Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Justimeonly skrev:

Hei

 

Når hopper jeg inn her og har noen spørsmål om ivf prosesse. 

 

Jeg var på frysforsøk og måtte sette inn embryo på tirsdag, men det måtte avbryte. Fordi ingen embryo har overlevd. Jeg stoppet med Crinone også på tirsdag.  I dag har jeg plutselig mens (tror jeg). Jeg burde egentlig ha hatt mens neste lørdag. Er det normal å ha mens så tidlig etter at man stoppe å bruke Crinone? 

 

Det er min første frysforsøk og jeg aner ikke om det er normal eller ikke

 

Tusen takk på forhånd! 🌷

Så synd å høre at ingen embryo overlevde 😕 Helt normalt at man får mensen kort tid etter at man slutter med støttebehandling, for da blir det et dropp i progesteronen. Det er jo akkurat det som skjer når man får mensen i vanlig syklus også, når nivået av progesteron faller, da kommer mensen også. Så helt normalt :) 

Jeg fikk selv mensen syv dager etter jeg sluttet på lutinus i et ferskforsøk som ble avbrutt før innsett (pga overstimulering). Jeg hadde uttak tirsdag, bestemt at forsøket skulle avbrytes fredag, jeg tok siste lutinus torsdag kveld (skulle ikke ta fredag morgen hvis det ble innsett), mensen kom fredagen uken etter.

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Så synd å høre at ingen embryo overlevde 😕 Helt normalt at man får mensen kort tid etter at man slutter med støttebehandling, for da blir det et dropp i progesteronen. Det er jo akkurat det som skjer når man får mensen i vanlig syklus også, når nivået av progesteron faller, da kommer mensen også. Så helt normalt :) 

Jeg fikk selv mensen syv dager etter jeg sluttet på lutinus i et ferskforsøk som ble avbrutt før innsett (pga overstimulering). Jeg hadde uttak tirsdag, bestemt at forsøket skulle avbrytes fredag, jeg tok siste lutinus torsdag kveld (skulle ikke ta fredag morgen hvis det ble innsett), mensen kom fredagen uken etter.

Tusen takk for raskt svar og du deler da. 

Åhh så kjedelig! Håper det lykkes neste gang for oss 🍀 skal det bli frysforsøk for deg neste gang? 

Jeg ringte og ba om møte med lege på Riksen  om tidligere resultater og hva vi kan gjøre annerledes til vår neste IVF forsøk. 

Krysser fingrene og tærne! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Justimeonly skrev:

Tusen takk for raskt svar og du deler da. 

Åhh så kjedelig! Håper det lykkes neste gang for oss 🍀 skal det bli frysforsøk for deg neste gang? 

Jeg ringte og ba om møte med lege på Riksen  om tidligere resultater og hva vi kan gjøre annerledes til vår neste IVF forsøk. 

Krysser fingrene og tærne! 🤞

Dette var i mars, så siden den gang så har jeg blitt gravid etter fryseforsøk i styrt syklus i april/mai, men mistet. Så et nytt ferskforsøk i august/september, men negativt utfall. Og nå skal jeg på UL på mandag for å vurdere om de kan bruke denne syklusen for å sette inn (første syklusen etter negativt forsøk) 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Dette var i mars, så siden den gang så har jeg blitt gravid etter fryseforsøk i styrt syklus i april/mai, men mistet. Så et nytt ferskforsøk i august/september, men negativt utfall. Og nå skal jeg på UL på mandag for å vurdere om de kan bruke denne syklusen for å sette inn (første syklusen etter negativt forsøk) 🤞🏻 

Åhhh beklager å høre om det! God stor klem for deg. Lykke til! 🤞🍀💗

Jeg ble gravid naturlig i fjor etter at jeg tok pause mellom 1.og 2.forsøk, men hadde Så da jeg var 8 uke. Nå var jeg frysforsøk på 2.forsøk , men ingen embryo overlevde. Gruer meg veldig mye med mitt siste forsøk. 😣

Krysser fingrene og tærne for oss alle tøffe jenter da! 😊💗🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Justimeonly skrev:

Åhhh beklager å høre om det! God stor klem for deg. Lykke til! 🤞🍀💗

Jeg ble gravid naturlig i fjor etter at jeg tok pause mellom 1.og 2.forsøk, men hadde Så da jeg var 8 uke. Nå var jeg frysforsøk på 2.forsøk , men ingen embryo overlevde. Gruer meg veldig mye med mitt siste forsøk. 😣

Krysser fingrene og tærne for oss alle tøffe jenter da! 😊💗🤞

Så kjedelig å høre ☹️ Mange her inne som har er en kronglete vei for å få babydrømmen oppfylt 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så kjedelig å høre ☹️ Mange her inne som har er en kronglete vei for å få babydrømmen oppfylt 😔 

Jepp! I dag er jeg veldig glad om jeg fante dette forumet. Jeg tror at IVF prosessen er skikkelig tungt. Det er veldig bra om vi som har babydrømmen kan prate, deler eller gi hverande støtte og trøste. Håper vi alle kan oppfylle babydrømmen vår snart da 😊🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen her fått utskrevet metformin selv om de ikke har pcos?

Anonymkode: 64659...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg har menstruasjon nå og rakk ikke å komme i gang med behandling før det. Tar Medicus kontakt med meg ganske snart? Når begynner man med behandling? Jeg skal ha lang protokoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geirfuglen skrev:

Jeg har menstruasjon nå og rakk ikke å komme i gang med behandling før det. Tar Medicus kontakt med meg ganske snart? Når begynner man med behandling? Jeg skal ha lang protokoll.

Er utredningen ferdig? Ville ringt de og gitt beskjed om menstrasjon, og hørt hva som er planen videre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg har menstruasjon nå og rakk ikke å komme i gang med behandling før det. Tar Medicus kontakt med meg ganske snart? Når begynner man med behandling? Jeg skal ha lang protokoll.

Ved lang protokoll begynner man vanligvis på syklusdag 20. Så du kan sikkert rekke å starte i kommende syklus 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
4 timer siden, Fiiol skrev:

Er utredningen ferdig? Ville ringt de og gitt beskjed om menstrasjon, og hørt hva som er planen videre. :) 

Ja, utredning er ferdig, og de vet at jeg skulle få menstruasjon nå, men rakk ikke å sette meg i gang før det.

2 timer siden, Waldfee skrev:

Ved lang protokoll begynner man vanligvis på syklusdag 20. Så du kan sikkert rekke å starte i kommende syklus 😊🤞

Ja, tror jeg skulle begynne nå, men bør kanskje bare ringe dem snart hvis jeg ikke hører noe. Har litt reisevei, så er spent på hvordan alt kommer til å gå siden jeg ikke har fortalt jobben om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Geirfuglen skrev:

Ja, utredning er ferdig, og de vet at jeg skulle få menstruasjon nå, men rakk ikke å sette meg i gang før det.

Ja, tror jeg skulle begynne nå, men bør kanskje bare ringe dem snart hvis jeg ikke hører noe. Har litt reisevei, så er spent på hvordan alt kommer til å gå siden jeg ikke har fortalt jobben om dette. 

Jeg har nå hatt 3 ferskforsøk hos Medicus. Kort protokoll riktignok, men ringer alltid inn første dag i menstruasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Geirfuglen skrev:

Ja, utredning er ferdig, og de vet at jeg skulle få menstruasjon nå, men rakk ikke å sette meg i gang før det.

Ja, tror jeg skulle begynne nå, men bør kanskje bare ringe dem snart hvis jeg ikke hører noe. Har litt reisevei, så er spent på hvordan alt kommer til å gå siden jeg ikke har fortalt jobben om dette. 

Du skulle ringt første dag du hadde menstruasjon. Man begynner gjerne på sprøyter 2. Dag i menstruasjonen? Har du ikke fått en plan og beskjed om at du skulle ringe? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skulle ringt første dag du hadde menstruasjon. Man begynner gjerne på sprøyter 2. Dag i menstruasjonen? Har du ikke fått en plan og beskjed om at du skulle ringe? 

Anonymkode: 8a891...436

Hun skal ha lang protokoll. Men ja, rart at hun ikke har fått bedre beskjed. Må nok ringe inn selv, ikke vanlig at klinikken har kontroll på syklusen og ringer. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HCG på 3:-/ . Fryseforsøk nr.2. Da blir det snart ferskforsøk nr. 2.......🙏

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HCG på 3:-/ . Fryseforsøk nr.2. Da blir det snart ferskforsøk nr. 2.......🙏

Anonymkode: 93524...db5

Så kjedelig 🙁 Får du starte opp i første syklus eller må du vente en? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Det er nok bare jeg som er fjern, ser jeg skal starte med Bemfola, Procren og Prednisolon. 

I tillegg har jeg fått noen andre resepter, men det står ikke når jeg skal starte annet enn 1. stimdag. Må nok bare ringe og få klarhet i dette. 

Har dere ubeskyttet sex utenom? Nå har jeg jo ikke akkurat blitt gravid til nå, men jeg har jo blitt det før. Bare tenkte om det er trygt når man går på Prednisolon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Geirfuglen skrev:

Det er nok bare jeg som er fjern, ser jeg skal starte med Bemfola, Procren og Prednisolon. 

I tillegg har jeg fått noen andre resepter, men det står ikke når jeg skal starte annet enn 1. stimdag. Må nok bare ringe og få klarhet i dette. 

Har dere ubeskyttet sex utenom? Nå har jeg jo ikke akkurat blitt gravid til nå, men jeg har jo blitt det før. Bare tenkte om det er trygt når man går på Prednisolon osv.

Vi måtte bruke prevensjon frem til vi fikk sjekket hvor mange follikler som utviklet seg ila syklusen. De ville unngå flerlinger, i tilfelle stimuleringen gikk bra og eggløsning kom før planlagt. 

Anonymkode: 0fc2f...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Patriotpaula said:

Så kjedelig 🙁 Får du starte opp i første syklus eller må du vente en? 

Har ikke fått snakket med de enda, er i utlandet så jeg tok blodprøven på et laboratorium her. Håper de ringer meg tilbake snart. Vil tro jeg må vente til neste.. 

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...