Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, DianaV skrev:

Syns det er ganske rart at dette blir så omstendelig behandlet. Hadde det blitt det hvis det var en rusmisbruker som hadde forsvunnet? Nei. Og hadde dette handlet om "vanlige" mennesker hadde det blitt prioritert på en helt annen måte. Må bare si at det enkleste svaret ofte er det "beste" og tror nok ikke vi kommer til å få noe svar på dette før noen tilstår eller blir tatt. 

Det er all grunn til å tro at vi får en oppklaring etterhvert. Allerede er det ganske opplagt at de nok har gjerningspersonene i etterforskningmateriale sitt. Noen sover ikke godt om natyen framover

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, money skrev:

Det er all grunn til å tro at vi får en oppklaring etterhvert. Allerede er det ganske opplagt at de nok har gjerningspersonene i etterforskningmateriale sitt. Noen sover ikke godt om natyen framover

Tiden vil vise... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, DianaV skrev:

Syns det er ganske rart at dette blir så omstendelig behandlet. Hadde det blitt det hvis det var en rusmisbruker som hadde forsvunnet? Nei. Og hadde dette handlet om "vanlige" mennesker hadde det blitt prioritert på en helt annen måte. Må bare si at det enkleste svaret ofte er det "beste" og tror nok ikke vi kommer til å få noe svar på dette før noen tilstår eller blir tatt. 

Det er ikke rart. Men urettferdig ja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er ikke rart. Men urettferdig ja

 

Jeg refererer til hele opplegget jeg. Alle resurssene som har blir brukt, alle pengene de trenger for å fortsette og undersøke denne saken... Det er litt rart hvor mye de legger ned i denne saken. 

Endret av DianaV
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, DianaV skrev:

Jeg refererer til hele opplegget jeg. Alle resurssene som har blir brukt, alle pengene de trenger for å fortsette og undersøke denne saken... Det er litt rart hvor mye de legger ned i denne saken. 

Jeg skjønner. Jeg forstår hva du tenker tror jeg. Menneskeliv graders. Ikke ok.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

Så det tok politiet så lang tid og masse ressurser før de fant ut av det folk flest har skjønt for lenge siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres meget lite troverdig ut at dette har vært et drap fra begynnelsen, uten økonomisk motiv som politiet hevder.

Hvem skulle ønske denne 69 åringen død?  Det var nok når pengene ikke ble overført innen kort tid de forstod at politiet hadde blitt involvert at de tenkte at løpet var kjørt og avbrøt hele "monero" planen, da de visste at dette ville bli ekstremt overvåket.

Godt mulig hun ble drept med en gang og planen aldri var å levere henne, men motivet var nok definitivt økonomisk.
Det å løslate henne ville vært meget farlig for de som hadde begått ugjerningen når politiet var innblandet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guri1985 skrev:

Høres meget lite troverdig ut at dette har vært et drap fra begynnelsen, uten økonomisk motiv som politiet hevder.

Hvem skulle ønske denne 69 åringen død?  Det var nok når pengene ikke ble overført innen kort tid de forstod at politiet hadde blitt involvert at de tenkte at løpet var kjørt og avbrøt hele "monero" planen, da de visste at dette ville bli ekstremt overvåket.

Godt mulig hun ble drept med en gang og planen aldri var å levere henne, men motivet var nok definitivt økonomisk.
Det å løslate henne ville vært meget farlig for de som hadde begått ugjerningen når politiet var innblandet.

Hvem bruker vanligvis å bli mistenkt først i en drapssak? Det er vanlig å begynne der..

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sacramone skrev:

Hvem bruker vanligvis å bli mistenkt først i en drapssak? Det er vanlig å begynne der..

Så du tror altså det er hennes egen mann som har drept henne, for så å kontakte politiet og blande inn cryptovalutta og hemmelige beskjeder?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Guri1985 skrev:

Så du tror altså det er hennes egen mann som har drept henne, for så å kontakte politiet og blande inn cryptovalutta og hemmelige beskjeder?

Jeg sier ikke at det er den eller den. Politiet sier de ikke lenger tror hun ble kidnappet. Da bruker man å se på de nærmeste og gå nedover lista.. Hvem det er skal ikke jeg si, men NOE har jo skjedd med henne, og det er altså lite sannsynlig at dette handler om kidnapping. Politiet sier rett ut at de mener dette er et drap.

Endret av Sacramone
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hele denne saken har ikke hengt sammen fra start til slutt. Det at politiet har landet på at kidnappingen bare var en avledningsmanøver fra et drap har hele tiden gitt mest mening for meg. ingen vil bli tatt for dette da bevisene nesten er fraværende, men generelt sett i drapssaker er det jo oftere noen offeret kjenner enn helt ukjente personer.

Selv ville jeg vært meget spent på hvordan mannen hennes og andre sitt reaksjonsmønster fra start til slutt har vært. Regner med han har jobbet ganske tett med politiet hele veien frem til i dag.


 

Endret av megda
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sacramone skrev:

Jeg sier ike at det er den eller den. Politiet sier de ikke lenger tror hun ble kidnappet. Da bruker man å se på de nærmeste og gå nedover lista.. Hvem det er skal ikke jeg si, men NOE har jo skjedd med henne, og det er altså lite sannsynlig at dette handler om kidnapping. Politiet sier rett ut at de mener dette er et drap.

Kan du begrunne hvorfor du mener det er lite sannsynlig at det dreier seg om kidnapping med økonomisk motiv?

Politiet går hardt ut og oppfordrer om å ikke betale (de sier til og med at de vil straffeforfølge de som betaler), og når de ei heller klarer å løse saken (som de sa at de kom til å gjøre) er det lett å si at hun "mest sannsynlig er drept, og dette ikke var noe økonomisk motiv.

Mannen er styrtrik, og for noen kaldblodige kriminelle kan dette være en "enkel" måte for å leve resten av livet i luksus(såfremt pengene hadde blitt betalt).

Altså kidnappet ble hun, det er uten enhver tvil, spørsmålet er hvor lenge hun ble holdt i livet eller om hun drept med en gang på et "trygt sted". Jeg tror at straks de kriminelle forstod at de ikke kom til å få pengene og at politiet var involvert at de så saken som tapt og avsluttet all kontakt for å ikke bli tatt. Selve kidnappingen er noe av det letteste, det er det å ikke bli tatt i ettertid ved en eventuell utlevering eller kommunikasjon som er problematisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at politiet har brukt mye ressurser på nettopp denne saken er jo åpenbar. De forsøker å vise hvor skapet skal stå, og slik skremme kriminelle fra å gjennomføre noe tilsvarende senere. Det er ikke like lukrativt å kidnappe mannen i gata, liksom.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, DianaV skrev:

Jeg refererer til hele opplegget jeg. Alle resurssene som har blir brukt, alle pengene de trenger for å fortsette og undersøke denne saken... Det er litt rart hvor mye de legger ned i denne saken. 

Jeg tror det var ganske så spennende for politiet å få en slik sak på bordet - rik mann, kidnapping, trusselbrev etc. De var jo innom det flere ganger, at dette var nytt i Norge.

Deretter tok det helt av i ressurser og pengebruk. Og nå ser det ut til at det er skrellet inn til en ganske så "ordinær" drapssak med en orginal vri.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de klarer å ta vedkommende. Jeg skjønner at noen syns det er urettferdig at politiet bruker så mye ressurser på akkurat denne saken, men jeg ønsker virkelig, virkelig ikke at vedkommende som har gjort dette skal slippe unna. Ikke fordi offeret er blant de "priviligerte", men fordi kanskje gjerningspersonen kan være det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, slask skrev:

Det var noen fete avsløringer i dagens pressekonferanse...
 

Ja så voldsomt også. Varslet et døgn i forveien til og med. Kun for å fortelle noe som de fleste har visst i månedsvis. Og dette er 'nye opplysninger'?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Guri1985 skrev:

Kan du begrunne hvorfor du mener det er lite sannsynlig at det dreier seg om kidnapping med økonomisk motiv?

Politiet går hardt ut og oppfordrer om å ikke betale (de sier til og med at de vil straffeforfølge de som betaler), og når de ei heller klarer å løse saken (som de sa at de kom til å gjøre) er det lett å si at hun "mest sannsynlig er drept, og dette ikke var noe økonomisk motiv.

Mannen er styrtrik, og for noen kaldblodige kriminelle kan dette være en "enkel" måte for å leve resten av livet i luksus(såfremt pengene hadde blitt betalt).

Altså kidnappet ble hun, det er uten enhver tvil, spørsmålet er hvor lenge hun ble holdt i livet eller om hun drept med en gang på et "trygt sted". Jeg tror at straks de kriminelle forstod at de ikke kom til å få pengene og at politiet var involvert at de så saken som tapt og avsluttet all kontakt for å ikke bli tatt. Selve kidnappingen er noe av det letteste, det er det å ikke bli tatt i ettertid ved en eventuell utlevering eller kommunikasjon som er problematisk.

Kidnapping er ikke det vanligste vi har i dette landet, sannsynligheten til å begynne med peker ikke på det. Så er det slik at hun ble kidnappet på lyse dagen. Ekstremt vanskelig med tanke på mulige vitner osv. Her er det lite vitner og spor. Så var det dette med at kidnapperene har valgt en vanskelig måte å kommunisere på og få pengene på. Til slutt må det jo sies at politiet selv sier de har nærmest gått bort fra denne teorien. Det er de som sitter på all bevismaterialet, man må jo håpe de vet hva de snakker om. Hvis politiet tror det er kidnapping og ikke drap vil de jo hvertfall ikke få løst denne saken, så forstår ikke hva du mener med at det er lett å si hun nå er drept?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg skjønner. Jeg forstår hva du tenker tror jeg. Menneskeliv graders. Ikke ok.

Du har helt rett og det er virkelig ikke ok.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bedre å endre hypotese enn å skremme folk fra kontakte politiet i fremtidige saker. Så og si alle årsakene til at de velger å tro at det er et drap kan forklares med at politiet ble involvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...