Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen ☺️ Vi har fått vår første time til uka på offentlig klinikk. Lurer på hvor lang tid det tar fra første timen til man begynner behandling? Timen er midt i syklusen (rett før eggløsning) for min del.

- K

Anonymkode: 326a8...702

Ved st Olavs begynte jeg på første mulige syklus etterpå 🙂
edit: alle prøver var tatt og utredning var ferdig.

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen ☺️ Vi har fått vår første time til uka på offentlig klinikk. Lurer på hvor lang tid det tar fra første timen til man begynner behandling? Timen er midt i syklusen (rett før eggløsning) for min del.

- K

Anonymkode: 326a8...702

Kommer an på hvor i landet. Noen steder må man vente i 6 måneder. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 11.16, Waldfee skrev:

Uttak overstått, gikk utrolig greit og omtrent smertefritt. Litt øm nå. 12 egg ut, meget fornøyd med det - men det store spørsmålet for oss er ikke antallet egg men eggkvalitet dvs om det blir noen bra embryo ut av dette. Planen er å dyrke til blastocyst, da får vi noen klarere svar på embryokvalitet ihvertfall🤞

Så utrolig godt å høre!😍👌🏻 Håper håper at det ble noen fine blasto?🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 12.07, Fiiol skrev:

Nå skal jeg i gang med nytt innsett i naturlig syklus av en bittelitt treig men fin blasto. Positiv eggløsning er bekreftet av en stor dominerende folikkel på UL, tykk slimhinne. Det er et mysterium at vi ennå ikke har klart å få barn etter så mange år selv, og nå etter 3 uttak/4 innsett, der de få eggene de får ut, dyrker til blasto og setter inn har delt seg etter boka og ser helt optimale ut. Så strevsomt at det ikke er en klar årsak. Etter flere undersøkelser er det jo nå bekreftet at eggløsning faktisk skjer ved positiv test. 

De har nå tatt utvidede blodprøver av både meg og samboer, hele 11 glass ble tappet av meg. Håper vi kan få noen svar, selv om jeg tror de mest gjør dette for å utelukke at det ikke er noe feil her heller. I tillegg gjøres det for å vurdere om det blir aktuelt med støttebehandling. Begynner å lure på om noe er «feil« med blodet mitt slik at jeg mister, eller om kroppen min frastøter seg det. Vi har god helse, normalt stoffskifte, vitaminnivået mitt er normalt... årh, kunne jeg bare visst hva det var. Slik at jeg kunne gjort noen endringer og påvirket noe. Tenker alderen min spiller en rolle, men vi begynte jo å prøve selv, før jeg var i midten av trettiårene. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, men om noen har erfart lignende, og har noen solskinnshistorier så tar jeg imot med glede.

Jeg og min mann ble kategorisert som «uforklarlig barnløs» 

3,5år uten en graviditet. ALT optimalt. Midten av 20-årene, påvist eggløsning, stabile sykluser osv....😳 veldig frustrerende. 
Gikk den gangen igjennom 4 AIH uten resultat og tok ett IVF forsøk. Det ble også negativt😔 MEN - syklusen etter mislykket forsøk ble jeg SPONTANT gravid og resultatet er nå en frisk og velskapt 7åring💟 

Er igang med søskenforsøk nå. Har ikke brukt prevensjon på 7år🤷🏼‍♀️ Men ikke flere barn..... 

Er godt igang med prosessen nå. Dag 3 på hormonsprøyter Gonal-F 300IE. Legen har satt meg på høydose. Er 33år og ALLE prøver er optimale. 
 

Ønsker deg masse lykke til♥️♥️♥️♥️ Og forstår godt at det er frustrerende å ikke forstå eller finne ut HVORFOR det ikke går♥️😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blomst37 skrev:

Så utrolig godt å høre!😍👌🏻 Håper håper at det ble noen fine blasto?🤞🏻

Takk takk 💗 Koselig å høre fra deg! Det var fire firedelte i går, vet på mandag om det blir noen blasto 🤞 Alt bra med deg? Tenk at det gikk bra til slutt, det er virkelig fantastisk 🙏💗😊👍👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Neutral90 skrev:

Ved st Olavs begynte jeg på første mulige syklus etterpå 🙂
edit: alle prøver var tatt og utredning var ferdig.

Så spennende! ☺️ Her er vi også ferdig utredet, men skal ta ny sædprøve når vi kommer dit (har tatt to fra før ned nedsatt kvalitet).

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor i landet. Noen steder må man vente i 6 måneder. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Er Porsgrunn ☺️

Anonymkode: 326a8...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Waldfee skrev:

Takk takk 💗 Koselig å høre fra deg! Det var fire firedelte i går, vet på mandag om det blir noen blasto 🤞 Alt bra med deg? Tenk at det gikk bra til slutt, det er virkelig fantastisk 🙏💗😊👍👏

Åh krysser alt jeg kan for dere🙏🏻🤞🏻❤️ 4 firedelte lover bra!🤞🏻Håper virkelig at det blir siste forsøk for dere, det fortjener dere💖 
Alt bra med meg☺️ Er 22 uker på vei nå🙈 fortsatt vanskelig å nyte graviditeten etter mange tøffe år og alle nedturer,🥺 men prøver å slappe av og kose meg. 
Er innom innimellom for å heie på alle dere tøffe jenter! 💖Vi er virkelig noen tøffinger som går gjennom ivf.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Jeg og min mann ble kategorisert som «uforklarlig barnløs» 

3,5år uten en graviditet. ALT optimalt. Midten av 20-årene, påvist eggløsning, stabile sykluser osv....😳 veldig frustrerende. 
Gikk den gangen igjennom 4 AIH uten resultat og tok ett IVF forsøk. Det ble også negativt😔 MEN - syklusen etter mislykket forsøk ble jeg SPONTANT gravid og resultatet er nå en frisk og velskapt 7åring💟 

Er igang med søskenforsøk nå. Har ikke brukt prevensjon på 7år🤷🏼‍♀️ Men ikke flere barn..... 

Er godt igang med prosessen nå. Dag 3 på hormonsprøyter Gonal-F 300IE. Legen har satt meg på høydose. Er 33år og ALLE prøver er optimale. 
 

Ønsker deg masse lykke til♥️♥️♥️♥️ Og forstår godt at det er frustrerende å ikke forstå eller finne ut HVORFOR det ikke går♥️😔

Så bra at det gikk til slutt! Det er så tungt å stå i, når man blir i tvil om man noen gang kommer til å lykkes. Tipper det var noen tøffe år. Nå håper jeg dere lykkes med søskenforsøk, og at dere slipper mange runder med ivf før spiren sitter. Masse lykke til med stimulering, plutselig er dagen for uttak her. Jeg har hatt 300ie i samtlige av mine stimuleringsrunder, og det har gått fint. Selv har jeg innsett av en blasto i naturlig syklus nå på mandag. Takk for fin historie og lykkeønskinger. Jeg krysser fingrene for oss begge 🥰

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Waldfee skrev:

Takk takk 💗 Koselig å høre fra deg! Det var fire firedelte i går, vet på mandag om det blir noen blasto 🤞 Alt bra med deg? Tenk at det gikk bra til slutt, det er virkelig fantastisk 🙏💗😊👍👏

Det høres ut som en god start! 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Blomst37 skrev:

Åh krysser alt jeg kan for dere🙏🏻🤞🏻❤️ 4 firedelte lover bra!🤞🏻Håper virkelig at det blir siste forsøk for dere, det fortjener dere💖 
Alt bra med meg☺️ Er 22 uker på vei nå🙈 fortsatt vanskelig å nyte graviditeten etter mange tøffe år og alle nedturer,🥺 men prøver å slappe av og kose meg. 
Er innom innimellom for å heie på alle dere tøffe jenter! 💖Vi er virkelig noen tøffinger som går gjennom ivf.

Tusen takk 🙏💗 Jeg er vant til skuffelser jeg også, og regner ikke med at noen blir fine blastoer egentlig. Men håper på et mirakel 🤞. Herlig å høre at det går fint med svangerskapet, og veldig koselig at du titter innom💗 Det er veldig fint å høre hvordan det går☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fiiol skrev:

Så bra at det gikk til slutt! Det er så tungt å stå i, når man blir i tvil om man noen gang kommer til å lykkes. Tipper det var noen tøffe år. Nå håper jeg dere lykkes med søskenforsøk, og at dere slipper mange runder med ivf før spiren sitter. Masse lykke til med stimulering, plutselig er dagen for uttak her. Jeg har hatt 300ie i samtlige av mine stimuleringsrunder, og det har gått fint. Selv har jeg innsett av en blasto i naturlig syklus nå på mandag. Takk for fin historie og lykkeønskinger. Jeg krysser fingrene for oss begge 🥰

Ja det var noen tøffe år, men de er glemt og overskygget av den overveldende kjærligheten den lille jenta vår har gitt oss💟 Er verdt hver en tung stund og hver tåre.....

Ikke gi opp💟🙏🏻

Huff ja, håper vi lykkes med søskenforsøk. Vil gjerne gi jenta vår en søsken💟😍

Masse lykke til med innsett, så håper jeg vi begge blir gravide denne runden. Blir nok forhåpentligvis innsett for meg om 1,5ukes tid🤞🏻💟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg denne rugetiden er helt j.....  hadde litt stikking og murringer 3 dager etter innsett, og nå ingen symptomer i det hele tatt, føler alt er gått åt skogen. Blir gaaal!! Er bare gått 4 dager siden innsett, 6 dagers blasto, så er tidlig, men hadde trodd jeg skulle få litt murring el noe...🤯🤯😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naomi1988 skrev:

Omg denne rugetiden er helt j.....  hadde litt stikking og murringer 3 dager etter innsett, og nå ingen symptomer i det hele tatt, føler alt er gått åt skogen. Blir gaaal!! Er bare gått 4 dager siden innsett, 6 dagers blasto, så er tidlig, men hadde trodd jeg skulle få litt murring el noe...🤯🤯😅

Jeg er så enig, det er skikkelige nervepirrende dager 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Neutral90 skrev:

Ja :) satte inn blasto for en uke siden i dag. 

Da får du snart vite svaret 🤞! Jeg satte inn i går, var en blasto men dårligste kategori de setter inn, en C. Så jeg har ikke så store forhåpninger, men kjenner selvsagt etter symptomer likevel 🤪. Man blir ganske crazy av disse rugedagene, og uansett hvordan det går så kjenner man vel det ene eller det andre. Ikke lett! Ønsker både deg og @Naomi1988 masse lykke til 💗🤞Dere får oppdatere om hvordan det går! For meg går det nok mot eggdonasjon pga for gammel/dårlig eggkvalitet, men ser dere er unge og da er jo sjansene gode for at dere vil lykkes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Ja :) satte inn blasto for en uke siden i dag. 

 Har du kjent noe? Når skal du teste?

Endret av Naomi1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Da får du snart vite svaret 🤞! Jeg satte inn i går, var en blasto men dårligste kategori de setter inn, en C. Så jeg har ikke så store forhåpninger, men kjenner selvsagt etter symptomer likevel 🤪. Man blir ganske crazy av disse rugedagene, og uansett hvordan det går så kjenner man vel det ene eller det andre. Ikke lett! Ønsker både deg og @Naomi1988 masse lykke til 💗🤞Dere får oppdatere om hvordan det går! For meg går det nok mot eggdonasjon pga for gammel/dårlig eggkvalitet, men ser dere er unge og da er jo sjansene gode for at dere vil lykkes!

Tusen takk for lykkeønskning Waldfee, håper din blasto holder seg inne selv om den ikke var av beste kvalitet 🌸 likevel, godt at dere har en plan videre hvis det ikke går :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Naomi1988 skrev:

 Har du kjent noe? Når skal du teste?

Ja kjenner veldig mye, men vet at det også er bivirkning av progesteronstøtten :( testen på søndag på rg5, helt blenda... så jeg er ikke så optimistisk som jeg først var... Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...