Gå til innhold

113 NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.9.2020 den 15.29, MalloryK skrev:

I episoden hvor det var en eldre dame med vaginale blødninger, så sier de fra ambulansen at det er en sak de skulle ønske de fikk svar på.

Får de ikke vite hva som skjer med pasientene etter at de er levert på sykehuset?

Det er et forslag på gang om at ambulansearbeidere skal ha rett til innsyn i hvordan det gikk med pasienten, sånn at de kan lære av det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

Som nordlending selv, dette var ikke i nærheten av mobbing. Den kommentaren var fleip og morsomhet. En fullstendig normal omgangstone med gode kollegaer, venner og familie for oss nordlendinger. Noe jeg til tider kan savne her sør. Særlig i denne lett krenkelsens tid.

  • Liker 39
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

Haha. De er bare slik. Veldig utadvendte og fleipete mennesker som tar seg selv lite høytidelig. Var bekjent av de begge før i tiden. Flotte begge to.

Anonymkode: 6eaaf...aab

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

Jeg synes hun med mørkest hår av de er den minst sympatiske av de to. Skikkelig særing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, padawan skrev:

Jeg synes hun med mørkest hår av de er den minst sympatiske av de to. Skikkelig særing.

Og jeg synes hun er helt fantastisk! Herlighet for en god personlighet, hva i all verden er ikke sympatisk ved henne??? Hun får så god kontakt med pasientene, og væremåten hennes virker beroligende ser det ut som? 

Anonymkode: dfa24...2ff

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du til å si at det ikke var mobbing? Man kommenterer ikke folks kropp uansett! 

Anonymkode: fdf80...d81

Du får fortsette å være sur og bitter du, så kan andre ha en god tone på jobb. Takk og lov for et arbeidssted hvor man kjenner hverandre godt nok til å ikke bli krenka av alt mulig. 

Anonymkode: faf65...f5a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

Tror du må google mobbing ....

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/27/2020 at 4:43 PM, Nevian said:

Hun slutter i dagens episode. Begynte å grue seg til vakter og sånn. Skulle likte å visst hva hun ikke likte med jobben. Om hun ikke følte at hun mestret det, eller om det noe helt annet. Kollegene virker i hvert fall som en super gjeng, men en får vel ikke et godt bilde av det på TV uansett.

Kanskje det "bare" var angst?

Noen ganger kan det være vanskelig å vite forskjellen på angst og det å ha valgt feil yrke. Fikk mer inntrykk av at hun kanskje sliter litt med angst, men tenkte at den ekle følelsen handlet mer om å ha valgt feil yrke. Håper hun finner ut av det, angst er ikke morsomt å ha. Da kan man grue seg til ting uten å helt forstå hvorfor

Anonymkode: c7aec...482

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

De liker hverandre på den måten, de må vi bare akseptere. Kjenner mange som tuller brutalt med hverande og som liker den type humor. Det virker som om de tørr si fra til hverandre om noe ikke er greit, så du kan ta det helt med ro

Anonymkode: c7aec...482

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello skrev:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

For personen det gjelder kan det fint være 7. Hvis de ikke har hatt alvorlig skade som gjør at de skriker av smerte så har de jo ikke noe annet å sammenligne med enn andre ganger de har hatt vondt. Syns folk skal holde seg for gode til å snakke ned opplevelsen til de som står i situasjonen 

Anonymkode: faf65...f5a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Brunello said:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

Det er ikke alle som skriker når de har vondt. Han med trolig nyrestein hadde nok smerter i 7-8-avdelingen, siden han kastet opp. Da har du ganske vondt.

Anonymkode: 6fec9...0c1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For personen det gjelder kan det fint være 7. Hvis de ikke har hatt alvorlig skade som gjør at de skriker av smerte så har de jo ikke noe annet å sammenligne med enn andre ganger de har hatt vondt. Syns folk skal holde seg for gode til å snakke ned opplevelsen til de som står i situasjonen 

Anonymkode: faf65...f5a

De fleste har sett folk som har skikkelig vondt. I alle fall på TV om ikke live. Og jeg skriver at de åpenbart har vondt, så ingen kritikk av at de får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Brunello skrev:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

Man er ulike ja 😊 Det er jo en grunn til at de ber pasienten rangere, for det er så vanvittig individuelt. De har rett til å oppleve det som sju, selv om andre ville opplevd det som to. 

Anonymkode: b7f09...d79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man er ulike ja 😊 Det er jo en grunn til at de ber pasienten rangere, for det er så vanvittig individuelt. De har rett til å oppleve det som sju, selv om andre ville opplevd det som to. 

Anonymkode: b7f09...d79

Det er antakelig lavt for de også. De fleste vil ha andre reaksjonsmønster under eksempelvis grov tortur som medfører smerte mot 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Brunello skrev:

Artig å høre svarene fra folk på spørsmålet hvor på smerteterskelen de ligger. De fleste sitter relativt uanstrengt og sier 7-8-9. De har åpenbart vondt, men ikke så vondt. Den eneste jeg har trodd på til nå var hun i sesong 1 som hadde problemet med kneet. Hun Hylte av smerte.

Det er ikke slik at jo mer vondt man har jo mer skriker man av smerte. Noen takler smerten ved å ikke si noe, bite sammen tennene og stå i det. Se på kvinner som føder for eksempel, noen skriker så høyt at man skulle trodd de ble drept, mens noen knapt sier noe som helst. Hvordan en person opplever smerte er individuelt og det blir feil av meg og deg å si at den og den personen hadde det ikke så vondt som dem ville ha det til.... 

Anonymkode: c3f7d...99b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Brunello skrev:

Det er antakelig lavt for de også. De fleste vil ha andre reaksjonsmønster under eksempelvis grov tortur som medfører smerte mot 10. 

Ja, hadde de blitt bedt om å rangere dagens smerte opp mot tidligere opplevd grov tortur hadde nok mange hatt et lavere tall. Men de er jo heller heldige som ikke har opplevd så sterk smerte som de kan sammenligne med! 

Anonymkode: b7f09...d79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hadde de blitt bedt om å rangere dagens smerte opp mot tidligere opplevd grov tortur hadde nok mange hatt et lavere tall. Men de er jo heller heldige som ikke har opplevd så sterk smerte som de kan sammenligne med! 

Anonymkode: b7f09...d79

De får spørsmålet om å rangere opp mot verst tenkelig smerte. Jeg forstår jo også at situasjonen der og da ikke innbyr til dyp filosofisk refleksjon. Men det er påfallende mange som rangerer smerten som ekstrem høy uten å se ut som de har ekstremt vondt. Og jeg vet at man kan ha veldig vondt uten å skrike, men da vil en ofte se det på de på annen måte. Jeg er enig at han med nyrestein i går så ut som om gan hadde Veldig vondt. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

De to damene som kjører sammen er så sinnsykt masete. Og hva er poenget med å mobbe henne for høyden? Hadde hun likt å bli mobbet for vekten?

Anonymkode: fdf80...d81

Trust me, det er helt vanlig fleipende væremåte her i nord... Men når jeg leser sånne kommentarer, så skjønner jeg jo hvorfor søringer syns jeg er frekk 😅

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang jeg ser programmer der folk fra nord-Norge er med, får jeg lyst til å flytte nordover. Så herlige, uhøytidelig og flotte mennesker. Må være skjønt å være omgitt av folk som ikke er limt fast på krenkekrakken 24/7 😍

Anonymkode: a34ea...347

Ja! Men Ikeakrakken derimot, DEN er god å ha for oss i nord 😄

10 timer siden, padawan skrev:

Jeg synes hun med mørkest hår av de er den minst sympatiske av de to. Skikkelig særing.

Haha, du bekrefter at folk har fordommer mot overvektige 😊

Anonymkode: fcff8...d2c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, du bekrefter at folk har fordommer mot overvektige

Må er det vel strengt tatt du som drar inn vekten hennes så du kan slutte å tilegne meg sånne meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...