god på pasientkontakt bare så det er sagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Brunello skrev:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

Da jeg opplevde det som var det vondeste jeg noen gang har opplevd  så lagde jeg ikke en eneste lyd. Jeg lå bare helt helt stille, mens jeg prøvde å klore ut øynene mine. 

Men jeg hyler når jeg sparker tåa. 

 

Poenget er jo deres endringer på smerteskalaen. Ikke hvilket tall de gir sammenlignet med andre. 

Anonymkode: 06041...d4e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg opplevde det som var det vondeste jeg noen gang har opplevd  så lagde jeg ikke en eneste lyd. Jeg lå bare helt helt stille, mens jeg prøvde å klore ut øynene mine. 

Men jeg hyler når jeg sparker tåa. 

 

Poenget er jo deres endringer på smerteskalaen. Ikke hvilket tall de gir sammenlignet med andre. 

Anonymkode: 06041...d4e

Som jeg har skrevet i et annet innlegg, er det også fremtoningen som ikke er i overensstemmelse med så sterke smerter. De fleste er helt klare, har normale samtaler med ambulansearbeiderne og i noen tilfeller slår de av en spøk også. Igjen, jeg tror de har vondt, men ikke så vondt som det går an å ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang jeg ser programmer der folk fra nord-Norge er med, får jeg lyst til å flytte nordover. Så herlige, uhøytidelig og flotte mennesker. Må være skjønt å være omgitt av folk som ikke er limt fast på krenkekrakken 24/7 😍

Anonymkode: a34ea...347

Jeg sa det til mannen i går da vi så programmet, at skal vi flytte på oss noen gang, så skal vi heller nordover enn sørover. Nettopp på grunn av uhøytideligheten, humoren (og naturen!). 😅

Anonymkode: 19638...25e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 20.06, AnonymBruker skrev:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

Vi korte er med i kortbeinklubben. Så det.

Anonymkode: 9a877...4d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk program og for noen folk da. Jeg er imponert over hele gjengen og synes de er en sjarmerende gjeng med god humor. De har et yrke jeg har den dypeste respekt for. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, padawan skrev:

Jeg synes hun med mørkest hår av de er den minst sympatiske av de to. Skikkelig særing.

 

1 time siden, padawan skrev:

Det er bra folk er forskjellige men hun har ikke helt min type humor og virket litt "mye". Det er godt mulig hun hadde synes jeg hadde vært ditto kjedelig men det får være. :danse:

(Jeg har ikke noe annet inntrykk av at hun er faglig flink og er god på pasientkontakt bare så det er sagt).

Minst sympatisk og særing er kanskje litt merkelig karakteristikk fordi dere er forskjellig, og ikke minst ut i fra det lille du ser på tv. 

Anonymkode: 1e522...2f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, padawan skrev:

Fint du vet hvor mye eller lite jeg ser på tv da.....

Dersom du prøver en gang til og tenker virkelig hardt, vil du kanskje forstå hva som ble skrevet.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Brunello skrev:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

Jeg fikk akutt betennelse i bukspyttkjertelen for noen år tilbake. Det kom som lyn fra klar himmel. Jeg var sikker på at jeg kom til å dø, fordi det gjorde så inni helvetes vondt! Så vondt at jeg ringte 113.  
Da jeg kom på sykehuset, fikk jeg spørsmål om hvor på skalaen jeg lå smertemessig (1-10), hvor jeg svarte 8. Senere fikk jeg innsyn i journalen min, hvorpå spl som hadde behandlet meg hadde skrevet at han syns det liknet med på 3.  Altså!  Dét kjente jeg at provoserte meg, for det er den jævligste smerten jeg noengang har opplevd!  Eneste som hjalp var intravenøst ketorax. CRP var på nesten 300. 

Hvorfor spørre pasienten hvis man har gjort seg opp en mening selv?

Anonymkode: 7f847...7cc

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, padawan skrev:

Fint du vet hvor mye eller lite jeg ser på tv da.....

Ble det kanskje klarere med de ordene jeg puttet inn og uthevet under? 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Minst sympatisk og særing er kanskje litt merkelig karakteristikk fordi dere er forskjellig, og ikke minst ut i fra det lille du ser av henne på tv. 

Anonymkode: 1e522...2f9

 

Anonymkode: 1e522...2f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble det kanskje klarere med de ordene jeg puttet inn og uthevet under? 

Anonymkode: 1e522...2f9

Du er ikke or annet enn et troll. Nok avsporinger på grunn av deg i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, padawan skrev:

Må er det vel strengt tatt du som drar inn vekten hennes så du kan slutte å tilegne meg sånne meninger. 

Ja..? Er det noen som påsto at jeg ikke gjorde det?😂

Forventer ikke at folk legger merke til fordommer de har. Det er tross alt så integrert og gjennomsyret i samfunnet. Så jo, Forskning viser at du mest sannsynlig har fordommer.

Anonymkode: fcff8...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 17.13, Brunello skrev:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

Med 113 på telefonen rangerte jeg egen smerte til 5. Den neste jeg husker er at en ambulansearbeider forteller meg at jeg har besvimt, mest sannsynlig av smerte. Så det å rangere smerte er veldig relativt.

Anonymkode: b8de3...7f4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fisker Sigmund hadde virkelig superflaks med utfallet av sin situasjon. Det kunne endt så innmari mye verre. Jeg gir meg ende over for innsatsen som alle gjør i dette programmet.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at jo mer vondt man har jo mer skriker man av smerte. Noen takler smerten ved å ikke si noe, bite sammen tennene og stå i det. Se på kvinner som føder for eksempel, noen skriker så høyt at man skulle trodd de ble drept, mens noen knapt sier noe som helst. Hvordan en person opplever smerte er individuelt og det blir feil av meg og deg å si at den og den personen hadde det ikke så vondt som dem ville ha det til.... 

Anonymkode: c3f7d...99b

Jeg synes faktisk det er motsatt, at de som hyler og skriker og lager mye oppstuss ofte ikke er de som har mest vondt. Det er mer drama og styr, enn smerter. De som biter sammen, er stille, svetter og har mer enn nok med seg selv, gir mye mer inntrykk av reelle sterke smerter i mine øyne. Men det er selvfølgelig individuelt, og folk oppfører seg jo forskjellig! (Men de som lager mye lyd når de har vondt er vel generelt også nokså ekspressive til vanlig?)

 

Husker en kjent anestesilege/redningsmann jeg var på kurs med sa at de som er stille på et ulykkessted er de man skal være mest bekymret for, ikke de som hyler og styrer på... for det er ikke de sistnevnte som er hardest skadet.

Anonymkode: 4fc12...550

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk det er motsatt, at de som hyler og skriker og lager mye oppstuss ofte ikke er de som har mest vondt. Det er mer drama og styr, enn smerter. De som biter sammen, er stille, svetter og har mer enn nok med seg selv, gir mye mer inntrykk av reelle sterke smerter i mine øyne. Men det er selvfølgelig individuelt, og folk oppfører seg jo forskjellig! (Men de som lager mye lyd når de har vondt er vel generelt også nokså ekspressive til vanlig?)

 

Husker en kjent anestesilege/redningsmann jeg var på kurs med sa at de som er stille på et ulykkessted er de man skal være mest bekymret for, ikke de som hyler og styrer på... for det er ikke de sistnevnte som er hardest skadet.

Anonymkode: 4fc12...550

Jo takk skal du faen meg ha. Å bli tatt for å like å lage drama fordi man hyler av smerte, sier mest om hvilken forakt helsepersonell viser for de som ikke biter den i seg på en heltelig måte. 

Anonymkode: 7ba47...b52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo takk skal du faen meg ha. Å bli tatt for å like å lage drama fordi man hyler av smerte, sier mest om hvilken forakt helsepersonell viser for de som ikke biter den i seg på en heltelig måte. 

Anonymkode: 7ba47...b52

#krenka...

Du klarer ikke å hyle hvis du har respirasjons- eller sirkulasjonsstans, det er poenget.

Dramatisk episode i dag, kjente tårene i øyekroken.

Anonymkode: dcf8d...d13

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...