Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

På 2.1.2019 den 18.10, Enigma8 skrev:

Henger meg på her jeg og. Har to barn fra før. Første satt på første forsøk etter over 10 år på pillen. Nr to kom da syklusene hadde stabilisert seg etter jeg ga meg med amming etter 17 mnd. Denne gangen ga jeg meg med amming etter 15 mnd for å få syklusen i orden igjen, men har ikke slått an enda. Er 7 pp siden ammeslutt. Håper på 2019 spire da vi er 36 begge to. 

Lykke til alle sammen 😊

Hadde du mens og eggløsning rett etter du ga deg med amming?

Anonymkode: 2e155...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du mens og eggløsning rett etter du ga deg med amming?

Anonymkode: 2e155...4e6

Hei. 

Ja jeg hadde det. Mensen kom etter 14 mnd, ga meg med ammingen (på det tidspunktet var det kun litt om natten) i begynnelsen av mai og så var jeg gravid i juni/juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å bli gravide i 2019! Jeg hadde en SA i forrige uke :( Så nå ventet jeg på å få mensen igjen, som skal komme innen 5-6 uker, så startet vi prøvingen igjen. Gleder meg til det. Håper vi treffer blink, og at spiren sitter til fødsel :) 

Anonymkode: e1262...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 20.37, Gulle2018 skrev:

Blir med her og 🙂

fikk fast smiley med clear blue igår (har ellers manglende eggløsning). Eggløsning enten igår eller idag. 

Hadde hvit utflod idag, vil det si hadde el idag eller?

 

anyways veldig spent og håper virkelig deg klaffer denne gangen. Gått på eggløsningsmedisiner(letrozol/femar i 5 dager så ovitrelle) :)

Hei! På hvilken syklusdag tok du clearblue test? Jeg har en sånn test med dobbel hormonindikator (tror jeg det heter). Jeg har denne runden gått på provera og dobbel dose letrozol. Tenker å teste etter el selv. Leste på pakken at man ikke skulle bruke den ved uregelmessig mens, men på disse pillene blir det vel unntak 😅 Jeg er bare på dag to av letrozol enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! 

Melder meg på her. Vært lite aktivitet siden mars ser jeg. Hvordan går det med alle sammen?

 

Litt om meg og vår historie. Vi er 27 år begge to, vært sammen i snart 6 år, er inni vår 7pp nå, men intet hell. Vært uten prevensjon siden januar 2017 av medisinske årsaker. Har brukt naturlig prevensjon og timet samleie.

Desember 2017 satt en liten spire som vi mistet i SA uke 6. Vi prøvde ikke å få barn, men ga litt F en måned. Siden begge var studenter, bestemte vi oss for å vente med prøvingen. 

 

Det har vært en MYE tøffere opplevelse en jeg trodde. Vært både sint, lei meg, trist og oppgitt av negative tester og når tr kom. Var nok litt naiv og trodde det kom til å gå på 1pp, som sist. Etter dette har det bare ballet på seg problemer. 

- jeg finner ikke eggløsningen, har EL slim, men ingen symptomer på at det slipper, heller ingen positive EL tester, så aner ikke når jeg har EL, om jeg har det.

- var hos gu dag 18 i syklusen, der viste det et egg som lå klart, men aner ikke om det slapp. 

- har periode på mellom 30-32 dager, er dette regelmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 9.42, Misstess skrev:

Hei! 

Melder meg på her. Vært lite aktivitet siden mars ser jeg. Hvordan går det med alle sammen?

 

Litt om meg og vår historie. Vi er 27 år begge to, vært sammen i snart 6 år, er inni vår 7pp nå, men intet hell. Vært uten prevensjon siden januar 2017 av medisinske årsaker. Har brukt naturlig prevensjon og timet samleie.

Desember 2017 satt en liten spire som vi mistet i SA uke 6. Vi prøvde ikke å få barn, men ga litt F en måned. Siden begge var studenter, bestemte vi oss for å vente med prøvingen. 

 

Det har vært en MYE tøffere opplevelse en jeg trodde. Vært både sint, lei meg, trist og oppgitt av negative tester og når tr kom. Var nok litt naiv og trodde det kom til å gå på 1pp, som sist. Etter dette har det bare ballet på seg problemer. 

- jeg finner ikke eggløsningen, har EL slim, men ingen symptomer på at det slipper, heller ingen positive EL tester, så aner ikke når jeg har EL, om jeg har det.

- var hos gu dag 18 i syklusen, der viste det et egg som lå klart, men aner ikke om det slapp. 

- har periode på mellom 30-32 dager, er dette regelmessig?

Hei. Ja dette er regelmessig. Jeg hadde det likedan som deg at jeg ble gravid i aug 2018 for så å miste uten at det var planlagt. Ble gravid etter 7 mnd igjen 🙂 så ikke mist håpet. Jeg fant heller ikke EL å ble svært oppgitt mnd for mnd da jeg fikk negative tester. Men til slutt orket jeg ikke mere så jeg sluttet å følge med å bare slappet helt av. Min mensenperiode var mellom 32-38 dager, så laaang tid, men dette var tydligvis helt normalt. Men en dag jeg hadde vært ute på byen så reagerte jeg på alkohol som jeg ikke bruker. Tok så en test dagen etter bare for å se, hadde ingen symptomer eller noe, men ja den lyste opp positiv 🤩 skjønner at det er utrolig vanskelig, men prøv å bare glemme alt, kos dere og ha sex når dere føler for og slapp helt av, så sitter det til slutt! Du har blitt gravid 1 gang så da kan du bli det igjen. Jeg fikk beskjed av legen at man må miste 3-4 ganger før man kan tenke at det er noe som ikke stemmer. 

 

Masse lykke til. 💙💜

Anonymkode: 43788...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøver også å bli gravide. Det vil isåfall bli mitt første og hans andre barn. 

I går og i dag  har jeg mye el-slim, men eggløsning skal være søndag etter kalenderen. Er dette et dårlig tegn at det kommer så tidlig? Det er såpass mye at det var el-slim på hans penis etter samleie 😕 Er dette vanlig? Er forøvrig inn i 4pp. 

Anonymkode: fa5e1...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå

Henger meg på tråden, (selv om det har hvert lite aktivitet den siste tiden🤔). 

Jeg er blir 23 i år og samboeren er 21. Vi har hvert sammen siden januar -18, samboere siden juli -18. Begge har lenge hatt lyst på barn og har snakket om det siden vi ble sammen. 

Jeg hadde en medisinsk abort høsten 2016 (som jeg angrer på og som aldri hadde skjedd hvis ikke sykehuset og personale hadde meg på «rullebånd». Men det er en historie for en annen gang). Etter det har jeg hatt ett større barneønske enn noen gang, også ett fysisk behov som føltes helt surrealistisk.. Hadde en skikkelig uggen følelse allerede da om at det kom til å bli eneste sjansen min, nærmere en overbevisning. Så dette er en skummel prosess for meg🙈 Kontrollfreak som jeg er😅

Er nå 4/5 dpo i pp 3 etter p-pille slutt. Denne mnd fant jeg endelig EL med tester, så nå vet jeg i det minste at vi la inn «aksjene» på rett tid😅 

Dette ble lenger enn planlagt, men ja! Gleder meg til å følge dere som er her❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Venter mensen på søndag!! Har vært kvalm hver dag i en uke, det går over når jeg får i meg noe mat, men kommer tilbake når det nærmer seg et nytt måltid! Tok en graviditetstest i går kveld, som var nagativ.  Tenkte kvalmen har vært innbilning siden ønsket om graviditet er så stort, men har vært like kvalm i dag. Krysser fingrene for at mensen ikke kommer 🤞🏻 I dag kjenner jeg at brystene er ømme også!

Anonymkode: 9aca2...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter mensen på søndag!! Har vært kvalm hver dag i en uke, det går over når jeg får i meg noe mat, men kommer tilbake når det nærmer seg et nytt måltid! Tok en graviditetstest i går kveld, som var nagativ.  Tenkte kvalmen har vært innbilning siden ønsket om graviditet er så stort, men har vært like kvalm i dag. Krysser fingrene for at mensen ikke kommer 🤞🏻 I dag kjenner jeg at brystene er ømme også!

Anonymkode: 9aca2...284

Da har du virkelig noen spennende dager foran deg! Hvilken test testet du med i gårkveld? Og hvor mye sensitivitet har den?

Jeg testet selv på morgenurin en torsdag, og ventet selv mensen tirsdagen etter, men testen min var altså positiv. MEN, jeg testet med tidligtest med en sensitivitet på 10 mlU/ml, og jeg brukte morgenurin, så jeg fikk akkurat positiv :)

Fort gjort å innbille seg symptomer fordi man har så lyst til at det skal klaffe, men noen symptomer vet man bare at man kjenner likevel. Spennende 😁 Oppdater oss gjerne utover uka! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å bli gravide. Jeg er 25 år, samboeren min er 1 år eldre. Jeg har kjent meg klar for å få barn lenge, i april erklærte min samboer at nå var han klar 🥳  

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på noen år og mens er regelmessig. Prøver å ikke la dette gå helt til hode på meg, men hadde en så god følelse at dette skulle bli vår måned med positiv test - testen var negativ og mensen kom selvfølgelig.. har ikke har noen positive tester så langt. Spennende å følge dere, håper på baby for oss alle 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne tråden burde vi blåse liv i igjen! Hadde vært morsomt å snakke med andre i samme situasjon. 

Jeg er 26 år og har vært sammen med kjæresten i 8 år. Nå har vi endelig kastet oss ut i det og lagt p-pillene på hylla. Jeg sluttet på dem for 3 uker siden og syntes jeg merket tegn på eggløsning for en uke siden. 

Nå synes jeg at jeg merker mange tegn på graviditet, men regner med det er for godt til å være sant!  

Flere i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå
5 timer siden, SaraSahara skrev:

Denne tråden burde vi blåse liv i igjen! Hadde vært morsomt å snakke med andre i samme situasjon. 

Jeg er 26 år og har vært sammen med kjæresten i 8 år. Nå har vi endelig kastet oss ut i det og lagt p-pillene på hylla. Jeg sluttet på dem for 3 uker siden og syntes jeg merket tegn på eggløsning for en uke siden. 

Nå synes jeg at jeg merker mange tegn på graviditet, men regner med det er for godt til å være sant!  

Flere i samme båt?

Mange som har kommet i mål med prøvingen vet jeg😄 Skrev meg inn her for lenge siden, men kanskje vi skal ta ett nytt «opprop» på hvem som er igjen😅

23 år, sammen med samboeren i 2 år(kjent hverandre en del lenger og bodd sammen 1 1/2år allerede). Er i pp 8, ingen barn fra før av, 1 «frivillig» abort for en del år siden med en annen mann. Hadde EL for noen få dager siden og er allerede på symptom jakt🙈😅 Har heldigvis roet meg mye i forhold til de første 3-4 pp’ene.

Jeg tror alle vi som prøver kjenner tusen tegn på graviditet vær pp. Det har litt med at vi ønsker på oss symptomer, vi er observante og leter etter symptomer + at alle symptomer på graviditet er de samme som symptomene på mens😂 Aldri lett å vite om det er pga mens eller pga graviditet at puppene er ømme, hadde aldri det før, men etter jeg slutta på prevensjon så blir det værre og værre🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker slike tråder 👏

25 år, vært sammen med kjæresten i to år. Samboere, men ingen barn enda.

Sluttet på ppillene i Mai ifjor, hadde en SA i uke 7 i desember og en MA i uke 9 i August i år. I dag er jeg 8dpo, men merker ingen symptomer verken på graviditet eller mensen :)

Bruker eggløsningstester og temper.

Endret av J1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

25 år, prøver nå på barn nr 2 😊 Førstemann er litt over 2 år. Vært sammen med samboeren i 7 år. Har ikke gått på hormonprevensjon etter sist graviditet, bare fulgt med på syklus og brukt kondom. Dette er første måned vi aktivt prøver å bli gravide. Ble så og si gravid på første forsøk sist gang, så er litt spent på om vi klarer det like enkelt denne gangen 😊 Er i dag 8 DPO. Syns dagene går SÅ sent 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle! 

28 år, og i gang med å prøve på å få vårt første barn. Har vært sammen i 12 år 😱😍 Kuttet hormonprevansjon for snart to år siden, og har bare brukt kondom i mellomtiden. 

Er foreløpig bare i PP1, og har kommet til 9dpo nå. Har ikke merker noen symptomet hverken den ene eller andre veien, men får sjeldent symptomer på mens før 1-2 dager før. Har tester på vei i posten, og jeg mistenker at det blir vanskelig å vente helt til ikm før eventuell testing 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!😀

Er ny i tråden. Etter å ha lest gjennom flere innlegg merker jeg at jeg trenger en liten oversettelse av alle forkortelser som blir brukt. PP, EL og SA er forståelige hittil. 

Er 25 år, og samboer 28 år gammel. Gått på P-piller i mange år... Vi har det siste halve året bestemt oss for å prøve i 2020. Jeg skal levere bachelor i mai, og jobber ved siden av studiet. Egentlig er planen å slutte på p-piller etter jul slik at vi er helt sikre på at jeg er i full jobb og har opptjent til full permisjon, men jeg merker at jeg blir mer og mer bekymret for at det skal ta lang tid å lykkes. Vurderer derfor å slutte med p-piller nå, 3 måneder før "planlagt". Raskt regnet på kalender om jeg skulle være så heldig å bli gravid fort vil det uansett løse seg fint. Vet det er lite sannsynlig, men noe må jeg jo fortelle mannen som tror alt skjer med en gang 😆

"Problemet" er, jeg har HELT uregelmessig syklus. Har hatt et opphold på p-piller før jeg møtte samboeren min (7 år siden), hvor jeg ikke hadde mensen i det hele tatt. Da jeg var yngre kunne det gå alt fra 6 - 9 mnd før jeg fikk mensen... Nå de siste årene med p-piller har mensen av og til kommet når den skal, av og til midt i et brett og ofte ikke i det hele tatt... Gyn og lege sier det er normalt. Har ikke snakket med gyn og lege ift. graviditet. Aner ikke om eller når jeg har EL. Skal bestille time hos gyn før jul. 

Grunnen til at jeg vil slutte med p-piller er for å få oversikt over syklus, la kroppen stabilisere seg og helst ha et avslappet forhold til sex og graviditet inntil videre, med tanken om at det kan skje fordi vi ikke beskytter oss. Men drømmen er selvsagt at det skal skje i nær fremtid. 

Spennende å lese innleggene i tråden. Ønsker alle sammen masse lykke til ❤️

 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lille fjasa skrev:

Hei!😀

Er ny i tråden. Etter å ha lest gjennom flere innlegg merker jeg at jeg trenger en liten oversettelse av alle forkortelser som blir brukt. PP, EL og SA er forståelige hittil. 

Er 25 år, og samboer 28 år gammel. Gått på P-piller i mange år... Vi har det siste halve året bestemt oss for å prøve i 2020. Jeg skal levere bachelor i mai, og jobber ved siden av studiet. Egentlig er planen å slutte på p-piller etter jul slik at vi er helt sikre på at jeg er i full jobb og har opptjent til full permisjon, men jeg merker at jeg blir mer og mer bekymret for at det skal ta lang tid å lykkes. Vurderer derfor å slutte med p-piller nå, 3 måneder før "planlagt". Raskt regnet på kalender om jeg skulle være så heldig å bli gravid fort vil det uansett løse seg fint. Vet det er lite sannsynlig, men noe må jeg jo fortelle mannen som tror alt skjer med en gang 😆

"Problemet" er, jeg har HELT uregelmessig syklus. Har hatt et opphold på p-piller før jeg møtte samboeren min (7 år siden), hvor jeg ikke hadde mensen i det hele tatt. Da jeg var yngre kunne det gå alt fra 6 - 9 mnd før jeg fikk mensen... Nå de siste årene med p-piller har mensen av og til kommet når den skal, av og til midt i et brett og ofte ikke i det hele tatt... Gyn og lege sier det er normalt. Har ikke snakket med gyn og lege ift. graviditet. Aner ikke om eller når jeg har EL. Skal bestille time hos gyn før jul. 

Grunnen til at jeg vil slutte med p-piller er for å få oversikt over syklus, la kroppen stabilisere seg og helst ha et avslappet forhold til sex og graviditet inntil videre, med tanken om at det kan skje fordi vi ikke beskytter oss. Men drømmen er selvsagt at det skal skje i nær fremtid. 

Spennende å lese innleggene i tråden. Ønsker alle sammen masse lykke til ❤️

 

Velkommen hit og spennende med baby-prosjekt! 😄 Bare å spørre etter alle forkortelser altså, du kommer fort inn i det!

Det er vel flere medisiner man kan ta for å få eggløsning, så dette ville jeg tatt opp med legen/gynekologen din! Er vel noe annet nå når dere faktisk vil ha en baby ut av dette :)

Blir noen spennende måneder for dere dette ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her 😍

Jeg og samboer er 25 år, prøver på vår første. Skulle slutte med prevensjon og prøve i høst men bestemte meg for å slutte i sommer for å la kroppen komme seg. Jeg tror jeg kom rett i syklus, har hatt like lange sykluser hver mnd og har tegn til EL hver mnd. Vi startet prøvingen ordentlig forrige mnd med ELtester, men uten noen positive tester. Denne mnd startet jeg temping for første gang og har funnet EL, er 7-8 dpo i dag. Så venter i spenning til IKM neste uke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også inn her😁

 

Jeg er 32 år, gift, 2 barn på 16 og 12 år fra mitt tidligere ekteskap. 
Har hatt spiral siden sistemann ble født. Tok den ut for 2 uker siden og venter første mens om 1 uke (hatt normal syklus hele tiden). Så nå er vi spente på tiden som kommer. Ble uplanlagt gravid med begge barna når jeg gikk på p piller. Så spent på hvor lang tid det vil ta nå som jeg er mye eldre. 😳 håper det går unna 😁
Gøy å kunne snakke sammen med andre i samme situasjon😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...