Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

På 19.3.2019 den 19.07, Drizzt skrev:

Jada, du får bare være provosert at alle midler som kan løse saken bør prøves. Det er helt i orden.

Det er ikke et middel. Det er derfor det er provoserende. Det er bare forstyrrende svada.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Krepsekvinnen said:

Død kvinne funnet i Oslofjorden i dag. 

Hvor har du lest det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener den døde som ble funnet ved Nesodden, så har politiet allerede sagt at de ikke mistenker noe kriminelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Krepsekvinnen skrev:

Noen som har noe mer info om denne kvinnen som ble funnet? 

Ble liksom så stille om dette, finner ingenting når jeg søker. 

Skulle ikke forundre meg om det er Hagen som er funnet, og det er blitt lagt lokk på det av politiet av hensyn til videre etterforskning.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde Hagen blitt dumpet i sjøen hadde hun vært oppspist av krabbe og borte for leeenge siden. Dette liket fløt.

Måtte isåfall betydd at hun hadde dødd nylig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gasellen skrev:

Hadde Hagen blitt dumpet i sjøen hadde hun vært oppspist av krabbe og borte for leeenge siden. Dette liket fløt.

Måtte isåfall betydd at hun hadde dødd nylig. 

Vedkommende ble funnet i fjæra. Det kan bety at hun ikke fløt. Det kan også bety at hun har ligget der lenge. 

Eller hun kan ha dødd nylig, for å så blitt dumpet der. 

Eller det kan ha vært en helt annen person. 

Poenget er at det ble så stille, kun den ene lille notisen om at en kvinne har blitt funnet...... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en mislykket kidnapping!!  

Hun må ha dødd av illebefinnende eller blitt drept umiddelbart. For totalt meningsløst å ikke ta mer kontakt,  kreve giga summer av penger??

Det er ikke usannsynlig at dette kan være et familiedrama også. ....

..Er det en ting vi alle burde vite er at virkeligheten overgår fiksjon!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lollybby skrev:

For en mislykket kidnapping!!  

Hun må ha dødd av illebefinnende eller blitt drept umiddelbart. For totalt meningsløst å ikke ta mer kontakt,  kreve giga summer av penger??

Det er ikke usannsynlig at dette kan være et familiedrama også. ....

..Er det en ting vi alle burde vite er at virkeligheten overgår fiksjon!

Jeg har også tenkt at hun kan ha dødd av et illebefinnende, noe som ikke er usannsynlig med tanke på det traumet hun antakelig har opplevd. Videre har jeg også tenkt at det hele kan være fabrikkert (selv om jeg ikke vil tro sånt om mannen). Uansett - håper familien får et svar og en avslutning. Dette må spise dem opp fra innsiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2019 at 1:11 PM, T-Rex said:

Kryptovalutaene vil ha en viss verdi inntil de kollapser. Så midlertidig er de noe verdt. Stort sett sirkulerer kryptovalutaene på det mørke nettet, så de vil kunne brukes til å kjøpe våpen og narkotika.

....verdi inntil de kollapser - akkurat som en hver annen valuta (FIAT-valuta).
Stort sett brukes kryptovaluta/Bitcoin akkurat som annen valuta, som betaling for tjenester og varer, eventuelt overførsel til andre brukere.

Er du ukjent med at vanlig cash brukes i kriminelle forbindelser?
Narkotika, utpressing, tyveri, svindel, bestikkelser...

Har du fått med deg hvordan de rikeste av de rike, inkludert våre kjente og kjære norske banker er involvert i unnaluring av store pengesummer, i skatteparadiser som vi helst ikke skal vite om? Panama-skandalen, DNB, Danske Bank mm.

Konklusjon: Du er fullstendig på jordet.


BTW: Jeg foreslår at man slutter å omtale denne saken med kidnapping og heller bruke betegnelsen forsvinning-saken.
Ingen vet jo om hun er kidnappet, så lenge de ikke får svar fra de angivelige kidnapperne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/19/2019 at 3:01 PM, Batteri said:

Jeg blir ganske provosert av dette innlegget. Helt utrolig at du kommer med sånt fjas om en så alvorlig kidnappingssak. 

Skjønner vel ikke helt hvorfor du mener det er fjas og utrolig, jeg har heller ikke særlig tro på synske men det ser jo ut til at politiet står helt fast, da må man gjerne ty til de halmstråene man har og som en annen her skriver man har jo ikke noe og tape på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2019 at 9:35 PM, megda said:

Veldig merkelig sak i grunnen. Det kan virke som en perfekt måte å ta livet av noen på og sette politiet på villspor i form av en kidnapping der du ikke har mulighet til å finne ut hvem bakmennene er. 

Ja særlig med tanke på at de holdt hele greia skjult i 10 uker. En event.drapsmann har fått et godt forsprang her. Tror dette var en kjempetabbe av politiet. Hvis ektemannen faktisk hadde vurdert og betale på det tidspunkt hadde det vært mer forståelig. Det er stadig mer som skurrer her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/24/2019 at 3:48 AM, Justlooking said:

Merkelig sak. Hun hadde besøk av en verisure selger i huset kvelden før hun forsvant. Det var snakk om å installere alarm/kameraovervåkning og de avtalte nytt møte. Neste morgen fikk kun mannen tak i henne på telefonen. Hvordan kunne kidnappere komme og gå usett denne formiddagen med naboer og turgåere i nærheten? Håper og tror politiet samler nok spor og bevis til å oppklare saken.

Det er bare 15 minutter fra ektemannen etter eget sigende snakket med sin hustru i telefonen til en annen ringte og ingen tok telefonen. De har iallefall jobbet fort. Er en ting jeg lurer på er det mulig og manipulere en telefonsamtale fra en bolig til et annet sted. Antar politiet har sjekket at telefonsamtalen fant sted, men er det mulig og vite hvem som tok telefonen tro? Det blir en hypotese men kan det være en annen person som har tatt og snakket i hennes telefon. 15 minutter er lite med tanke på at den/de også har slept henne ut. Rare greier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/24/2019 at 3:48 AM, Justlooking said:

Merkelig sak. Hun hadde besøk av en verisure selger i huset kvelden før hun forsvant. Det var snakk om å installere alarm/kameraovervåkning og de avtalte nytt møte. Neste morgen fikk kun mannen tak i henne på telefonen. Hvordan kunne kidnappere komme og gå usett denne formiddagen med naboer og turgåere i nærheten? Håper og tror politiet samler nok spor og bevis til å oppklare saken.

Var det noen som fikk hastverk når de oppdaget at hun skulle få nytt overvåkingssystem og alarm tro?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2019 den 12.53, ops2 skrev:

Jeg vet ikke mer om dette enn det som står i media, men jeg vil gjerne høre mer om kryptovaluta. Håper vi kan diskutere dette etter hvert som vi får nye opplysninger i saken. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1oKoA/politiet-har-raadet-familien-til-ikke-aa-innfri-krav

Kan noen komme med et "kryptovaluta for idioter" sammendrag?

Altså det er ikke noe poeng å skjønne så mye av det annet enn at denne Anne er borte. Tragisk. 

De har vel dratt henne med inn i en bil. Hun er i allefall slept ut av huset. Det har de jo sagt. Hvordan kidnappere kommuniserer vet jeg ikke.  

Jeg gidder liksom ikke grave i andres elendighet. Å sitte å fryde seg slik det nesten virker som i denne tråden har jeg ikke samvittighet til å gjøre. 

Endret av te_groupies
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/5/2019 at 7:58 PM, te_groupies said:

Altså det er ikke noe poeng å skjønne så mye av det annet enn at denne Anne er borte. Tragisk. 

De har vel dratt henne med inn i en bil. Hun er i allefall slept ut av huset. Det har de jo sagt. Hvordan kidnappere kommuniserer vet jeg ikke.  

Jeg gidder liksom ikke grave i andres elendighet. Å sitte å fryde seg slik det nesten virker som i denne tråden har jeg ikke samvittighet til å gjøre. 

Hvem fryder seg tro? Har fulgt tråden hele veien og alle er bekymret for denne kvinnen. Det er endel spekulasjoner om det kan være mannen som.står bak det, det innebærer ikke at folk fryder seg på ingen måte tvert imot. 

Hvorfor skulle man fryde seg over at et menneske lider en slik skjebne. Det som er problemet for oss utenforstående og forstå er at ikke politiet for lengst har forstått at det dreier seg ikke om kidnappere.  Kidnappere har motiver som innebærer at de ønsker penger. 

Dette er ingen kidnapping, dette dreier seg om ( vel og merke hvis det ikke er mannen) om et hevnmotiv mot mannen med henne som offer. Utrolig kynisk og ingen fryder seg over at uskyldige mennesker må betale prisen for evntuelle hevnaksjoner mot hennes ektemann. Damen omtales som sympatisk, snill og familie og dyrekjær, hun er med andre ord offer for noen som sannsynligvis hater mannen hennes. Ingen tar slike sjanser som disse såkalte kidnapperene har gjort om de ikke har noe igjen for det, og penger har det jo vist seg at ikke er motivet. At hun skulle ha dødd unde veis er også usannsynlig, hun hadde god helse og virker på alle måter sunn og frisk.

Det er selvfølgelig en viss sjanse for at kidnapperne har gitt opp og tatt livet av henne. Men det er ingen her som fryder seg over hennes skjebne tvert imot.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt meg bekjent var det ikke snø rundt den tiden hun faktisk forsvant, så jeg syns det er litt sent på avtrekkeren av Politiet å først nå gjøre ordentlige søk på og rundt eiendommen, med begrunnelsen av at nå har snøen gått og spor kan komme frem.

Vurderte de det slik i fjor høst at det var viktigere å holde lokk på saken, enn å søke etter spor?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Såvidt meg bekjent var det ikke snø rundt den tiden hun faktisk forsvant, så jeg syns det er litt sent på avtrekkeren av Politiet å først nå gjøre ordentlige søk på og rundt eiendommen, med begrunnelsen av at nå har snøen gått og spor kan komme frem.

Vurderte de det slik i fjor høst at det var viktigere å holde lokk på saken, enn å søke etter spor?

Det stusset jeg også på, det var vel ikke så mye snø på Halloween i fjor.. De kunne vel like godt gjort søk med hund i huset når sporene var ferske, siden politiet "flyttet inn" i boligen lenge før saken havnet i media.

Jeg lurer på om denne saken hadde fått et annet utfall hvis offentligheten fikk vite om den på et mye tidligere tidspunkt. Viktige vitneobservasjoner blir kanskje borte når man må tenke flere måneder tilbake i tid. Denne beslutningen har nok ikke vært lett for politiet å ta, men i fremtiden vil man kanskje gå annerledes frem. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...