Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2019


Revefrua

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Arwina skrev:

Heisann, jeg er også fersk her inne😊 

Jeg er 27 år, og samboer er 31. Vi har vært sammen i 7år og skal endelig sette i gang prøvingen på første barn nå. Jeg sluttet med hormonprevensjon i 2017 og syklusen min har stabilisert seg nå. Har hatt ganske klare symptomer på eggløsning, så tenkte prøve uten temping og el-tester nå først. Veldig spennende og sitter egentlig med litt blandede følelser nå når det er så ekte, men gleder oss veldig til å bli en familie!

Akkurat ferdig med mensen, så nå blir det bare å passe på å ha en del sex 😄 tenkte jeg skulle bestille noen graviditetster - hvor bestiller dere fra?

 

Så spennende 😄 Velkommen hit! Jeg er like fersk selv, men har fort blitt «litt avhengig» av å lese her inne. Disse tankene er jo ganske altoppslukende når man ikke har andre ting å tenke på. Jeg har nettopp bestilt litt fra babyplan.no og venter på pakke i posten. Fikk innrykk av at babyplan.no er en norsk side, mens billige-tester.no sender fra Sverige slik at man kan få Toll dersom man handler over 250kr (?). Virker veldig enkelt og greit dersom man ikke skal storhandle da. Dette med toll er jeg ikke sikker på, og det er helt sikkert mange som kan mer om disse sidene enn meg. Jeg bestilte ikke graviditetstester, men EL-tester, folat og temp-måler. Fulgte dog med en graviditetstest på kjøpet. 

Får jeg noe ut av dette med å teste EL og temp kommer jeg nok til å bestille graviditetstester til å ha liggende også 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.10.2019 den 21.02, Lille fjasa skrev:

Hei!😀

Er ny i tråden. Etter å ha lest gjennom flere innlegg merker jeg at jeg trenger en liten oversettelse av alle forkortelser som blir brukt. PP, EL og SA er forståelige hittil. 

Er 25 år, og samboer 28 år gammel. Gått på P-piller i mange år... Vi har det siste halve året bestemt oss for å prøve i 2020. Jeg skal levere bachelor i mai, og jobber ved siden av studiet. Egentlig er planen å slutte på p-piller etter jul slik at vi er helt sikre på at jeg er i full jobb og har opptjent til full permisjon, men jeg merker at jeg blir mer og mer bekymret for at det skal ta lang tid å lykkes. Vurderer derfor å slutte med p-piller nå, 3 måneder før "planlagt". Raskt regnet på kalender om jeg skulle være så heldig å bli gravid fort vil det uansett løse seg fint. Vet det er lite sannsynlig, men noe må jeg jo fortelle mannen som tror alt skjer med en gang 😆

"Problemet" er, jeg har HELT uregelmessig syklus. Har hatt et opphold på p-piller før jeg møtte samboeren min (7 år siden), hvor jeg ikke hadde mensen i det hele tatt. Da jeg var yngre kunne det gå alt fra 6 - 9 mnd før jeg fikk mensen... Nå de siste årene med p-piller har mensen av og til kommet når den skal, av og til midt i et brett og ofte ikke i det hele tatt... Gyn og lege sier det er normalt. Har ikke snakket med gyn og lege ift. graviditet. Aner ikke om eller når jeg har EL. Skal bestille time hos gyn før jul. 

Grunnen til at jeg vil slutte med p-piller er for å få oversikt over syklus, la kroppen stabilisere seg og helst ha et avslappet forhold til sex og graviditet inntil videre, med tanken om at det kan skje fordi vi ikke beskytter oss. Men drømmen er selvsagt at det skal skje i nær fremtid. 

Spennende å lese innleggene i tråden. Ønsker alle sammen masse lykke til ❤️

 

Lykke til! Jeg vil bare nevne at jeg selv ble gravid «tre måneder før planlagt», og så ble baby født tre måneder for tidlig. Så det var litt krise da jeg ikke hadde opptjent rett på full foreldrepengeutbetaling, og endte med engangsstønad. Mange faktorer i bildet. Ta i allefall kontakt med legen din hvis du ikke får mensen.

Anonymkode: 2bcaa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Jeg vil bare nevne at jeg selv ble gravid «tre måneder før planlagt», og så ble baby født tre måneder for tidlig. Så det var litt krise da jeg ikke hadde opptjent rett på full foreldrepengeutbetaling, og endte med engangsstønad. Mange faktorer i bildet. Ta i allefall kontakt med legen din hvis du ikke får mensen.

Anonymkode: 2bcaa...6a8

Gratulerer ❤️ Forstår det kan ha vært en vanskelig og sår situasjon. Håper alt står bra til med dere. 

Jeg sluttet med p-pillene på lørdag. Har lite tro på at noe skal skje fort, men hadde bare blitt glad dersom vi skulle være så heldige. Jeg jobber 60% nå ved siden av studiet. Begynner å jobbe 100% i februar. Så jeg tror at dersom jeg skulle blitt gravid før jul hadde det uansett løst seg. 

Men siden vi først snakker om utbetalinger. Har forstått det slik at nav regner kun hva man har fått utbetalt i lønn de siste 3 mnd for å regne permisjonspenger? Jeg trodde det var siste 6 mnd. Vet du noe om dette? 

Har time hos privat gynekolog 16. desember. Usikker på om jeg tar en tur til fastlegen før det.

Takk for at du tok deg tid til å svare 😊 

Endret av Lille fjasa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 8.01, Lille fjasa skrev:

Så spennende 😄 Velkommen hit! Jeg er like fersk selv, men har fort blitt «litt avhengig» av å lese her inne. Disse tankene er jo ganske altoppslukende når man ikke har andre ting å tenke på. Jeg har nettopp bestilt litt fra babyplan.no og venter på pakke i posten. Fikk innrykk av at babyplan.no er en norsk side, mens billige-tester.no sender fra Sverige slik at man kan få Toll dersom man handler over 250kr (?). Virker veldig enkelt og greit dersom man ikke skal storhandle da. Dette med toll er jeg ikke sikker på, og det er helt sikkert mange som kan mer om disse sidene enn meg. Jeg bestilte ikke graviditetstester, men EL-tester, folat og temp-måler. Fulgte dog med en graviditetstest på kjøpet. 

Får jeg noe ut av dette med å teste EL og temp kommer jeg nok til å bestille graviditetstester til å ha liggende også 😊 

Takk for svar! Veldig gøy at vi er flere nye her inne nå 😊 fant noen tester (EL-og G-tester) som jeg hadde bestilt tidligere, så tror kanskje jeg bare bruker dem før jeg bestiller flere. De er gått ut på dato, men fungerer sikkert likevel 😁 Da blir det testing etter EL først, da finner jeg ut om testene fortsatt er mulig å bruke. 

 

Hvordan ligger du an i forhold til syklus nå? Kanskje vi skulle opprettet en gruppe for oss her inne - eller finnes det noe slikt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arwina skrev:

Takk for svar! Veldig gøy at vi er flere nye her inne nå 😊 fant noen tester (EL-og G-tester) som jeg hadde bestilt tidligere, så tror kanskje jeg bare bruker dem før jeg bestiller flere. De er gått ut på dato, men fungerer sikkert likevel 😁 Da blir det testing etter EL først, da finner jeg ut om testene fortsatt er mulig å bruke. 

 

Hvordan ligger du an i forhold til syklus nå? Kanskje vi skulle opprettet en gruppe for oss her inne - eller finnes det noe slikt allerede?

De duger nok 😃 Blir spennende å høre! 

Jeg har fortsatt ikke noe kontroll over syklus, men tror kanskje jeg hadde EL i går. Men er ikke sikkert. Bestilt tidlig g-test i dag, så tester om 12 dager hvis jeg ikke har fått mensen innen den tid.  

Fikk EL tester og temp i posten i dag, så kommer til å teste litt fremover. 

Jeg slenger meg på IKM november tråden 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i går. Har ikke fått mensen enda, men tror den er på vei. Tok en negativ graviditetstest 10 DPO og slo fra meg tanken om at jeg kunne være gravid da jeg hadde positiv 10 DPO sist jeg var gravid. Har kjent murringer som jeg får før mensen i hele går og dag. Har ikke flere graviditetstester igjen så jeg får nesten vente å se om mensen dukker opp de neste dagene :) Spennende tider! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt ingen mens 😊 Klarte ikke å vente på å få graviditetstestene i posten. Kjøpte akkurat en RFSU-test på butikken. Ikke morgenurin. Ser dere også to streker? 😧D03EF799-69AC-4763-B918-B5BABDEA56C6.thumb.jpeg.16bdfaf9a3b8da2017e0d33f6ac9452e.jpeg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Highlight skrev:

Fortsatt ingen mens 😊 Klarte ikke å vente på å få graviditetstestene i posten. Kjøpte akkurat en RFSU-test på butikken. Ikke morgenurin. Ser dere også to streker? 😧D03EF799-69AC-4763-B918-B5BABDEA56C6.thumb.jpeg.16bdfaf9a3b8da2017e0d33f6ac9452e.jpeg

 

Ser to streker :) Men hvordan streken er i forhold til at du er to(?) dager etter IKM, synes jeg kanskje den var litt svak?

Er du helt sikker på når EL var? Kan også hende at du produserer HCG litt senere :) Har dessverre ingen erfaring med RSFU-testene selv, så kan også hende dette er "normal" strek til å være etter IKM 👍 Jeg hadde kjøpt en digital hvis jeg var deg, så hadde jeg fått det svart-på-hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på når EL var da jeg ikke har testet etter det 😊 Det er bare kalkulert etter clue-appen og eggløsningslim osv.  Dette er heller ikke morgenurin, men ca. 1,5t oppspart urin 😊 Får se om jeg får sterkere test i morgen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Highlight skrev:

Jeg er ikke helt sikker på når EL var da jeg ikke har testet etter det 😊 Det er bare kalkulert etter clue-appen og eggløsningslim osv.  Dette er heller ikke morgenurin, men ca. 1,5t oppspart urin 😊 Får se om jeg får sterkere test i morgen 😊

Ok, blir spennende å høre! Oppdater oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har fått positiv graviditetstest hver dag siden torsdag, men ikke så utrolig sterke. I følge mine beregninger er jeg 4+4. I dag blør jeg. Det er så mye at jeg er sikker på at jeg aborterer. Blir det kalt en spontanabort så tidlig? Eller har egget bare streifet forbi? Og må jeg til lege for å sjekke om alt eventuelt er ute? Mye spørsmål, men jeg har aldri opplevd dette før 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Highlight skrev:

Hei! Jeg har fått positiv graviditetstest hver dag siden torsdag, men ikke så utrolig sterke. I følge mine beregninger er jeg 4+4. I dag blør jeg. Det er så mye at jeg er sikker på at jeg aborterer. Blir det kalt en spontanabort så tidlig? Eller har egget bare streifet forbi? Og må jeg til lege for å sjekke om alt eventuelt er ute? Mye spørsmål, men jeg har aldri opplevd dette før 

Så kjipt med den blødningen! :( Noen kan jo faktisk blø i et svangerskap, men så tidlig som bare noen dager etter IKM kaller de det en kjemisk graviditet. Altså at egget bare streifer borti, slik at kroppen begynner å produsere HCG, og en graviditetstest blir positiv. Tror derfor de fleste regner den blødningen som en litt senere mens.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ville reist til legen i morgen og fått tatt en blodprøve som vil vise HCG-stigning ved graviditet eller ingen stigning ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å se at det blåses støv av denne tråden. Ble selv gravid i mars i år, så da gikk tråden i glemmeboka. Viste seg å være en graviditet utenfor livmor som endte i operasjon sent i mai. Har ikke lykkes i å bli gravid enda, men vi har ikke mistet motet. 

Samboer jobber annenhver uke, men vi har, utrolig nok, ikke mistet noen prøveperiode enda. Krysser fingrene for at det snart blir vår tur 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKM er i dag. Har vært en del kvalm de siste 4 dagene, blir brått lett bilsyk. Sånn var jeg forrige svangerskap og. Har ikke testet enda, og venter nok noen dager til. TR kommer vel snikende til slutt, og jeg orker ikke en negativ test til.. Har en liten gutt jeg fremdeles ammer, så for alt jeg vet har jeg ikke hatt EL denne mnd en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivetErNå

Her kom mens i går og jeg går over i niende prøveperiode😒

Nå er det smertestillende, snop og TV-kos som gjelder frem til menskrampene avtar! 

12 timer siden, Revefrua skrev:

Så hyggelig å se at det blåses støv av denne tråden. Ble selv gravid i mars i år, så da gikk tråden i glemmeboka. Viste seg å være en graviditet utenfor livmor som endte i operasjon sent i mai. Har ikke lykkes i å bli gravid enda, men vi har ikke mistet motet. 

Samboer jobber annenhver uke, men vi har, utrolig nok, ikke mistet noen prøveperiode enda. Krysser fingrene for at det snart blir vår tur 💕

Så trist å høre, godt å høre dere er ved godt mot❤️ Lykke til🌸

11 timer siden, Crêpes skrev:

IKM er i dag. Har vært en del kvalm de siste 4 dagene, blir brått lett bilsyk. Sånn var jeg forrige svangerskap og. Har ikke testet enda, og venter nok noen dager til. TR kommer vel snikende til slutt, og jeg orker ikke en negativ test til.. Har en liten gutt jeg fremdeles ammer, så for alt jeg vet har jeg ikke hatt EL denne mnd en gang. 

Spennende å høre hvordan det går! Håpet er ikke ute før TR kommer🌸💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hadde 14 pp før mislykket IVF Forrige syklus. IKM i går/i dag og testet i mårrest. La en ubrukt test ved siden av. Hva tror dere? 🤔 Sist gang jeg testet positivt og var gravid så var jeg mange dager etter IKM og da var det ingen tvil. Tenkte umiddelbart denne i dag også var negativ, er vant til dette nå.. men tenkte å høre med dere her inne allikevel ❤️

A27C5811-8ACE-4FAB-B581-8376406830ED.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Shina80 skrev:

Hadde 14 pp før mislykket IVF Forrige syklus. IKM i går/i dag og testet i mårrest. La en ubrukt test ved siden av. Hva tror dere? 🤔 Sist gang jeg testet positivt og var gravid så var jeg mange dager etter IKM og da var det ingen tvil. Tenkte umiddelbart denne i dag også var negativ, er vant til dette nå.. men tenkte å høre med dere her inne allikevel ❤️

A27C5811-8ACE-4FAB-B581-8376406830ED.jpeg

Ble bildet tatt innenfor tidsfristen? 

I så fall synes jeg at den ser positiv ut 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Vilblimamma90 skrev:

Ble bildet tatt innenfor tidsfristen? 

I så fall synes jeg at den ser positiv ut 😄

Det ble den altså da ikke 🤪🙈 får teste igjen i morgen hvis ikke mens har kommet allerede da 🤞🏼 Dette dumme håpet altså 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Shina80 skrev:

Det ble den altså da ikke 🤪🙈 får teste igjen i morgen hvis ikke mens har kommet allerede da 🤞🏼 Dette dumme håpet altså 😣

Se det...dette levner vel ingen tvil??? Etter snart 1,5 år! Håper virkelig bare det er riktig og at alt er i orden 😍

F99E2F08-776E-41BE-BE59-E4A6771714DF.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Shina80 skrev:

Se det...dette levner vel ingen tvil??? Etter snart 1,5 år! Håper virkelig bare det er riktig og at alt er i orden 😍

F99E2F08-776E-41BE-BE59-E4A6771714DF.jpeg

Den ser da veldig positiv ut! Gratulerer 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...