Gjest Bellatrix Skrevet 29. mai 2005 #201 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, da må di si ifra. Søsteren min har en ryggsykdom som heter Scheuerman. Det er en sånn skjev-i-ryggen-sykdom. Vet lite om den. Kanskje den er i slekt med scoliose? Vet du noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #202 Del Skrevet 29. mai 2005 Den er visst i slekt ja. Bare at de er skjeive øverst i ryggen ,mens vi har det mer spredt i hele ryggen. Det er noen flere i Ryggforeningen som har det, og det ser ut til at de antagelig blir samlet sammen med oss med scoliose. Du må gjerne tipse henne om det og meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 29. mai 2005 #203 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, det skal jeg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2005 #204 Del Skrevet 29. mai 2005 Kan ikke du se på det siste innlegget mitt i dagboka søte snille duh (angående healing) Litt spent på hva du synes om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #205 Del Skrevet 29. mai 2005 Klart jeg har både lest og svart Godt å se at du får slik behandling også, synes nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
englefjes Skrevet 29. mai 2005 #206 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei. Ville bare innom og ønske god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 30. mai 2005 #207 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei, Maisen. Har vært innom og lest litt i dagboken din. Vil ønske deg en riktig god dag. Håper at ryggen din føles litt bedre i dag. Kan ikke ha vært godt å sitte så lenge om gangen med ryggen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2005 #208 Del Skrevet 31. mai 2005 Har du hatt vondt i ryggen! :o Det er ikke noe gøy Jeg kjenner godt til det skal vite.. Tidligere var jeg plaget i perioder av mye vondt i ryggen selv. Men så pluttselig en dag var det 'borte' (enn så lenge iallefall). Nå er det sikkert 3 år siden jeg kjennte noen plager sist. Håper det blir slik med deg også Vet hvor vondt det kan være. Klarer ikke sitte, stå, ligge.. Pyton! Men nå er du sikkert bedre igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #209 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei alle sammen Hannen sa: "Kan ikke ha vært godt å sitte så lenge om gangen med ryggen din." Nei, det er ikke noe særlig,og selvom dette var et seminar med Ryggforeningen (med hyppige pauser) så er jeg ikke lenger vant til å sitte i 2 dager og høre etter heller. Men, det er jo moro å treffe nye mennesker og å lære noe nyttig også da Dessuten var maten god og hotellet er ikke borte ellers heller (Royal Christiania i Oslo), så det var ei fin helg! Kafka sa: "Har du hatt vondt i ryggen!" Mine plager går nok ikke over,nei :-( Jeg har hatt noe som heter scoliose (skjeiv rygg ) fra jeg var 4-5 år så det må jeg nok leve med til jeg dør! Hvis det ikke skjer et mirakel,da :o Så fint at plagene dine ble borte :rosasmil: , ryggplager er ofte langvarige og ikke særlig gode Men, jeg både har hatt og har et spennende liv så ryggen har ikke akkurat hindret meg (jeg laget en tråd om det "Er det noen med scoliose her inne?", der kan dere se noe av det vi måtte igjennom,- + ting vi fant på som "hevn") En dame leste i hendene mine at jeg kan velge om jeg vil fortsette i samme tempo eller ta det mer med ro når jeg blir 75 og det er jo lovende Er det noen av dere som er her inne som skriver ned drømmer og tolker dem? Jeg har holdt på med det i ganske mange år nå, og er glad for at jeg har et så bra redskap til selverkjennelse!! Nå er jeg jo så heldig at vennen min har gått hos samme læreren, men jeg har brukt drømmene mine lenge før jeg traff ham. Har dere lagt merke til at om det skjer nye ting så endrer på en måte drømmene seg også? Akkurat nå (det faller selvsagt sammen med deppe-perioden min) drømmer jeg om råd som bestemmer om en kan fortsette livet som en har gjort til nå, begravelser og hår som klippes og mange andre spennende temaer Så jeg er veldig spent nå som det verste er over av depping for denne gang,- hva kommer til å skje???? Noe som kan være verdt å legge merke til er hvordan husene ser ut i drømmen. Disse representerer jo en selv, og da kan det være en fordel om rommene er store, lyse og luftige. Men, om de ikke er det har en jo muligheter for å jobbe med seg selv og vips så er rommene endret. Jeg skal ikke fortelle noen av drømmene her, de er jo noe av det mest personlige vi kan ha, men et eksempel fra en av de siste kan jeg ta med. Det var en nær onkel av meg som ble begravet, og etter at presten hadde holdt talen om han begynte han å klappe og etterhvert stod vi alle og klappet. Noen ville vel synes det var makabert, men det hadde jo ikke noe med onkel å gjøre i det hele tatt. Underbevisstheten brukte han av flere årsaker, bl.a fordi han døde ganske nylig, men budskapet er jo at det er noe som tar slutt av gamle ting (onkel var gammel) og det er en bra ting (alle klappet). Så da er det bare for meg å sette meg ned og finne ut hva det er jeg nå "blir kvitt" av gamle ting. Spennende synes ihvertfall jeg! Håper alle som er innom her har en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #210 Del Skrevet 31. mai 2005 ~Alwa~sa: "Satan at jeg ikke har MMStelefon gitt " Hehe, så synd ,da gitt Hadde jo vært kjekt om han fortsatt hadde vært på tv, så kunne jeg tipset deg........ Håper du har det ok i dag :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 31. mai 2005 #211 Del Skrevet 31. mai 2005 Nå har jeg hatt min første time hos psykolog! Det var helt greit. Jeg var litt spent på forhånd, hadde litt for store forhåpninger til den første timen, tror jeg. Var noen standard-spørsmål hun stilte, og jeg svarte etter beste evne. Følte at jeg snakket godt med henne. Og hun var ganske ung, ikke mer enn 30, tror jeg. Og jeg er 25, så jeg syntes det var fint. Skal tilbake til henne neste uke. Skal ha ukentlige møter. Så får vi se hva det bringer! Håper det går fint med deg. Nedturene tar alltid en vending, enten blir de litt svakere eller mye svakere. Er man på bunn, kan det jo bare gå en vei, ikke sant? Det er jo sånn vi må tenke iallefall! Ha en riktig god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #212 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei Lillesky! Fint å høre at du er i gang hos psykologen og at det ser ut til at kjemien stemmer Det som jeg har lært er at nedturene ikke lenger er så dype eller lange. Jeg har gått i terapi lenge (burde vel kanskje slutte snart), så jeg kjenner meg selv temmelig godt nå. Er over det "verste" igjen nå, så da kan livet bare komme med alt av ting og tang som skjer fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 31. mai 2005 #213 Del Skrevet 31. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #214 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei Fighter! Takk og i like måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 1. juni 2005 #215 Del Skrevet 1. juni 2005 heisann snuppa! har aldri tenkt på at husene i drømmene kan ha så mye og si! takk for at du sa fra! forøvrig, jeg har vært slapp med å skrive ned drømmene til deg, jeg har de skrevet ned her i ei bok, om det ikke blir for sent, så kommer jeg nok til å sende deg en i dag.. Forresten, høres skikkelig spennende ut å bli lest i hånda! Håper du får en flott dag fremover:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 #216 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei! Javisst! Det er godt at ryggplagene fra den tid gav seg (pust) Kom i korte perioder hver gang. Men jeg tror i det minste det hjelper å trene litt rygg og mave for å styrke opp muskelaturen der. Sikkert ikke så mye trenging som trengs, men litt er vel bedre enn inget Håper du har det bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 2. juni 2005 #217 Del Skrevet 2. juni 2005 Min tur til å redde deg fra å dette ned på side 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. juni 2005 #218 Del Skrevet 2. juni 2005 Er det ikke sånn livet er, da. Litt opp og litt ned. Klart det er ille å havne i et dalsøkk, men det er bra de ikke er så dype lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 3. juni 2005 Forfatter #219 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei alle sammen Seroxata sa: "Forresten, høres skikkelig spennende ut å bli lest i hånda!" Det er det, helt klart Det er egentlig flott å tenke på at livet vårt ligger inne i hendene på den måten :o Den venstre viser det potensialet vi er født med, og den høyre endrer seg etterhvert som vi utvikler oss og gjør endringer! Det var mye spennede hun kunne fortelle, blant annet gleder jeg meg til jeg blir ca 55, da skal det skje store ting "Min tur til å redde deg fra å dette ned på side 2" Takk skal du ha, Seroxata :bukke: Sånn kan det gå når en ikke er inne her hver dag, skjønner jeg Kafka sa: "Håper du har det bra" Jada, det har jeg. Har slitt så lenge med både rygg og psyken (henger vel litt sammen,tenker jeg), så jeg vet hvordan ting utvikler seg. Og ryggen,- den er jo "bare" der :-? Bettie sa: "Er det ikke sånn livet er, da. Litt opp og litt ned. Klart det er ille å havne i et dalsøkk, men det er bra de ikke er så dype lenger" Jeg synes det er helt greit nå egentlig! Syntes nok ikke det for endel år siden, da jeg helst ville gjøre slutt på alt, men nå vet jeg jo at jeg utvikler meg i disse periodene ************************************* Denne uka har vært ganske mye roligere enn den forrige,- heldigvis for det, den var slitsom!!! Har hatt et par besøk av den vanlige te-vennen , koselig som alltid, det da! I går passet jeg den yngste nevøen min og det er både morsomt, koselig og litt frustrerende! * han er en fin liten tass * jeg får låne bil!!(elsker å kjøre,men har ikke bil selv akkurat nå :-( ) * han skulle kjøres og hentes i 'bursdag, så jeg ble ikke utslitt akkurat * koste meg hjemme på barndomsgården. Der er det stille og godt, med skog på den ene kanten og utsikt over dalen på den andre * plukket liljekonvall (mmmm), nattogdag, smørblomst og engvikke * koste meg med den kastrerte, kosete gårdskatten. purr, purr * hentet noen savnede bøker fra "lageret" mitt på låven * vi spilte kort (vant litt hver som seg hør og bør) og spiste pizza * prata om Oslo-turen vi skal ta i skoleferien. Da skal vi på geologisk museum og se på dinosaurskjellettene, og det blir nok en tur på zoologisk også,tenker jeg. * kranglet litt ved leggetid (måtte selvsagt teste ut tantes grenser...), men var venner igjen da jeg pakket dyna rundt han I morgen er det ny Oslo-tur Da skal jeg treffe folk fra hele landet med samme rygg som meg (ja, vi har ikke samme rygg altså, men samme type rygg, ikke sant?) :rosasmil: Det blir moro å utveksle erfaringer med de andre! Nå må jeg nok få meg et dyr snart , det er godt å ha noen du har ansvar for og som en kan snakke med (uten å bli sagt imot....) Har egentlig mest lyst på en liten hund eller en katt, men da kan jeg ikke bo her (ikke lov :-( ) Lurer kanskje på en liten dvergpapegøye. Me fer sjå ! Har noen fantastiske drømmer for tiden og de gjenspeiler hvordan jeg har det på en utrolig flott måte. Godt å se at det skjer ting, ikke alltid en merker det i det daglige. Håper dere alle har det bra, og får en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. juni 2005 #220 Del Skrevet 3. juni 2005 God helg til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg