Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor blir forsøkene avbrutt? 

Anonymkode: 8a891...436

Første gang trodde de ingen av eggene overlevde, men 1 utviklet seg til blasto dag 6, andre gang havna innsett i helg, og denne gangen får jeg eggløsning samme dag som sist, og da havner innsett i helga igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Naomi1988 skrev:

6 dagers blasto

Å, men da skal de jo nesten sikkert tåle opptining. 

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Første gang trodde de ingen av eggene overlevde, men 1 utviklet seg til blasto dag 6, andre gang havna innsett i helg, og denne gangen får jeg eggløsning samme dag som sist, og da havner innsett i helga igjen.

Å, hmm jeg skal ha fryseforsøk og da skulle jeg visst ta eggløsningssprøyte så da bestemmer de når eggløsningen blir. 

På Riksen vet jeg de jobber på helg også, synd de ikke gjør det andre steder. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TiiBii skrev:

Åh😟 Det var trist å høre. Må satse på at hjemme-innsatsen kan gi positivt utslag da💕

Litt ironisk at jeg er 1 eller 2 DPO, når jeg egentlig trodde jeg ikke hadde hatt EL enda 🤷‍♀️ Vi har heldigvis helt tilfeldig lagt inn aksjer selv både på lørdag og i går, og et eller annet sted inni der skal EL ha vært. Men jeg har ikke så stor tro på at det vil fungere uansett, siden vårt problem er selve befruktningen 🤷‍♀️

39 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Føler med deg!!

Blæ, skikkelig kjedelig!! 😤😩 Skikkelig kjedelig hvis det blir avbrudd en tredje gang på deg ☹️😣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, hmm jeg skal ha fryseforsøk og da skulle jeg visst ta eggløsningssprøyte så da bestemmer de når eggløsningen blir. 

På Riksen vet jeg de jobber på helg også, synd de ikke gjør det andre steder. 

Anonymkode: 8a891...436

Ja veldig kjedelig, aldri fått noe beskjed om å ta eggløsningssprøyte, synd de ikke bruker det om man kan unngå at det havner i helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Ja veldig kjedelig, aldri fått noe beskjed om å ta eggløsningssprøyte, synd de ikke bruker det om man kan unngå at det havner i helga

Blir itt usikker, men medicus sa jeg skulle ta eggløsningssprøyte, men ellers sette inn i naturlig syklus. Rare greier? Og rart du ikke får tilbud om det? 

Noen som har tatt eggløsningssprøyte i naturlig syklus før? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir itt usikker, men medicus sa jeg skulle ta eggløsningssprøyte, men ellers sette inn i naturlig syklus. Rare greier? Og rart du ikke får tilbud om det? 

Noen som har tatt eggløsningssprøyte i naturlig syklus før? 

Anonymkode: 8a891...436

Har du eggløsning av deg sjøl? Stabil syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Naomi1988 skrev:

Har du eggløsning av deg sjøl? Stabil syklus? 

Ja og ja 😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og ja 😊

Anonymkode: 8a891...436

Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke får det eggløsningsprøyte🤔🤔 kanskje høre med de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir itt usikker, men medicus sa jeg skulle ta eggløsningssprøyte, men ellers sette inn i naturlig syklus. Rare greier? Og rart du ikke får tilbud om det? 

Noen som har tatt eggløsningssprøyte i naturlig syklus før? 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg hadde innsett i naturlig syklus. Har regelmessig eggløsning. Satt ovitrelle til tross for det, som en slags garanti for at eggløsning skjer på det tidspunktet vi antar at den skal skje. Antatt tidspunkt for egen eggløsning ble basert eggløsningstester og folikkelstørrelse. Tror nok ikke du kan styre innsett i naturlig syklus med ovitrelle. Skal eggløsning forhindres i helg, må det gjøres i styrt syklus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2019 den 19.52, TiiBii skrev:

Da har vi vært på Riksen og gått gjennom tidligere resultater.
Legen vi fikk snakke med er professor. Vi følte oss godt ivaretatt. Han gikk igjennom verdiene og resultatene og sa at han egentlig ikke ville ha endret på noe fordi vi har hatt gode resultater til tross for at det ikke har holdt helt til mål. I første forsøk har man 25% sjans for å lykkes, i 2.forsøk 50% og 3.forsøk 75%. Vi som friskt par uten konkret grunn må også huske på å prøve hjemme imellom IVF rundene-sa han 🙂 

Han snakket mye generelt men det var gode ord å høre og fint å få en påminnelse på.

Han ville vi skulle leve som vanlig, ta vare på oss selv og holde tankene positive. 

Så da forsetter vi som før og starter på medisiner på onsdag😃

Jeg har også vært hos ham, synes han er veldig flink og grundig👍😊 Bra du fikk en god samtale! Vil bare korrigere litt på sannsynlighetsregningen: Slik jeg forstår det, er det ca 25-30 prosent sjanse for å lykkes per forsøk, og ca 60-70 prosent av parene omtrent lykkes på tre forsøk. Men det betyr ikke at sjansen øker til 50 prosent for å lykkes på forsøk to og til 75 prosent på forsøk tre. Den er ca 25-30 prosent per forsøk for alle tre forsøkene (med individuelle variasjoner avhengig av alder, årsak til barnløshet mv). Sier ikke dette for å være kjip altså, bare så man ikke skal få feil forhåpninger. Ønsker deg uansett masse lykke til 🤞💗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Noen som har brukt Estradot i fryseforsøk før? Hvordan var det? 😊

Jepp! Fikk mye bedre slimhinne av det enn av progynova, så var fornøyd - hadde mye bedre effekt for meg. Bivirkningene var de samme som progynova. Lykke til😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Waldfee skrev:

Jepp! Fikk mye bedre slimhinne av det enn av progynova, så var fornøyd - hadde mye bedre effekt for meg. Bivirkningene var de samme som progynova. Lykke til😊🤞

Og så var det litt mer styrete med plaster som måtte skiftes ganske ofte. Ble litt irritert i huden, men ikke store greiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg har også vært hos ham, synes han er veldig flink og grundig👍😊 Bra du fikk en god samtale! Vil bare korrigere litt på sannsynlighetsregningen: Slik jeg forstår det, er det ca 25-30 prosent sjanse for å lykkes per forsøk, og ca 60-70 prosent av parene omtrent lykkes på tre forsøk. Men det betyr ikke at sjansen øker til 50 prosent for å lykkes på forsøk to og til 75 prosent på forsøk tre. Den er ca 25-30 prosent per forsøk for alle tre forsøkene (med individuelle variasjoner avhengig av alder, årsak til barnløshet mv). Sier ikke dette for å være kjip altså, bare så man ikke skal få feil forhåpninger. Ønsker deg uansett masse lykke til 🤞💗

Han tok seg tid til oss og det var den beste følelsen🤗 Det var han som nevnte prosentregningen så bare gjenfortalte jeg😅 Han fortalte at mange par gir opp etter første forsøk grunnet at det er en tøff prosess så det var viktig å holde motet oppe 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Waldfee skrev:

Jepp! Fikk mye bedre slimhinne av det enn av progynova, så var fornøyd - hadde mye bedre effekt for meg. Bivirkningene var de samme som progynova. Lykke til😊🤞

Takk for svar!
Så bra 🙏 Jeg fikk fin slimhinne av progynova også, men fordelen med Estradot vs progynova var i følge gyn jevnt opptak og at det ikke var førstepassasje gjennom lever, så på bakgrunn av det skulle jeg prøve estradot. Jeg synes det var litt styr å huske på disse tre tablettene med progynova hver dag (i tillegg til cyclogest to ganger daglig), så tenker at det skal gå helt fint å skifte plaster annenhver dag (hadde du den skiftefrekvensen også?). Jeg tåler plaster dårlig, kan ikke bruke vanlig hudtape en gang, så får se om huden tåler dette plasteret 🤭 Ser det står i pakningsvedlegget at det skal settes på magen? Var det bare der du satt det eller hadde du flere muligheter? 
Hadde du noe problemer med blødninger? Gyn skrev at det var litt flere som opplever blødning med subst regime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

17 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Takk for svar!
Så bra 🙏 Jeg fikk fin slimhinne av progynova også, men fordelen med Estradot vs progynova var i følge gyn jevnt opptak og at det ikke var førstepassasje gjennom lever, så på bakgrunn av det skulle jeg prøve estradot. Jeg synes det var litt styr å huske på disse tre tablettene med progynova hver dag (i tillegg til cyclogest to ganger daglig), så tenker at det skal gå helt fint å skifte plaster annenhver dag (hadde du den skiftefrekvensen også?). Jeg tåler plaster dårlig, kan ikke bruke vanlig hudtape en gang, så får se om huden tåler dette plasteret 🤭 Ser det står i pakningsvedlegget at det skal settes på magen? Var det bare der du satt det eller hadde du flere muligheter? 
Hadde du noe problemer med blødninger? Gyn skrev at det var litt flere som opplever blødning med subst regime.

Det gikk helt greit å skifte, jeg hadde fire plaster husker jeg og skiftet vel annenhver dag, ja. Har sensitiv hud og huden ble litt rød og irritert. Men gikk greit, jeg satte en rad rett under navlen og neste gang litt lenger ned - så rakk det å lege seg til neste skift. Jeg satte dem bare på magen. Husker ikke om det var noe annet alternativ, men tviler. Ingen blødninger her. Det gikk veldig greit ☺️

Endret av Waldfee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, TiiBii skrev:

Han tok seg tid til oss og det var den beste følelsen🤗 Det var han som nevnte prosentregningen så bare gjenfortalte jeg😅 Han fortalte at mange par gir opp etter første forsøk grunnet at det er en tøff prosess så det var viktig å holde motet oppe 💕 

Ikke gi opp 💗 Ett forsøk er ingenting, og mange trenger flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Waldfee skrev:

 

Det gikk helt greit å skifte, jeg hadde fire plaster husker jeg og skiftet vel annenhver dag, ja. Har sensitiv hud og huden ble litt rød og irritert. Men gikk greit, jeg satte en rad rett under navlen og neste gang litt lenger ned - så rakk det å lege seg til neste skift. Jeg satte dem bare på magen. Husker ikke om det var noe annet alternativ, men tviler. Ingen blødninger her. Det gikk veldig greit ☺️

Bra :) Fire plaster?? Har bare 100 jeg 🙊 Styrke altså 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bra :) Fire plaster?? Har bare 100 jeg 🙊 Styrke altså 

Jeg hadde sikkert litt hestedose pga alderen, var 38 da og responderte dårlig på progynova 😂. Mulig også at jeg husker feil, men mener det var fire 🙉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...