Gå til innhold

YummyMummy

Gjest TyrkiskPepper

Anbefalte innlegg

LysOgVarme skrev (3 timer siden):

Nå er jeg 40 og det nydelige spillet med grått er 100 % naturlig, skriver Veronica på IG.

Ok? Javel? Hvorfor prøve å lage en halleluja stemning overfor seg selv, fordi hun velger å slippe ut de grå hårene? Hun synes det er nydelig, jeg synes det ser stygt ut. Beklager om jeg støtte noen med det, men det er min ærlige mening. På lik linje som Veronica syns det er stygt med silikon pupper og silikon i brystene. 

Det er ingenting feil med å farge håret sitt. Flest kvinner farger håret idag. Fra brun til svart, fra blond til brunette etc. Det har med å føle seg vel, slik man ønsker selv. Slik Veronica durer på, så virker det som hun syns det er feil å farge håret også. Sett på løsvipper også, om det får deg til å føle deg bedre, drit i hva Veronica vil påvirke deg til.

Det er heller ikke feil å sprøyte inn litt botox i leppene, om personen selv synes det er riktig for han/henne. Ingen har dødd av det.  Plastkirurgi er kommet for å bli. Plastkirurgene har en lovlig utdannelse, så vi kan ikke utsette dem for noe heller. Det er lovlig å ta en  plastikk operasjon.

Slutt å prøv å påvirke oss til å bli annerledes enn vi er. Vi er voksne og kan tenke og vurdere selv hva som er best for oss selv. 

Veronica sine tanker og meninger er ikke alltid riktige, selv om hun tror det selv !!

Som Veronica selv skrev i boken sin, så blir hun både kvalmen, gulper og spyr av hvordan skjønnhetsbildet blir presentert idag. Vel, jeg spyr av Veronica, og kommer til å fortsette med å farge håret mitt. Jeg kommer også til å fortsette å bleke tennene mine, da jeg synes jeg får et finere smil da. Ingenting feil med det. 

Det er mye som er viktig å tenke på, som Veronica IKKE tenker på i det hele tatt, før hun spyr ut alle meningene sine. Folk pynter og steller seg for å gjøre seg selv noe godt. Hva anbefaler en psykolog hvis du er litt trist å lei? Smink deg og kle deg pent så føler du deg bedre, og det er det mye sannhet i. Så Veronica må bare fortsette å gå i morgenkåpe og joggedress hele dagen, men hvor bra det er for psyken (og ekteskapet !!! ) i det lange løp, burde hun spørre seg selv om. 

En av årsakene til  hun valgte å bli influenser, var hun ville OPPDRA influencer miljøet. Jeg rister på hodet, og tenker hun må ha et forvrengt oppblåst ego som tror hun ene og alene kan klare å oppdra alle disse folka. Og hvem tror hun at hun er som tar seg den retten å oppdra andre voksne mennesker. Dessuten er det IKKE hennes oppgave.

Jeg spyr🤮 Skulle mer enn gjerne ha sittet ansikt til ansikt med Veronica og gitt henne pekefingeren på det hun holder på med. Ville samtidig gitt henne noen kost råd, for å unngå skadelig fedme.  Det å reklamere for Kanelsnurren, som selger kanelboller og wienerbrød, er IKKE bra å reklame for. Her påvirker hun folk til å spise usunt, mens vi lærer barna våre at godteri bør vi kun ha i helgene.

Jeg er bare så enig. Hvordan er det mulig å være så selvsentrert.

Nå vil hun ut på skolene. Folk må gjerne tro at dette er en eldre koslig dame med et godt budskap, men jeg mistenker at hun ser det som salgsarenaer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LysOgVarme
Vår2 skrev (15 minutter siden):

Jeg er bare så enig. Hvordan er det mulig å være så selvsentrert.

Nå vil hun ut på skolene. Folk må gjerne tro at dette er en eldre koslig dame med et godt budskap, men jeg mistenker at hun ser det som salgsarenaer. 

Jeg reagerte på akkurat samme som deg angående hun vil ut i skolen.

Men dette skal hun nok ha godt betalt for. Så blir spørsmålet hvor mye kommuene skolen er i er villige til å betale. Skolen har nok et budsjett som de bruker, men ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (4 timer siden):

Nå er jeg 40 og det nydelige spillet med grått er 100 % naturlig, skriver Veronica på IG.

Ok? Javel? Hvorfor prøve å lage en halleluja stemning overfor seg selv, fordi hun velger å slippe ut de grå hårene? Hun synes det er nydelig, jeg synes det ser stygt ut. Beklager om jeg støtte noen med det, men det er min ærlige mening. På lik linje som Veronica syns det er stygt med silikon pupper og silikon i brystene. 

Det er ingenting feil med å farge håret sitt. Flest kvinner farger håret idag. Fra brun til svart, fra blond til brunette etc. Det har med å føle seg vel, slik man ønsker selv. Slik Veronica durer på, så virker det som hun syns det er feil å farge håret også. Sett på løsvipper også, om det får deg til å føle deg bedre, drit i hva Veronica vil påvirke deg til.

Det er heller ikke feil å sprøyte inn litt botox i leppene, om personen selv synes det er riktig for han/henne. Ingen har dødd av det.  Plastkirurgi er kommet for å bli. Plastkirurgene har en lovlig utdannelse, så vi kan ikke utsette dem for noe heller. Det er lovlig å ta en  plastikk operasjon.

Slutt å prøv å påvirke oss til å bli annerledes enn vi er. Vi er voksne og kan tenke og vurdere selv hva som er best for oss selv. 

Veronica sine tanker og meninger er ikke alltid riktige, selv om hun tror det selv !!

Som Veronica selv skrev i boken sin, så blir hun både kvalmen, gulper og spyr av hvordan skjønnhetsbildet blir presentert idag. Vel, jeg spyr av Veronica, og kommer til å fortsette med å farge håret mitt. Jeg kommer også til å fortsette å bleke tennene mine, da jeg synes jeg får et finere smil da. Ingenting feil med det. 

Det er mye som er viktig å tenke på, som Veronica IKKE tenker på i det hele tatt, før hun spyr ut alle meningene sine. Folk pynter og steller seg for å gjøre seg selv noe godt. Hva anbefaler en psykolog hvis du er litt trist å lei? Smink deg og kle deg pent så føler du deg bedre, og det er det mye sannhet i. Så Veronica må bare fortsette å gå i morgenkåpe og joggedress hele dagen, men hvor bra det er for psyken (og ekteskapet !!! ) i det lange løp, burde hun spørre seg selv om. 

En av årsakene til  hun valgte å bli influenser, var hun ville OPPDRA influencer miljøet. Jeg rister på hodet, og tenker hun må ha et forvrengt oppblåst ego som tror hun ene og alene kan klare å oppdra alle disse folka. Og hvem tror hun at hun er som tar seg den retten å oppdra andre voksne mennesker. Dessuten er det IKKE hennes oppgave.

Jeg spyr🤮 Skulle mer enn gjerne ha sittet ansikt til ansikt med Veronica og gitt henne pekefingeren på det hun holder på med. Ville samtidig gitt henne noen kost råd, for å unngå skadelig fedme.  Det å reklamere for Kanelsnurren, som selger kanelboller og wienerbrød, er IKKE bra å reklame for. Her påvirker hun folk til å spise usunt, mens vi lærer barna våre at godteri bør vi kun ha i helgene.

Men hvorfor følger du henne når du finner henne så ufordragelig?! Hun har vel ikke sagt at det er noe feil i at noen velger å farge hår eller ha løsvipper -hun ønsker å sette fokus på at skjønnhetsbransjen bidrar til at folk ikke lenger «tørr» å være naturlig og at det å ha fokus på at man ikke er bra nok som man er skaper en del psykiske utfordringer i samfunnet, samt at disse tingene blir formidlet i fora der det er mange barn som blir eksponert for skjønnhetsfokuset. Hun har aldri sagt hun er noe kostholdsekspert, eller har en kostholdskonto heller. Selvfølgelig er hun litt overdreven i sin måte å formidle det på, men det må jo til for å skape engasjement. Tror muligens du har misforstått hele konseptet her…

Endret av GulleGull
Glemte ett ord
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Sharp75! said:

Igjen henger ut noen med navn, ei som ikke en gang er influencer (sanger/skuespiller) bare for hun tilfeldigvis var hos en influencer som brukte filter. Er det virkelig rett? 🤷‍♀️

Den reagerte jeg på og

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
GulleGull skrev (På 1/21/2022 den 11.22):

Men hvorfor følger du henne når du finner henne så ufordragelig?! Hun har vel ikke sagt at det er noe feil i at noen velger å farge hår eller ha løsvipper -hun ønsker å sette fokus på at skjønnhetsbransjen bidrar til at folk ikke lenger «tørr» å være naturlig og at det å ha fokus på at man er bra nok som man er skaper en del psykiske utfordringer i samfunnet, samt at disse tingene blir formidlet i fora der det er mange barn som blir eksponert for skjønnhetsfokuset. Hun har aldri sagt hun er noe kostholdsekspert, eller har en kostholdskonto heller. Selvfølgelig er hun litt overdreven i sin måte å formidle det på, men det må jo til for å skape engasjement. Tror muligens du har misforstått hele konseptet her…

Hun har nettop så kritisert de personer som legger på løsvipper. Lagt ut bilder av flere personer som bruker løsvipper. Dette er æreskrenkelse hun driver med når hun legger ut bilder sånn på den måten. Hun har heller ikke lov å legge ut bilder av personer på sine kontoer uten deres samtykke. Hun har lagt ut bilder av norske fjes. 

Hun sier hun ikke angriper personer, men hvorfor legger hun da ut bilde av disse personene. 

Det Veronica gjør, er så galt. Derfor følger jeg med, og velger å belyse det her på kvinneguiden. 

Endret av LysOgVarme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LysOgVarme skrev (6 minutter siden):

Hun har nettop så kritisert de personer som legger på løsvipper. Lagt ut bilder av flere personer som bruker løsvipper. Dette er æreskrenkelse hun driver med når hun legger ut bilder sånn på den måten. Hun har heller ikke liv å legge ut bilder av personer på sine kontoer uten deres samtykke. Hun har lagt ut bilder av norske fjes. 

Hun sier hun ikke angriper personer, men hvorfor legger hun da ut bilde av disse personene. 

Det Veronica gjør, er så galt. Derfor følger jeg med, og velger å belyse det her på kvinneguiden. 

Om det er offentlige kontoer med mange mindreårige følgere så vil jeg tro det er derfor. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (17 timer siden):

Igjen henger ut noen med navn, ei som ikke en gang er influencer (sanger/skuespiller) bare for hun tilfeldigvis var hos en influencer som brukte filter. Er det virkelig rett? 🤷‍♀️

Var det ikke filteret hun egentlig reagerte på da?! Ikke hvem som var på bildet?! Mulig jeg misforstod..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
GulleGull skrev (4 minutter siden):

Om det er offentlige kontoer med mange mindreårige følgere så vil jeg tro det er derfor. 

Beklager men du tar feil. Hun tar bl.a. bilder fra tv, og poster de på sine kontoer. Det ene bildet er fra Farmen. Og, når hun tar bilder av personer, så går hun nettop på enkeltpersoner. Det er straffbart det hun gjør. Tviler du på hva jeg skriver her, så gå gjennom hva hun har liggende ute. Det ligger gamle storyer ute som er synlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (7 minutter siden):

Beklager men du tar feil. Hun tar bl.a. bilder fra tv, og poster de på sine kontoer. Det ene bildet er fra Farmen. Og, når hun tar bilder av personer, så går hun nettop på enkeltpersoner. Det er straffbart det hun gjør. Tviler du på hva jeg skriver her, så gå gjennom hva hun har liggende ute. Det ligger gamle storyer ute som er synlige. 

Men om du mener du de snappene  om at TV Norge ansatte var i samme reality konsept via samme kanal de var ansatt i og to av de har kommersielle interesser i salg av strikkeplagg, -så var det vel det hun satte spørsmålstegn ved den redaksjonelle vurderingen til TV Norge, ikke for å henge ut  personene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Men om du mener du de snappene  om at TV Norge ansatte var i samme reality konsept via samme kanal de var ansatt i og to av de har kommersielle interesser i salg av strikkeplagg, -så var det vel det hun satte spørsmålstegn ved den redaksjonelle vurderingen til TV Norge, ikke for å henge ut  personene. 

Jeg snakker om løsvipper. Og at hun har tatt bilde av en deltaker fra tv programmet kjendis farmen. 

Mener ikke å være frekk eller uhøflig med deg, men du må sette deg mer inn i hva hun faktisk legger ut. Det jeg beskriver her finnes på hennes IG, gå tilbake og se selv, det er ikke av ny dato. Og igjen - det Veronica gjør er ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (20 minutter siden):

Jeg snakker om løsvipper. Og at hun har tatt bilde av en deltaker fra tv programmet kjendis farmen. 

Mener ikke å være frekk eller uhøflig med deg, men du må sette deg mer inn i hva hun faktisk legger ut. Det jeg beskriver her finnes på hennes IG, gå tilbake og se selv, det er ikke av ny dato. Og igjen - det Veronica gjør er ulovlig. 

Har ikke sett den aktuelle storyen den var ihvertfall borte nå -så sendte henne en mld på IG og spurte om hun kunne forklare isteden for å spekulere rundt det her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
GulleGull skrev (6 minutter siden):

Har ikke sett den aktuelle storyen den var ihvertfall borte nå -så sendte henne en mld på IG og spurte om hun kunne forklare isteden for å spekulere rundt det her😊

Den er IKKE borte. Ligger inne på Løsvipper.

Det er heller ikke spekulasjon, når jeg  referer til den ligger på IG hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LysOgVarme skrev (6 minutter siden):

Ok -jeg sa ikke at innlegget var spekulasjoner men om kunne forklare loveligheten/ulovligheten av ett sånt innlegg. Jeg skal se igjen -nå som jeg vet hvor den ligger -trodde du mente story.. 

Endret av GulleGull
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (9 minutter siden):

Så den nå, skjønte forøvrig at jeg har sett den før. Det var etterfølgende en forklaring/rettferdiggjøring  på hva hun mente med bildene, men nå har jeg ihvertfall spurt om hun kan forklare lovligheten av ett slikt bilde😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
GulleGull skrev (3 minutter siden):

Så den nå, skjønte forøvrig at jeg har sett den før. Det var etterfølgende en forklaring/rettferdiggjøring  på hva hun mente med bildene, men nå har jeg ihvertfall spurt om hun kan forklare lovligheten av ett slikt bilde😊

Nettopp ! Rettferdiggjøring. I kjent stil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh lord her går man etter alt ser jeg 🤣 forøvrig kult at hun slipper ut de grå - jeg har jammen gjort det selv og søren at jeg ikke gjorde det før er beyond me.  Og dere som mener Veronica kritiserer personene og ikke bedriftene IR og SE? Hva er det dere gjør her inne? Kritiserer dere personen eller bedriften? Bare lurer jeg siden det er så fokus på å si at håret hennes ser stygt ut?

Synes forøvrig hun gjør en god jobb å sette fokus på dette med operasjoner, beauty filter på snap etc, injeksoner etc. Hun er ikke på jakt etter å ha den perfekte fasaden. Her har hun delt oppturer og nedturer. Mer til slike damer sier jeg!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (2 timer siden):

Var det ikke filteret hun egentlig reagerte på da?! Ikke hvem som var på bildet?! Mulig jeg misforstod..

Hun reagerte på filteret og det har hun full rett til, men å henge ut folk med navn? Hun ene var på besøk og var på snapen. Hvorfor henge ut folk? Er det rette måten å gjøre det på. Henge ut tilfeldige ofre? 

Hva med foreldre opp i dette? Har ikke de et ansvar om å lære opp barna sine i denne influencer verden? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henge ut? To offentlige profiler med mange tusen følgere, som har lagt ut et bilde med dette filteret på en offentlig konto, blir altså hengt ut fordi de blir nevnt i forbindelse med kritikk av bruken av disse "forskjønnende" filtre ? 

Dette var velbegrunnet kritikk av filterbruk og hverken Linni eller Mia  ble hengt ut. De har begge offentlige kontoer og påvirker andre, influenser tittel eller ei !!! Da må man faktisk tåle konstruktiv kritikk, akkurat som YummyMummy må tåle den konstruktive kritikken (men ikke personangrepene) som kommer her og andre steder. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragonheart skrev (8 minutter siden):

Henge ut? To offentlige profiler med mange tusen følgere, som har lagt ut et bilde med dette filteret på en offentlig konto, blir altså hengt ut fordi de blir nevnt i forbindelse med kritikk av bruken av disse "forskjønnende" filtre ? 

Dette var velbegrunnet kritikk av filterbruk og hverken Linni eller Mia  ble hengt ut. De har begge offentlige kontoer og påvirker andre, influenser tittel eller ei !!! Da må man faktisk tåle konstruktiv kritikk, akkurat som YummyMummy må tåle den konstruktive kritikken (men ikke personangrepene) som kommer her og andre steder. 

Ja, henge ut. Og den måten hun gjorde det på var langt fra konstruktiv. Når ble det konstruktivt å blande inn andre mennesker som hun mener er et dårligere forbilde enn det hun er? 🤷‍♀️ Man kommer mye lengre med å bruke eksempler som ikke handler om trykke ned andre for å løfte seg selv enda høyere opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...