Gå til innhold

Første date Norge på TVNorge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var hysterisk morsomt, og hun virket absolutt ikke ydmyk. Hun har gjennomført en master, ikke vært igjennom krig, det er ikke sånn at det er spesielt enestående, eller for den del nødvendigvis vanskelig. Fyren virket uansett som en kjempekar, så det er hennes tap. Jeg er universitetsutdannet selv, men heldigvis mer moden enn den dama der. 

Anonymkode: 3ccca...4da

Ja, det var ganske morsomt når hun sa at hun hadde "vært gjennom" utdanningen som om det var et tøft liv, som om det var en prøvelse

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, tanke skrev:

Ja, det var ganske morsomt når hun sa at hun hadde "vært gjennom" utdanningen som om det var et tøft liv, som om det var en prøvelse

Herregud så cocky folk er!

Jeg har "bare" en bachelor, og det var noe av det røffeste jeg gikk gjennom. Det ble tårer og minisammenbrudd på mange av oss. 

Ikke alle har forutsetningen for å surfe lett gjennom utdanning. Med lærevansker, sykdom, økonomiske problemer etc er det mange som fullfører utdanninger på hengende håret.

At folk orker en master og mer er for meg et mysterium, men det er fordi jeg har erfaringen av hvor tungt det var å skrive en bachelor. For dere skolelys er det tydeligvis annerledes, men det ser dere jo ikke, så empati trengs visst ikke for å skrive master🤔

Anonymkode: 75749...acb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så cocky folk er!

Jeg har "bare" en bachelor, og det var noe av det røffeste jeg gikk gjennom. Det ble tårer og minisammenbrudd på mange av oss. 

Ikke alle har forutsetningen for å surfe lett gjennom utdanning. Med lærevansker, sykdom, økonomiske problemer etc er det mange som fullfører utdanninger på hengende håret.

At folk orker en master og mer er for meg et mysterium, men det er fordi jeg har erfaringen av hvor tungt det var å skrive en bachelor. For dere skolelys er det tydeligvis annerledes, men det ser dere jo ikke, så empati trengs visst ikke for å skrive master🤔

Anonymkode: 75749...acb

Og så? Kan ikke si "jeg har vært gjennom" for det om. Det blir helt feil bruk av begrep, noe hun med "så høy" utdanning burde vite. 

Hvis det å måtte prestere på eksamener, og alt stresset rundt det, er det verste man har "vært gjennom" i livet, har man mye å lære. Om nettopp livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sigurd er fantastisk da ❤️ Elsket julekalenderen hans! Det ble nok bare litt mye. Og visstnok mye mer som skjedde som ikke ble med på tv.

Anonymkode: 8f567...322

Aner ikke hvem han er. Julekalender?  

Edit: Åh er det HAN!!! Men han er jo bare helt herlig da! Kjente ikke igjen han jeg. Ja, sikkert mye som skjedde som ikke ble vist og så ble det klippet slik at han fremsto helt feil på daten. 

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2019 den 12.44, MadameDeRosa skrev:

Han som ble forbanna over at daten røyker 😂

"JEG SKREV SPESIFIKT I SKJEMAET AT JEG IKKE VIL HA EN RØYKER. SÅ FÅR JEG EN RØYKER." 

:laugh:

Anonymkode: d5b21...181

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"JEG SKREV SPESIFIKT I SKJEMAET AT JEG IKKE VIL HA EN RØYKER. SÅ FÅR JEG EN RØYKER." 

:laugh:

Anonymkode: d5b21...181

Ja, var litt morsom! 

Men kjente ikke igjen han, Han er jo en kul fur egentlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Og så? Kan ikke si "jeg har vært gjennom" for det om. Det blir helt feil bruk av begrep, noe hun med "så høy" utdanning burde vite. 

Hvis det å måtte prestere på eksamener, og alt stresset rundt det, er det verste man har "vært gjennom" i livet, har man mye å lære. Om nettopp livet....

Personlig ble jeg fryst ut av veilederen min, mobbet og forsøkt presset ut av studieprogrammet på grunn av sykdom som var dokumentert. Det er i hovedsak de som har en lang erfaring i forskningsmiljøet som vet hvor kynisk det kan være og som kan sette seg inn i hvordan det har vært. Ikke at jeg umiddelbart avviser noen med lavere utdanning enn meg, men det er viktig at man har en viss innsikt i og forståelse for hverandres liv. Akkurat det aspektet skjønner jeg godt, selv om det kanskje var litt uheldig og overfladisk lagt frem. 

Anonymkode: d5b21...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Personlig ble jeg fryst ut av veilederen min, mobbet og forsøkt presset ut av studieprogrammet på grunn av sykdom som var dokumentert. Det er i hovedsak de som har en lang erfaring i forskningsmiljøet som vet hvor kynisk det kan være og som kan sette seg inn i hvordan det har vært. Ikke at jeg umiddelbart avviser noen med lavere utdanning enn meg, men det er viktig at man har en viss innsikt i og forståelse for hverandres liv. Akkurat det aspektet skjønner jeg godt, selv om det kanskje var litt uheldig og overfladisk lagt frem. 

Anonymkode: d5b21...181

Vet veldig godt hvordan det er, uten at jeg skal fortelle for mye. Send meg gjerne en pm om du føler for det. 

Det er likevel ikke det verste man opplever, selv om det der og da er veldig tøft. 

Og enig i at det er en fordel med innsikt og forståelse i hverandres liv, men hvor mye jobb snakker man egentlig med partneren sin? For meg hadde ikke utdanning vært avgjørende i det hele tatt. En bygningsarbeider kan være både mer omsorgsfull og intelligent enn en med master i ett emne, det handler om personlige egenskaper, og hvordan man er som person. Selvfølgelig fint med felles interesser, men det kan man jo ha på tvers av yrke /utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Vet veldig godt hvordan det er, uten at jeg skal fortelle for mye. Send meg gjerne en pm om du føler for det. 

Det er likevel ikke det verste man opplever, selv om det der og da er veldig tøft. 

Og enig i at det er en fordel med innsikt og forståelse i hverandres liv, men hvor mye jobb snakker man egentlig med partneren sin? For meg hadde ikke utdanning vært avgjørende i det hele tatt. En bygningsarbeider kan være både mer omsorgsfull og intelligent enn en med master i ett emne, det handler om personlige egenskaper, og hvordan man er som person. Selvfølgelig fint med felles interesser, men det kan man jo ha på tvers av yrke /utdanning. 

Ulike mennesker håndterer ulike utfordringer ulikt. Jeg har en tung bagasje fra oppveksten, men det er dette her som har slått meg ut mest samt en arbeidssak som kom på toppen av dette. Alle advokater og tillitsapparat jeg har snakket med har sagt at de aldri har vært borte i lignende saker tidligere, så det er ikke som en vanlig konflikt mellom student og veileder, ei heller en vanlig arbeidssak. 

Anonymkode: d5b21...181

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ulike mennesker håndterer ulike utfordringer ulikt. Jeg har en tung bagasje fra oppveksten, men det er dette her som har slått meg ut mest samt en arbeidssak som kom på toppen av dette. Alle advokater og tillitsapparat jeg har snakket med har sagt at de aldri har vært borte i lignende saker tidligere, så det er ikke som en vanlig konflikt mellom student og veileder, ei heller en vanlig arbeidssak. 

Anonymkode: d5b21...181

Vi er flere som har hatt en dårlig barndom og oppvekst. Likevel, da er det ikke noe jeg kaller "å vært gjennom" en utdanning, a få fullført en utdanning er en seier. Selv om det koster i form av stress osv. En fillesak mot alt annet man må gjennom her i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tilfeldigvis vet hva Jon fra Oslo i episode 10 heter mer...? Han som var på date med Camilla. 😊

 

Anonymkode: 8db3a...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gutta krutt som ville ha damer, damer, damer 😂 Tenker på han mer oppegående helt til slutt 😄

Anonymkode: 8db3a...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå henger jeg en episode etter, men altså... Etter å ha sett episoden som gikk 10/9 (litt usikker her) - hvor første daten var med to homofile (en ekstremt useriøs trønder, og en veldig seriøs fyr), så opplever jeg hele serien som et hån mot mennesker som faktisk bruker mye energi, håp, tro, penger, velger å eksponere at de ønsker kjærlighet i livet sitt, ++, kun for å skape «festlig» TV. De er ikke interessert i å spleise folk what so ever! Jeg blir så steike forbanna! De gjør narr av mennesker som befinner seg i en sårbar situasjon, samtidig som de heier på folk som kun vil vise seg fram på skjermen. 

Og det med han som absolutt ikke ville ha en person som røyker? Er da virkelig legitimt, det. Produksjonen bare viser hvor innmari de driter i preferansene til folk når de foretar denne «spleisingen» sin. Jeg blir genuint lei meg når jeg ser forventningsfulle datere møte opp for nærmest å bli ydmyket for underholdningens skyld. 

Anonymkode: baeb9...e28

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Dette har vært feelgood tv og det er det som har gjort serien verdt å se. Nå er det shaming som gjelder og da gidder ikke jeg å se mer. 

Anonymkode: abe5c...106

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har de så "fin" mat der når de ser at de aller fleste gjerne vil ha burger, pasta eller asiatiak?

Anonymkode: 0c970...b03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har de så "fin" mat der når de ser at de aller fleste gjerne vil ha burger, pasta eller asiatiak?

Anonymkode: 0c970...b03

Og betaler de full pris for maten?

Anonymkode: 0c970...b03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå henger jeg en episode etter, men altså... Etter å ha sett episoden som gikk 10/9 (litt usikker her) - hvor første daten var med to homofile (en ekstremt useriøs trønder, og en veldig seriøs fyr), så opplever jeg hele serien som et hån mot mennesker som faktisk bruker mye energi, håp, tro, penger, velger å eksponere at de ønsker kjærlighet i livet sitt, ++, kun for å skape «festlig» TV. De er ikke interessert i å spleise folk what so ever! Jeg blir så steike forbanna! De gjør narr av mennesker som befinner seg i en sårbar situasjon, samtidig som de heier på folk som kun vil vise seg fram på skjermen. 

Og det med han som absolutt ikke ville ha en person som røyker? Er da virkelig legitimt, det. Produksjonen bare viser hvor innmari de driter i preferansene til folk når de foretar denne «spleisingen» sin. Jeg blir genuint lei meg når jeg ser forventningsfulle datere møte opp for nærmest å bli ydmyket for underholdningens skyld. 

Anonymkode: baeb9...e28

Hele greia er jo selvfølgelig bare SHOW

Neppe meningen at man skal ta det så forbanna seriøst...       

Anonymkode: c77be...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 10.30, MadameDeRosa skrev:

Vi er flere som har hatt en dårlig barndom og oppvekst. Likevel, da er det ikke noe jeg kaller "å vært gjennom" en utdanning, a få fullført en utdanning er en seier. Selv om det koster i form av stress osv. En fillesak mot alt annet man må gjennom her i livet. 

Det er din mening. 

Anonymkode: d5b21...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske lett å se utenfra hvorfor flere av de er single i måten de kommuniserer, måten de oppfører seg og krav de har.

Men jeg er egentlig enig i at det virker som de ofte setter sammen mennesker som ikke passer sammen i det hele tatt og så har de noen få ganger satt sammen noen som kan passe sammen. Det virker som de bare vil ha folk til å le av de som er med.

Anonymkode: 39937...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...