Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefulle meg

Slenger meg på! Har vært en stille følger av alle mulige forumtråder sååå lenge, kjekt å ha en tråd der man får luftet litt og fulgt andre i samme situasjon.

Startet prøvingen i sommer, da sambo endelig ble klar. Har selv lengtet i etpar år... Jeg er 27, sambo 25. Så når vi endelig startet å prøve ble det en liten nedtur når det ikke gikk like greit som vi håpet! Er nå i pp 7. Har bestilt pre-seed og håper det kanskje skal hjelpe... 

Lykke til alle dere, håper så få som mulig blir med gjennom 2019 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Håpefulle meg
På 26.11.2018 den 21.56, månki skrev:

Hei!

henger meg på. Det var jeg som opprettet 2018-tråden for ett år siden, men her er jeg fortsatt. 

Har begynt på utredning, men føler oss lite tatt på alvor. Nevnte noe om antydning til pco, og fikk beskjed om å komme tilbake i mai om vi enda ikke var gravide. Ville heller ikke teste mannen før da. Så nå er vi på jakt etter gode private gyn slik at vi kan ta noen tester på ny+teste mannen. Hvis de også sier vi må vente så venter vi selvfølgelig, men vi ønsker et annet blikk på det først. 

Har ikke vært noen spirer på dette året. Syklusen har vært noe ustabil (23-32 dager) siste året. 

Neste månedene er det travle tider med både flytting og bryllup, og jeg kjenner at jeg gleder meg faktisk til å være opptatt med andre ting så kanskje tankene om prøving havner litt bak ei stund. Kanskje det er det som skal til for en spire skal til? 

Håper inderlig at jeg ikke skal være med i denne tråden også i hele år! Krysser alt jeg kan (utenom beina, hehehe) for at noe snart skjer, og at alle andre her inne får det til kjapt😊

Så dumt at dere ikke blir tatt på alvor! Håper dere finner en veldig bra privat gyn, hvis dere har prøvd i et år er dere jo godt innenfor å skulle få utredning og evt hjelp offentlig også da.. kjipt når man blir møtt på en dårlig måte, det er jo ikke moro å slite, og man blir litt sårbar😕

krysser fingrene for deg!!🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Håpefulle meg skrev:

Slenger meg på! Har vært en stille følger av alle mulige forumtråder sååå lenge, kjekt å ha en tråd der man får luftet litt og fulgt andre i samme situasjon.

Startet prøvingen i sommer, da sambo endelig ble klar. Har selv lengtet i etpar år... Jeg er 27, sambo 25. Så når vi endelig startet å prøve ble det en liten nedtur når det ikke gikk like greit som vi håpet! Er nå i pp 7. Har bestilt pre-seed og håper det kanskje skal hjelpe... 

Lykke til alle dere, håper så få som mulig blir med gjennom 2019 🤞

Hva er pre seed? 

Anonymkode: d521e...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpefulle meg
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er pre seed? 

Anonymkode: d521e...9dc

Et sperm-vennlig glidemiddel som skal ligne eggløsningssekret og visstnok gjøre det enklere for svømmerne å nå målet sitt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2018 den 23.25, Katteelskeren skrev:

Er det noen som har opplevd å bare få negative tester fra ebay (Kina)? Føler jeg burde gå til innkjøp av et annet merke tilfelle disse ikke er pålitelige. Noen som fikk bare negative tester, men som likvel var gravid?

Har følt at mensen skal komme i tre dager nå uten at mens kommer. Følelsen er litt av og på. Plutselig føler jeg mensen kommer NÅ, og så blir jeg «vanlig» igjen 😅 Er på syklusdag 30 i dag. 

Sikker på at du venter lenge nok? Mine fra Kina tok døds lang tid på å bli positive. Hadde gitt opp og kastet en som jeg så i søpla etterpå som lyste med to streker🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
1 time siden, Puny skrev:

Sikker på at du venter lenge nok? Mine fra Kina tok døds lang tid på å bli positive. Hadde gitt opp og kastet en som jeg så i søpla etterpå som lyste med to streker🤪

Våknet i natt med menssmerter, så her har resultatene stemt😔 har stappet i meg 4x 500mg Paracet og venter til TR går over. Skal jobbe hardere neste måned😊 Håper alle prøvere som ikke har fått det til vil oppnå graviditet i 2019! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg offisielt med i prøverklubben for 2019 :) Er i PP6 nå etter et halvt år med prøving. Prøver å roe hastverket og tenke at det skjer når det skjer. Vanskelig når alle rundt meg er gravide, men jeg kan dessverre ikke bestemme når det skal skje oss.

Satser på en fruktbar start på 2019 for alle oss i gruppa her! Så får vi i mellomtiden nyte jula med vin og spekemat. God jul til dere alle :nisse:♥️

 

Endret av tuppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her etter å ha nettopp opplevd en MA i uke 7. Tok abortpiller i går, og det virker som alt har kommet ut.🤞🏼Har iallefall ikke blødd noe særlig idag. Vi tenker  å prøve igjen så fort blødningen blir helt borte, og håper den sitter i starten av 2019 ☺️

Endret av Cumberbitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-9 dpo og spotter rosa siden i går. 6 dager til IKM. Testet blendahvitt med billigstrimmel i morges, så har ikke den store troen på at det har klaffet. Hadde en kjemisk/veldig tidlig SA i slutten av oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er et par i siste halvdel av tjueårene, kommet til PP2. Vi prøver på vår første 💕

Jeg sluttet på hormonprevensjon i juni, og har tempet og sett etter eggløsningsslim siden. Vært bare kluss siden jeg sluttet på prevensjon, men har et håp om at det begynner å stabilisere seg denne syklusen 🙊😀 Dette er en spennende tid! Eggløsning rundt nyttårsaften ifølge appen min, men tror det ikke før jeg får sett det på kurven min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager til IKM. Dette var siste kur med letrozol. HÅPER virkelig at det har gått denne gang😭 Temperaturen har steget fra 36.5/6 til 37.0/1 de siste dagene. 🙏 Det har ikke skjedd før. 

Anonymkode: 85875...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny forumbruker her. Har startet utredning hos fertilitetsklinikk. Første blodprøve og gu med ultralyd helt fin, og mannen har god kvalitet. Nå er jeg på dag 3 i menstrasjon og skal ta ny blodprøve for å måle  lh, fsh og østradiol. Når jeg er ferdig med menstrasjonen, blir det ny gu med kontrastvæske for å sjekke egglederne (ville ikke gjøre dette sist gu pga eggløsning).

Blodprøve må bli tatt i morgen på dag 4, på grunn av helligdagene. Jeg må ta blodprøve på sykehuset (drop-in) siden klinikken har stengt i julen, men fikk ikke med noe rekvisisjon fra fertilitetsklinikken? Bare en gul lapp. Noen som vet om det er nok? 

Hadde jo håpet mensen ikke kom, men den kom på julaften gitt.

God jul til dere ❤️

Endret av Fiiol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på gravid nå, tok ttidlig est som var blendahvit. Fprventer mens om 4-5 dager. Så da kan jeg vel ta meg en øl til maten. 😕😕

Anonymkode: d521e...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper på gravid nå, tok ttidlig est som var blendahvit. Fprventer mens om 4-5 dager. Så da kan jeg vel ta meg en øl til maten. 😕😕

Anonymkode: d521e...9dc

Fortsatt håp hvis mensen er 4-5 dager unna! :) 

Anonymkode: 65104...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal prøve fom juni/juli 2019 😄 så jeg melder meg inn her for å følge med inntil da. Var aktiv her inne i forrige pp som varte i 1,5 år pga svært uregelmessig syklus. Hjalp masse! Denne gangen er syklusen helt stabil, så derfor venter vi litt med å begynne :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt håp hvis mensen er 4-5 dager unna! :) 

Anonymkode: 65104...0ca

Selv når en tidlig test ikke viste en eneste skyggestrek en gang? 

 

Anonymkode: d521e...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skjønner jeg ingenting. Rosa/brun spotting i går. Frisk rød blødning på papiret seint i går kveld/natt, såpass mye at jeg tenkte at «shit, der kom visst mensen» og tok på meg truseinnlegg. Hele papiret var rødt. Men så bom stopp. Kun litt brun utflod på papiret i morges, ingenting i trusa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lorieen skrev:

Nå skjønner jeg ingenting. Rosa/brun spotting i går. Frisk rød blødning på papiret seint i går kveld/natt, såpass mye at jeg tenkte at «shit, der kom visst mensen» og tok på meg truseinnlegg. Hele papiret var rødt. Men så bom stopp. Kun litt brun utflod på papiret i morges, ingenting i trusa. 

Hvor i syklusen er du?

Anonymkode: ac220...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpefulle meg
3 timer siden, Fiiol skrev:

Ny forumbruker her. Har startet utredning hos fertilitetsklinikk. Første blodprøve og gu med ultralyd helt fin, og mannen har god kvalitet. Nå er jeg på dag 3 i menstrasjon og skal ta ny blodprøve for å måle  lh, fsh og østradiol. Når jeg er ferdig med menstrasjonen, blir det ny gu med kontrastvæske for å sjekke egglederne (ville ikke gjøre dette sist gu pga eggløsning).

Blodprøve må bli tatt i morgen på dag 4, på grunn av helligdagene. Jeg må ta blodprøve på sykehuset (drop-in) siden klinikken har stengt i julen, men fikk ikke med noe rekvisisjon fra fertilitetsklinikken? Bare en gul lapp. Noen som vet om det er nok? 

Litt om meg, 35 år og ingen barn. Synes dette er tungt. Hadde jo håpet mensen ikke kom, men den kom på julaften gitt.

God jul til dere ❤️

Hei,

jeg har også vært på dropp-in på sykehuset, mener da at rekvisisjonen lå inne elektronisk fra legen:-) 

håper dere lykkes snart😊 god jul❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv når en tidlig test ikke viste en eneste skyggestrek en gang? 

 

Anonymkode: d521e...9dc

Ja. Tidlig-tester blir aldri like forutsigbare så lenge man tester før IKM, rett og slett fordi det er veldig individuelt hvor raskt hormonnivåene stiger. Et egg kan raskt bruke opp til 7 dager på å feste seg, og kroppen produserer ikke hgc før dette. 

 

Anonymkode: 65104...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...