Gå til innhold

Skremselspropaganda vegansk kosthold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trygt å leve ned skylapper på

Anonymkode: 66802...66e

Kjære vene, lov å ha andre meninger enn deg her, eller? 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at å være veganer er noe trendtull akkurat som eks lavkarbo. Kroppen trenger alt! 

Anonymkode: 82170...d46

Kroppen må ikke ha animalske nei. Og ja fy søren for noe tull å bry seg om dyrene og jorda 🙄

Anonymkode: 66802...66e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kroppen må ikke ha animalske nei. Og ja fy søren for noe tull å bry seg om dyrene og jorda 🙄

Anonymkode: 66802...66e

Fullt mulig å gjøre det uten å være veganer. 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.forskerfabrikken.no/er-det-sunt-a-vaere-veganer/#

Her er en artikkel som sier noe om utfordringer og positive sider om å være veganer. Om blant annet kalsium. Litt usikker på kilden her, men virker da ok nok? 

https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/veganer---dette-bor-du-tenke-pa/69003637

Her skrives det også om mye positivt om plantebasert kost, men at man bør kontakte noen for å få det riktig sammensatt av næringsstoffer og infprmerer om blamt annet b12 og dvitaminmangler. 

Så jeg fprstår ikke hvorfor man skal bruke ressurser som ernæringsfysiloger og leger og tilskudd sv vitaminer i tablettform bare for tull? 

Nå er det jo bare å google så kommer det opp flere artikler om mangler på vegankosthold, men også mye positivt. Å skrove at jeg lever skylapper er vel kanskje litt uberettiget?

https://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/kostraad/kostraad-for-vegetarianere

 

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/mat/professor-reagerer-pa-gunhild-farsotten---vi-er-ikke-skapt-for-a-leve-slik/70368332/amp

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6nGPro/lege-advarer-barn-kan-bli-alvorlig-syke-naar-mor-er-veganer

 

 

 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Vi må ikke glemme alle de negative sidene ved å spise kjøtt. Ikke minst hjerte og karsykdommer og diabetes. Mange kan spise seg friske hvis man går over til et plantebasert kosthold. Det må da være bedre å ta en B12 pille enn å spise seg dødssyk som mange gjør. 

https://soma.no/guider/plantebasert-kosthold-har-mange-godt-dokumenterte-helsefordeler/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Vi må ikke glemme alle de negative sidene ved å spise kjøtt. Ikke minst hjerte og karsykdommer og diabetes. Mange kan spise seg friske hvis man går over til et plantebasert kosthold. Det må da være bedre å ta en B12 pille enn å spise seg dødssyk som mange gjør. 

https://soma.no/guider/plantebasert-kosthold-har-mange-godt-dokumenterte-helsefordeler/

Jeg mener da ikke at man skal spise seg ihjel på kjøtt heller. Flere burde absolutt spise mer frukt og grønt. Og mindre sjokolade, røtt kjøtt og fast food. Men å kutte ut alt animalsk? Nei!! Kutte ut nei. Spise litt av alt ja!! 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står fritt til å uttale meg om meninger på et diskusjonsforum.

Anonymkode: 82170...d46

Ja, for all del men akkurat hva du vil du. Sikkert folk som mener kuer kan fly også. 

Anonymkode: d57a8...9ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for all del men akkurat hva du vil du. Sikkert folk som mener kuer kan fly også. 

Anonymkode: d57a8...9ad

Så flink du er til å diskutere 🙄🙄

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde bli ulovlig å sette barn under 16 år på diverse dietter. Vegan diett er også en slik en. 

Anonymkode: 9fd6b...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ta en tablett eller spise et stykke kjøtt for b12 er jo hipp som happ og et valg man tar. Kua er foret med tilskudd, derav er det b12 i kjøttet. Hadde ikke dyrene fått tilskudd måtte kjøttspisere også ta tilskudd. 

Det er jo også kjent at mange mangler jod, spesielt gravide. Vi blir rådet til å ta tran/omega3 tross fisken vi spiser. Babyer får k vitamin, og tran eller sannasol. Vitaminbjørner selges til medaljer. 

Anonymkode: ebf73...54e

Det er feil. Det er b12 i også egg, meieriprodukter, sjømat og fisk. Kan godt være kua har fått tilskudd gjennom maten den spiser, men som sagt er det andre matvarer som inneholder vitaminet naturlig. 

Anonymkode: e7964...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flink du er til å diskutere 🙄🙄

Anonymkode: 82170...d46

Jeg holder meg til fakta i motsetning til deg. Svarer bare med samme mynt tilbake. 

Anonymkode: d57a8...9ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder meg til fakta i motsetning til deg. Svarer bare med samme mynt tilbake. 

Anonymkode: d57a8...9ad

Nå har jeg forøvrig lagt ut noen linker til noen som mener litt annet igjen og ikke bare mener veganskkosthold er fantastisk da, men... Og det er faktisk du som setter i gang usaklig kommentarer nå som ikke har noe med diskusjpnen å gjøre. Du syns jeg er dum? Javel, men det er et særs dårlig bidrag i en diskusjon. 

 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil. Det er b12 i også egg, meieriprodukter, sjømat og fisk. Kan godt være kua har fått tilskudd gjennom maten den spiser, men som sagt er det andre matvarer som inneholder vitaminet naturlig. 

Anonymkode: e7964...85d

Drøvtyggere har bakterier i fordøyelssessystemet som produserer B12 fra grunnstoffet kobolt. Dersom dyret ikke får tilstrekkelig kobolt, kan det heller ikke produsere tilstrekkelig B12. Koboltmangel skyldes i hovedsak feil/dårlig næring, typisk feil/dårlig gras/beite. 

Anonymkode: 8f27d...595

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg forøvrig lagt ut noen linker til noen som mener litt annet igjen og ikke bare mener veganskkosthold er fantastisk da, men... Og det er faktisk du som setter i gang usaklig kommentarer nå som ikke har noe med diskusjpnen å gjøre. Du syns jeg er dum? Javel, men det er et særs dårlig bidrag i en diskusjon. 

 

Anonymkode: 82170...d46

Usaklig kommentarer står du for selv. Du kommer masse svada og kunnskapsløse "meninger" som du kaller det. 

Det var kun for å påpeke at man kan mene hva som helst, men det kan være langt fra sannheten. Hva en tror og hva som er fakta er to ulike ting. Når du gang på gang ikke hører å fortsetter så blir det for dumt. Du kommer med usanne påstander. 

Anonymkode: d57a8...9ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden illustrerer virkelig hvordan veganisme er en dogmatisk ideologi totalt blottet for vitenskapelig forståelse. 

 

Anonymkode: 8f27d...595

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usaklig kommentarer står du for selv. Du kommer masse svada og kunnskapsløse "meninger" som du kaller det. 

Det var kun for å påpeke at man kan mene hva som helst, men det kan være langt fra sannheten. Hva en tror og hva som er fakta er to ulike ting. Når du gang på gang ikke hører å fortsetter så blir det for dumt. Du kommer med usanne påstander. 

Anonymkode: d57a8...9ad

Nei jeg forsøker å være saklig nok, selv om det var litt på spissen eller flåsete av meg å kalle veganere for hysteriske ekstremister. Nå får du gi deg med å angripe meg og heller diskutere sak. Nok avsporinger. 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei jeg forsøker å være saklig nok, selv om det var litt på spissen eller flåsete av meg å kalle veganere for hysteriske ekstremister. Nå får du gi deg med å angripe meg og heller diskutere sak. Nok avsporinger. 

Anonymkode: 82170...d46

Du virker ikke særlig objektiv selv, for å være ærlig. Ikke si at du ikke ønsker at din mening skal være den riktige. 

Anonymkode: 40c21...bc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker ikke særlig objektiv selv, for å være ærlig. Ikke si at du ikke ønsker at din mening skal være den riktige. 

Anonymkode: 40c21...bc6

Hvorfor går du direkte på meg egentlig? Hva skrev jeg som tråkket deg så på tærne? 

Anonymkode: 82170...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...