Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Neutral90 skrev:

Dårlige resultat på ultralyd i dag. Føler meg helt usynlig som pasient og at mine ønsker ikke blir hørt 😖 uansett, regner med at det blir avbrutt igjen. Prøver derfor å se frem til beste syklus. Har noen erfaring med progynova eller estradot? 

Har slitt med depresjon så er litt urolig for progynova ☹️

Hvorfor tror du at det blir avbrutt igjen? 😕 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, TiiBii skrev:

De ringte fra Riksen. 6 egg igjen så innsett blir flyttet til i morgen. Holder motet oppe, er tross alt kun ett gullegg som skal til💜

Seks egg kan jo være mer enn bra nok, selv om jeg har forståelse for at du kan kjenne på at fallhøyden er stor når drøyt halvparten av de befruktede har falt i fra. Håper resten holder seg og at du får satt inn en fin tredagers 😊🤞🏻

Skrevet
18 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hvorfor tror du at det blir avbrutt igjen? 😕 

Fordi jeg er bare dager unna eggløsning, mens slimhinnen bare er 3,2 mm 😭

Skrevet
Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Fordi jeg er bare dager unna eggløsning, mens slimhinnen bare er 3,2 mm 😭

Åååh, det var ikke mye nei.. 😕 Du får få noen mm av meg, siste ultralyd før uttak var min 12-13 mm. Jeg har jo igjen et annet problem med alle disse eggene mine, som spyr ut østrogen og sørger for den tykke slimhinnen. Tykk slimhinne er positivt, men det gir meg litt problemer på andre områder 🤨

Skrevet
5 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Åååh, det var ikke mye nei.. 😕 Du får få noen mm av meg, siste ultralyd før uttak var min 12-13 mm. Jeg har jo igjen et annet problem med alle disse eggene mine, som spyr ut østrogen og sørger for den tykke slimhinnen. Tykk slimhinne er positivt, men det gir meg litt problemer på andre områder 🤨

Ja er det ikke det ene så er det det andre - det er ikke lett for oss 😅 takk for dine mm, håper de hjelper 🌻

Skrevet
2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja er det ikke det ene så er det det andre - det er ikke lett for oss 😅 takk for dine mm, håper de hjelper 🌻

Er vel gjerne sånn ja 🙊🤷‍♀️ Håper slimhinnen din vokser i rekordfart i helgen 🤞🏻❤️

Skrevet
2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Er vel gjerne sånn ja 🙊🤷‍♀️ Håper slimhinnen din vokser i rekordfart i helgen 🤞🏻❤️

Tusen takk ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Neutral90 skrev:

Har du prøvd progynova før? 

👍 Har du hatt depresjon før?

Ja, for 9 år siden. Har vært relativt «mørksinnet» ifbm prøvingen men vil ikke klassifisere det som deprimert. Det har forøvrig sluppet det siste året og spesielt de siste 6mnd hvor jeg også gikk på Progynova. Så ingen humørendringer hos meg hvertfall. Men dette er jo så individuelt! 

Jeg har slitt veldig med syklusen etter Progynova, fått nattesvette og hatt et par migreneanfall mer enn jeg pleier, men det kan også være fordi kroppen har fått kjørt seg. Jeg kommer ikke til å bruke Progynova eller andre østrogener i fremtiden, men det er fordi jeg er BRAC2 bærer. 

Jeg har ikke hørt at Progynova og tidligere depresjon har en sammenheng. Tenker du fordi en av bivirkningene er nedstemthet og at du da er mer utsatt for nettopp denne bivirkningen? I så fall ville jeg kjent litt på magefølelsen. Jeg skjønner du er engstelig da du helt sikkert har depresjonen friskt i minne. Men tenk litt på om du klarer en kort periode med litt nedstemthet når du vet at det blir bedre etter hvert. Kanskje du kan alliere deg med en du kan prate med akkurat i denne perioden. Og ikke minst; det er ikke sikkert du blir nedstemt av den!

Skrevet
54 minutter siden, Påmfritt skrev:

Ja, for 9 år siden. Har vært relativt «mørksinnet» ifbm prøvingen men vil ikke klassifisere det som deprimert. Det har forøvrig sluppet det siste året og spesielt de siste 6mnd hvor jeg også gikk på Progynova. Så ingen humørendringer hos meg hvertfall. Men dette er jo så individuelt! 

Jeg har slitt veldig med syklusen etter Progynova, fått nattesvette og hatt et par migreneanfall mer enn jeg pleier, men det kan også være fordi kroppen har fått kjørt seg. Jeg kommer ikke til å bruke Progynova eller andre østrogener i fremtiden, men det er fordi jeg er BRAC2 bærer. 

Jeg har ikke hørt at Progynova og tidligere depresjon har en sammenheng. Tenker du fordi en av bivirkningene er nedstemthet og at du da er mer utsatt for nettopp denne bivirkningen? I så fall ville jeg kjent litt på magefølelsen. Jeg skjønner du er engstelig da du helt sikkert har depresjonen friskt i minne. Men tenk litt på om du klarer en kort periode med litt nedstemthet når du vet at det blir bedre etter hvert. Kanskje du kan alliere deg med en du kan prate med akkurat i denne perioden. Og ikke minst; det er ikke sikkert du blir nedstemt av den!

Kloke ord - takk! Jeg bare antok at fordi jeg har vært nedstemt så vil jeg være predisponert for å få denne bivirkningen, uten å vite om det er rett. Du har jo rett, det vil være verdt det, hvis vi når målet :) frykten er jo at vi ikke får barn, så jeg må nok jobbe for å være forberedt på både bivirkninger og negativt/avbrutt forsøk.

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange dpo er man når man satte inn igjen 4 dager etter uttak? (Teller man med uttaksdagen blir det 5 dager) 

Anonymkode: 8a891...436

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange dpo er man når man satte inn igjen 4 dager etter uttak? (Teller man med uttaksdagen blir det 5 dager) 

Tipper 2+4 👌🏼 Jeg satt inn 5 dager etter og på testdag 14 dager etter innsett var jeg 4+5 😊 Klinikken regnet på samme måte.

Endret av Patriotpaula
Skrevet
1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Tipper 2+4 👌🏼 Jeg satt inn 5 dager etter (minus uttaksdag) og på testdag 14 dager etter innsett var jeg 4+5 😊 Klinikken regnet på samme måte.

Altså 2 uker pluss 4 dager? Så 4 dager etter eggløsning? 😊

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, uttaksdagen vil bli regnet som «eggløsningsdag» 😊

Skrevet
Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Ja, uttaksdagen vil bli regnet som «eggløsningsdag» 😊

Tusen takk ❤️😊

Flere rugere her? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️😊

Flere rugere her? 

Blir på mandag 🤞🏻 Det er femte dagen etter uttak, så planen er at det blir innsett av 5dagers blasto 😊

Har du satt inn i dag?

Skrevet
20 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Blir på mandag 🤞🏻 Det er femte dagen etter uttak, så planen er at det blir innsett av 5dagers blasto 😊

Har du satt inn i dag?

Ja 😊 Er så spent. 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir fem dager etter eggløsning. 2+0, 2+1, 2+2, 2+3 og så 2+4, altså 5 dpo. 😊

Anonymkode: 09e5f...6c3

Skrevet
21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Har du satt inn i dag?

Det blir spennende. Har du mange egg? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir fem dager etter eggløsning. 2+0, 2+1, 2+2, 2+3 og så 2+4, altså 5 dpo. 😊

Anonymkode: 09e5f...6c3

Å teller man med eggløsningsdagen også? 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️😊

Flere rugere her? 

Ja, satt inn for noen dager siden. 

Anonymkode: 07ead...c75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...