Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

Slenger meg på her da jeg og samboeren prøver å bli gravide igjen.. Første barnet vårt, vi er 24 og 35 år 😊 

Testet positivt fire ganger i starten av desember 18, men konstantert SA på sykehuset i midten av desember, var da 7-8 uker på vei (utviklingen har mest sannsynlig stoppet tidligere pga. hun ikke kunne se fosteranlegg på UL)

Fortsatt ikke fått igjen menstruasjon, noen som har erfaring med hvor lang tid det kan ta? Har hatt syklus på ca. 35 dager etter P-pilleslutt i Mai 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, J1994 skrev:

Slenger meg på her da jeg og samboeren prøver å bli gravide igjen.. Første barnet vårt, vi er 24 og 35 år 😊 

Testet positivt fire ganger i starten av desember 18, men konstantert SA på sykehuset i midten av desember, var da 7-8 uker på vei (utviklingen har mest sannsynlig stoppet tidligere pga. hun ikke kunne se fosteranlegg på UL)

Fortsatt ikke fått igjen menstruasjon, noen som har erfaring med hvor lang tid det kan ta? Har hatt syklus på ca. 35 dager etter P-pilleslutt i Mai 18.

Hei. Så trist å høre på SA’en din. Håper det går bra med deg nå! Jeg mistet også i begynnelsen av november, jeg var 10 uker på vei. Tok hele 8 uker før mensen kom tilbake😳men nå kommer den som normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Betta123 skrev:

Hei. Så trist å høre på SA’en din. Håper det går bra med deg nå! Jeg mistet også i begynnelsen av november, jeg var 10 uker på vei. Tok hele 8 uker før mensen kom tilbake😳men nå kommer den som normalt!

Det går bra nå. Når det først skulle skje var det greit at det skjedde såpass tidlig, at vi ikke rakk å se noe foster og "binde" oss til det.. 😊 Så trist, alt bra med deg da? Ok, regner med at den kanskje snart kommer tilbake da 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, J1994 skrev:

Det går bra nå. Når det først skulle skje var det greit at det skjedde såpass tidlig, at vi ikke rakk å se noe foster og "binde" oss til det.. 😊 Så trist, alt bra med deg da? Ok, regner med at den kanskje snart kommer tilbake da 🤞

Enig i det😊 vi går gjennom IVF så jeg var rimelig knyttet til det selv om det ikke var mer enn 10-11 uker. Så tok det hardt. Men går mye bedre nå og ser frem til jeg blir gravid igjen! Har aldri følt meg så bra og lykkelig som de 10 ukene der😂😍

Den kommer nok snart😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betta123 skrev:

Enig i det😊 vi går gjennom IVF så jeg var rimelig knyttet til det selv om det ikke var mer enn 10-11 uker. Så tok det hardt. Men går mye bedre nå og ser frem til jeg blir gravid igjen! Har aldri følt meg så bra og lykkelig som de 10 ukene der😂😍

Den kommer nok snart😊

Fikk dere se foster på UL før dere mistet? Enig i den, selv om jeg aldri følte meg gravid, men visste at det ut ifra testene var noe inni der 🙈😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J1994 skrev:

Fikk dere se foster på UL før dere mistet? Enig i den, selv om jeg aldri følte meg gravid, men visste at det ut ifra testene var noe inni der 🙈😍

Ja. Fikk se hjerte banke, foster og alt i uke 7❤️. Så stoppet hjerte å utvikle seg i uke 9. 🥵 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 3 dpo og tar Wild Yam denne pp, starta i går. Har 11 dagers lutealfase, men spotter vanligvis fra 6-7 dpo og til mens. Håper Wild Yam kan få slutt på spottinga i hvert fall. Skal starte med bidronninggele neste pp også hvis mensen kommer. IKM er 14/2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lorieen skrev:

Jeg er 3 dpo og tar Wild Yam denne pp, starta i går. Har 11 dagers lutealfase, men spotter vanligvis fra 6-7 dpo og til mens. Håper Wild Yam kan få slutt på spottinga i hvert fall. Skal starte med bidronninggele neste pp også hvis mensen kommer. IKM er 14/2. 

Jeg er 2 dpo og tenker å starte med wild yam i kveld eller i morgen. Når startet du? Og hvilken dosering tar du? Jeg har lutealfase på 9-11 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Betta123 skrev:

Ja. Fikk se hjerte banke, foster og alt i uke 7❤️. Så stoppet hjerte å utvikle seg i uke 9. 🥵 

 

Da skjønner jeg at det er vondt ja 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sequel skrev:

Jeg er 2 dpo og tenker å starte med wild yam i kveld eller i morgen. Når startet du? Og hvilken dosering tar du? Jeg har lutealfase på 9-11 dager. 

Jeg startet i går (2 dpo) tok to kapsler morgen og kveld i går, tre kapsler morgen og kveld i dag og skal fortsette med 3x2 fram til 9 dpo og så trappe ned fram til IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, J1994 skrev:

Slenger meg på her da jeg og samboeren prøver å bli gravide igjen.. Første barnet vårt, vi er 24 og 35 år 😊 

Testet positivt fire ganger i starten av desember 18, men konstantert SA på sykehuset i midten av desember, var da 7-8 uker på vei (utviklingen har mest sannsynlig stoppet tidligere pga. hun ikke kunne se fosteranlegg på UL)

Fortsatt ikke fått igjen menstruasjon, noen som har erfaring med hvor lang tid det kan ta? Har hatt syklus på ca. 35 dager etter P-pilleslutt i Mai 18.

Oj, så kjipt. Jeg fikk tilbake mensen ca. 5 uker etter min SA, men fikk du utskrapning på sykehuset, eller satset de på at kroppen hadde ordnet opp? Kanskje verd å ta en titt å se om det kan ligge rester igjen, om du ikke har gjort det. 

Uansett :klem: til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Puny skrev:

Oj, så kjipt. Jeg fikk tilbake mensen ca. 5 uker etter min SA, men fikk du utskrapning på sykehuset, eller satset de på at kroppen hadde ordnet opp? Kanskje verd å ta en titt å se om det kan ligge rester igjen, om du ikke har gjort det. 

Uansett :klem: til deg! 

Fikk ikke utskrapning nei, de trodde kroppen skulle ordne opp i det selv. Hadde skikkelige blødninger når dette pågikk, og på UL såg det 'greit ut' utenom den SA'en.

Takk ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i huet, kramper nedentil, økt utflod, forstoppet, trøtt, økt sult, oppblåst, sliten, tett i nesa. Men bare en liiiten uke siden EL. Blir helt gal av denne ventinga!! Skulle virkelig ønske det gikk an å bare teste nå 😏

Anonymkode: cadb2...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min kjære har vært sammen i 2 1/2 år. Vi prøver på første barnet nå. Dette blir pp2. Håper ikke vi trenger for mye tid da jeg er 36 år allerede. Gynekologen sa at etter 6 mnd prøving får vi hjelp. Håper vi klarer det på egenhånd 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen etter 5 år siden nr 1 kom. Hadde egentlig slått fra oss tanken på et barn til. Pga ustabile sykluser og sjeldent eggløsning. Men etter en tur hos gynekologen starter vi nå opp å prøver likevel. Jeg er 33 år, så tenker at jeg gir det en sjanse. Startet på Provera nå, og skal ta Femar, andre som har god erfaring med Femar? Prøvde Pergotime for ca 3 år siden, fikk ikke eggløsning. Så blir spennende å se om Femar fungerer. 

Anonymkode: cd268...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir med her og 🙂

fikk fast smiley med clear blue igår (har ellers manglende eggløsning). Eggløsning enten igår eller idag. 

Hadde hvit utflod idag, vil det si hadde el idag eller?

 

anyways veldig spent og håper virkelig deg klaffer denne gangen. Gått på eggløsningsmedisiner(letrozol/femar i 5 dager så ovitrelle) :)

Endret av Gulle2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gulle2018 skrev:

Blir med her og 🙂

fikk fast smiley med clear blue igår (har ellers manglende eggløsning). Eggløsning enten igår eller idag. 

Hadde hvit utflod idag, vil det si hadde el idag eller?

 

anyways veldig spent og håper virkelig deg klaffer denne gangen. Gått på eggløsningsmedisiner(letrozol/femar i 5 dager så ovitrelle) :)

Har du hatt eggløsningsslim tidligere? 

Det er gjerne typisk at slimet kommer før eggløsning, og når slimet forsvinner er eggløsning overstått :) tipper EL var i går 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Har du hatt eggløsningsslim tidligere? 

Det er gjerne typisk at slimet kommer før eggløsning, og når slimet forsvinner er eggløsning overstått :) tipper EL var i går 

Tja usikker siden jeg har uregelmessig mens og aner ikke når el er 😕

 

var på UL på onsdag og follikkel var nesten moden. Satt ovitrelle og fikk beskjed om at el skjer 24-36 t. Så senest idag tidlig sikker var el  tenker jeg :)

 

er så spent. Kan ikke vente med å teste🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Pratet med samboer om prøveperiode og barn, plutselig slo det oss at vi ikke hadde spesielt «gode grunner» til å vente til sommer/høst lenger. Så nå skal vi begynne prøvingen i april😍 er så spent på tiden fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...