Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

Politiet vet hva de gjør. Samme gjelder media. De er ikke så dumme som dere tror.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/29/2019 at 8:18 PM, timbar said:

I utgangpunktet er jeg enig med det, samtidig er familien i en situasjon hvor de har muligheter for det. Det blir jo litt sånn at man tenker utfra egne tanker og situasjon, og jeg ville iallefall følt en forpliktelse til å bidra økonomisk. Men jeg snakker vel bare for meg selv da. Klart andre har andre synspunkt, nå har ikke jeg snoket i skattelistene på denne familien, vet vel ikke engang hva de heter med unntak av ektemannen Men det finnes jo mange milliardærer som betaler lite skatt selv om de tjener mye, men presiserer igjen at jeg ikke har peiling på hva Hagen har bidratt med til fellesskapet.

Han er registrert som fastboende i Norge, med formue og skatter da av denne. Han er ansatt i eget firma og skatter av lønn. Hans selskaper, Elkraft det største, skatter også. Og repr arbeidsplasser. Hva familien eventuelt donerer til filantropiske formål før, nå eller i fremtiden, vet vi ingenting om. Menvi har et progressivt skattesystem som gjør at de rike betaler veldig mye mer skatt enn de fattige målt i prosent (med unntak av de rike som har rigget seg med utenlandsk folkeregistrert adresse eller selskapsstrukturer som gir nullskatteytere, det er ikke så mange) 

Å forvente at de da ikke skal være en del av fellesskapet og nyte godt av rettssikkerhet, helsetilbud mv er å undergrave hele det demokratiske prinsippet som gir alle borgere like rettigheter. Om politiet legger inn årene vil familien ha øk mulighet til å engasjere privatetterforsker, men å forvente at de skal gjøre der fra start mener jeg er totalt misforstått. Det får være måte på utnytting av rike mennesker om de skal betale den største regningen men ikke selv ha tilgang på velferdssamfunnet.

Endret av Limbo 2014
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, timbar skrev:

Det er vel ikke direkte trukket tilbake, bare opplysningen om hvem det var hun snakket sist med. Det står fortsatt på nett at hun snakket med et familiemedlem klokken 9.14, men nå står det kun familiemedlem, ikke ektemannen som sto i starten, så det som er trukket tilbake er altså hvem hun sist snakket med.

I tillegg sto det noe mer om familien, barna osv. Jeg husket at jeg leste det, sannsynligvis på vg, nrk eller aftenposten. Om det er slettet vet jeg jo ikke helt sikkert men jeg har googlet og lett og finner det ikke igjen.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Limbo 2014 said:

Han er registrert som fastboende i Norge, med formue og skatter da av denne. Han er ansatt i eget firma og skatter av lønn. Hans selskaper, Elkraft det største, skattelettelser også. Og repr arbeidsplasser. Hva familien eventuelt donerer til filantropiske formål før, nå eller i fremtiden, vet vi ingenting om. Menvi har et progressivt skattesystem som gjør at de rike betaler veldig mye mer skatt enn de fattige målt i prosent (med unntak av de rike som har rigget seg med utenlandsk folkeregistrert adresse eller selskapsstrukturer som gir nullskatteytere, det er ikke så mange) 

Å forvente at de da ikke skal være en del av fellesskapet PG nyte godt av rettssikkerhet, helsetilbud mv er å undergrave hele det demokratiske prinsippet som gir alle borgere like rettigheter. Om politiet legger inn årene vil familien ha øk mulighet til p engasjere privatetterforsker, men å forvente at de skal gjøre der fra start mener jeg EE totalt misforstått. Det får være måte på utnytting av rike mennesker om de skal betale den største regningen men ikke selv ha tilgang på velferdssamfunnet,

Nå aner jeg ingenting om hva denne familien betaler i skatt, men det er ikke riktig at det ikke finnes null skatteytere blant rike familier i Norge. Det er mange smutthull for folk som har penger til å kunne slippe og betale skatt.  Men som sagt vet ingenting om denne familien da, de har sikkert betalt mye skatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, timbar skrev:

Jeg synes vel det ikke er urettferdig at politiet bruker mye ressurser på denne saken, denne saken må løses koste hva de koste vll. Selvfølgelig mener jeg vel at ektemannen burde bidratt økonomisk, men det gjør han åpenbart ikke, men det er desto viktigere og finne gjerningmannen. Så det er vel anvendte skattekroner og finne gjerningsmennene.

Vet vi noe om familien har hyret inn private etterforskere? Det er vel både lovlig og igjennomførbart for noen som har ressurser. Jeg vet ihvertfall at jeg ville gjort det dersom det var min samboer som var borte.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, timbar said:

Nå aner jeg ingenting om hva denne familien betaler i skatt, men det er ikke riktig at det ikke finnes null skatteytere blant rike familier i Norge. Det er mange smutthull for folk som har penger til å kunne slippe og betale skatt.  Men som sagt vet ingenting om denne familien da, de har sikkert betalt mye skatt.

Har du lest hva jeg skriver? Jeg sier ikke at det ikke finnes nullskatteytere, men at de er ikke så mange.

Vi hadde garantert visst det om Hagen var nullskatteyter, da han regelmessig omtales i Kapital og andre medier og de lar ikke det gå upåaktet hen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Vi har gode holdepunkter for å vite hvor papiret brevet var skrevet på er produsert og solgt. Dette jobbes det nå med å undersøke. Vi har et tall og en god formening om antall land og steder det er solgt, sier politiinspektør Tommy Brøske. (Dagbladet)

Det er mange som selger papir til printere (Obs, Staples, Clas Ohlson, Biltema, Europris, Jula,..... osv.), og politiet ser ut til å ha klart å redusere antall leverandører ned til.... kanskje en leverandør? De sier de har en god formening om antall land dette papiret er solgt, noe som kanskje kan antyde at det kan være kjøpt i en skandinavisk/nordisk kjede? Men hvordan vil dette hjelpe politiet?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lowIQmoderneGaming said:

Slutt nå for faen med denne skattediskusjonen. Noe så inn i helvete uinteressant

Egentlig enig har vel ikke så mye med denne diskusjonen og gjøre. Det jeg tenker etter å ha sett nyheter på TV2 i dag er at denne saken må løses koste hva det koste vil. Er det tilfelle at noen har villedet med kidnapping er det så kynisk at det er helt nødvendig og løse denne saken. Du må synes ting som skrives er aldri som uinterresant men folk må jo få skrive det de vil. Jeg gjorde deg bare oppmerksom på at det finnes nullskatteytere i Norge som er rike, siden du påsto at det ikke var tilfelle. Men det dreier seg altså ikke om Hagen såvidt jeg vet.

Endret av timbar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Limbo 2014 said:

Har du lest hva jeg skriver? Jeg sier ikke at det ikke finnes nullskatteytere, men at de er ikke så mange.

Vi hadde garantert visst det om Hagen var nullskatteyter, da han regelmessig omtales i Kapital og andre medier og de lar ikke det gå upåaktet hen.

Ja det spiller ingen rolle. Politiet må bruke de ressursene de trenger for å løse denne saken. Noe annet ville være en skandale. For hva ville det si at de avsluttet etterforskningen av økonomiske grunner. Jo at et muligens bestialsk drap ikke ville blitt oppklart, og det er 100% nødvendig og løse denne saken.  Det er en sak som bare må løses koste hva det koste vil. En henleggelse vil jo bare være å gi etter for formålet til gjerningsmannen.

Endret av timbar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, MalloryK said:

Politiet vet hva de gjør. Samme gjelder media. De er ikke så dumme som dere tror.

Hvem har sagt at media og politiet er dumme tro? Dette er en diskusjonstråd hvor man kan fortelle litt hva man tenker (ikke spekulere) Ingen av oss er politi (så vidt jeg vet) men vi har likevel lov og diskutere saken. Hvorfor irriterer dette deg tro?

For de som har sett tv2 nyhetene i dag er det ganske åpenbart at politiet har noen i tankene. Og at de er i ferd med å legge ut en felle. Når det gjelder media er det lov og gjøre seg noen tanker om hvorfor informasjon som tidligere var tilgjengelig nå er fjernet. Hva har dette med om media er dum eller ikke. Det betyr bare at media samarbeider med politiet og hvis det fører til løsning av saken er jo det bare bra. 

Men at noen har hukommelse til å huske hva som ble skrevet i starten kan ingen gjøre noe med. Hva er det egentlig som irriterer deg med denne tråden. I såfall bør du ikke følge den, for du kan ikke styre hva folk tenker og mener.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, lowIQmoderneGaming said:

Opplysningene er uinteressante så lenge vi ikke får vite mer enn at hun ringte mannen et kvarter etter at han reiste. Det sier oss ingenting

Hvorfor mener du det? Det rare med det er jo at det er en opplysning som først ble publisert, så fjernet? Når man har en slik diskusjon må du tåle at folk diskuterer detaljer. Hvis det er så fælt finn en annen tråd og følge

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, frk.saltpastill said:

Her er artikkelen om hvem hun snakket med sist: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar

Hun ringte altså mannen sin et kvarter etter han hadde reist hjemmefra.  

 

Eller motsatt, står det hvem som ringte, hvem familiemedlemmet som ringte 15 minutter seinere er vet vi ikke, men det spiller jo liten rolle siden vedkommende ikke fikk svar. Noe har jo skjedd i løpet av disse 15 minuttene.

Mulig det fortsatt ligger ute noen steder, men de fleste medier har fjernet hvem det er, hvorfor tro?

Endret av timbar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/28/2019 at 10:40 PM, lowIQmoderneGaming said:

De har jo intervjuet vitner som  blant annet skal ha sett den bilen. Men siden hypotensen var en bortføring, så er det begrenset hvor mye interessante vitner man har å intervjue. Da er det lite å bygge saker på for media og

Jeg tror nok ikke det er det vedkommende mener. Det noen sikkert synes er underlig er vel at media ikke har skrevet mer om familien og hvordan de lever.  Såkalt sladder som de serverer i de fleste andre saker men ikke denne. Men det er jo sikkert irrelevant, men likefullt litt underlig at de er så hensynsfull.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lowIQmoderneGaming said:

Fordi vi har ikke noe kontekst. Er det vanlig at de ringer hverandre ila dagen? Hvis ikke er det obsiktsvekkende, da det kan være et forsøk på å sikre alibi. Spesielt det med at det andre familiemedlemet ringer, da det igjen kan være plassert der for å indikere et tidspunkt for når hun liksom skal ha forsvunnet og dermed forsterke et alibi. Men alt dette er helt uinteressant for oss så lenge vi ikke har mer kontekst å sette det i. Men det har nok politiet.

Nå spekulerer du og det vil nok bli fjernet, vi er nok mange som deler ditt synspunkt, men vi kan ikke skrive det her. Nei det er ikke oppsiktsvekkende og du tror vel ikke at vi andre ikke tenker de tankene men vi kan altså ikke skrive de her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det ingen andre enn nettavisen som skriver om at politiet skal ha konkrete navn på mulige mistenkte (fra kjent kriminelt miljø)? Det er ganske stort, merkelig at hverken VG eller Dagbladet har skrevet om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at politimester Brøske sier at han ikke vil svare på hvilket familiemedlem som snakket med henne sist klokken 9.14.

Det er jo lenge siden media skrev at det var ektemannen. Hvorfor låter han som det ikke er en kjent opplysning tro? Rett nok er opplysningen fjernet fra de fleste medier, men vi er mange som husker at dette sto i flere aviser i starten av etterforskningen. Så hvor vil han med dette tro?

 

 

https://www.tv2.no/a/10695023/

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...