Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Sacramone skrev:

Kidnapping er ikke det vanligste vi har i dette landet, sannsynligheten til å begynne med peker ikke på det. Så er det slik at hun ble kidnappet på lyse dagen. Ekstremt vanskelig med tanke på mulige vitner osv. Her er det lite vitner og spor. Så var det dette med at kidnapperene har valgt en vanskelig måte å kommunisere på og få pengene på. Til slutt må det jo sies at politiet selv sier de har nærmest gått bort fra denne teorien. Det er de som sitter på all bevismaterialet, man må jo håpe de vet hva de snakker om. Hvis politiet tror det er kidnapping og ikke drap vil de jo hvertfall ikke få løst denne saken, så forstår ikke hva du mener med at det er lett å si hun nå er drept?

Vet du hvor mange utenlandske kriminelle det finnes i dette landet? Det er ikke lenger lille trygge Norge hvor ingenting kan hende. Ta og les denne, han ble også kidnappet av utenlandske kriminelle for noen år siden hjemme i Bergen og politiet viste seg å være helt ubrukelige, til tross for at de fikk navnet på vedkommende. https://www.tv2.no/a/9545603/

Å komme midt på natten og vekke alle naboene med skrik og skrål når ektemannen er hjemme virker ikke så mye bedre.
De har valgt en vanskelig, men TRYGG måte å kommunisere på. Noe annet ville vært meget dumt av dem.

Endret av Guri1985
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Guri1985 skrev:

Vet du hvor mange utenlandske kriminelle det finnes i dette landet?
Ta og les denne, han ble også kidnappet av utenlandske kriminelle for noen år siden hjemme i Bergen og politiet viste seg å være helt ubrukelige, til tross for at de fikk navnet på vedkommende. https://www.tv2.no/a/9545603/

Å komme midt på natten og vekke alle naboene med skrik og skrål når ektemannen er hjemme virker ikke så mye bedre.
De har valgt en vanskelig, men TRYGG måte å kommunisere på. Noe annet ville vært meget dumt av dem.

Men alt dette betyr ikke at de må være snakk om kidnapping. Vi får nå se da. Dette brevpapiret kan jo vise seg å være et viktig bevis. De vet at det er fra Norge og etter alt vi vet har de funnet ut mye mer enn som så. Jeg tror det handler om "god gammeldags drap" med en ny vri. Jeg håper virkelig den/de skyldige blir tatt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt på en ting. På konferansen ble det spurt om politiet hadde noen tiltalt, da svarer de at de ikke kan svare på om noen er tiltalt eller mistenkt. Bruker de ikke komme ut med dette tidlig når de faktisk har det? Bare en tanke..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sacramone skrev:

Jeg stusset litt på en ting. På konferansen ble det spurt om politiet hadde noen tiltalt, da svarer de at de ikke kan svare på om noen er tiltalt eller mistenkt. Bruker de ikke komme ut med dette tidlig når de faktisk har det? Bare en tanke..

Ikke at noen er mistenkt, men når de sikter noen, ja. Hvis de skal varetektsfengsle noen, som omtrent alltid skjer når det er slike alvorlige saker, så må de jo i retten innen en viss tid (er det 24 eller 48 timer?). Og da er det jo offentlig informasjon, men de kan velge å holde navnet hemmelig. Men at noen fremstilles for varetektsfengsling får vi jo alltid vite. 

Jeg reagerte også når jeg leste det. 

Obs, blander begrepene litt her: tiltale kommer senere, da er det i hvertfall offentlig. 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ikke at noen er mistenkt, men når de sikter noen, ja. Hvis de skal varetektsfengsle noen, som omtrent alltid skjer når det er slike alvorlige saker, så må de jo i retten innen en viss tid (er det 24 eller 48 timer?). Og da er det jo offentlig informasjon, men de kan velge å holde navnet hemmelig. Men at noen fremstilles for varetektsfengsling får vi jo alltid vite. 

Jeg reagerte også når jeg leste det. 

Obs, blander begrepene litt her: tiltale kommer senere, da er det i hvertfall offentlig. 

Ja, blander også litt begreper her :p Jeg mener de først spurte om mistenkte, noe politiet svarte at de vanligvis ikke opplyser om det offentlig. Men så spurte noen om de hadde siktet noen, da svarte politiet det samme. Det syntes jeg var litt rart.. Men virker som de vet mer og har kommet lenger enn de vil si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sacramone skrev:

Ja, blander også litt begreper her :p Jeg mener de først spurte om mistenkte, noe politiet svarte at de vanligvis ikke opplyser om det offentlig. Men så spurte noen om de hadde siktet noen, da svarte politiet det samme. Det syntes jeg var litt rart.. Men virker som de vet mer og har kommet lenger enn de vil si.

Jeg så det ikke, bare leste det. Men altså de opplyser ikke om mistanke, men de gjør det om de har siktet noen. Kanskje ikke på timen, men innen en dag ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er merkelig at advokaten sier at familien/han er uenig med politiet om at hun er drept. Hvorfor det?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Synes det er merkelig at advokaten sier at familien/han er uenig med politiet om at hun er drept. Hvorfor det?

Fordi de ikke vil miste håpet om å få henne tilbake? Eller fordi de ønsker at etterforskningen ikke blir dreid mot drap. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns advokaten hele veien har virket litt merkelig. 

9 minutter siden, Twinkle~ skrev:

Synes det er merkelig at advokaten sier at familien/han er uenig med politiet om at hun er drept. Hvorfor det?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt når jeg ser at familiens advokat sier politiet mener det har vært en kidnapping som har utviklet seg til drap, at han(advokaten)/familien er godt synkronisert med politiet, når politiet tydelig sa at de mener dette er et drap forsøkt sporet av som en kidnapping... Kan vel godt si de ikke er helt synkroniserte hvertfall.. I tillegg forsøker advokaten å antyde at pressen vrir på ordene til politiet.

Endret av Sacramone
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sacramone said:

Kidnapping er ikke det vanligste vi har i dette landet, sannsynligheten til å begynne med peker ikke på det. Så er det slik at hun ble kidnappet på lyse dagen. Ekstremt vanskelig med tanke på mulige vitner osv. Her er det lite vitner og spor. Så var det dette med at kidnapperene har valgt en vanskelig måte å kommunisere på og få pengene på. Til slutt må det jo sies at politiet selv sier de har nærmest gått bort fra denne teorien. Det er de som sitter på all bevismaterialet, man må jo håpe de vet hva de snakker om. Hvis politiet tror det er kidnapping og ikke drap vil de jo hvertfall ikke få løst denne saken, så forstår ikke hva du mener med at det er lett å si hun nå er drept?

Jeg tror mest sannsynlig at hun ble kidnappet og/eller kvelden/natten i forveien. Vet de fleste her tenker i samme baner som meg men kan som vanlig ikke spekulere her inne. For øvrig gikk politiet tidlig ut med hvilket familiemedlem hun snakket med sist denne morgenen, hvorfor dette er forsvunnet fra mediene i ettertid skjønner ikke jeg. Hun snakket med mannen sin 9.14, 15 minutter seinere ringte et annet familiemedlem. Da svarte hun ikke ( veldig påfallende spør du meg) men klart det andre familiemedlemmet vet vi ikke hvem er men da svarte jo ikke damen uansett. I likhet med dere andre har jeg også grublet over denne saken og alt det rare. Det jeg kanskje lurer mest på er om det er mulig å lage en telefonsamtale i forkant. Familien hadde tross alt ikke politiavlytting av telefoner på det tidspunkt. 

Synes han advokaten begynner å virke ganske svett i forhold til pressen. Ikke fordi jeg tror han er innblandet men kanskje han er begynt å fatte mistanke om at ikke alt er som det skal.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, timbar skrev:

Synes han advokaten begynner å virke ganske svett i forhold til pressen. Ikke fordi jeg tror han er innblandet men kanskje han er begynt å fatte mistanke om at ikke alt er som det skal.

Ja, han så egentlig litt ukomfortabel ut i settingen, omringet av journalister med ganske så direkte spørsmål. Høydepunktet var vel da han sa at familien og politiet var synkroniserte.

https://www.dagbladet.no/nyheter/holden-uenig---jeg-far-ta-en-prat-med-politiet/71277843

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å fått være flue på veggen på politikontoret nå, jeg lurer virkelig på hva de tenker, hva de gjør og hva de eventuelt har.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Guri1985 skrev:

Hun ble ikke funnet død i huset, ergo ble hun kidnappet....
Som jeg skrev er spørsmålet og hun ble drept straks på et "trygt" sted eller når de forstod at de ikke kom til å få pengene.
 

Jeg tenker i samme baner som deg. Da gjerningsmennene forsto at dette var et 'lost case' (fordi politiet ble involvert), så ble oppdraget "avsluttet" (uten å gå i detaljer hva det innebærer). Profesjonelle aktører legger ikke igjen spor som kan lede tilbake til dem.

Alternativet er - som politiet antyder - at man står overfor et drap som er forsøkt skjult ved en fingert bortføring. Men hvem skulle ha motiv for å drepe henne?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.6.2019 den 14.18, jabx skrev:

Michael Winger har ikke funnet en dritt:

https://tjomlid.com/tag/michael-winger/

Ingen av de andre heller.

Røde Kors bruker ikke "synske".

Jeg så et intervju med broren til den ene avdøde som michael winger hjalp til å finne. Han sa i intervjuet at de aldri hadde funnet ham uten michael winger sin hjelp. Det gjaldt saken med han som hadde gått i fjellet. Winger fant øksen. Politiet hadde da hatt flere leteaksjoner i forkant, mannsterke, uten å finne øksen. Tilfeldigheter kanskje, men hvem vet. 

Røde kors bruker synske i enkelte områder jo, kjenner selv en som jobber i røde kors og som er med på leteaksjoner (han er altså ikke synsk), og han fortalte at dette ikke er noe de går åpent ut med offisielt. Selvfølgelig gjør de ikke det, røde kors vil jo bli sett på som en seriøs organisasjon. Hva de gjør innad trenger de ikke gå åpent ut med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, NordicViking said:

Jeg tenker i samme baner som deg. Da gjerningsmennene forsto at dette var et 'lost case' (fordi politiet ble involvert), så ble oppdraget "avsluttet" (uten å gå i detaljer hva det innebærer). Profesjonelle aktører legger ikke igjen spor som kan lede tilbake til dem.

Alternativet er - som politiet antyder - at man står overfor et drap som er forsøkt skjult ved en fingert bortføring. Men hvem skulle ha motiv for å drepe henne?

De er inne på det på Flashback. Hvis hun f.ex. tenkte på å forandre sin situasjon, så kan det være andre elementer som ikke var så begeistret for dette, for å snakke litt i gåter :P 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sol70 skrev:

De er inne på det på Flashback. Hvis hun f.ex. tenkte på å forandre sin situasjon, så kan det være andre elementer som ikke var så begeistret for dette, for å snakke litt i gåter :P 

Flashback, ja. Den hadde jeg glemt i farta, takk for påminnelsen 👍🏻

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mange som har trodd på denne kidnappingsteorien, spesielt siden det var så liten iver etter å få inn løsepenger.

Hva dette har kostet av ressurser og penger er vel ukjent, men det er mye! La oss håpe det ender med at rette vedkommende blir tatt og at bevisene holder til en dom. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...