Gå til innhold

Første date Norge på TVNorge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele greia er jo selvfølgelig bare SHOW

Neppe meningen at man skal ta det så forbanna seriøst...       

Anonymkode: c77be...f6b

Og da er det helt ok for deg at noen blottlegger seg så du kan underholdes? Dette programmet er opprinnelig ikke norskt, og har en seriøs undertone som tydeligvis ikke er så nøye å ta fatt i her i landet. Det er jo bare show! 

Anonymkode: baeb9...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå henger jeg en episode etter, men altså... Etter å ha sett episoden som gikk 10/9 (litt usikker her) - hvor første daten var med to homofile (en ekstremt useriøs trønder, og en veldig seriøs fyr), så opplever jeg hele serien som et hån mot mennesker som faktisk bruker mye energi, håp, tro, penger, velger å eksponere at de ønsker kjærlighet i livet sitt, ++, kun for å skape «festlig» TV. De er ikke interessert i å spleise folk what so ever! Jeg blir så steike forbanna! De gjør narr av mennesker som befinner seg i en sårbar situasjon, samtidig som de heier på folk som kun vil vise seg fram på skjermen. 

Og det med han som absolutt ikke ville ha en person som røyker? Er da virkelig legitimt, det. Produksjonen bare viser hvor innmari de driter i preferansene til folk når de foretar denne «spleisingen» sin. Jeg blir genuint lei meg når jeg ser forventningsfulle datere møte opp for nærmest å bli ydmyket for underholdningens skyld. 

Anonymkode: baeb9...e28

enig, han trønderen var SÅ ufyselig!! Satt og gremma meg hele episoden.. 

Syns så synd på han som havna på date med han☹️ Virka som en så snill og oppriktig gutt 

Anonymkode: f0019...0f9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det skal være underholdning, men når de prøver til enhver tid å "drite ut" deltagerne ved å sette sammen to ulike motsetninger, blir det bare dumt. Et godt eksempel på god TV er den australske versjonen. Her har de virkelig prøvd å sette sammen folk som passer, som gjør at det blir både underholdende og koselig å se på. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, udiskutert skrev:

Greit nok at det skal være underholdning, men når de prøver til enhver tid å "drite ut" deltagerne ved å sette sammen to ulike motsetninger, blir det bare dumt. Et godt eksempel på god TV er den australske versjonen. Her har de virkelig prøvd å sette sammen folk som passer, som gjør at det blir både underholdende og koselig å se på. 

Helt enig med deg. Der gjør de en skikkelig innsats! 

Anonymkode: baeb9...e28

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og da er det helt ok for deg at noen blottlegger seg så du kan underholdes? Dette programmet er opprinnelig ikke norskt, og har en seriøs undertone som tydeligvis ikke er så nøye å ta fatt i her i landet. Det er jo bare show! 

Anonymkode: baeb9...e28

Deltakerne har jo selv valgt å melde seg på dette opplegget. 

Anonymkode: c77be...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som er med eier jo ikke folkeskikk. I tillegg har de uendelige høye krav til en partner, ikke rart de er single! De ser på kjæreste som om det var en handelsvare.

Anonymkode: 65b5f...f5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deltakerne har jo selv valgt å melde seg på dette opplegget. 

Anonymkode: c77be...f6b

Nei ikke egentlig. Deltagerene melder seg på et date program hvor de går igjennom en del person tester, og etterpå skal profesjonelle matchere sette sammen noen som passer. Det kommer opp spørsmål om hva deltagerene ønsker og hva de ikke ønsker, også kommer spørsmålet om hva som er helt NO GO.  Det programmet som går på TV er et helt annet program, det er rett og slett bare satt sammen noen matcher som de tenker kan lage litt drama og klikk og en del folk som de bare tilfeldig setter sammen for at de tenker at de skal passe sammen. 

Anonymkode: c7d34...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

enig, han trønderen var SÅ ufyselig!! Satt og gremma meg hele episoden.. 

Syns så synd på han som havna på date med han☹️ Virka som en så snill og oppriktig gutt 

Anonymkode: f0019...0f9

Jeg kan si meg veldig enig i at de homofile ikke passet sammen, men det er ikke sikkert at deres ulikheter kom frem i søknaden. At den ene er veldig «dannet» og den andre mer rufsete i stilen på en restaurant er jo ikke så enkelt å fange opp med mindre de har grundige intervjuer som en del av prosessen.

Men jeg synes det er slemt å si at han er ufyselig. For meg virker han som en god gutt som ønsker å bli elsket for den han er. Fikk en følelse av at han kanskje ikke hadde hatt det så lett alltid, og hans oppførsel kan muligens ses i lys av det. 

Anonymkode: f0e82...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan si meg veldig enig i at de homofile ikke passet sammen, men det er ikke sikkert at deres ulikheter kom frem i søknaden. At den ene er veldig «dannet» og den andre mer rufsete i stilen på en restaurant er jo ikke så enkelt å fange opp med mindre de har grundige intervjuer som en del av prosessen.

Men jeg synes det er slemt å si at han er ufyselig. For meg virker han som en god gutt som ønsker å bli elsket for den han er. Fikk en følelse av at han kanskje ikke hadde hatt det så lett alltid, og hans oppførsel kan muligens ses i lys av det. 

Anonymkode: f0e82...2ff

Ikke enig. Han var som en bulldoser som bare snakka om seg selv, spiste med munnen åpen og spytta ut maten i servietten, kommenterte høylytt hvor dårlig han syns maten var, og snakka konstant i munnen på den stakkars daten.. 

faktisk lenge siden jeg har sett er så vulgært menneske, og at han kanskje ikke har hatt det så lett bestandig er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en Bavian 

 

Anonymkode: f0019...0f9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, Islandske Birna: «norske gutter er tilbakestående.» Skjønte hun mente tilbakeholdne da. 

Anonymkode: 01ada...f7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, Islandske Birna: «norske gutter er tilbakestående.» Skjønte hun mente tilbakeholdne da. 

Anonymkode: 01ada...f7b

Hun var så ekkel 😂 

Anonymkode: e772b...d19

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har de så "fin" mat der når de ser at de aller fleste gjerne vil ha burger, pasta eller asiatiak?

Anonymkode: 0c970...b03

Fordi det er greit å få avslørt om daten er kresen? Jeg hadde ikke orket å date noen som ikke spiser ditt eller datt men helst bare vil på McDonalds. Det hadde aldri fungert i lengden, for mange muligheter for konflikter. 

Dessuten er ikke maten er veldig "fin", det er jo ganske normal mat. Entrecote, reinsdyr, skrei osv. får man på svært mange restauranter. Unntaket er vel østersen som serveres som gratis forrett, men den gjør programmet litt synes jeg ;) Mye morsomme scener der, og man får altså sett om daten er av typen som prøver alt minst en gang eller ikke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redigeringen blitt litt mer betenkelig denne sesongen, eller har det alltid vært sånn? De redigerer det slik at det virker som om folk reagerer annerledes enn de gjør. Selvsagt har de nok gjort det tiligere også, der de legger inn litt ekstra awkward silence osv. Men syntes det er litt ekstra nå? For eks da hun dama datet en som var veldig trent og snakket om at felles verdier var viktig (eller hva sa hun igjen) også kuttet de til et bilde av mannen der han viste frem den trente kroppen sin. Som om det hun mente med "felles verdier" egentlig var "han har sexy kropp". Litt vanskelig å forklare når man ikke ser klippet. Det var selvsagt morsomt, men jeg tenker også at enkelte faktisk mistror henne pga den redigeringen

En ting jeg reagerte veldig på, tror det var i episode 13 eller 14, var da kelneren var litt på om å spørre den kvinnen som hadde drukket en del om hun ville ha mer alkohol. Tror daten hennes ikke drakk. Syntes det var dårlig gjort å forsøke gjøre henne full... Det var den kelneren som ofte lager en del spøker. Syntes det var over grensen. 

 

On 9/10/2019 at 10:47 PM, AnonymBruker said:

Herregud så cocky folk er!

Jeg har "bare" en bachelor, og det var noe av det røffeste jeg gikk gjennom. Det ble tårer og minisammenbrudd på mange av oss. 

Ikke alle har forutsetningen for å surfe lett gjennom utdanning. Med lærevansker, sykdom, økonomiske problemer etc er det mange som fullfører utdanninger på hengende håret.

At folk orker en master og mer er for meg et mysterium, men det er fordi jeg har erfaringen av hvor tungt det var å skrive en bachelor. For dere skolelys er det tydeligvis annerledes, men det ser dere jo ikke, så empati trengs visst ikke for å skrive master🤔

Anonymkode: 75749...acb

Men hun snakket ikke som om hennes grad var spesielt vanskelig, hun snakket som om det å ta en grad var en livsprøvelse for folk generelt. 

Jeg tenker for øvrig at de aller, aller fleste klarer en grad relativt lett. (Ikke fordi de er skolelys, men fordi de har normal grad av motivasjon, driv og tiltakslyst der de leser til de klarer seg). Det er en minoritet som har spesielle tilleggsvansker som gjør at det ble en personlig seier for de. Og det var ingenting som tydet på at denne damen var en av de.

På samme tid vektla hun det å ta en utdanning veldig sterkt. Det finnes mange mennesker som fungerer godt i en ufaglært jobb, som måtte streve for å komme til et sted der de kunne fungere normalt. Man er ikke smartere eller visere bare fordi man har tatt høyere utdanning, man kan være veldig smart og vis, men ha et liv som var for vanskelig til at høyere utdanning var mulig. 

Endret av tanke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke sett alle episodene, men det er jo aldri noen som finner hverandre i de episodene jeg har sett. De bor jo gjerne i forskjellige landsdeler også. Rare matcher generelt? Eller har jeg vært litt «uheldig» med de episodene jeg har sett?

Anonymkode: 9df5b...399

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke sett alle episodene, men det er jo aldri noen som finner hverandre i de episodene jeg har sett. De bor jo gjerne i forskjellige landsdeler også. Rare matcher generelt? Eller har jeg vært litt «uheldig» med de episodene jeg har sett?

Anonymkode: 9df5b...399

Nei dessverre; de fleste episodene er sånn 😒

Vil du se episoder de faktisk matcher datene bra, så se Australia :) Der har de gjort en skikkelig innsats!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cleopatra. skrev:

Nei dessverre; de fleste episodene er sånn 😒

Vil du se episoder de faktisk matcher datene bra, så se Australia :) Der har de gjort en skikkelig innsats!

Så utrolig dumt, synes hele programmet virker så useriøst... 

takk for tips, skal sjekke det ut hvis det ligger på dplay😃

Anonymkode: 9df5b...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig dumt, synes hele programmet virker så useriøst... 

takk for tips, skal sjekke det ut hvis det ligger på dplay😃

Anonymkode: 9df5b...399

Ja, når de presterer så innmari dårlige matcher innimellom, virker det fort ganske useriøst ja.

Der jeg har sett! USA sin er heller ikke så verst :) Sikkert en del flere søkere slik at det er lettere å lage en god match, men det får da være måte på i Norge sin versjon da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så moro når det dukker opp folk man kjenner.

Har sett minst 3 jeg kjenner til nå. Han ene hadde jeg sex med i studietiden, han var virkelig clueless på damekroppen, og ellers veldig egosentrisk og klein i sosiale situasjoner. 

Så jeg har first hand experience på at "det er ikke rart disse folka er single".

Syns mange av kvinnene er helt disconnected og i drømmeland, ser liksom i øynene deres at de er halvveis inni sitt eget hode mens de ramser opp idiotiske krav som ikke gir noen garanti for et lykkelig samliv.

Og mannfolka som kan møte kvinnene igjen bare fordi de er pene, spesielt den sexy fyren som så ut som en tømmerhøgger av en mannemann. Sitter og prater med ei sminkedukke uten interesser, som ikke vet hva ordet " raute" betyr. I tillegg virka hu å være i drithumør. Joda, kan godt treffe hu igjen, hu hadde jo bra sugelepper🤔

Anonymkode: 75749...acb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren som var dj virket som han hadde litt vel høye krav til utseendet. Det virket som han indikerte at hun han var på date med ikke var fin nok, men selv var han ikke særlig kjekk. Synes det er noe rart med folk som selv ikke er spesielt attraktive, men som er veldig opptatt av utseendet til en partner. Jeg lurer litt på hvor mange de får napp hos.

Lurer på om de bare velger folk som ikke klarer å finne noen på grunn av ekstremt høye krav eller at de bare er veldig rare og derfor ikke finner noen.

Hun som begynte å snakke om å bli løftet opp på kjøkkenbenken var også en slager.

Kan virke som flere har fått for mye å drikke og derfor driter seg ut.

Anonymkode: 39937...55b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå det parret fra Rogaland i dag var så utrolig skjønne 💕💕

Anonymkode: 82240...7e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...