Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Sammy! skrev (1 time siden):

Rart at det er det eneste du har å si på innlegget. 

Men jeg bladde meg tilbake til den aktuelle posten, og jeg syns ikke det er mobbing at en bruker her spøker med at mor ikke har en ferdig utviklet hjerne. Jeg tror nok løvemammaene har ferdig utviklede hjerner, men konsekvensen av hva de holder på med tenker de ikke over. 

Ikke noe problem å komme med mer.

Sammy! skrev (2 timer siden):

Det med at en mor ikke har en ferdig utviklet hjerne har jeg ikke fått med meg. 

I forhold til munchausen by proxy har jeg selv tenkt den tanken. Dette er også noe jeg har diskutert med venner utenfor internet. Og jeg syns det er helt legitimt. Det finnes faktisk mennesker som gjør barna syke eller sykere enn de egentlig er. Det er så vidt jeg har sett ingen som har sagt at noen har munchausen by proxy, men at de har tenkt tanken. 

Siden du har diskutert med venner utenom Internett  så syns du det er legitimt å gi de en alvorlig psykisk diagnose? Vil det da si at hvis jeg søker opp dine innlegg på hele KG, setter meg ned med venninner og diskuterer, utenom Internett, så kan vi finne en diagnose på deg? Er en grunn for at det er profesjonelle som setter diagnoser

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? skrev (12 minutter siden):

Ikke noe problem å komme med mer.

Siden du har diskutert med venner utenom Internett  så syns du det er legitimt å gi de en alvorlig psykisk diagnose? Vil det da si at hvis jeg søker opp dine innlegg på hele KG, setter meg ned med venninner og diskuterer, utenom Internett, så kan vi finne en diagnose på deg? Er en grunn for at det er profesjonelle som setter diagnoser

Jeg har aldri hverken her eller utenfor internett gitt noen en diagnose. Men jeg syns det er viktig å være bevisste på at denne diagnosen faktisk eksisterer og at det i mange tilfeller er "vanlige" folk som melder sin bekymring som fører til at sannheten kommer frem i lyset. 

Jeg tenker at det kan være lurt å ha flere tanker i hode samtidig. Ja, løvemammaene gjør mye bra arbeid, men de utleverer også barna for mye. Og flere gir meg og andre følelsen av at det er om å gjøre å lage listen med diagnoser og oppfølging lengst mulig. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor1982 skrev (1 time siden):

For mange på kanalen er det viktig at lista er lengst mulig. Jeg slutta å følge da hun ene skrev på lista at katten deres var hjertesyk. Snakk om å leve og ånde for diagnoser🙈

Samme inntrykk har jeg fått, om å gjøre å ha flest mulig diagnoser å ramse opp. Har ikke sett det med katta da, men det er jo bare helt sprøtt😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (16 minutter siden):

Jeg har aldri hverken her eller utenfor internett gitt noen en diagnose. Men jeg syns det er viktig å være bevisste på at denne diagnosen faktisk eksisterer og at det i mange tilfeller er "vanlige" folk som melder sin bekymring som fører til at sannheten kommer frem i lyset. 

Jeg tenker at det kan være lurt å ha flere tanker i hode samtidig. Ja, løvemammaene gjør mye bra arbeid, men de utleverer også barna for mye. Og flere gir meg og andre følelsen av at det er om å gjøre å lage listen med diagnoser og oppfølging lengst mulig. 

Ikke stilt en diagnose, men skrevet det for evig tid på Internett at det er en mulig diagnose, diskuter så mye du vil med venner, men å skrive det på en offentlig side syns jeg er ufattelig stygt.

Hvis du virkelig er bekymret så får du varsle rette instanser, hva hjelper det å skrive her?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 timer siden):

Samme inntrykk har jeg fått, om å gjøre å ha flest mulig diagnoser å ramse opp. Har ikke sett det med katta da, men det er jo bare helt sprøtt😅

Helt crazy 😂 Grunnen til at jeg husker det er at katten min har det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (6 timer siden):

Ja hun er flink. På story på instagram informerte hun kun at de er innlagt igjen på intensiven, men uten  noen bilder av datteren som er i koma. Kun filmet seg selv som snakker .

Det er jo en ganske lav list du legger her… å ikke legge ut bilder av et barn i koma? 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmwhatever skrev (På 27.1.2024 den 15.19):

Det er jo en ganske lav list du legger her… å ikke legge ut bilder av et barn i koma? 

Dere bør også prøve å skjønne at en mor faktisk kan ha behov for å snakke om ting når datteren er så syk. Når en nesten er utbrent av situasjonen en står i.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (1 time siden):

Dere bør også prøve å skjønne at en mor faktisk kan ha behov for å snakke om ting når datteren er så syk. Når en nesten er utbrent av situasjonen en står i.

Snakke til tusenvis av ukjente på SoMe?

Er det virkelig en god idé når man er sliten og lei seg (forståelig nok) pga situasjonen?

Det finnes familie, venner og profesjonelle man kan snakke med i en sånn situasjon.

Å "snakke ut" til fremmede på SoMe er kun et skrik om oppmerksomhet.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 26.1.2024 den 10.55):

Fatter det ikke jeg heller🙈 Skulle trodd flere trengte en sonde og knapp til hjernen for å få inn informasjon (beklager svart humor). De fleste av oss er oppgående mennesker som i stor grad skjønner omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov. Vi er ikke i 1930 der «annerledesbarna» ble gjemt bort på gårder og «spesialskoler».
Det vi ikke trenger er å se mor til jente 15 år filme seg utenfor dassen «fordi jenta straks trenger hjelp med rompetørk» eller filmsnutt av «Hans 6 år» ligge omtrent livøs i sykehussenga kun iført bleie for å forstå at diagnosen hans innebærer uttallige innleggelser. 

Jeg er helt enig med deg at feks det med utenfor do er langt over streken. 

Men - jeg som selv er forelder til barn med spesielle behov, opplever gang på gang at ikke en gang de som er tettest på oss (som skolen) helt skjønner hvordan det er. 

En ting som jeg ikke tenker over, er jo at mye tid går til barna. Jeg prøver å studere samtidig, og måtte en dag hente ene barnet før forelesningen var ferdig. Læreren som var med ungen spurte om "GIkk du glipp av mye?" og jeg svarte neida, bare 15-20 minutter, jeg får sett det i kveld. (Er på opptak) 

Neste dag spurte hun om jeg hadde fått sett det, og jeg sa som sant var, at det rakk jeg aldri. Da hentet jeg på skolen 12.00 dagen før. Så hadde liksom hele dagen.

Dette dro læreren frem i møte med BUP, og sa at hun hadde egentlig ikke skjønt hvor mye ungene krevde av meg (ungdommer er vel mer riktig), og at det å få sett 15 minutter av en forelesning skulle være umulig, når man har ungdommer (som etter alderen skulle greid seg selv) i hus. 

Så noen ganger så tror jeg ikke at man skjønner. Men jeg tror også at det finnes andre måter å sette fokus på det på. Og at kanskje løvemammaene (og autismeforeldrene, som jeg tror ene episoden du snakker om kommer fra), kanskje burde hatt en anonym snap isteden? For det er mulig å få til.  Men jeg vet ikke. 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (4 timer siden):

Dere bør også prøve å skjønne at en mor faktisk kan ha behov for å snakke om ting når datteren er så syk. Når en nesten er utbrent av situasjonen en står i.

Da snakker man med fastlege, psykolog, venner, familie… Du svarte heller ikke på kommentaren min. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (4 timer siden):

Snakke til tusenvis av ukjente på SoMe?

Er det virkelig en god idé når man er sliten og lei seg (forståelig nok) pga situasjonen?

Det finnes familie, venner og profesjonelle man kan snakke med i en sånn situasjon.

Å "snakke ut" til fremmede på SoMe er kun et skrik om oppmerksomhet.

Hun snakker selvfølgelig med både psykolog og sin egen ektemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (39 minutter siden):

Hun snakker selvfølgelig med både psykolog og sin egen ektemann.

Da er det jo IKKE et argument for eksponeringen at hun trenger å snakke om situasjonen!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellFrua skrev (7 timer siden):

Jeg er helt enig med deg at feks det med utenfor do er langt over streken. 

Men - jeg som selv er forelder til barn med spesielle behov, opplever gang på gang at ikke en gang de som er tettest på oss (som skolen) helt skjønner hvordan det er. 

En ting som jeg ikke tenker over, er jo at mye tid går til barna. Jeg prøver å studere samtidig, og måtte en dag hente ene barnet før forelesningen var ferdig. Læreren som var med ungen spurte om "GIkk du glipp av mye?" og jeg svarte neida, bare 15-20 minutter, jeg får sett det i kveld. (Er på opptak) 

Neste dag spurte hun om jeg hadde fått sett det, og jeg sa som sant var, at det rakk jeg aldri. Da hentet jeg på skolen 12.00 dagen før. Så hadde liksom hele dagen.

Dette dro læreren frem i møte med BUP, og sa at hun hadde egentlig ikke skjønt hvor mye ungene krevde av meg (ungdommer er vel mer riktig), og at det å få sett 15 minutter av en forelesning skulle være umulig, når man har ungdommer (som etter alderen skulle greid seg selv) i hus. 

Så noen ganger så tror jeg ikke at man skjønner. Men jeg tror også at det finnes andre måter å sette fokus på det på. Og at kanskje løvemammaene (og autismeforeldrene, som jeg tror ene episoden du snakker om kommer fra), kanskje burde hatt en anonym snap isteden? For det er mulig å få til.  Men jeg vet ikke. 

 

Da tenker jeg man skal spare energien til å forklare detaljer for de menneskene og instansene man omgås og som har behov for dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xmasclovn skrev (13 timer siden):

Da tenker jeg man skal spare energien til å forklare detaljer for de menneskene og instansene man omgås og som har behov for dem.

Akkurat den tanken har jeg også, om flere av trådene her på KG, prat med mennesker om det i det virkelige liv, ikke anonymt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/29/2024 at 7:39 AM, sommermor said:

Dere bør også prøve å skjønne at en mor faktisk kan ha behov for å snakke om ting når datteren er så syk. Når en nesten er utbrent av situasjonen en står i.

Mors behov for å lette hjertet er forståelig. Det hadde jeg også. 

Men det triumfer ikke barnets personvern. Helsestasjonen har samtaletilbud. De ha taushetsplikt 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hadde mine foreldre eksponert og utlevert min kroniske sykdom + helseutfordringer jeg hadde som barn på en åpen snapchatkonto i hele min barndom så hadde jeg kuttet all kontakt og saksøkt eller anmeldt dem nå som voksen. 

Dette burde være ulovlig. 

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg reagerte veldig på det som ligger der nå. Stakkars gutt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PGMVL skrev (7 timer siden):

Jeg reagerte veldig på det som ligger der nå. Stakkars gutt.

Uff ja. 

Jeg er hundre prosent for å være åpen og ærlig med barn om seksualitet, pubertet og kropp. Det forebygger mange overgrep. 

Men hvor gammel er gutten? Regner med han er ungdom selv? Og så ha en mor som spør deg ut foran tusenvis av mennesker på snapchat? Dette er privat, og ikke noe man blottlegger på denne måten. Tenker de ikke på at andre foreldre, lærere, medelever osv kan titte innom? 

Skjønner at mor synes dette er et viktig tema, på lik linje som meg. Men det kunne vært lagt frem på en helt annen måte hvor hun holdt barna sine utenfor. 

Nå må det vel snart komme en lov som verner om alle barns privatliv på Internett... For det her går faen ikke ann

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, PGMVL said:

Jeg reagerte veldig på det som ligger der nå. Stakkars gutt.

Ja, fy søren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...