Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Gladiator skrev:

Pass på å ikke dra dit gravid og utgift. Da haver du i fengsel. Og om du fremdels er i fengsel når du har født får du ikke barnet der med erg. Det er Dubai sitt barn da. Så dumt er det landet og det burde ikke støttes. Hvorfor må alle dra til Dubai? Dere bare støtter alle de idiotiske lovene de har. Helt fucka land.

Kødder du?! Å fy faen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, BethD skrev:

Kødder du?! Å fy faen!!

Bare sjekk opp i flere av lovene de har. De er helt syke. Om du blir voldtatt blir hvertfall voldtekts offeret fengslet for det er ikke lov å ha sex før ekteskap. Ett eller annet sånn og. Og mye mer syke lover. Alle burde boikotte det syke landet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gladiator skrev:

Bare sjekk opp i flere av lovene de har. De er helt syke. Om du blir voldtatt blir hvertfall voldtekts offeret fengslet for det er ikke lov å ha sex før ekteskap. Ett eller annet sånn og. Og mye mer syke lover. Alle burde boikotte det syke landet. 

Ja det har jeg lest ! 

Men det med at man blir fengslet om man besøker landet gravid og ikke får med seg barnet hjem er faktisk helt HINSIDES. Er sjokkert... det landet det burde faen ingen besøke noengang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BethD skrev:

Ja det har jeg lest ! 

Men det med at man blir fengslet om man besøker landet gravid og ikke får med seg barnet hjem er faktisk helt HINSIDES. Er sjokkert... det landet det burde faen ingen besøke noengang. 

Helt enig. Når skal folk få opp øynene?? 

Når de de er glad i blir fengslet for å holde hånden i gaten?? 

Alle kommer til å holdes bilde inntil noe skjer ned en selv eller en en er glad i. Blir frustrert over at folk er så jævla blinde og følger strømmen blindt!! Grow the fuck up og se at verden er ikke så jævla fin som en vil ha det til. 

Endret av Gladiator
Skrivefeil
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om Marte Dalelv som ble voldtatt av en sudansk kollega i Dubai og endte i fengsel selv da hun anmeldte.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensere driver jo kun med reklame. INGENTING ANNET. 

Det de skriver om er kun intetsigende tull. 

Dere får seriøst mer ut av å lese her: https://www.biltema.no/hjem/kjokkenartikler/bakepapir/

eller å se f.eks denne videoen: https://www.wane.com/video/-power-pants-help-elderly-disabled_20181107161553/1578849440

eller bare gjør noe fornuftig. Gå en tur, les en bok. Slutt å følge de jævla hjernedøde bloggene. Til og med irritasjon over bloggere øker fortjenesten ved å generere flere klikk. Så alt denne tråden egentlig gjør er å gi disse menneskene enda mer oppmerksomhet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AJ og Cornelia synes jeg er to av de verste - og det er pga måten de oppfører seg på. Begge to oppfører som små unger, det er bare trist. 

 

Hva tenker dere om bloggere som lever i Dubai? (Som: 

 https://ingerindubai.com/ 

 https://www.instagram.com/ingerindubai/

 Leser og hører mye kritikk om bloggere og andre influencere som besøker Dubai, men ingenting om de som faktisk bor og lever der. 

Endret av Nanette
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, StovnerJune skrev:

Minner om Marte Dalelv som ble voldtatt av en sudansk kollega i Dubai og endte i fengsel selv da hun anmeldte.

Viktig å ha riktig fakta her - det viste seg vel å ikke være voldtekt likevel , men uansett helt feil at hun havnet i fengsel for å ha hatt sex.

Edit: Hun fikk også 1 mnd i fengsel for å ha drukket alkohol.

Endret av Poppie
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bloggerne  som var i Dubai fikk virkelig gjennomgå på Nytt på Nytt i går kveld😂

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, terteskjell skrev:

Disse bloggerne  som var i Dubai fikk virkelig gjennomgå på Nytt på Nytt i går kveld😂

Det er bra noen ironiserer over disse folka.  Det var veldig morsomt. :rulle:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nanette skrev:

AJ og Cornelia synes jeg er to av de verste - og det er pga måten de oppfører seg på. Begge to oppfører som små unger, det er bare trist. 

 

Hva tenker dere om bloggere som lever i Dubai? (Som: 

 https://ingerindubai.com/ 

 https://www.instagram.com/ingerindubai/

 Leser og hører mye kritikk om bloggere og andre influencere som besøker Dubai, men ingenting om de som faktisk bor og lever der. 

Tok en titt. Ser ikke ut som om de er så mye utendørs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det debatt om turen og om kritikken bloggerne fikk. Morten Hegseth, amnesty, HS og EH møter. Håper virkelig dette sendes på et eller annet medie, og jeg er fryktelig spent på å høre hva Hedda Skoug har å si etter blokkering- og hjerteemojiorgien hun har bedrevet med de siste dagene

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Poppie skrev:

Viktig å ha riktig fakta her - det viste seg vel å ikke være voldtekt likevel , men uansett helt feil at hun havnet i fengsel for å ha hatt sex.

Edit: Hun fikk også 1 mnd i fengsel for å ha drukket alkohol.

Var det ikke? Løy hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sure sitronen skrev:

Var det ikke? Løy hun da?

Så vidt jeg kan lese på nett så gjorde hun det ja. Hun trakk anmeldelsen og sa hun anmeldte for å dekke over at hun var beruset. Det var visstnok samtykkende sex fra begge parter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Poppie skrev:

Så vidt jeg kan lese på nett så gjorde hun det ja. Hun trakk anmeldelsen og sa hun anmeldte for å dekke over at hun var beruset. Det var visstnok samtykkende sex fra begge parter. 

Nei? Hun trakk anmeldelsen fordi hun ble rådet til det av arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Poppie skrev:

Så vidt jeg kan lese på nett så gjorde hun det ja. Hun trakk anmeldelsen og sa hun anmeldte for å dekke over at hun var beruset. Det var visstnok samtykkende sex fra begge parter. 

Jeg har ingen dybdekunnskap om saken, men iflg wikipedia trakk hun den første forklaringen etter råd fra sin lokale arbeidsgiver. Hun forklarte til politiet at hun hadde løyet om voldtekt første gangen fordi hun var full (ikke for å dekke over at hun hadde drukket alkohol). Hun håpet på den måten å legge hele saken død for å slippe en lang rettsprosess i et land som ikke er kjent for å være sterk på kvinners rettigheter. Det ble likevel rettsak, og der forklarte hun igjen at det dreide seg om en voldtekt.

Om rettsprosessn mot Marte Dalelv på wikipedia

Aftenposten om saken mot Marte Dalelv

Aftenpostens fremstilling er i tråd med den som ligger på wikipedia.

Ut fra dette har hun ikke løyet om at hun ble voldtatt. Derimot trakk hun forklaringen om voldtekt i et forsøk på å slippe en vanskelig rettsak i et land der kvinner dømmes for å bli voldtatt.

Synes det er synd om det i tråden blir stående at Marte løy om å bli voldtatt, når det motsatte virker svært sannsynlig. Å ikke bli trodd er en tung bør å bære for voldtatte kvinner, og hennes forklaring om hvorfor hun trakk forklaringen om voldtekt lyder troverdig for meg.

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Sussudio skrev:

Jeg har ingen dybdekunnskap om saken, men iflg wikipedia trakk hun den første forklaringen etter råd fra sin lokale arbeidsgiver. Hun forklarte til politiet at hun hadde løyet om voldtekt første gangen fordi hun var full (ikke for å dekke over at hun hadde drukket alkohol). Hun håpet på den måten å legge hele saken død for å slippe en lang rettsprosess i et land som ikke er kjent for å være sterk på kvinners rettigheter. Det ble likevel rettsak, og der forklarte hun igjen at det dreide seg om en voldtekt.

Om rettsprosessn mot Marte Dalelv på wikipedia

Aftenposten om saken mot Marte Dalelv

Aftenpostens fremstilling er i tråd med den som ligger på wikipedia.

Ut fra dette har hun ikke løyet om at hun ble voldtatt. Derimot trakk hun forklaringen om voldtekt i et forsøk på å slippe en vanskelig rettsak i et land der kvinner dømmes for å bli voldtatt.

Synes det er synd om det i tråden blir stående at Marte løy om å bli voldtatt, når det motsatte virker svært sannsynlig. Å ikke bli trodd er en tung bør å bære for voldtatte kvinner, og hennes forklaring om hvorfor hun trakk forklaringen om voldtekt lyder troverdig for meg.

 

Jeg er enig med deg :) jeg bare ville presisere det som ble utfallet av saken, men jeg synes hele greia lukter muffens - men hovedpoenget er vel uansett at hun ble straffet for noe hun uansett ikke skulle ha fått straff for, samtykke eller ei.

Om hun faktisk ble voldtatt eller ikke har vært diskutert opp og ned i mente (også her på KG), men uansett hva det skal være så skulle hun aldri ha blitt kastet i fengsel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 22.51, Katten skrev:

Altså, hvorfor har Cornelia Grimsmo tagget bildene sine med Gran Canaria nå??? De er jo fremdeles tatt i Dubai 😂 

 

Har hun gjort det? Merkelig, men kan jo også være en feil som hun ikke har sett. 

Men blir interessant å se hva hun har å si om turen. Hun sier jo at hun bruker og har brukt Law of attraction for å reise

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pøbelsara skrev:

Det er bra noen ironiserer over disse folka.  Det var veldig morsomt. :rulle:

ELSKER det. Alt fra at de tulla med instapostene til Golden sin mening om hva vi kaller disse bloggerne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser svenske influencere drar til Dubai og. Senest så jeg Lisa Olsson er på vei dit. Får de like mye kritikk ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...