Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

 Hei! 

Slenger meg på denne tråden. Vi er begge 28, vært sammen i snart 10 år og giftet oss for et par år siden. Har hatt lyst til å starte familie i mange år nå, men ventet på at vi skal ha "alt på stell". Har i sett at vi ikke kommer til å få til det før om ca. 3 år, og er redd det skal være forseint. 

Sluttet på prevensjon for et halvt år siden, og har brukt kondom/sikre perioder etter dette. Bestemte oss i jula for å være gærne og bare prøve 😛 til tross for at jeg ikke har fast jobb, kun vikariat. 

Er veldig ny på dette området, så håper jeg kan lære litt og ikke minst høre andres erfaringer her. 

Jeg lurer på hvor dere kjøper eggløsningstester og evt. graviditetstester og sånn? Hva er best og hva er mest rimelig? 

Anonymkode: ca463...d03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hei! 

Slenger meg på denne tråden. Vi er begge 28, vært sammen i snart 10 år og giftet oss for et par år siden. Har hatt lyst til å starte familie i mange år nå, men ventet på at vi skal ha "alt på stell". Har i sett at vi ikke kommer til å få til det før om ca. 3 år, og er redd det skal være forseint. 

Sluttet på prevensjon for et halvt år siden, og har brukt kondom/sikre perioder etter dette. Bestemte oss i jula for å være gærne og bare prøve 😛 til tross for at jeg ikke har fast jobb, kun vikariat. 

Er veldig ny på dette området, så håper jeg kan lære litt og ikke minst høre andres erfaringer her. 

Jeg lurer på hvor dere kjøper eggløsningstester og evt. graviditetstester og sånn? Hva er best og hva er mest rimelig? 

Anonymkode: ca463...d03

Så spennende da! Dere får ha masse lykke til - både med spiren og fast jobb😊 

Jeg er selv i pp4, og mine tips er å ikke være for oppslukt i dette. Ikke test som en gal - det er dyrt og gjerne unødvenig mange skuffelser og du må studere testene for nøye. 

Selv begynte jeg på både omega3 og folsyre, kuttet ut alkoholen 3 av 4 helger i månden - samt at samboer ikke drakk rundt eggløsningsdagene. 

Jeg er 4 dager etter ikm i morgen- og da skal jeg teste!🤞 

 

Ellers, husk at vi er veldig ulike - og det er mye som regnes som normalt

Anonymkode: 6e8bb...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, lufter litt tanker og blir glad om noen har erfaringer med det samme. PP5, har et barn fra før (19 mnd), stabil syklus i ett år. 12dpo, IKM i morgen. Fikk blødning i mårrest og regner med IKM var en dag for tidlig ute. MEN jeg sluttet å blø på formiddagen i dag og har ikke blødd siden... 🤔 dette har aldri skjedd før og har heller ikke opplevd at IKM kommer før den skal, heller en dag senere i såfall. Har hatt festeblødning tidligere i pp, men den var 7 dpo og ikke vært særlig friskt blod, kun såvidt noe brunt. Er det normalt at mens kan stoppe opp og komme igjen neste dag? (Aldri hørt om før). Kan jeg ha mistet? Men burde det ikke komme full mens da? Kan det være en tvilling som ikke var levedyktig? Hva tenker dere? Skal forresten teste i morgen tidlig 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 9a8ad...b29

Testen var veldig negativ og mens er enda ikke kommet. Kjenner en del av meg tviholder på håpet allikevel frem til mens ankommer. Samtidig sier en fornuftig del av meg at det burde vært en skyggestrek om jeg hadde vært gravid nå 😔 så nå blir det nok blodprøver for IVF på mandag så fremt mens er tilstede. Begynner å bli sent på året å få barn snart kjenner jeg. Og kanskje blir det ikke før neste år heller 😣

eller er det virkelig noen som har opplevd det samme som meg og likevel vært gravid?

Anonymkode: 9a8ad...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpefulle meg
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, såpass... at du ikke hadde EL i hele tatt? 🤔 jeg testet med strimmel ved EL og vet helt sikkert at jeg hadde det iaf. Er veldig spent på morgendagen kjenner jeg.. 🤞🏼 Tusen takk for fine ønsker ❤️

Anonymkode: 9a8ad...b29

Ja, det er visst ganske vanlig at det skjer innimellom, og da blir gjerne mensen både forsinket og forsterket i følge legen. Vet ikke helt hva som er grunnen til at det kan skje, men er ganske sikker på at stress og trøbbel med magen hadde noe å si for min del.. neste syklus var alt som normalt i alle fall 🙂 spent å høre hva du opplever videre, siden du sikkert har hatt EL da! Uansett så ordner det seg nok på ene eller andre måten☺️ 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sluttet på pillen da vi endelig skal begynne å prøve, etter at jeg fikk bekreftet at jeg har fast jobb🎉 jeg tenker at vi skal bare fortsette å ha sex som normalt og ikke stresse. Jeg håper jo selvfølgelig å bli gravid snart, men det er ingen garantier.

Som det ble spurt over her, kjøper folk eggløsningstester osv, og kjøper dere graviditetstester som dere tar jevnlig? Først gjelder det vel for meg å få tilbake «normal» mens og få pillen ut av kroppen, da jeg nettopp har sluttet. Noe spesielt jeg burde tenke på nå som skal begynne å prøve? Har gått på pilla i 11 år nå, så rart å ha sluttet, men det føles veldig fint og jeg kjenner jeg er skikkelig spent på hva framtiden bringer 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 25 år med en samboer på 27. Vi bestemte oss i november for at vi ønsker barn, og jeg tok ut pstaven 22. November. Altså PP1 B1. Hadde første el 29. Desember og har hatt noe blodig utflod 2-4 dpo, blør litt igjen i dag 6 dpo. Redd for at noe er galt med meg på grunn av all spottingen☹️ Har gått på hormonprevensjon i 10 år, så vet ikke om dette er vanlig for meg eller om det kanskje er midlertidig mens syklusen stabiliserer seg. Noen som har erfaring? Ikke blødd en dråpe mellom uttak av pstav 22. November og el 29. Desember..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Majamor1 skrev:

Hei!

 

Jeg er 25 år med en samboer på 27. Vi bestemte oss i november for at vi ønsker barn, og jeg tok ut pstaven 22. November. Altså PP1 B1. Hadde første el 29. Desember og har hatt noe blodig utflod 2-4 dpo, blør litt igjen i dag 6 dpo. Redd for at noe er galt med meg på grunn av all spottingen☹️ Har gått på hormonprevensjon i 10 år, så vet ikke om dette er vanlig for meg eller om det kanskje er midlertidig mens syklusen stabiliserer seg. Noen som har erfaring? Ikke blødd en dråpe mellom uttak av pstav 22. November og el 29. Desember..

I går kveld og dag har jeg blødd mye friskt blod, har noen opplevd at mensen kommer så tidlig som 6 dpo?☹️ Har menssmerter også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Majamor1 said:

I går kveld og dag har jeg blødd mye friskt blod, har noen opplevd at mensen kommer så tidlig som 6 dpo?☹️ Har menssmerter også..

Veldig vanlig med både uregelmessige sykluser og småblødninger etter slutt på hormonprevensjon. Anbefaler å bruke en app eller noe for å få oversikt over syklusen; om det ikke stabiliserer seg etter 6 måneder eller så kan du kontakte lege. 6dpo sier du, men vet du sikkert at/når du hadde eggløsning? Mulig dette rett og slett er bortfallsblødning etter å ha tatt ut pstaven og at du ikke har hatt en ordentlig syklus ennå?

Anonymkode: 2a396...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig med både uregelmessige sykluser og småblødninger etter slutt på hormonprevensjon. Anbefaler å bruke en app eller noe for å få oversikt over syklusen; om det ikke stabiliserer seg etter 6 måneder eller så kan du kontakte lege. 6dpo sier du, men vet du sikkert at/når du hadde eggløsning? Mulig dette rett og slett er bortfallsblødning etter å ha tatt ut pstaven og at du ikke har hatt en ordentlig syklus ennå?

Anonymkode: 2a396...068

 

Hadde positiv digital eggløsningstest ettermiddag 28. Og morgen 29. Desember, men kanskje denne var falskt positiv? Er altså dag 7 eller 8 dpo hvis denne stemte ☺️ Sikkert bare kluss på grunn av hormonprevensjon, håper det stabiliserer seg snart slik at jeg får kontroll over syklus 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her også. Jeg og mannen er 30 år og har en fra før av på 3 år. Ønsker å bli gravide i 2019, første satt i 3PP, vi er nå i 4 PP og håper det sitter snart. Han har en reisejobb  så det er litt vanskelig å time at han er hjemme rundt EL. 

Anonymkode: a044e...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg (28) og samboer startet prøvingen på vårt første barn i sommer. Sluttet på pillen i mai og fikk raskt tilbake mensen. Etter det har syklusene bare blitt lengre og lengre for hver mnd og nå har det stoppet helt opp 😕 Har ikke hatt mensen siden september(!). Vært hos privat gyn og startet på metformin pga mistanke om PCOS. Han så ingen tegn til eggløsning samt cyster på eggstokkene og i tillegg store eggstokker. 

Veldig frustrerende å ikke ha mensen for da får man liksom ikke prøvd 🤷‍♀️ 

Håper jo at det skal skje noe i løpet av våren! 

Ønsker alle sammen masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål som kanskjeer dumt.. er det når man har eggløsning man kan bli gravid? Kun da eller når som helst?

Anonymkode: 5e464...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har et spørsmål som kanskjeer dumt.. er det når man har eggløsning man kan bli gravid? Kun da eller når som helst?

Anonymkode: 5e464...b1b

Det må være et egg og det egget må løsne for at det skal bli et barn ja, men sædceller overlever flere dager, og egget tåler vel et døgn etter at det har løsnet, så det er flere fruktbare dager i hver syklus. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bobler over! Lykkelig/stressa/forventningsfull/skrekkslagen, snuppa mi får et søsken i september!

 

6FF95FD7-644C-4844-BBF3-DB1CE05774D7.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, aasgaardsreia skrev:

Jeg bobler over! Lykkelig/stressa/forventningsfull/skrekkslagen, snuppa mi får et søsken i september!

  

6FF95FD7-644C-4844-BBF3-DB1CE05774D7.jpeg

Gratulerer så mye ❤️ Kan jeg spørre om hvor mange dpo du er? Jeg fikk positiv (1-2) på søndag, men har et par digitale tester liggende som jeg har lyst til å ta for å sjekke om det er en ok stigning, men lurer på når man kan forvente å få 2-3. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

 Hei! 

Slenger meg på denne tråden. Vi er begge 28, vært sammen i snart 10 år og giftet oss for et par år siden. Har hatt lyst til å starte familie i mange år nå, men ventet på at vi skal ha "alt på stell". Har i sett at vi ikke kommer til å få til det før om ca. 3 år, og er redd det skal være forseint. 

Sluttet på prevensjon for et halvt år siden, og har brukt kondom/sikre perioder etter dette. Bestemte oss i jula for å være gærne og bare prøve 😛 til tross for at jeg ikke har fast jobb, kun vikariat. 

Er veldig ny på dette området, så håper jeg kan lære litt og ikke minst høre andres erfaringer her. 

Jeg lurer på hvor dere kjøper eggløsningstester og evt. graviditetstester og sånn? Hva er best og hva er mest rimelig? 

Anonymkode: ca463...d03

Jeg brukte billigtester.no ( tror det var det de het) og så bestilte jeg en grotesk mengde fra eBay😆 begge funket fint, men de fra eBay tok lang tid før de viste positivt resultat. Så dobbeltsjekket jeg med clar blue med ukesindikator etterpå, for å være sikker.

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, aasgaardsreia skrev:

Jeg bobler over! Lykkelig/stressa/forventningsfull/skrekkslagen, snuppa mi får et søsken i september!

 

6FF95FD7-644C-4844-BBF3-DB1CE05774D7.jpeg

Gratulerer så masse 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test i dag og den viste svak strek. Det er jo noe jeg har ønska men Herregud ble litt skjelven.  

Anonymkode: 26096...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker 32, kan meldes av.. Testet negativt og to dager etter kom mensen. Jeg som var 99% sikker på at det var noe der 😅😅😅 tror jeg må ta meg en sjekk for går rundt med "sting" i høgre siden konstant, oppblåst og stikkinger. Noe føles ikke helt riktig 😓 

Anonymkode: 6111f...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymbruker 32, kan meldes av.. Testet negativt og to dager etter kom mensen. Jeg som var 99% sikker på at det var noe der 😅😅😅 tror jeg må ta meg en sjekk for går rundt med "sting" i høgre siden konstant, oppblåst og stikkinger. Noe føles ikke helt riktig 😓 

Anonymkode: 6111f...434

Trenger jo ikke å melde deg av hele 2019 da? ☺️

Men er i samme situasjon selv, var sikker på at det var noe fordi jeg har kjent stikninger på samme side siden eggløsning, men mensen dukka brått opp her også :(

Anonymkode: 9f059...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...