Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Dag to med progynova 10 mg her, og merker det godt. Merket godt når jeg startet på progynova, men bivirkningene ga seg da etter en uke ca. Håper det gjør det denne gangen også. Hodepine, kvalme, men verst er trøtthet og surrete i hodet 😖 er verdt det hvis det blir baby ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er vi igang igjen. Synarela dag 1.

3. og siste runden med IVF med hjelp fra det offentlige.

Jeg husker jeg tenkte det skulle gå mange år og nå er vi i tredje runden i 2019😅 Hue og kroppen er tøffere enn man tror💪🏼

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt med sprøyter i dag. Uttak planlagt uke 44. Uttak nr 6 i forsøk på å få søsken til snart 5-åringen, i tillegg hatt tre fryseforsøk. 40 år. Går det ikke nå, blir det eggdonasjon på oss og det ser jeg frem imot. Tror eggkvaliteten min er blitt for dårlig, rett og slett, får ut mange egg men ingen virker å utvikle seg bra nok. 1 exu og 1 MA på disse forsøkene. Veldig deilig at dette er siste runden før vi skal prøve noe annet som forhåpentligvis gir større sjanser for å lykkes! Men som selvsagt er skummelt også, og vemodig da jeg gjerne skulle hatt et barn til som var genetisk mitt. Får håpe ett gullegg kan ha gjemt seg til dette forsøket.... men har ikke troa, gitt. Holder meg opptatt med masse jobb og planlagt Asiareise med jobben på testdato så jeg ikke skal få så mye tid til vonde tanker .... 🙉 Lykke til alle som er i gang nå💗🤞

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å lese at så mange har avbrutt forsøk😔. Føler virkelig med dere 💕. Ventetiden er en av de verste deler med hele prosessen. 

Hold moten opp og fokusser på å kose dere i mellomtiden. Jeg har nå fyllt opp kalenderen med møter, fester og koselige ting slik at det blir litt kortere 😊

Begynner selv med Progynova om ca. 1 uke for fryseforsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 15.10.2019 den 19.32, AnonymBruker skrev:

Blir itt usikker, men medicus sa jeg skulle ta eggløsningssprøyte, men ellers sette inn i naturlig syklus. Rare greier? Og rart du ikke får tilbud om det? 

Noen som har tatt eggløsningssprøyte i naturlig syklus før? 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg skal ta det jeg også, og for min del er det et ledd i en nedjustering. Vet dessverre ikke mer enn det, men det kan kanskje være individuelle faktorer som gjør at du også skal?

Ellers; trist å lese om dere som ikke har hatt hellet med dere. Man vet så inderlig godt hvilke følelser andre sitter med. For min del er det livmoren som er problemet, ikke eggene. Så jeg håper at jeg med litt hjelp kan få et egg til å sitte, for eggdonasjon vil ikke ha noe for seg. Eneste mulighet, ellers vurderer vi adopsjon. Er bare usikre på om vi vil kunne vurderes der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg skal ta det jeg også, og for min del er det et ledd i en nedjustering. Vet dessverre ikke mer enn det, men det kan kanskje være individuelle faktorer som gjør at du også skal?

Ellers; trist å lese om dere som ikke har hatt hellet med dere. Man vet så inderlig godt hvilke følelser andre sitter med. For min del er det livmoren som er problemet, ikke eggene. Så jeg håper at jeg med litt hjelp kan få et egg til å sitte, for eggdonasjon vil ikke ha noe for seg. Eneste mulighet, ellers vurderer vi adopsjon. Er bare usikre på om vi vil kunne vurderes der. 

Vil ikke egget feste seg? 

Legene brukte noe som het «embryoglue» i mitt siste forsøk. Jeg er idag 31 uker❤️ Verdt et forsøk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen her hatt laparoskopi og satt inn embryo ganske rett etter? Hadde operasjon i går og skal egentlig sette inn i uke 45 - tre uker etter operasjonen. Lurer på om det er for tidlig eller om det går fint... Skal selvsagt ringe Riksen å høre men tenkte kanskje noen av dere hadde erfaring☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Teller 1 inseminasjon som 1 forsøk 7 det offentlige? 

Anonymkode: 8a891...436

På offentlig sykehus mener jeg. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På offentlig sykehus mener jeg. 

Anonymkode: 8a891...436

1 forsøk er egguttak, innsetting og alle frosen embryo transfere som du får fra første egguttak, hvis du får frosen embryoer.

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På offentlig sykehus mener jeg. 

Anonymkode: 8a891...436

Det gjorde det, men jeg lurer på om det ble endret tidligere i år? Det var i hvertfall på listen til forslag over endringer i bioteknologiloven. 

Anonymkode: d5af7...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Påmfritt skrev:

Har noen her hatt laparoskopi og satt inn embryo ganske rett etter? Hadde operasjon i går og skal egentlig sette inn i uke 45 - tre uker etter operasjonen. Lurer på om det er for tidlig eller om det går fint... Skal selvsagt ringe Riksen å høre men tenkte kanskje noen av dere hadde erfaring☺️

Jeg hadde laparaskopi i begynnelsen av september, skal ha forsøk med uttak om to uker fra nå. Fikk beskjed om ca 4-6 ukers tilhelingstid før stimuleringen til forsøketkunne starte. Men kommer sikkert litt an på hvor omfattende inngrepet var også? Det er jo dessuten bra å ikke vente lenge etter inngrepet.... hør med Riksen og lykke til ☺️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg hadde laparaskopi i begynnelsen av september, skal ha forsøk med uttak om to uker fra nå. Fikk beskjed om ca 4-6 ukers tilhelingstid før stimuleringen til forsøketkunne starte. Men kommer sikkert litt an på hvor omfattende inngrepet var også? Det er jo dessuten bra å ikke vente lenge etter inngrepet.... hør med Riksen og lykke til ☺️🤞

Takk for svar🙌🏼 Skal da eventuelt ha TIN forsøk. Men mener jeg har hørt minimum 4 uker selv. Får bare høre hva de sier☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Avianna skrev:

1 forsøk er egguttak, innsetting og alle frosen embryo transfere som du får fra første egguttak, hvis du får frosen embryoer.

Takk for svar, men bare inseminasjon. For da vil jeg selvfølgelig ikke bruke opp forsøkene mine på 3 inseminasjoner

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er på mitt første 1.ivf-forsøk og har vært på synarela i en uke nå. Humørsvingninger, hetetokter, trøtthet og en del frustrasjon som mannen må tåle er bare noe av det... 

Har et spørsmål og jeg håper noen kan svare her. Når vi var hos legesamtale før oppstart sa legen at jeg har over normalt antall egg. Mente hun sa det var mellom 12-16. Er det større sannsynlighet for å bli overstimulert med menopur når man har over normalt antall egg?

merker jeg er litt nervøs for det for jeg har slitt med endometriosesmerter veldig lenge og jeg orker ikke mer smerter. Håper på svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Humilus skrev:

Hei! Er på mitt første 1.ivf-forsøk og har vært på synarela i en uke nå. Humørsvingninger, hetetokter, trøtthet og en del frustrasjon som mannen må tåle er bare noe av det... 

Har et spørsmål og jeg håper noen kan svare her. Når vi var hos legesamtale før oppstart sa legen at jeg har over normalt antall egg. Mente hun sa det var mellom 12-16. Er det større sannsynlighet for å bli overstimulert med menopur når man har over normalt antall egg?

merker jeg er litt nervøs for det for jeg har slitt med endometriosesmerter veldig lenge og jeg orker ikke mer smerter. Håper på svar :)

 

 

Ikke sikker med antall eggposer men det er mer sannsynlighet å bli overstimulert om man er yngre så vidt jeg har lest.

Ville ivertfall tipset å prøve å få flere oppfølgingstimer enn de du først får. 

Jeg ble overstimulert på første runde og legene på Riksen sa at i etterkant så de at de skulle kanskje hatt flere oppfølgingstimer under stimuleringen for meg, siden mitt østrogennivå gikk opp veldig raskt i løpet av bare 2 dager. De valgte å utsette en dag med oppfølging og så var det for sent å endre doseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som vet om det er greit å drikke alkohol menst man tar Progynova før innsetting med fryseforsøk? 

Har blitt invitert til et party og lurer på det 🤔 ville vært mer gøy om det går greit men vil ikke hindre sjansene mine pga det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avianna skrev:

Er det noen som vet om det er greit å drikke alkohol menst man tar Progynova før innsetting med fryseforsøk? 

Har blitt invitert til et party og lurer på det 🤔 ville vært mer gøy om det går greit men vil ikke hindre sjansene mine pga det 😊

Klinikken sa ja til meg når jeg spurte om dette før påske, dog anbefalte de et «moderat inntak» og ikke en skikkelig fyllekule :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 1.29, Avianna skrev:

Er det noen som vet om det er greit å drikke alkohol menst man tar Progynova før innsetting med fryseforsøk? 

Har blitt invitert til et party og lurer på det 🤔 ville vært mer gøy om det går greit men vil ikke hindre sjansene mine pga det 😊

Jeg spurte legen min om å drikke vin dager før uttak. Det sa de gikk fint så lenge jeg ikke drakk meg stupfull. 

Jeg drakk meg stupSTUP full, og ble gravid. Er i uke 31 nå. 

Anbefaler ikke å drikke deg stupfull men ville bare si at det tydligvis ikke ødlegger heller

Anonymkode: 8d080...ca0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 1.33, Patriotpaula skrev:

Klinikken sa ja til meg når jeg spurte om dette før påske, dog anbefalte de et «moderat inntak» og ikke en skikkelig fyllekule :) 

 

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte legen min om å drikke vin dager før uttak. Det sa de gikk fint så lenge jeg ikke drakk meg stupfull. 

Jeg drakk meg stupSTUP full, og ble gravid. Er i uke 31 nå. 

Anbefaler ikke å drikke deg stupfull men ville bare si at det tydligvis ikke ødlegger heller

Anonymkode: 8d080...ca0

Takk for svar! 😊 

Hvor lenge skal man egentlig ta progynova før innsetting? Er innsetting fortsatt 5 dager etter forventet eggløsning med blasto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...