Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger jo ikke å melde deg av hele 2019 da? ☺️

Men er i samme situasjon selv, var sikker på at det var noe fordi jeg har kjent stikninger på samme side siden eggløsning, men mensen dukka brått opp her også :(

Anonymkode: 9f059...ae2

Hehe.. så det etterpå at det var 2019 og ikke bare januar 2019. Eller kanskje det var en annen tråd der man oppga eggløsning, forventet mens osv 😅

Var litt surt å slette preglife? appen for forventet termin osv. Litt vel ivrig 😂😂😂

Anonymkode: 6111f...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP6. 10dpo. Ultraømme pupper og optimistisk, men så negativ tidligtest (kanskje med en svak antydning til skygge). Blir ganske raskt pessimistisk av det og forbereder meg til neste pp (som blir første med Letrozol). 

Er det noen her som har testet negativt 10 dpo (med tidligtest) og positivt senere?

Suger å være prøver noen ganger ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å gi opp å vente til alt er på stell, og prøve på å lage barn!  Er veldig spent, og veldig fersk i gamet 😅 

Er det noen grunnleggende tips man bør følge? Jeg ser noen skriver at de prøver å ha samleie hver 2. Eller 3. Dag, er det noen spesiell grunn til det? Er det negativt å ha sex litt oftere? Bør man "spare seg" til eggløsningen? 

 

Anonymkode: ca463...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tenker å bestille en mengde med graviditetstester, typ en pakke med 10 tester som man får til en billig pris? Noen forslag eller anbefalinger her? Jeg tenker det blir veldig dyrt om jeg skal bruke Clear Blue sine tester hver måned. Jeg sluttet på pilla for kun et par uker siden og venter fortsatt på at mensen skal komme tilbake (skal vel komme om ca 2 uker, men vet jo at den kan være uregelmessig til å starte med).

Vi prøver, men ikke sånn helt manisk hvis dere skjønner. Vi har sex, men stresser ikke med det. Dere som sluttet på prevensjon og «tok det som det kommer», hvor ofte testet dere dere? (Grunnen til at jeg spør er fordi jeg kanskje ikke kan regne med at mensen kommer for å utelukke graviditet, da den kan være uregelmessig som nevnt over). Jeg vet det finnes sånne strips som viser svake eller sterke streker, alt etter, kan disse være smart å kjøpe? Jeg er helt ny på dette, leser meg opp så godt jeg kan, men alle tips settes stor pris på!

Endret av Breakeven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bestemt oss for å gi opp å vente til alt er på stell, og prøve på å lage barn!  Er veldig spent, og veldig fersk i gamet 😅 

Er det noen grunnleggende tips man bør følge? Jeg ser noen skriver at de prøver å ha samleie hver 2. Eller 3. Dag, er det noen spesiell grunn til det? Er det negativt å ha sex litt oftere? Bør man "spare seg" til eggløsningen? 

 

Anonymkode: ca463...d03

Det er ikke nødvendig å «spare seg» hvis man har normal sædkvalitet. Utfordringen for mange er at man ikke har overskudd til å ha sex hver eneste dag, så setter man i gang med daglig sex og bommer litt på eggløsningen så er man plutselig lei av sex når eggløsningen faktisk kommer. Men hvis dette ikke er noe problem kan dere ha sex så mye dere vil. Det er mer enn nok å ha sex annenhver dag for å treffe eggløsningen.

Anonymkode: 2bcaa...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har bestemt oss for å gi opp å vente til alt er på stell, og prøve på å lage barn!  Er veldig spent, og veldig fersk i gamet 😅 

Er det noen grunnleggende tips man bør følge? Jeg ser noen skriver at de prøver å ha samleie hver 2. Eller 3. Dag, er det noen spesiell grunn til det? Er det negativt å ha sex litt oftere? Bør man "spare seg" til eggløsningen? 

 

Anonymkode: ca463...d03

Lønner seg å bruke en app eller lignende til å følge med på syklusen - jeg hadde gått på hormonprevensjon i mange år, og ante ikke hvor lang naturlig syklus jeg hadde, hvor regelmessig den var, når i syklusen jeg hadde eggløsning osv, så det hjalp med å få litt oversikt. (For mange tar det måneder å få stabil syklus etter hormonprevensjon også, så ikke stress for mye i starten.) Og da visste jeg ca når jeg forventa mens, og når det ga mening å ta en graviditetstest om den var forsinka. 

Sædceller kan overleve 3-5 dager, mens egget lever bare ca et døgn etter det slipper. Så om en har sex ca annenhver dag er du sikker på å treffe eggløsning uten å stresse med tester og lignende. Om mannen har normal sædkvalitet spiller det ingen rolle om dere har sex oftere heller. Lykke til! 😊

Anonymkode: 2a396...068

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo i dag i følge Natural Cycles. Men i dag var tempen lav igjen (under linja). Jeg fikk ingen positive EL-tester denne mnd, ikke engang tilnærmet positive. Testa fra syklusdag 7, hver ettermiddag først. Fra syklusdag 10 testet jeg to ganger om dagen. Men ingen utslag. Jeg har ømme bryster som jeg pleier å ha mellom EL og mens, og er temmelig oppblåst. 

Legger ved bilde av grafen min. Er veldig usikker på om jeg har hatt EL. Jeg har regelmessige sykluser på mellom 26 og 30 dager. Forrige syklus fikk jeg positiv el-test syklusdag 13 og 14. 

Dersom jeg har hatt EL har vi i hvert fall truffet greit ser det ut til. 

F75FAB48-A91B-40BC-820B-9FDF949DE600.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lorieen Jeg tror du har hatt EL. Jeg får sånne dipp innimellom selv, også i lutealfasen. Man kan ikke tolke så mye ut fra en temperaturdipp, tempen er nok over linja igjen i morgen skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 2.20, AnonymBruker skrev:

Jeg testet nettopp positivt, 13dpo! En Letrozolspire som jeg håper graver seg godt inn i livmora mi de neste 9mnd! 😭 Blir tidlig ultralyd rundt uke 7 som blir rett før julaften. Håper å få se et sterkt bankende hjerte, det ville vært tidenes julegave ♥️🍀

Anonymkode: 94ed8...1fe

Gratulere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, trodde jeg hadde fått mensen da jeg spottet flere dager på rad ved IKM, men syntes det var rart det ga seg etter 3 dager. Tok en test nå som viste gravid 2-3 uker. Helt sykt! Har ikke gått opp for meg hva som skjer 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg.  Hadde eggløsning 19.01, og er 2 dpo i dag.  Vi prøver på barn nummer to, vesla er 1år.  Vi har vært gift i 4år, er 25 og 30-år.  Krysser fingrene for at vi får en liten en til i år 😊

Anonymkode: cdeb8...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 20.33, Bringebær. skrev:

Herregud, trodde jeg hadde fått mensen da jeg spottet flere dager på rad ved IKM, men syntes det var rart det ga seg etter 3 dager. Tok en test nå som viste gravid 2-3 uker. Helt sykt! Har ikke gått opp for meg hva som skjer 😄

Så gøy, Bringebær! 😍 Gratulerer masse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP7 her og sitter å planlegger babyshower.. Gleder meg til å overraske, men skulle jo ønske det var min egen 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med letrozol denne uken, så nå er jeg veldig spent på om eggløsningen kommer! Hadde syklus på over 100 dager før jeg fikk en veldig svak mens nå. Skal ta blodprøve på dag 24 for å se om det har vært eggløsning. Og fikk beskjed om å ha sex annen hver dag fra dag 10-22. 

Krysser fingrene for alle! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok ut hormonspiralen nå på fredag og fikk mensen igjen nå i dag ( mandag) Er ikke det litt kjapt? Det er ordentlig mensen altså, ikke småblødninger etter uttak. 

Jeg tenkte å ta den ut litt før vi starter prøvingen (slutten av april) for å gi kroppen en mulighet til å komme i rytme igjen, men dette gikk vel fort. Kan det virkelig gå SÅ fort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Puny skrev:

Jeg tok ut hormonspiralen nå på fredag og fikk mensen igjen nå i dag ( mandag) Er ikke det litt kjapt? Det er ordentlig mensen altså, ikke småblødninger etter uttak. 

Jeg tenkte å ta den ut litt før vi starter prøvingen (slutten av april) for å gi kroppen en mulighet til å komme i rytme igjen, men dette gikk vel fort. Kan det virkelig gå SÅ fort? 

Det KAN gå veldig fort for noen, men noen andre bruker flere mnd på å komme i rytmen😅

Anonymkode: 7d795...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det KAN gå veldig fort for noen, men noen andre bruker flere mnd på å komme i rytmen😅

Anonymkode: 7d795...058

Legen min sa at med hormonspiral går det som regel kjapt på grunn av lite hormoner, men 3 døgn var jeg litt uforberedt på... 

Er vel ikke noe å klage på egentlig, er jo et luksusproblem. Jeg bare kjenner meg selv og vet jeg blir utålmodig av å være «tilbake» så kjapt, og likevel vente til slutten av april, jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Puny skrev:

Legen min sa at med hormonspiral går det som regel kjapt på grunn av lite hormoner, men 3 døgn var jeg litt uforberedt på... 

Er vel ikke noe å klage på egentlig, er jo et luksusproblem. Jeg bare kjenner meg selv og vet jeg blir utålmodig av å være «tilbake» så kjapt, og likevel vente til slutten av april, jaja...

En veninne av meg tok ut p staven etter å ha hatt den i 7 år, rakk ikke å få mens før hun ble gravid😅

Anonymkode: 7d795...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En veninne av meg tok ut p staven etter å ha hatt den i 7 år, rakk ikke å få mens før hun ble gravid😅

Anonymkode: 7d795...058

Ja, det var det som skjedde meg sist jeg tok ut hormonspiral ( det endte dessverre i sa) så jeg burde kanskje ikke være overrasket. Men nå har jeg hengt litt mye på dette underforumet og blitt overbevist om at jeg bare hadde flaks sist og at jeg måtte gi kroppen lang tid nå🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...