Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, terteskjell skrev:

Våre to innlegg ble nok skrevet likt.  Jeg så innlegget etter at jeg hadde skrevet det andre

Bra han kommer med en beklagelse men gjenstår å se om de andre må madammene gjør det samme.  Tviler

Nei det gjør de nok ikke! Tviler sterkt på det jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra gjort av EH! Det er ikke bare en ullen beklagelse som lyser at han ikke mener det, men han innrømmer faktisk at forholdene for homofile i Dubai er forferdelige. Ikke drar han inn det med mobbing etc som grunn for dårlig valg heller. Bedre sent enn aldri! 🙂

Endret av Korpsnerden
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Korpsnerden skrev:

Bra gjort av EH! Det er ikke bare en ullen beklagelse som lyser at han ikke mener det, men han innrømmer faktisk at forholdene for homofile i Dubai er crap. Ikke drar han inn det med mobbing etc som grunn for dårlig valg heller. Bedre sent enn aldri! 🙂

Følte også at dette var en ekte refleksjon av sine egne feilsteg... Bra gjort av han! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, terteskjell skrev:

Våre to innlegg ble nok skrevet likt.  Jeg så innlegget etter at jeg hadde skrevet det andre

Bra han kommer med en beklagelse men gjenstår å se om de andre må madammene gjør det samme.  Tviler

Med tanke på at HS ikke fikkk nok av Dubai i 2017 og mente at så mange trodde så mye rart om Dubai så tviler jeg også på at det beklages fra den kanten...

https://www.heddaskoug.no/2017/10/29/dubai-er-ikke-som-du-tror-det-er-bedre/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne saken har gitt oppsving for både E.H og L.O. Dette gjelder trafikk til bloggen og antallet følgere, Hilton har fått 860 nye følgere ifølge UI. Orvik har økt fra 800 -11.000 visninger. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monica1968 skrev:

Jeg mener vel Amnesty er tvilsomme i mange spørsmål. Blant annet ser de ut til å kjempe for at Norge skal ta inn store mengder unge menn fra langt strengere muslimske land enn FAE(jfr debatten rundt asylsøkere, hvor Amnesty omtrent uten unntak taler asylsøkernes sak). Det blir dog en annen diskusjon. 

Ufattelig å forstå hvordan det å hente mennesker fra slike land, til et land med bedre holdninger og levekår og ikke minst fred, svekker Amnesty sine argument for hvorfor man ikke bør fronte Dubai som et fantastisk feriemål. Er dette en type "nei til islamisering av Norge" argument? 

Endret av neiognei
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å skrive at reaksjonen til bloggerne etter kritikken rundt Dubaisponsingen oppsummerer veldig godt hva som er problemet rundt blogging, og tanker rundt at dette umulig kan være sunt! Men så leste jeg innlegget til EH og forstår at det fortsatt er håp, i alle fall for noen av dem! Godt skrevet innlegg av EH, og jeg kan virkelig føle sårbarheten og frustrasjonen mot de som ikke får lov til å elske den de vil! Vi snakker om kjærlighet her, er altså så absurd at man skal få kritikk for å elske! Så nå sier jeg heller; stå på Espen! Vi er mange som støtter den kampen! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
3 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg skal love deg at jeg ikke reserverer min kritikk av total mangel på etisk dømmekraft til bloggere når det gjelder idyllisering av et reisemål hvor store deler av de som jobber i turistnæringen har svært dårlige kår. Eller samfunn hvor kvinner arresteres og straffes for å ha blitt voldtatt. 

Jeg er opptatt av etikk, og jeg prøver å leve etter noen enkle regler - som feks at jeg ikke med vitende og vilje er med på å utnytte andre mennesker - eller støtte tvilsom industri. 

 Det er veldig lett for nordmenn å la være å støtte regimene i UAE. Det er også ganske lett å lese lett tilgjengelig informasjon på Amnesty's sider. VI som lever i verdens aller mest privilegerte samfunn, kan vi fint la være å støtte utnytting av mennesker som er adskillig dårligere stilt enn oss selv. 

All ære til deg, men idag er det tilnærmet umulig å ikke indirekte støtte uetiske ting. Klær er uetisk produsert, babymat kan du jo ikke kjøpe, avokado og mange andre frukt og grønnsaker må du avstå fra. Du kan ikke kjøpe mobiltelefon eller kaste gammel elektronikk. 

Men all ære til deg som får det til, godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, neiognei skrev:

Ufattelig å forstå hvordan det å hente mennesker fra slike land, til et land med bedre holdninger og levekår, svekker Amnesty sine argument for hvorfor man ikke bør fronte Dubai som et fantastisk feriemål. Er dette en type "nei til islamisering av Norge" argument? 

Hva vil du frem til? De aller fleste av mennesker kommer fra land med dårligere levekår enn hva vi i Norge har. Det er hverken ønskelig eller mulig at vi i vesten kan ta inn alle mennesker med dårligere levekår enn hva vi har. Unge, lavt utdannete, friske menn, som ofte vil ha langt mer kvinnefiendtlige holdninger enn hva myndighetene i FAE fronter, er antakelig det vi virkelig ikke burde ta inn. Det er er ikke hovedsaklig kvinner og barn(som virkelig har dårlige kår i land som Afghanistan), men unge menn, som kommer til vesten for å søke asyl.

 Amnesty er sterke tilhengere av at vi skal ta inn enda flere av disse menneskene, ja. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg mister all respekt for organisasjoner som står for at Vesten skal ta inn enda flere innvandrere enn hva vi allerede tar inn. For meg er det jevngodt med å si rett ut at de ønsker Vestens kulturelle og økonomiske undergang. En orgasasjon som ikke forstår at ikke 2 milliarder relativt velstående mennesker kan lykkes i å redde nærmere 6 milliarder fattige, har ingen autoritet i mine øyne. Hverken når de uttaler seg om innvandring, Dubai eller at vi skal ødelegge forholdet vårt til Kina ved å støtte politiske fanger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, førstedamen skrev:

All ære til deg, men idag er det tilnærmet umulig å ikke indirekte støtte uetiske ting. Klær er uetisk produsert, babymat kan du jo ikke kjøpe, avokado og mange andre frukt og grønnsaker må du avstå fra. Du kan ikke kjøpe mobiltelefon eller kaste gammel elektronikk. 

Men all ære til deg som får det til, godt jobba!

Du overdriver. Det er virkelig ikke så vanskelig som folk vil ha det til, det å gjøre litt bevisste forbrukervalg. Og om man bommer en gang, men gjør gode valg 9 ganger, så er det jo bedre enn å gi opp før man har prøvd?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, pøbelsara skrev:

Personangrep? PERSONANGREP? Er verden blitt fullstendig angrepet av krenkesyken? Flere av påvirkere har bitt utsatt for kritikk. velbegrunnet kritikk. Velbegrunnet kritikk er ikke personangrep. jeg håper Amnesty svarer på denne. Og jeg håper Norwegian skjerper seg. Kritikk er IKKE personangrep. Herlighet, jeg blir helt matt - hva ER det med verden?

Helt enig, og det trekker også EH sitt innlegg med seg ned, et innlegg som etter mitt syn var en oppriktig beklagelse. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Dolce said:

Veldig enig at Norwegian bommer totalt med uttalelsen sin. Fullstendig skivebom. 

Men ikke helt enig at EH skal få full honnør for sin såkalte beklagelse. Leser man hva han skrev i sine tidligere "forsvarstaler" om Dubai-turen, var han utmerket klar over hva han ble med på. Litt merkelig at han plutselig skiftet mening, selv etter å ha "gått mange runder med seg selv" og tenkt nøye før han aksepterte tilbudet fra Norwegian.

For meg er dette å snu kappen etter vinden. Han fikk ikke sympatien han var ute etter. Derfor snudde han. 

Enig med deg. Jeg syns denne beklagelsen forsåvidt er fint formulert, men at det kommer etter alt som ble skrevet i sitt eget forsvar + til Morten Hegseth så virker det tynt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at han angrer,alle kan gjøre feil! Men håper han også har lært i fremtiden å ikke blokkere folk som er uenige med han.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal han være der? Passer jo fint å skifte mening og legge seg flat om turen snart er over uansett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...