Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 befruktede egg av av 14 🙏🥳

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig at embryo fryses i par? Altså to og to? Er det noe nytt de har begynt med? Jeg vet om flere som har fått flere embryo på frys men de har ikke blitt fryst i par. Jeg hadde to på frys men bare ett overlevde. Men de sa ikke noe om at de var fryst sammen🤔

Jeg har forøvrig satt inn idag å krysser alt jeg har for at det sitter denne gangen🌱

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Patriotpaula skrev:

9 befruktede egg av av 14 🙏🥳

Så deilig at vi har fått så gode nyheter!

Mine 11 av 15 og dine 9 av 14🙌🏼🌸

Mine skal dyrkes frem til mandag, det er nytt for meg. Har hatt 1 fersk førsøk og da satte vi inn et 2 dagers. Er det sånn at når de dyrkes 5 så kalles det blasto? Jeg må Google hva blasto betyr🤓

Skrevet

Vet noen hvordan klinikkene vurderer dette med fryseforsøk, eltester, mandag/tirsdag og blasto? Testen er jo positiv 12-36 timer før eggløsning. Betyr det at hvis jeg får pos test på søndag så antar de el man/tirs og avbryter?

Skrevet
19 minutter siden, TiiBii skrev:

Så deilig at vi har fått så gode nyheter!

Mine 11 av 15 og dine 9 av 14🙌🏼🌸

Mine skal dyrkes frem til mandag, det er nytt for meg. Har hatt 1 fersk førsøk og da satte vi inn et 2 dagers. Er det sånn at når de dyrkes 5 så kalles det blasto? Jeg må Google hva blasto betyr🤓

Hurra for gode nyheter for oss begge ja 🙏😊🥳🤩 

Her ble det satt inn blasto sist også. Klinikken kunne nok tenkt seg å satt inn 2 eller 3 dagers, men jeg ønsker jo selvsagt blasto hvis mulig for å virkelig få vurdert kvaliteten så lenge de kan før den settes tilbake. Blasto er et embryo som er dyrket i 5 eller 6 dager, neste trinn ville vært at den klekker skallet sitt, så da må den føres tilbake eller fryses ned når embryoet har utviklet seg så langt 😊

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Vet noen hvordan klinikkene vurderer dette med fryseforsøk, eltester, mandag/tirsdag og blasto? Testen er jo positiv 12-36 timer før eggløsning. Betyr det at hvis jeg får pos test på søndag så antar de el man/tirs og avbryter?

Sånn var det vel med bondekone mener jeg, at hvis hun hadde fått positiv test mandag eller tirsdag, så hadde de avbrutt forsøket. Ulempen med naturlig syklus dsv 😕 

Skrevet
1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Sånn var det vel med bondekone mener jeg, at hvis hun hadde fått positiv test mandag eller tirsdag, så hadde de avbrutt forsøket. Ulempen med naturlig syklus dsv 😕 

Joda det vet jeg, men spørsmålet er hvordan de tolker det ut ifra eltest 🤔 altså pos test mandag = avbrutt, eller positiv test søndag = avbrutt? 

Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

Nei, det var egentlig ikke slik☺ i midt tilfelle var jeg redd eggløsning hadde skjedd for tidlig,før jeg begynte testingen.  altså at eggløsningstesten ikke kom til å bli positiv, ds ville det ble avbrutt. Faktisk fikk jeg beskjed om at ved blasto hadde de en dag å gå på, slik at det ikke var noe grunn for å avbryte fordi eggløsning kom på en spesiell dag. 

Til det @Neutral90 spør om, så fikk jeg positiv test lørdag kveld, og innsett torsdag ettermiddag. Altså egentlig tidlig ift vist man tenker eggløsning skjedde opp mot 36 timer etter det. (Jeg tempet jo, og vet at eggløsning skjedde søndag). Men som nevnt over fikk jeg beskjed om at det ikke er så firkantet lengre. 

Skrevet
2 timer siden, Påmfritt skrev:

Er det vanlig at embryo fryses i par? Altså to og to? Er det noe nytt de har begynt med? Jeg vet om flere som har fått flere embryo på frys men de har ikke blitt fryst i par. Jeg hadde to på frys men bare ett overlevde. Men de sa ikke noe om at de var fryst sammen🤔

Jeg har forøvrig satt inn idag å krysser alt jeg har for at det sitter denne gangen🌱

De fryser 2 og 2 hvis kvaliteten ikke er best på disse 

• Liker 1
Skrevet (endret)
32 minutter siden, bondekone skrev:

Nei, det var egentlig ikke slik☺ i midt tilfelle var jeg redd eggløsning hadde skjedd for tidlig,før jeg begynte testingen.  altså at eggløsningstesten ikke kom til å bli positiv, ds ville det ble avbrutt. Faktisk fikk jeg beskjed om at ved blasto hadde de en dag å gå på, slik at det ikke var noe grunn for å avbryte fordi eggløsning kom på en spesiell dag. 

Til det @Neutral90 spør om, så fikk jeg positiv test lørdag kveld, og innsett torsdag ettermiddag. Altså egentlig tidlig ift vist man tenker eggløsning skjedde opp mot 36 timer etter det. (Jeg tempet jo, og vet at eggløsning skjedde søndag). Men som nevnt over fikk jeg beskjed om at det ikke er så firkantet lengre. 

Takk så mye! Er en del hakk beroliget nå :)  Hvilken klinikk hører du til?

Endret av Neutral90
Skrevet
3 timer siden, Neutral90 skrev:

Takk så mye! Er en del hakk beroliget nå :)  Hvilken klinikk hører du til?

Porsgrunn☺

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hurra for gode nyheter for oss begge ja 🙏😊🥳🤩 

Her ble det satt inn blasto sist også. Klinikken kunne nok tenkt seg å satt inn 2 eller 3 dagers, men jeg ønsker jo selvsagt blasto hvis mulig for å virkelig få vurdert kvaliteten så lenge de kan før den settes tilbake. Blasto er et embryo som er dyrket i 5 eller 6 dager, neste trinn ville vært at den klekker skallet sitt, så da må den føres tilbake eller fryses ned når embryoet har utviklet seg så langt 😊

De ringte fra Riksen. 6 egg igjen så innsett blir flyttet til i morgen. Holder motet oppe, er tross alt kun ett gullegg som skal til💜

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, TiiBii skrev:

De ringte fra Riksen. 6 egg igjen så innsett blir flyttet til i morgen. Holder motet oppe, er tross alt kun ett gullegg som skal til💜

Oi men 6 egg er da kjempe bra!

Anonymkode: 8a891...436

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi men 6 egg er da kjempe bra!

Anonymkode: 8a891...436

Bare jeg som har vanskeligheter med å ta det til meg, tenker jeg. Fallhøyden gikk fort, fra 15 til 6 på to dager.  Det finnes jo ingen fasit, så selvfølgelig 6 egg er såklart veldig bra💕

Skrevet

Dårlige resultat på ultralyd i dag. Føler meg helt usynlig som pasient og at mine ønsker ikke blir hørt 😖 uansett, regner med at det blir avbrutt igjen. Prøver derfor å se frem til beste syklus. Har noen erfaring med progynova eller estradot? 

Har slitt med depresjon så er litt urolig for progynova ☹️

Skrevet
55 minutter siden, Neutral90 skrev:

Dårlige resultat på ultralyd i dag. Føler meg helt usynlig som pasient og at mine ønsker ikke blir hørt 😖 uansett, regner med at det blir avbrutt igjen. Prøver derfor å se frem til beste syklus. Har noen erfaring med progynova eller estradot? 

Jeg bruker estradot nå. Har nesten ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 07ead...c75

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Jeg fikk ingen bivirkninger utover hodepine på progynova. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker estradot nå. Har nesten ingen bivirkninger. 

Anonymkode: 07ead...c75

Har du prøvd progynova før? 

1 time siden, Påmfritt skrev:

Jeg fikk ingen bivirkninger utover hodepine på progynova. 

👍 Har du hatt depresjon før?

Skrevet

Enda et spørsmål fra meg her 😅 vet noen om livmorslimhinna vokser etter eggløsning også? Eller om den «bare» er stabil frem til mensen?

Skrevet

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har vært her nå. Satte inn mitt første egg fra frys i dag. Hadde to som var fryst sammen i samme rør og en som klarte og hadde delt seg fint. Er jo en fantastisk følelse å vite at man i hvertfall har en sjanse på graviditet, selv om de neste 12 dagene nok blir tøffe. Håper så inderlig at dette skal gå.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...