Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det triste med dette er jo at det ikke virker som de har noe, de bare slipper informasjon som de har hatt lenge litt og litt for å stresse gjerningsmannen virker det som..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sol70 skrev:

Det triste med dette er jo at det ikke virker som de har noe, de bare slipper informasjon som de har hatt lenge litt og litt for å stresse gjerningsmannen virker det som..

For meg virker det åpenbart hvem gjerningsmannen er, hvem pengene har gått til osv. ut i fra informasjonen fra politiet i media. Jeg kan tenke meg problemet bare er at dem ikke har nok bevis, så derfor poster dem litt og litt for at det kanskje skal komme frem.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sol70 skrev:

Det triste med dette er jo at det ikke virker som de har noe, de bare slipper informasjon som de har hatt lenge litt og litt for å stresse gjerningsmannen virker det som..

Tja, det kan jo nesten virke litt sånn. Det med skoa var ikke akkurat stort å gå på, og hvis de virkelig tenker at det å gå ut med en offentlig etterlysning av alle som har kjøpt slike sko kontant er en av de beste ledetrådene så har de ikke stort. Jeg skjønner ikke engang hva de ville få ut av det, for gjerningsmannen ville vel aldri ha meldt seg uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 10.46, NettMeg skrev:

I Madeleine mccann saken så husker jeg fra dokumentaren at de brukte noe som het likhunder som kunne markere hvis det hadde vært en død person inne i hotel leiligheten. Har noen fått med seg om det har blitt brukt her? Da kunne de i det minste funnet ut om hun døde før hun ble fjernet fra huset.

Var det ikke utrolig mye problemer med disse hundene da? Mener å huske at det var veldig mange som var skeptiske til om disse hundene egentlig hadde funnet noe i den saken, og så på markeringen til hundene som veldig lite troverdig. Eller husker jeg helt feil nå? Men som andre har sagt må nok liket være i huset i mer enn noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Sol_og_natur skrev:

Var det ikke utrolig mye problemer med disse hundene da? Mener å huske at det var veldig mange som var skeptiske til om disse hundene egentlig hadde funnet noe i den saken, og så på markeringen til hundene som veldig lite troverdig. Eller husker jeg helt feil nå? Men som andre har sagt må nok liket være i huset i mer enn noen minutter.

Jo jeg mener også å huske at de var skeptiske til hvor mye de kunne stole på markeringen til disse hundene. Men jeg tenkte at politiet kanskje ville prøve alt nå som det nærmer seg et år siden forsvinningen. Jeg trudde at disse hundene kunne lukte og markere om det hadde vært lik der selv lenge etter, men jeg ser noen lengre opp i tråden svarer at det kun er kort tid etter det eventuelle drapet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Sol_og_natur said:

Var det ikke utrolig mye problemer med disse hundene da? Mener å huske at det var veldig mange som var skeptiske til om disse hundene egentlig hadde funnet noe i den saken, og så på markeringen til hundene som veldig lite troverdig. Eller husker jeg helt feil nå? Men som andre har sagt må nok liket være i huset i mer enn noen minutter.

Tror du husker feil. så vidt jeg vet hadde de statistikk på nærmere 100% treffsikkerhet før mccann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likhunder er fantastiske, de kan markere på graver som er 60 år gamle, de kan lukte døde mennesker mange meter under vann og de trenger veldig lite materiale for å markere. Men de markerer kun på likveske, så man er avhengig av at kroppen har ligget lenge nok til at den svetter dette. Derfor brukes likhundene ofte i kombinasjon med blodsporhund, som markerer både blod og sæd. Da kan politiet danne seg et bilde om en person har vært skadet på stedet, selv om likhunder ikke markerer.

I dette tilfellet tror jeg det blir vanskelig å bruke hunder. Hvis huset er åstedet så har de bodd der lenge, så blodsporhunden kan sikkert finne spor som er helt uskyldige. Og drapet var sannsynligvis planlagt til minste detalj, så de har nok ikke latt kroppen ligge der lenge nok til å avgi spor. Kanskje det til og med er brukt plast eller presenning. Skal ikke forundre meg om drapsmannen har fulgt McCannsaken og plukket opp et tips eller to. Hun er jo også som forsvunnet i jorden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Felis skrev:

Likhunder er fantastiske, de kan markere på graver som er 60 år gamle, de kan lukte døde mennesker mange meter under vann og de trenger veldig lite materiale for å markere. Men de markerer kun på likveske, så man er avhengig av at kroppen har ligget lenge nok til at den svetter dette. Derfor brukes likhundene ofte i kombinasjon med blodsporhund, som markerer både blod og sæd. Da kan politiet danne seg et bilde om en person har vært skadet på stedet, selv om likhunder ikke markerer.

I dette tilfellet tror jeg det blir vanskelig å bruke hunder. Hvis huset er åstedet så har de bodd der lenge, så blodsporhunden kan sikkert finne spor som er helt uskyldige. Og drapet var sannsynligvis planlagt til minste detalj, så de har nok ikke latt kroppen ligge der lenge nok til å avgi spor. Kanskje det til og med er brukt plast eller presenning. Skal ikke forundre meg om drapsmannen har fulgt McCannsaken og plukket opp et tips eller to. Hun er jo også som forsvunnet i jorden.

Når du skriver at likhunder kan lukte døde menneket under vann så kom jeg på, at hadde de ikke med seg noen hunder når de lette ved vannet rett ved huset ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor vi får sånn små drypp av info. Det må jo ha en hensikt. Og alt de kommer med nå, er jo noe politiet har mistenkt eller skjønt og visst lenge. Det med skoa fks. Det kunne vi sikkert ha fått vite for lenge siden, og folk gidder jo tydeligvis ikke engasjere seg iom at de har fått veldig lite respons. Tror folk er lei alt som virker opplagt eller ubetydelig, og at det må komme noe nytt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Elektriker ringte AEH 34 minutter etter det som skal være siste livstegn, han fikk ingen svar. Han sier at han stusset over dette, da de hadde avtale den aktuelle dagen om at han skulle komme å skifte kjøkkenlampene hennes. Han forteller også at det var uvanlig av henne ikke å ta telefonen.

 

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SøtMelon skrev:

Vet ikke hva jeg skal tro, men håper politiet også etterforsker ektemannen!

Selvsagt gjør de det. Han blir etterforsket mer enn noen andre. Men de har tydeligvis ikke funnet noen (fellende) bevis der. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.9.2019 den 15.27, Susanne skrev:

Elektriker ringte AEH 34 minutter etter det som skal være siste livstegn, han fikk ingen svar. Han sier at han stusset over dette, da de hadde avtale den aktuelle dagen om at han skulle komme å skifte kjøkkenlampene hennes. Han forteller også at det var uvanlig av henne ikke å ta telefonen.

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342

 

Politiet bekrefter at de har funnet strips hjemme hos Hagen. De undersøker nå om strips som ble funnet inne i huset ble brukt under bortføringen. (NRK)

Strips kan brukes til så mangt, og det kan bl.a. brukes til å binde hender sammen. Biltema bekrefter at politiet har kontaktet dem, men vil ikke si så mye mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...