Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

På 26.12.2018 den 16.01, Snurrepurre skrev:

Vi skal prøve fom juni/juli 2019 😄 så jeg melder meg inn her for å følge med inntil da. Var aktiv her inne i forrige pp som varte i 1,5 år pga svært uregelmessig syklus. Hjalp masse! Denne gangen er syklusen helt stabil, så derfor venter vi litt med å begynne :) 

Så gøy det er flere som ikke skal begynne med en gang. Vi skal begynne prøvingen i slutten av april.

Hvorfor skal dere vente? Når slutter du/har du sluttet på prevensjon? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Puny skrev:

Så gøy det er flere som ikke skal begynne med en gang. Vi skal begynne prøvingen i slutten av april.

Hvorfor skal dere vente? Når slutter du/har du sluttet på prevensjon? 

Jeg har ikke begynt på hormonell prevensjon igjen etter forrige gang (ca 3 år siden), vi venter pga.  husbygging, ny jobb, at vi ønsker 3-4 år mellom barna, oooog fordi vi helst ønsker fødsel mellom mars/April og august (om vi er så heldige å klaffe mellom der) :) hva med dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snurrepurre skrev:

Jeg har ikke begynt på hormonell prevensjon igjen etter forrige gang (ca 3 år siden), vi venter pga.  husbygging, ny jobb, at vi ønsker 3-4 år mellom barna, oooog fordi vi helst ønsker fødsel mellom mars/April og august (om vi er så heldige å klaffe mellom der) :) hva med dere? 

Vi venter for å være sikker på at vi bikker 2020. Vil helst ha januar til august barn, men vi får se hva vi gjør om vi ikke lykkes. Ønsker også litt mer mellomrom mellom nr. 1og 2. 

Husbygging, ny jobb hørtes godt ut å unngå i barselstiden, så det skjønner jeg godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie er en MA i uke 14, ett friskt barn etter et svangerskap og fødsel med ekstremt mye komplikasjoner og nesten dødsfall for oss begge, og en MA uke 10 i høst. Nå er vi på pp 4 etter MA. Vi er både redd for å få ett barn til fordi vi vet mye som kan gå galt, og redd for å ikke få ett barn til fordi ønsket om søsken er så stort. Blir så fortvilet over at de rundt oss tilsynelatende blir gravide og får barn helt uten problemer, og så har vi så mye komplikasjoner. Det er nok ikke alltid så enkelt som det ser ut til for de andre heller, men jeg blir veldig fortvilet likevel. 

Anonymkode: 2bcaa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM idag, ingen mens, ingen positiv test. Vi har prøvd i 1 år nå og tårene bare renner av seg selv i kveld. Det er første gang jeg faktisk kjenner på det psykisk. Er det flere her som føler på det samme nå?😞

Anonymkode: 85875...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

IKM idag, ingen mens, ingen positiv test. Vi har prøvd i 1 år nå og tårene bare renner av seg selv i kveld. Det er første gang jeg faktisk kjenner på det psykisk. Er det flere her som føler på det samme nå?😞

Anonymkode: 85875...1f5

Ja det er ekstra ille å ikke få positiv test denne måneden. Kanskje det er jula som gjør det. 

Anonymkode: 2bcaa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ekstra ille å ikke få positiv test denne måneden. Kanskje det er jula som gjør det. 

Anonymkode: 2bcaa...6a8

Ja, det er nok derfor. Å få en så fin julegave....

Anonymkode: 85875...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nok derfor. Å få en så fin julegave....

Anonymkode: 85875...1f5

Jeg satt nettopp og leste om mulighetene man har for hjelp sånn i første omgang- clomid og noe andre medisiner virker veldig lovende. Ble litt positivt innstilt av å lese det, tror det er håp:)

Anonymkode: 2bcaa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

IKM idag, ingen mens, ingen positiv test. Vi har prøvd i 1 år nå og tårene bare renner av seg selv i kveld. Det er første gang jeg faktisk kjenner på det psykisk. Er det flere her som føler på det samme nå?😞

Anonymkode: 85875...1f5

Samme her. Har prøvd siden juli og tror jeg har vært gravid flere ggr, men at noe har gjort at det ikke sitter 😔 Har ammet førstefødte lenge og fikk tilbakemelding fra ammehjelpen da jeg spurte, at ammingen kunne hindre nytt svangerskap allikevel om barnet nå er 1,5 år. Ammet maks 1-2 ggr i døgnet. Derfor sluttet jeg med amming i november (ønsket egentlig så aldeles ikke å slutte, men ønske om nytt barn er større) uten hell den pp. Og når det heller ikke gikk i desember så kjente jeg virkelig tårene bare kom og kom, hadde så trua 😪 har snakket med fertilitetsklinikk som sa det kunne ta 1-3 mndr etter man slutter å amme at spiren kan sitte, så da håper vi på positiv test enten i morgen, eller på fredag som er ikm dagen. Skal også på klinikk på fredagen for å ta blodprøver om testen ikke er positiv. Er 38 år og kjenner på at alderen nok kan ha en innvirkning. Hvis dere har prøvd i ett år så er det normalt å få hjelp. Hva tenker du om det? Nedtur? Jeg føler litt på det å ikke klare å få det til naturlig 😔

Anonymkode: 9a8ad...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd på vårt første barn i 1,5 år nå og var hos lege for første undersøkelse pga ufrivillig barnløshet den 18. Desember. Dette var ei ca. uke etter forventa eggløsning. Når legen tok innvendig ul, så lurte han på om det var lenge til forventa mens. Nei, sa jeg, den er forventa på lillejulaften. Han mente da han kunne se det. Men jeg har fremdeles ikke fått mensen. Har pleid å være 2-3 dager forsinka, men nå er det gått ei uke. Har siden julaften hatt smerter som kan minne om menssmerter flere ganger om dagen.

Tror dere det kan være et knøtt der? Selv om legen mente han så starten på mensen? Er ikke hjemme nå, så får ikke testa før nyttårsaften.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal prøve, og har egentlig prøvd en liten stund nå. Men har fremdeles ikke fått TR tilbake etter fødsel, og er over ett år nå siden den gang. Ønsker to tette, men det der dårlig ut når ikke det skjer noe :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Etram90 skrev:

Vi har prøvd på vårt første barn i 1,5 år nå og var hos lege for første undersøkelse pga ufrivillig barnløshet den 18. Desember. Dette var ei ca. uke etter forventa eggløsning. Når legen tok innvendig ul, så lurte han på om det var lenge til forventa mens. Nei, sa jeg, den er forventa på lillejulaften. Han mente da han kunne se det. Men jeg har fremdeles ikke fått mensen. Har pleid å være 2-3 dager forsinka, men nå er det gått ei uke. Har siden julaften hatt smerter som kan minne om menssmerter flere ganger om dagen.

Tror dere det kan være et knøtt der? Selv om legen mente han så starten på mensen? Er ikke hjemme nå, så får ikke testa før nyttårsaften.

 

Har du hatt stabil syklus før denne siste nå? 

Anonymkode: 9a8ad...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sjokopower skrev:

Vi skal prøve, og har egentlig prøvd en liten stund nå. Men har fremdeles ikke fått TR tilbake etter fødsel, og er over ett år nå siden den gang. Ønsker to tette, men det der dårlig ut når ikke det skjer noe 😮

Ammer du fortsatt?

Anonymkode: 9a8ad...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt stabil syklus før denne siste nå? 

Anonymkode: 9a8ad...b29

Mer eller mindre stabil det siste året ja. Har variert mellom 32 og 36 dagers syklus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. :) Har sniklest i prøverforumet en stund, men tenkte det var greit å melde seg inn nå som vi aktivt prøver. Er 29 år og sluttet på prevensjon i sommer. Dette er PP2 hvor vi aktivt prøver å treffe EL. Er 3/4 dpo nå og begynner å bli rastløs og nysgjerrig. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Etram90 said:

Vi har prøvd på vårt første barn i 1,5 år nå og var hos lege for første undersøkelse pga ufrivillig barnløshet den 18. Desember. Dette var ei ca. uke etter forventa eggløsning. Når legen tok innvendig ul, så lurte han på om det var lenge til forventa mens. Nei, sa jeg, den er forventa på lillejulaften. Han mente da han kunne se det. Men jeg har fremdeles ikke fått mensen. Har pleid å være 2-3 dager forsinka, men nå er det gått ei uke. Har siden julaften hatt smerter som kan minne om menssmerter flere ganger om dagen.

Tror dere det kan være et knøtt der? Selv om legen mente han så starten på mensen? Er ikke hjemme nå, så får ikke testa før nyttårsaften.

 

Hei, jeg hadde noe lignende i august/september hvor mensen var en måned forsinket (har 28 dagers syklus). Skjønner ikke helt hva som skjedde men fikk en svaaak positiv test ved 4 uker, men fikk den bare to ganger så var den negativ. Vi var på utredning 4 uker senere uten at mensen var kommet  og da kunne legen bekrefte at jeg hadde EL akkurat da, men to dager etterpå fikk jeg mensen. 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ Fikk aldri bekrefter hva det kunne være - eller om jeg har hatt en kjemisk abort. Testen var så svak at det kunne vært en skyggestrek. Vi er i PP29 nå, og vet hvor tungt det er - forrige måned ble jeg så lei meg når jeg fikk mensen, og venner og bekjente deler hver uke at de venter barn. Jeg valgte å ta 6 ukers pause fra forumet, og det hjalp litt!

For vår der fant de ingenting galt med hverken meg eller samboer, jeg har også vært på skylling av eggledere for å se om det var tett noen steder. Det var det heller ikke, så vi må bare hatt veldig veldig uflaks! Hvordan gikk utredning for dere?

Det kan absolutt hende at du er gravid siden mensen ikke er kommer, masse lykke til! 😊

Endret av Sunnysun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ammer du fortsatt?

Anonymkode: 9a8ad...b29

Ammer enda ja, men i mye mindre grad enn før. Hen jeg har er så utrolig puppeglad 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sjokopower skrev:

Ammer enda ja, men i mye mindre grad enn før. Hen jeg har er så utrolig puppeglad 😝

Jeg fikk tilbake mens for et år siden og har prøvd siden juli uten hell. Har ammet hele tiden, på slutten kun 1-2 ggr i døgnet. Da jeg spurte ammehjelpen så fikk jeg beskjed om at ammingen kunne hindre ny graviditet. Derfor stoppet vi i november. Det kan visstnok ta 1-3 mnd etter ammeslutt å bli gravid. Bare tenkte at hvis ammingen kan hindre ny graviditet, så kanskje den hindrer mens i å komme tilbake? (Uten at jeg er noen ekspert her). Jeg synes det var topp å amme, så avgjørelsen om å stoppe var tung, men vi ønsker to tette, så da veide d tyngre. Uansett, masse lykke til! 😃

Anonymkode: 9a8ad...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt si at jeg føler meg i sjokk nå! Har aldri vært så gla og så redd samtidig!♥️ Nei, en test var ikke nok🙈 måtte være sikker på at de ikke viste falskt positiv😅

Har som sagt over her prøvd 1,5 år, og kjenner jeg er lik mengde lykkelig og livredd for at noe skal gå galt😆

60770D91-1C2A-469A-BACC-F4A6D20A41FE.jpeg

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne
1 time siden, Etram90 skrev:

Kan trygt si at jeg føler meg i sjokk nå! Har aldri vært så gla og så redd samtidig!♥️ Nei, en test var ikke nok🙈 måtte være sikker på at de ikke viste falskt positiv😅

Har som sagt over her prøvd 1,5 år, og kjenner jeg er lik mengde lykkelig og livredd for at noe skal gå galt😆

60770D91-1C2A-469A-BACC-F4A6D20A41FE.jpeg

Gratulerer så mye!! For en fantastisk nyhet! 😄 Masse lykke til videre i svangerskapet! Jeg ble kjempeglad på deres vegne! 

Jeg har fulgt tråden en liten stund ettersom at jeg og min mann er i PP2, B1. Så da håper jeg at vi også en dag kan glede oss over en liten spire ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...