Gå til innhold

Bloggere i Dubai


Oline12

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kollontaj skrev:

VisitDubai har betalt oppholdet. (I følge VG og Amnesty)

... og direktøren i United Influencers påstår at de ikke var klar over dette 😳

hva slags management ER det da? 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Fjugur skrev:

... og direktøren i United Influencers påstår at de ikke var klar over dette 😳

hva slags management ER det da? 

Omtrent like profesjonelle som resten av den råtne bransjen.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjugur skrev:

... og direktøren i United Influencers påstår at de ikke var klar over dette 😳

hva slags management ER det da? 

Et management som er like lite interessert i å drive renhårig og etisk som disse bloggerne. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at ingen eier noen respekt for disse såkalte påvirkerne? Og hvor er forbrukertilsynet? Hallo liksom? Hvor er respekten for forbrukerne? Forstår ikke at noen kan være stolt av å ha denne jobben. Råttent tvers igjennom! 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skammelig! Snakk om uetiske folk!

Noe jeg lurer på er om de visste at Espen Hilton er homofil og at han derfor bevisst var en av de utvalgte som skulle vise hvor moderne Dubai ønsker å bli oppfattet som. I såfall er dette next level propaganda, spør du meg! 

Snakk om å være kjøpt og betalt! Jeg har langt mer respekt for vanlige sexarbeidere enn slike influencere som selger sjela si for en hundrings. Sexarbeiderne er ihvertfall ærlige om hva de selger og hvem som kjøper det. 

Dette var et nytt lavmål! :kvalm:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette burde fortelle hvorfor det betales gjennomsnittlig 25000 USD til en instagram-model/influencer per tur. Dokumentasjon finnes det mye av om man vet hvor man skal lete. Dette klippet kan vi ikke bli saksøkt for. Uansett dette er virkeligheten:

 

Endret av AnArv
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kollontaj skrev:

VisitDubai har betalt oppholdet. (I følge VG og Amnesty)

Det betyr vel også at det er feil merket? Hvis det hadde vært riktig merket hadde ikke dette kommet som en overraskelse på noen. 

Samtidig: de har ikke bare merket feil, men tydeligvis bevisst også holdt sine følgere og resten av media for narr ved at de har beklaget at de lot seg "lure" med på en tur til Dubai, men tilfeldigvis glemt å nevne at selve oppholdet var sponset av Visit Dubai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oline12 skrev:

Norwegian sier at influenserne ikke var klar over dette, men er ikke det litt merkelig med reklame-merkingen...? Først var Norwegian merket, så var ingenting merket, så ble alt merket bare "reklame", deretter alt merket med Norwegian. Det er noe som ikke stemmer her. 

De må jo være klar over hvem som sponser oppholdet? Hvis du ikke betaler, så er det logisk nok noen andre som betaler for oppholdet ditt. Hvis de ikke klarer å tenke så langt at et opphold i et annet land faktisk koster penger, og at hvis du ikke betaler er det noen andre som gjør det, så står det ikke helt bra til altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så verken influensaen, Norwegian eller UI-managementet visste på forhånd hvor i byen de skulle og hvem som dekket den luksuriøse overnattingen i Dubai? Influenserne bare reiste ned med sponset flybillett t/r uten å vite hvor de skulle sove og hvem som betalte kost, losji og barregning?!

Kan jeg få se den regnskapsføringen, takk?

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Så verken influensaen, Norwegian eller UI-managementet visste på forhånd hvor i byen de skulle og hvem som dekket den luksuriøse overnattingen i Dubai? Influenserne bare reiste ned med sponset flybillett t/r uten å vite hvor de skulle sove og hvem som betalte kost, losji og barregning?!

Kan jeg få se den regnskapsføringen, takk?

Til regnskapsfører: "Opphold på hotell Dubai: gratis" 

Ja, for det er akkurat slik verden fungerer. Du får noe gratis og så tenker du ikke en tanke lenger og lurer på hvor det kommer fra.... 🙄

Så klart er de ikke så blåst. De vet hvem som har sponset dem og gitt dem opphold, men har bevisst holdt det skjult. Hvis dette ikke fører til en smekk fra FT (les bot) så gir jeg meg ende over. 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en nettside som heter tagthesponsor som belyser dette. Denne siden er beskyldt for å innholde "slutshaming", så du er herved advart om at innholdet kan ha støtende effekt på noen. Informasjonen er gitt slik at man kan belyse alle sider av Dubai. Vi beskylder ingen av "influencerne" for deltakelse i aktivitetene som beskrives på dette nettstedet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai-gate debatt med Hegseth, Hedda Skoug og Espen Hilton Kl 18:10 på VGTV 👀

Update: Interessant debatt hvor det ble helt tydelig at bloggerne ikke hadde til hensikt å skrive både positivt og negativt om Dubai, de var på svært gyngende grund når de prøvde å overbevise salen om det.... Hegseth, Senneset og Ullebø (!) fremsto tydelig og var kritiske - veldig bra. Tror alle i salen og de som fulgte debatten gjennomskuet Espen Hilton og Hedda Skoug rimelig greit. Det er rett og slett ikke troverdig det de sier. Creds for at de stilte opp, men de burde ha vært helt ærlige, det tror jeg ikke de var.

Endret av Unika
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Unika skrev:

Dubai-gate debatt med Hegseth, Hedda Skoug og Espen Hilton Kl 18:10 på VGTV 👀

Update: Interessant debatt hvor det ble helt tydelig at bloggerne ikke hadde til hensikt å skrive både positivt og negativt om Dubai, de var på vært gyngende grund når de prøvde å overbevise salen om det.... Hegseth, Senneset og Ullebø (!) fremsto tydelig og var kritiske - veldig bra. Tror alle i salen og de som fulgte debatten gjennomskuet Espen Hilton og Hedda Skoug rimelig greit. Det er rett og slett ikke troverdig det de sier. Creds for at de stilte opp, men de burde ha vært helt ærlige, det tror jeg ikke de var.

Det tror ikke jeg heller. Tror ikke på ett ord av det de sa. De satt faktisk der og sa at joda, de hadde tenkt til å skrive om de mørke sidene også, men - fordi Morten Hegseth plutselig kritiserte dem så rakk de ikke det. (Lol.)

Og til slutt:

"Vi føler jo ikke at vi har gjort noe galt" - Hedda Skoug (intervju på VGTV for ti minutter siden: https://www.vgtv.no/live/170314/direkte-debatt-om-bloggernes-dubai-tur ) 

 

Kristine (?) derimot, hun fikk jeg et godt inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fvonk skrev:

Det tror ikke jeg heller. Tror ikke på ett ord av det de sa. De satt faktisk der og sa at joda, de hadde tenkt til å skrive om de mørke sidene også, men - fordi Morten Hegseth plutselig kritiserte dem så rakk de ikke det. (Lol.)

Og til slutt:

"Vi føler jo ikke at vi har gjort noe galt" - Hedda Skoug (intervju på VGTV for ti minutter siden: https://www.vgtv.no/live/170314/direkte-debatt-om-bloggernes-dubai-tur ) 

 

Kristine (?) derimot, hun fikk jeg et godt inntrykk av.

Ja, det var PR-messig uheldig for dem.. 

Enig! Kristine fremsto som oppegående og tøff. Endret mitt inntrykk av henne. 

Endret av Unika
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Google Dubai porta potty. Dette er et reelt fenomen.

Endret av oysterlover
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok så var det triksing med merking nå og:ironi:

 

Enig med over, morsomt å lese regnskap her vil jeg tro. Merkelig at voksne folk fremdeles tror at disse «influencere» bare «skriver litt fra pikerommet om krig, fred og politikk og sånn».

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...