Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Xmasclovn skrev (44 minutter siden):

Fatter det ikke jeg heller🙈 Skulle trodd flere trengte en sonde og knapp til hjernen for å få inn informasjon (beklager svart humor). De fleste av oss er oppgående mennesker som i stor grad skjønner omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov. Vi er ikke i 1930 der «annerledesbarna» ble gjemt bort på gårder og «spesialskoler».
Det vi ikke trenger er å se mor til jente 15 år filme seg utenfor dassen «fordi jenta straks trenger hjelp med rompetørk» eller filmsnutt av «Hans 6 år» ligge omtrent livøs i sykehussenga kun iført bleie for å forstå at diagnosen hans innebærer uttallige innleggelser. 

Nettopp......kunne ikke vært mer enig👍🏻👍🏻👍🏻☺️  og vi trenger heller ikke detaljert beskrivelse av angstlidelsen til en 10 åring, selvom mor påstår at barnet har samtykket og vil at det skal deles 🙈🙈🤯🤯🤯🤯🤯

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irja skrev (12 timer siden):

Har disse damene INGEN grenser?! 😡

Nei. Absolutt ikke. 

Anelyy skrev (10 timer siden):

Er det bare meg, eller er det flere som får Munchausen by proxy vibber av enkelte på løvemammaene snappen? 

Virker nesten som om det er konkurranse om hvem som har barnet med mest hjelpebehov.

Det er ikke bare deg. 

kvinne35+ skrev (3 timer siden):

 

Eneste måten å oppnå aksept, respekt, forståelse for de barna som er annerledes er å gjøre det usynlige synlig. Sånn at de barna kan bli mødt på en bedre måte enn generasjonene før som ble stuet vekk på institusjoner.

Man kan spre informasjon og kunnskap helt uten å blottlegge og utlevere barna sine. 
Ei jeg synes klarer dette veldig bra er Christina Ygre. Datteren har en alvorlig form for epilepsi, og hun klarer helt fint å fortelle om sykdommen og det som følger med, uten å filme datteren sin i sårbare situasjoner. Flere bør lære av henne. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Nei. Absolutt ikke. 

Det er ikke bare deg. 

Man kan spre informasjon og kunnskap helt uten å blottlegge og utlevere barna sine. 
Ei jeg synes klarer dette veldig bra er Christina Ygre. Datteren har en alvorlig form for epilepsi, og hun klarer helt fint å fortelle om sykdommen og det som følger med, uten å filme datteren sin i sårbare situasjoner. Flere bør lære av henne. 

Nåja, det hender jeg tenker at også hun går over streken… 

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (Akkurat nå):

Nåja, det hender jeg tenker at også hun går over streken… 

Okei. Det har ikke jeg fått med meg i så fall. Har aldri sett et bilde eller en film av datteren i en sårbar situasjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (3 timer siden):

Det usynlige er ganske synlig, og om det ikke er det i noen tilfeller så er det mulig å synliggjøre det uten å utlevere alt og totalt blottlegge alvorlig syke barn uten samtykkekompetanse eller forståelse for at privatlivet deres ligget åpent ute på nett!!!

 

Granneman82 skrev (3 timer siden):

AMEN!!!! Fatter ikke at det skal være så jæ**** vanskelig for enkelte å forstå det 🙈🙈🙈🤯🤯🤯😵‍💫😵‍💫

vel nå er ikke snapchat hovedtingen til løvemammaene da heller men en bi-ting. 

Det er en helt fantastisk organisasjon ❤️ 

Screenshot fra hjemmesida finnes på link:

Skjermbilde 2024-01-26 kl. 13.33.30.png

Endret av kvinne35+
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne35+ skrev (5 minutter siden):

 

vel nå er ikke snapchat hovedtingen til løvemammaene da heller men en bi-ting. 

Det er en helt fantastisk organisasjon ❤️ 

Screenshot fra hjemmesida finnes på link:

Skjermbilde 2024-01-26 kl. 13.33.30.png

Det er ingen som har sagt de ikke er en bra organisasjon? Hva vil du frem til med å dele alle disse bildene og hva løvemammaene gjør bak kulissene? Det er ikke det som blir kritisert her. Det er hva de gjør på kamera, og hva de viser. Spesielt Elin denne gangen. Hun er skruppelløs.  

  • Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvinne35+ skrev (17 minutter siden):

 

vel nå er ikke snapchat hovedtingen til løvemammaene da heller men en bi-ting. 

Det er en helt fantastisk organisasjon ❤️ 

Screenshot fra hjemmesida finnes på link:

Skjermbilde 2024-01-26 kl. 13.33.30.png

🥱 Dette blir for repeterende til at jeg orker…

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne35+ skrev (39 minutter siden):

 

vel nå er ikke snapchat hovedtingen til løvemammaene da heller men en bi-ting. 

Det er en helt fantastisk organisasjon ❤️ 

Screenshot fra hjemmesida finnes på link:

Skjermbilde 2024-01-26 kl. 13.33.30.png

Altså, enten driver du å troller med vilje eller så forstår du rett og slett ikke hva alle her prøver å si.....🙈🙈🙈 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, kvinne35+ said:

 

vel nå er ikke snapchat hovedtingen til løvemammaene da heller men en bi-ting. 

Det er en helt fantastisk organisasjon ❤️ 

Screenshot fra hjemmesida finnes på link:

 

Som de andre har sagt - hva er vitsen med å dele alle disse videoene og bildene? Det er ingen som har tvilt på at LM gir god støtte til sine medlemmer. Det vi argumenterer, er at å ha en snapkanal hvor man deler SÅ uhemmet og blottlegger barn og unge ikke er greit!

En ting du også må tenke på er at det er minst like viktig å høre på funksjonshemmede og kronisk syke *voksne* og hvordan de oppfatter dette! Handikapforbundet og andre er veldig tydelig på at det er uakseptabelt å dele på denne måten. Hør litt på voksne som selv har vært barn i en sårbar situasjon, i stedet for kun å høre på andre foreldre!

Endret av Aranciata
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 time siden):

...

Ei jeg synes klarer dette veldig bra er Christina Ygre. Datteren har en alvorlig form for epilepsi, og hun klarer helt fint å fortelle om sykdommen og det som følger med, uten å filme datteren sin i sårbare situasjoner. Flere bør lære av henne. 

Vel... hun har fortalt "hele verden" at datteren er palliativ, men at hun ikke skal få vite det selv.

Det syns jeg er langt over streken for hva som er ok å dele!

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne35+ skrev (5 timer siden):

Fra link:
"Åpenhet gir kunnskap og kunnskap er makt! Vi har tro på at vi gjennom åpenhet kan bidra til økt forståelse for hvordan det er å leve med kronisk sykdom og ulike funksjonsvariasjoner. Vi har tro på at økt forståelse bidrar til å ufarliggjøre og “normalisere” det som for mange oppleves som annerledes og fremmed, og at vi dermed kan knuse fordommer og redusere mobbing, som dessverre ofte er en følge av nettopp manglende kunnskap og forståelse. Vi har tro på at åpenhet og kunnskapsformidling er nøkkelen til et mer inkluderende samfunn, der mennesker med sykdommer og funksjonsvariasjoner ikke sees på som noen som må “fikses”, men heller en helt naturlig del av mangfoldet i samfunnet vårt. Vi er her for kjærligheten!"
 

Det er fult mulig å ha åpenhet om sykdom og funksjonsnedsettelse, uten å bruke barna. Det er fult mulig å vise hverdagen med medisinering, hjelpebehov og å dele info om rettigheter etc, uten å bruke barna slik som de gjør. De har null unnskyldning, det finnes andre måter å gjøre det på. De velger bare å ikke benytte seg av dem.

Barna har rettigheter de også, og de blir ikke ivaretatt av denne gjengen i det hele tatt. Håper det kommer en lovendring angående barn og internett snart. Det bør bli et tydelig skille mellom privat og offentlig, bruk av barn i spons/reklame bør bli ulovlig eller strengere regulert. Når barn jobber i film, tv, reklame etc så har de lover og regler som må følges, kontrakter og rettigheter. Det har de ikke når det selges barneklær fra eget soverom som publiseres på mamma's instagram. Hvor mamma får pengene for jobben i tillegg, ikke barnet som faktisk brukes i reklamen. 

Når det kommer til løvemammaene så er tanken god, og de gjør mye positivt bak kamera. Men foran kamera, der gjør de ufattelig mye dumt som går på bekostning av egne barn. Det er ikke mulig å forsvare det en gang. 

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Vel... hun har fortalt "hele verden" at datteren er palliativ, men at hun ikke skal få vite det selv.

Det syns jeg er langt over streken for hva som er ok å dele!

Ah, det har jeg ikke fått med meg. Jeg er enig med deg i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er verst, hun som legger ut om sin datter på snap, som blir borte etter 24t, eller denne tråden hvor det skrives om det som blir delt så man kan lese det i evig tid? Jeg husker helt ærlig ikke det hun skrev, men det finner jeg lett her i denne tråden!

Tenker hvis alle feier for sin egen dør og kun skriver det de ville sagt ansikt til ansikt så hadde verden vært et bedre sted. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? skrev (5 minutter siden):

Hvem er verst, hun som legger ut om sin datter på snap, som blir borte etter 24t, eller denne tråden hvor det skrives om det som blir delt så man kan lese det i evig tid? Jeg husker helt ærlig ikke det hun skrev, men det finner jeg lett her i denne tråden!

Tenker hvis alle feier for sin egen dør og kun skriver det de ville sagt ansikt til ansikt så hadde verden vært et bedre sted. 

Man har NULL garanti for at det som legges ut på nett forsvinner!

Det er nok at ETT menneske tar skjermdump, så har man mistet all kontroll over innholdet.

Jeg fatter ikke at disse foreldrene tør å ha så mye sensitiv info ute om barna sine! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, kvinne35+ said:

De fleste her har ingen anelse hva en slik hverdag er for noe

og dermed har dere heller ikke grunnlag for å verken forstå eller uttale dere.

❤️ Løvemammaene ❤️

er en fantastisk organisasjon som støtter, veileder, hjelper, ivaretar og bistår med å sørge for at barna som har nedsatt funksjonsevne, handikapper, helseproblemer og som trenger 1 til 1 og 2 til 1 og noen ganger 3 til 1 (første tall er anntall ledsagere/hjelpere som konstant er på barnet for å få hverdagen rundt).

Unger som bruker kanskje timevis på et måltid

unger som går til fysio mange ganger hver uke og likevel ikke mestrer det funksjonsfriske normaltfungerende barn mestrer.

Barn som henger på sykehuset (altså i spesialisthelsetjenesten som det betyr) på alle mulige kontorer på det jevne fra et kontor til et annet.

Unger som må skjermes fordi de blir overbelastet av inntrykket ved å ha andre mennesker rundt seg (autisme, lydsenitive osv osv).

Unger som må få maten via knapp (ledning) i magen, eller via nese sonde (ledning via neseboret).

Unger som har skoliose og ryggraden er som en bølgete slange.

Unger som har revmatiske sykdommer og intense smerter i skjelettet,

unger som har tilstander som gjør at de vil dø om 1-2-5.10år
og som blir dødssyke bare av den minste influensa og ligger og svever mellom liv og død på sykehuset hver gang noen "hoster på dem".

Unger som trenger spesialpedagogisk hjelp (det betyr at de ikke klarer seg med bare en lærer og en som ledsager dem men at de må ha tilrettelagt undervisning, tilpasset undervisning, alternativ undervisning.... 

Unger som har skinner på beina eller sitter i rullestol.

Unger som vil bruke bleie hele livet.

Unger som ikke har verbalt språk og aldri vil utvikle et vanlig språk.

Unger som må bæres, heises og trenger like mye hjelp som da de ble født.

osv osv osv.

De er der for oss og hjelper med søknader og klager og rettigheter, veileder og rettleder, har skjemaer for hvordan ting gjøres, har skjemaer som beskriver lovpålagte rettigheter.
De støtter og er noen gode medmennesker i en hverdag som andre ikke har grunnlag for å kunne sette seg inn i.


DE ER DER!!!

Takket være dem så er det maaaaaaange barn som får den hjelpen de trenger.

Det er en kamp og du får ikke det barnet ditt har rett på uten å kjempe som bare det.

Med masse helseproblemer og funksjonsnedsettelser osv satt av høyt skolert spesialister på flotte epikriser så skulle man tro ville føre til at barnet automatisk fikk det barnet trenger

men NEI dette går ikke av seg selv
og NEI det er ikke sånn de (folk som godkjenner søknader nav/kommune/skole osv)
godkjenner lovpålagte rettigheter som er nødvendige for at barnet og familien ikke skal gå under. 😭

Denne organisasjoner er for familier som har barn med

sykdommer,
diagnoser,
helseproblemer,
handikapp,
funksjonsnedsettelser
osv

ORGANISASJONEN ER FOR Å SIKRE BARNA SOM HAR MASSE UTFORDRINGER ET BEST MULIG LIV!!!!

Disse menneskene som arbeider her er mødre som selv har slike situasjoner, de er mødre som selv har gått og går gjennom dette.

Det er STEIKE TØFT og det er stygt å snakke ned mennesker
som bare prøver å hjelpe så
de barna som ikke er som andre barn også skal få lov å ha et ok liv.

Vi som er i en sånn situasjon vi verdsetter løvemammaene veldig høyt.

Jeg vet hvor krevende det er når barn i familien er syke, og hvor vanskelig det kan være med nav. 

Det er fantastisk at det da finnes organisasjoner som kan støtte og hjelpe med praktisk papirarbeid! Det er alle enige i. 

Det folk her reagerer på er utlevering av mindreårige barns private helseopplysninger. For det må da være mulig for dem å hjelpe andre uten å ta fra barn personvern? 

Jada, kunnskap er makt. Men det må kunne gå an å spre kunnskap uten å eksponere barn og ta fra dem retten til privatliv? 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (26 minutter siden):

Man har NULL garanti for at det som legges ut på nett forsvinner!

Det er nok at ETT menneske tar skjermdump, så har man mistet all kontroll over innholdet.

Jeg fatter ikke at disse foreldrene tør å ha så mye sensitiv info ute om barna sine! 

Det stemmer, og en av de stedene hvor det deles ukritisk er her i denne tråden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Xmasclovn skrev (6 timer siden):

Fatter det ikke jeg heller🙈 Skulle trodd flere trengte en sonde og knapp til hjernen for å få inn informasjon (beklager svart humor). De fleste av oss er oppgående mennesker som i stor grad skjønner omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov. Vi er ikke i 1930 der «annerledesbarna» ble gjemt bort på gårder og «spesialskoler».
Det vi ikke trenger er å se mor til jente 15 år filme seg utenfor dassen «fordi jenta straks trenger hjelp med rompetørk» eller filmsnutt av «Hans 6 år» ligge omtrent livøs i sykehussenga kun iført bleie for å forstå at diagnosen hans innebærer uttallige innleggelser. 

Jeg tviler på at man skjønner omfanget som lan være For de som har funksjonsnedsettelser, samme hvor oppegående man er. For det er ekstremt stor forskjell fra familie til familie 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? skrev (23 minutter siden):

Det stemmer, og en av de stedene hvor det deles ukritisk er her i denne tråden!

Ja, det beviser jo bare poenget mitt.

Hadde ikke foreldre delt sensitiv info om ungene sine, kunne heller ikke folk delt det videre.

Ingenting unnskylder uvettig eksponering!

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (4 timer siden):

Okei. Det har ikke jeg fått med meg i så fall. Har aldri sett et bilde eller en film av datteren i en sårbar situasjon. 

Nei, men hun deler ting om datteren som jeg tenker hun ikke burde ha delt. I lang tid mer enn antydet hun at de hadde fått ekstremt dårlige nyheter om datterens fremtid, samtidig som hun ikke ville si noe mer, for den det gjaldt (datteren) visste det ikke ennå. Da tenker jeg det er svært problematisk å dele det på snap til flere tusen mennesker. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (3 timer siden):

Vel... hun har fortalt "hele verden" at datteren er palliativ, men at hun ikke skal få vite det selv.

Det syns jeg er langt over streken for hva som er ok å dele!

Nettopp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...