Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Avianna skrev:

 

Takk for svar! 😊 

Hvor lenge skal man egentlig ta progynova før innsetting? Er innsetting fortsatt 5 dager etter forventet eggløsning med blasto?

Progynova frem til slimhinnen vurderes som tykk tok, veldig individuelt :) Mellom 2-3 uker er vanlig. Innsett 5 dager etter forventet EL (i naturlig syklus) ja :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen her som har fått utsatt mensen (eller ingen mensen) under synarela-bruk? Jeg er nå på min 9.dag med synarela og 3.dag over forventet mensen. Ikke har jeg mensenmurringer eller noe Smerter som jeg har pleid å få heller. Føler meg paranoid når jeg ringer sykepleier på riksen for hver minste ting så tenkte heller å kanskje få noen svar her. Har tatt flere graviditetstester men de var som forventet negative.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Humilus skrev:

Er det noen her som har fått utsatt mensen (eller ingen mensen) under synarela-bruk? Jeg er nå på min 9.dag med synarela og 3.dag over forventet mensen. Ikke har jeg mensenmurringer eller noe Smerter som jeg har pleid å få heller. Føler meg paranoid når jeg ringer sykepleier på riksen for hver minste ting så tenkte heller å kanskje få noen svar her. Har tatt flere graviditetstester men de var som forventet negative.. 

Ikke brukt synarela selv, men utifra hva jeg har lest tidligere så er det ikke helt uvanlig at man får forskjøvet mensen eller ikke mensen i det hele tatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg var og hentet ut Procren i dag, og fikk litt sjokk 😅 Er det sånn at man kan få tilbakebetalt noe utover en viss egenandel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg var og hentet ut Procren i dag, og fikk litt sjokk 😅 Er det sånn at man kan få tilbakebetalt noe utover en viss egenandel?

Var den dyr? 🙊 Kan få refundert fra helfo etter man har betalt egenandel på 17730 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Var den dyr? 🙊 Kan få refundert fra helfo etter man har betalt egenandel på 17730 👌🏼

Alt er sikkert relativt, men 😅 Fikk ikke med meg nøyaktig pris, men tror det var opp mot 4000 kr. Var ikke forberedt i det hele tatt. Da har jeg visst litt igjen å betale før jeg når egenandel ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Alt er sikkert relativt, men 😅 Fikk ikke med meg nøyaktig pris, men tror det var opp mot 4000 kr. Var ikke forberedt i det hele tatt. Da har jeg visst litt igjen å betale før jeg når egenandel ja.

Første gang jeg hentet ut medisiner betalte jeg 6-8000 🤪 IVF-medisiner er såå dyrt! Jeg venter på 14000 fra helfo (søknad til behandling, men 10 uker saksbehandlingstid...) 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ikke brukt synarela selv, men utifra hva jeg har lest tidligere så er det ikke helt uvanlig at man får forskjøvet mensen eller ikke mensen i det hele tatt :) 

Takk for svar 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
14 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Første gang jeg hentet ut medisiner betalte jeg 6-8000 🤪 IVF-medisiner er såå dyrt! Jeg venter på 14000 fra helfo (søknad til behandling, men 10 uker saksbehandlingstid...) 🤭

Huff! Har sett at jeg har ei lang liste over ting jeg må hente ut, så det blir vel ikke noe mindre her heller. Gjelder de 17730 kun medisiner, eller utredning og ultralyd osv også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Huff! Har sett at jeg har ei lang liste over ting jeg må hente ut, så det blir vel ikke noe mindre her heller. Gjelder de 17730 kun medisiner, eller utredning og ultralyd osv også?

Baller fort på seg ja 🤭😬 17730 er bare medisiner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i gang med et fryseforsøk. 

Håper det skal gå bra. 

 

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Første gang jeg hentet ut medisiner betalte jeg 6-8000 🤪 IVF-medisiner er såå dyrt! Jeg venter på 14000 fra helfo (søknad til behandling, men 10 uker saksbehandlingstid...) 🤭

Må man ha stempel fra apotek på kvitteringen for å få tilbake? Noen har gjort det, andre ikke. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha stempel fra apotek på kvitteringen for å få tilbake? Noen har gjort det, andre ikke. 

Anonymkode: 8a891...436

Har ikke lest noe om det på helfo sine sider, men alle mine kvitteringer har i hvert fall stempel og signatur på seg, de aller fleste på apoteket gjør det av seg selv uten at jeg trenger å si noe om det. Jeg pleier også be om samlekvittering til slutt. Kanskje noen andre her inne vet? 😊

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien skal du ha stempel, men jeg har ikke fått noe problem på de kvitteringene det ikke er☺ men letteste og ryddigste er jo å få en samlekvittering til slutt, med en underskrift☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

I teorien skal du ha stempel, men jeg har ikke fått noe problem på de kvitteringene det ikke er☺ men letteste og ryddigste er jo å få en samlekvittering til slutt, med en underskrift☺

Jeg har handlet på forskjellige apotek så det blir vanskelig, men det var jammen bra. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

I teorien skal du ha stempel, men jeg har ikke fått noe problem på de kvitteringene det ikke er☺ men letteste og ryddigste er jo å få en samlekvittering til slutt, med en underskrift☺

Hvilke andre ting må man sende med? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre ting må man sende med? 

Anonymkode: 8a891...436

Erklæring fra legen om forsøket. Og så må man bare fylle ut egenerklæring inne på helfo sine sider :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha stempel fra apotek på kvitteringen for å få tilbake? Noen har gjort det, andre ikke. 

Anonymkode: 8a891...436

Stempel er ikke så farlig, men kvitteringen MÅ være spesifisert. Den trenger altså mer informasjon enn den egentlig har, blant annet legens navn. Viktig å alltid be om spesifisert kvittering. Har du ikke dette, er det bare å få tilbake og be om det på apoteket. De fikser det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Erklæring fra legen om forsøket. Og så må man bare fylle ut egenerklæring inne på helfo sine sider :) 

Tusen takk 👍😄

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, listefyll skrev:

Stempel er ikke så farlig, men kvitteringen MÅ være spesifisert. Den trenger altså mer informasjon enn den egentlig har, blant annet legens navn. Viktig å alltid be om spesifisert kvittering. Har du ikke dette, er det bare å få tilbake og be om det på apoteket. De fikser det fort.

Å det har jeg ikke fått?

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...