Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint å se at det er såpass mange som kjenner til forholdene i Dubai og velger å ikke reise dit! De få tullingene som fikk betalt en tur ned dit bryr jeg meg ikke filla om, de kan nok ikke reddes uansett, men dere som skriver i denne tråden fordi dere bryr dere om menneskerettigheter og klima, det er dere som redder verden ;)

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er litt respekt av at EH innrømmer at turen ikke var helt gjennomtenkt, og faktisk viser refleksjon når hn sier at han angrer. Det verste er jo folk som er så stolte og sta at de nekter å innrømme at det kanskje ikke var en god idé, og bare kommer med Whataboutism når de mottar kritikk for valgene sine. Creds til han!

Ellers elsker jeg det nye uttrykket: «Å ta en Norwegian» - å gjøre en stor blemme 😂 Hørte det først hos Vanessan & Synnøve, og synes det ikke kunne passet bedre til oppførselen til de uvitne influencerne🙈

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers elsker jeg at denne sposede turen til Dubalnav Norwegian har fått motsatt effekt - ennå flere oppegående folk viser standpunkt, og nekter å støtte turismen i et land som utøver så sterke brudd på menneskerettighetene. 🙌

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian påstår at de kun har sponset selve flybilletten. Hvem har sponset resten? Selve flybilletten koster nesten ingenting sammenlignet med hva det koster for et opphold i Dubai.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Norwegian påstår at de kun har sponset selve flybilletten. Hvem har sponset resten? Selve flybilletten koster nesten ingenting sammenlignet med hva det koster for et opphold i Dubai.

Det er vi mange som lurer på. Hjelper fint lite å merke innlegg som reklame når man ikke vet hvem/hva det reklameres for. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 2.13, gjestgitt skrev:

Fant dette i kommentarfeltet til BOTB sitt Dubai-innlegg. Annijor har slettet det, men internett glemmer ikke. Hun fremstår som mindre intelligent med dette, men samtidig ikke overrasket. Hun er blant verstingene av influencerene når det gjelder å ikke være mottakelig for konstruktiv kritikk. FLAUT Anikken, dritflaut.

D35F1A3A-B771-4431-967B-C2D3290E38AB.jpeg

Hun må jo ha vært full. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo påfallende hvordan feks Cornelia something har merket alle innlegg med reklame, men ikke  for hvem/hva. 

Vill gjetting er visitDubai/ Dubai departement of tourism and commerce marketing.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ønsker å snu litt på dette:

Denne turen tror jeg på mange måter det var bra at bloggerne fikk sponset! Den har satt fokus på forholdene i Dubai som jeg tror mange ikke helt har tenkt over! Jeg ser for meg at mange av dem som leser disse bloggene kanskje ikke er av dem som er mest klar over hvordan tilstanden er utenfor luksushotellene og turistboblen. Mye mulig jeg tar feil :) 

Personlig har jeg alltid hatt lyst til emiratene, men har latt være pga forholdene der nede. Etter dette er jeg ENDA mer sikker på at det er et land jeg ikke ønsker å støtte ved å reise dit. Denne tråden har blant annet bidratt mye til dette. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan være enige om at dette kampanjeoppholdet - som vi ennå ikke vet hvem har betalt for -  backfired så inn i granskauen, at om man ikke har fått med seg bruddene på menneskerettighetene i Dubai og derfor ikke bør reise til nå, så har man ligget bevisstløs i sengen sin.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
17 timer siden, terteskjell skrev:

Snakk om og være feig når du sletter alt . Kommer vel ett innlegg hvor han skriver at han betaler for turen selv

Jeg er ikke så sikker på at beklagelsen kommer fra hjertet, men det er det han føler er mest politisk korrekt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, førstedamen skrev:

Her er det vel du som mangler kunnskap og har opphøyd vanlig mann i gata til noe han ikke er. Vanlige mann i gata er nemlig hverken etisk eller miljøvennlig, så vet du det. At det ikke er vanskelig å bidra er også en vanlig misoppfatning. Se på kloden og du forstår straks hvor langt den tankerekka har tatt oss. 

Det var ditt tilsvar på at årsaken bak reaksjonene er at de er bloggere. Det er forskjell på bloggere og mannen i gata. Den store forskjellen er at mannen i gata ikke når ut til 500.000 mennesker, når han fronter uetiske og umoralske verdier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at ikke resten av gjengen også legger seg flate for kritikk? Må de vente til en eller annet PR-rådgiver har formulert et innlegg for dem tro? De kvier seg nok for å skrive noe selv, for de vet vel ikke helt hva sakens kjerne egentlig er. Av kommentarene og hjertene de sender hverandre på Insta så oppfatter de jo dette som ren personkritikk og evner ikke å forstå samfunnsaspektet... Lurer på om EH blir fryst ut av den gjengen nå tro? (Håper ikke det, han er jo den eneste som har vist litt fornuft så langt..).

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes blogginnlegget til EH virket oppriktig. Han hadde ingen unnskyldninger og skrev at han ikke tenkte seg godt nok om. Synes han skal ha cred for å legge seg flat, siden det er en sjeldenhet blant bloggere 👏

Ser Annijor bare himler med øynene og "gjør narr" av kritikken på instastory. Tuller med at hun er i Nord-Korea og #ikkereklame #fordidetharmyeåsi. Jeg blir helt satt ut over å være like gammel som henne, hun oppfører seg som om hun er 10 år med trass.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annijor har jo mistet all kred. Hun er jo patologisk dårlig til å ta noen form for kritikk. #whyaminotsurprised

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, pøbelsara skrev:

Annijor har jo mistet all kred. Hun er jo patologisk dårlig til å ta noen form for kritikk. 

Enig!

Hun bør jo være glad for kritikken for da kan hun gjøre det hun gjør best - gråte - i neste sesong av Bloggerne også. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Enig!

Hun bør jo være glad for kritikken for da kan hun gjøre det hun gjør best - gråte - i neste sesong av Bloggerne også. 

Dagens ☝🏼😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Unika skrev:

Jeg forstår ikke at ikke resten av gjengen også legger seg flate for kritikk? Må de vente til en eller annet PR-rådgiver har formulert et innlegg for dem tro? De kvier seg nok for å skrive noe selv, for de vet vel ikke helt hva sakens kjerne egentlig er. Av kommentarene og hjertene de sender hverandre på Insta så oppfatter de jo dette som ren personkritikk og evner ikke å forstå samfunnsaspektet... Lurer på om EH blir fryst ut av den gjengen nå tro? (Håper ikke det, han er jo den eneste som har vist litt fornuft så langt..).

 

Nå har Lene kommet med (en slags) unnskyldning på bloggen sin. Men herregud, det var tafatt forsøk og virkelig påtatt... Tror faktisk ikke denne turen ble så hyggelig som forventet 😜

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WinWin skrev:

Nå har Lene kommet med (en slags) unnskyldning på bloggen sin. Men herregud, det var tafatt forsøk og virkelig påtatt... Tror faktisk ikke denne turen ble så hyggelig som forventet 😜

Jeg tar innlegget til LO over oppførselen til Annijor any day! 

Annijor er jo rett frem frekk og barnslig i sin håndtering av SOME på bakgrunn av saken.

Alt for sent av LO ja, men hun har i alle fall ikke forsvart valget sitt først, preket om brobygging, synliggjøring og kjemping av kamp, dratt inn vanskelig opplevelser i barndommen osv som andre på turen har for å forsvare sitt valg.(Tror jeg da. jeg følger ikke alle disse i alle kanaler da, det har jeg ikke tid til :-)) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Jeg tar innlegget til LO over oppførselen til Annijor any day! 

Annijor er jo rett frem frekk og barnslig i sin håndtering av SOME på bakgrunn av saken.

Alt for sent av LO ja, men hun har i alle fall ikke forsvart valget sitt først, preket om brobygging, synliggjøring og kjemping av kamp, dratt inn vanskelig opplevelser i barndommen osv som andre på turen har for å forsvare sitt valg.(Tror jeg da. jeg følger ikke alle disse i alle kanaler da, det har jeg ikke tid til :-)) 

For min del blir å "velge" mellom AJ og LO som å ta enten pest eller kolera. AJ har i det minste ung alder og lite livserfaring å skylde på. Irriterer meg altfor mye over den merkelige reklametagginga, tror jeg skal ta meg ei litta pause fra influenserverden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Jeg tar innlegget til LO over oppførselen til Annijor any day! 

Annijor er jo rett frem frekk og barnslig i sin håndtering av SOME på bakgrunn av saken.

Alt for sent av LO ja, men hun har i alle fall ikke forsvart valget sitt først, preket om brobygging, synliggjøring og kjemping av kamp, dratt inn vanskelig opplevelser i barndommen osv som andre på turen har for å forsvare sitt valg.(Tror jeg da. jeg følger ikke alle disse i alle kanaler da, det har jeg ikke tid til :-)) 

Annijor er et kapittel for seg selv og har minus i selvinnsikt. Jeg blir bare matt av jentungen og de kryptiske innlegga hennes. Lene hadde vett til å holde kjeft når det stormet som verst der nede, men denne "unnskyldningen" tror jeg er tvunget fram og er kun for å redde seg selv. Hun følte nok at hun måtte støtte sin bestevenn, Espen, men ventet til hun var vel hjemme.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...