Gå til innhold

YummyMummy


Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (38 minutter siden):

Hun sier jo selv da, at hun skulle høre konferansier på julebord for disse folkene - men siden det ikke ble noe av pga korona, så det ble gjort om til markedsføring istedet. Hun får betalt for å vise frem/legge ut i story+reel, hun får ikke kjøkken som betaling.. 

Tommel opp! En fin ting å faktisk sette seg inn i hva hun sier fremfor å synse som enkelt andre her. Har absolutt ingenting med tigging å gjøre what so ever!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LysOgVarme
Birdo skrev (8 timer siden):

Hun sier jo selv da, at hun skulle være konferansier på julebord for disse folkene - men siden det ikke ble noe av pga korona, så det ble gjort om til markedsføring istedet. Hun får betalt for å vise frem/legge ut i story+reel, hun får ikke kjøkken som betaling.. 

Når det kommer en laaang forklaring på dette, mister hun troverdighet. Hun skal nå samtidig bytte kjøkken. Da går jeg ut ifra hun vet litt om priser på et kjøkken. Synes hun røpte seg med denne kommentaren: Et kjøkken er dyrt vil jeg tro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (16 timer siden):

Når det kommer en laaang forklaring på dette, mister hun troverdighet. Hun skal nå samtidig bytte kjøkken. Da går jeg ut ifra hun vet litt om priser på et kjøkken. Synes hun røpte seg med denne kommentaren: Et kjøkken er dyrt vil jeg tro.....

De skal ikke bytte kjøkken, nei. De skal fjerne overskapene, og da hun var der inne fant ut noen smale overskap hun likte. Hun får uansett ikke betalt i kjøkken, men har fått en sum på forhånd for å reklamere for de😅

Ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet eller hvorfor hun skal få kritikk for å bruke penger hun tjener på samarbeid/reklame til å oppgradere kjøkkenet sitt. Hun som alle andre influencere lever av reklamesamarbeid, det er det som er jobben hennes nå

Funkygine fikk sponset hele kjøkkenet sitt da hun bygde hus, likedan har fotballfrua fått sponset deler av kjøkkenet. Ida Wulf holder på å bygge hus nå, blir nok endel spons der også. 

Så lenge hun betaler skatt av reklamesamarbeid så får hun for all del bruke inntekten sin på det hun vil. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 minutter siden):

Ser ikke helt problemet eller hvorfor hun skal få kritikk for å bruke penger hun tjener på samarbeid/reklame til å oppgradere kjøkkenet sitt. Hun som alle andre influencere lever av reklamesamarbeid, det er det som er jobben hennes nå

Funkygine fikk sponset hele kjøkkenet sitt da hun bygde hus, likedan har fotballfrua fått sponset deler av kjøkkenet. Ida Wulf holder på å bygge hus nå, blir nok endel spons der også. 

Så lenge hun betaler skatt av reklamesamarbeid så får hun for all del bruke inntekten sin på det hun vil. 

Nettopp! Og ikke minst - hun merker korrekt🙌🏻👏🏻

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha ulike meninger er da ikke noe problem, men problemet er å vri å vende på sannheten som kommer fram hos influenseren og lage opp sine egne meninger som vise seg å overholde ikke stemmer. Stygg sladder er det.

YummyMummer jo faktisk en av de mest stuerene influensene som er der ute. Ja hun har sterke meninger om botox og operasjoner, men det er en ærlig sak og det er ikke feil at lover og regler stadig brytes med ulovlig markedsføring både hos klinikker og hos andre influensene som faktisk fronter dette og bryter en regel i seg selv. Så hvem er det vi skal beskytte - skal vi ta en for laget for barna/tenåringen som får dette eller skal vi sy puter under armene på de influensene som stadig bryter lover/regler med å lage mye umerket reklame?

At hun velger å kose seg med kaker og dropper trening er ikke noe ulovlig. Det er da ikke alle som er opptatt av trening og kropp. Personlig så foretrekker jeg en livsstil med trening og sunt kosthold, men jeg blir likevel ikke fornærma på at Yummy ønsker å drikke pepsi max drikking og  spise kanelsnurrer, vafler etc. i sin hverdag. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LysOgVarme

Hva tenker dere om at Veronica nå diskuterer Jenny Huuse på snappen? Dette er en ung jente, som hun nå gjentakende diskuterer angående sine plastiske operasjoner. Vil gjerne høre hva andre tenker om dette. 

Endret av LysOgVarme
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (35 minutter siden):

Hva tenker dere om at Veronica nå diskuterer Jenny Huuse på snappen? Dette er en ung jente, som hun nå gjentakende diskuterer angående sine plastiske operasjoner. Vil gjerne høre hva andre tenker om dette. 

Har ikke satt meg inn i saken og har for tiden ikke energi til å gjøre det heller 😔🙊 det lille jeg har å si er å trø varsomt, forstod hun hadde blitt mobbet ❤️

Tenker at YummyMummy må ikke glemme foreldrerollen opp i dette. Kunne tro vi ikke kunne noenting at vi var totalt ansvarsløse 🙄 er vårt ansvar som foreldre å veilede ifht influencere ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Sharp75! skrev (31 minutter siden):

Har ikke satt meg inn i saken og har for tiden ikke energi til å gjøre det heller 😔🙊 det lille jeg har å si er å trø varsomt, forstod hun hadde blitt mobbet ❤️

Tenker at YummyMummy må ikke glemme foreldrerollen opp i dette. Kunne tro vi ikke kunne noenting at vi var totalt ansvarsløse 🙄 er vårt ansvar som foreldre å veilede ifht influencere ❤️

Jeg tenker også hun må være litt forsiktig med å nevne hennes navn, nettopp fordi Jenny er blitt mobbet. Derfor stilte jeg spørsmålet om hva meninger andre hadde om dette.  Det er også en sårbar situasjon bak disse operasjonene til Jenny. Liker ikke Veronica tar seg friheten og nevne navn. For å snu litt på det, hvordan hadde Veronica reagert om det var hun som ble diskutert på en snapp ? Veronica ble skrevet om på jodel for ikke lenge siden, og det var ikke populært.

Ja, du har helt rett,  det er vår oppgave som foreldre å veilede våre egne barn, har tenkt det selv flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (3 timer siden):

Jeg tenker også hun må være litt forsiktig med å nevne hennes navn, nettopp fordi Jenny er blitt mobbet. Derfor stilte jeg spørsmålet om hva meninger andre hadde om dette.  Det er også en sårbar situasjon bak disse operasjonene til Jenny. Liker ikke Veronica tar seg friheten og nevne navn. For å snu litt på det, hvordan hadde Veronica reagert om det var hun som ble diskutert på en snapp ? Veronica ble skrevet om på jodel for ikke lenge siden, og det var ikke populært.

Ja, du har helt rett,  det er vår oppgave som foreldre å veilede våre egne barn, har tenkt det selv flere ganger. 

Man slipper ikke unna ansvaret som forbilde bare fordi man ble mobbet.. Hun stiller på landsdekkende tv, og da må det tåles at man blir diskutert🤷🏻‍♀️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Birdo skrev (2 timer siden):

Man slipper ikke unna ansvaret som forbilde bare fordi man ble mobbet.. Hun stiller på landsdekkende tv, og da må det tåles at man blir diskutert🤷🏻‍♀️

Jeg er veldig uenig med deg. 

Rart du sier Jenny skal tåle dette, mens du tidligere har sagt yummymummy IKKE skal måtte tåle kritikk hun får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (1 time siden):

Jeg er veldig uenig med deg. 

Rart du sier Jenny skal tåle dette, mens du tidligere har sagt yummymummy IKKE skal måtte tåle kritikk hun får. 

Nå vrir og vender du på det Birdo også skriver. Ingen som har sagt YummyMummy ikke skal få tåle kritikk, men det er forskjell på kritikk og regelrett dritt som ikke engang er konstruktivt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LysOgVarme skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig uenig med deg. 

Rart du sier Jenny skal tåle dette, mens du tidligere har sagt yummymummy IKKE skal måtte tåle kritikk hun får. 

Les @MiominMio sitt svar - sier alt🤷🏻‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Birdo skrev (På 1/18/2022 den 13.54):

Hun skal ikke faktisk tåle dritt, nei. Man skal snakke ordentlig til folk selv om de er kjente - man kan ikke oppføre seg som man vil bare fordi de har valgt å leve i offentligheten.

Man skal tåle kritikk, ja. Motsigelser, absolutt. Men når hun gjentatte ganger får sånne tåpelige mld som det hun fikk, spesielt da hun faktisk viser til reglene gang på gang - da får jammen meg folk tåle det altså. Ikke kom med pekefingeren når det åpenbart er feil😅

@Birdo& @MiominMio

Hvem vrir og vrenger på ting? Ikke meg ihvertfall 😅  Jeg husker hva vedkommende skrev til YummyMummy, det var langt ifra dritt, men en bastant melding. Dette tålte ikke Yummymummy, og forsøkte å ringe vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Birdo skrev (På 4/30/2019 den 22.58):

Man skal ikke diskutere kroppen til andre, punktum. 

Det er jo nettop det YummyMummy gjør, daglig 🤣 Oh the irony 😅 

Igjen et bevis på kverulering. Bedre å være saklig enn å vri og vrenge på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skruf skrev (På 28.1.2022 den 9.18):

Ser ikke helt problemet eller hvorfor hun skal få kritikk for å bruke penger hun tjener på samarbeid/reklame til å oppgradere kjøkkenet sitt. Hun som alle andre influencere lever av reklamesamarbeid, det er det som er jobben hennes nå

Funkygine fikk sponset hele kjøkkenet sitt da hun bygde hus, likedan har fotballfrua fått sponset deler av kjøkkenet. Ida Wulf holder på å bygge hus nå, blir nok endel spons der også. 

Så lenge hun betaler skatt av reklamesamarbeid så får hun for all del bruke inntekten sin på det hun vil. 

Helt enig. Vil tro alle influencere har samarbeid med ting de trenger/ønsker når de får varer/tjenester og ikke penger for jobben... de ønsker vel også samarbeid med firmaer de syns er av interesse også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (16 timer siden):

Man slipper ikke unna ansvaret som forbilde bare fordi man ble mobbet.. Hun stiller på landsdekkende tv, og da må det tåles at man blir diskutert🤷🏻‍♀️

Enig, det må tåles en diskusjon når man velger å stille opp på tv ang dette. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (3 timer siden):

Det er jo nettop det YummyMummy gjør, daglig 🤣 Oh the irony 😅 

Igjen et bevis på kverulering. Bedre å være saklig enn å vri og vrenge på alt. 

Nå griper du fælt etter halmstrå her😅 Den kommentaren jeg svarte på handlet om å snakke nedverdigende om en annens kropp - det Veronica gjør er å prate/påpeke endringer på kroppen i negativ forstand. Har du noen gang hørt henne si at noen er stygge? Eller overvektige? 
 

Hun prater om ekstreme operasjoner, fillers og filter som vrir om hele utseende - hun sier aldri noe negativt om utseende til den aktuelle personen👌🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kråkapåbygda skrev (44 minutter siden):

Helt enig. Vil tro alle influencere har samarbeid med ting de trenger/ønsker når de får varer/tjenester og ikke penger for jobben... de ønsker vel også samarbeid med firmaer de syns er av interesse også

Synes Veronica har mye mere ærlige samarbeid/reklame enn mange andre Påvirkere. Det er reklame og spons de lever av, sånn er det bare, og da gir det mere kreditt å reklamere for feks kjøkken enn ett vippeserum som liksom gir lange vipper når du fra før av bruker falske vipper (Isabell Raad) Eller tabletter som skal gjøre det brun samtidig som du tar solarium og bruker selvbruning+tabletter for at håret skal vokse fortere når du bruker parykk og hairextantions (Sophie Elise) 

Veronica er veldig dedikert til sine samarbeidspartnere, f.eks det samarbeidet med Hageland. Veldig utfyllende og vi fikk følge hele prosessen, og fikk veldig mange gode tips og råd til egen hage. Og hun dallet seg ikke opp med et lass sminke og miniklær, hun var gjerne i hagen og filmet i morgenkåpe, usminket og med håret rett til værs. 

Og den kritikken med hva hun spiser; jeg synes det er herlig med en Påvirker som viser at hun spiser det hun ønsker uten å måtte løpe en time på tredemølle etterpå (hvem glemmer vel ikke mannen til fotballfruen sitt utsagn om «pizza i dag, feit i morgen»), at man kan spise sjokolade på en helt vanlig tirsdag uten å ha dårlig samvittighet. At man kan, og bør, være glad i kroppen sin selv om man har noen kilo ekstra. 

Flere her prøver å diskreditere Veronica og påstår at hun taler med to tunger når hun fronter det å være naturlig og mener at hun er falsk pga hun samtidig går på spa, tar ansiktsbehandling og bruker sminke av og til. Det synes jeg bare blir for dumt. Det er å sprøyte kroppen full av Botox og fillers Veronica er i mot, og hennes kjepphest er klinikker som reklamerer for Botox (noe som er forbudt) i sosiale medier. Reklame som mindreårige lett kan komme over. Veronica har aldri vært i mot hårfarging (selv om hun velger å ikke farge håret så mener hun ikke at andre ikke skal gjøre det), og heller ikke motstander av hudpleie. 

Det er skjønnhetstyranniet hun setter fingeren på, det enorme kroppsfokuset våre barn vokser opp med og blir eksponert for i samfunnet. At man er god nok som man er, at man skal være glad i seg selv og kroppen sin selv om man ikke er en size zero. At man må gjennomskue disse Påvirkerene som er proppet fulle av både det ene og det andre samtidig som de påstår at de ser sånn ut pga de daglig tar (sponsete) piller for lengre hår, glattere og brunere hud, bruker vippeserum, bruker lipgloss som gir fyldigere lepper når de i realiteten har tatt fillers. Som reklamerer for tights som skal gi sprettrumpe når de i realiteten har operert inn implantateter i rumpa eller bruker rumpe-innlegg under tightsen. 

Og til de som drar sjalusikortet og påstår at Veronica går hardt ut pga hun er sjalu på disse tynne «perfekte» influencerene og skriver «hvis hun hadde droppet å trykket sjokolade og kanelsnurrer inn i trynet sitt så hadde hun blitt tynn også»…..seriøst; det sjalusikortet er så oppbrukt! Tror dere som skriver sånt virkelig at disse kjepphestene Veronica har i influencerverdenen kommer av at hun innerst inni har et ønske om å være tynn?? Snakk om å fordumme! Veronica er ei voksen kvinne som er trygg på seg selv og egen kropp. Hva har hun egentlig å være sjalu over? Hun er godt gift, hun har to døtre (som hun skjermer og ikke bruker for å tjene penger sånn som andre Influensere som har barn), hun har ei god inntekt, tjener nok til at hun i fjor kunne kjøpe en mye større enebolig (uten å bruke barna som inntektskilde), hun er sosial og har en solid venninnegjeng, og ikke minst; hun har integritet (noe det skorter på blant mange influencere). Så; hva skal hun være sjalu over?? At hun ikke er tynn?? Det tror jeg bryr henne midt der sola ikke skinner. 

  • Liker 28
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...