Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Orly skrev (25 minutter siden):

Jeg tviler på at man skjønner omfanget som lan være For de som har funksjonsnedsettelser, samme hvor oppegående man er. For det er ekstremt stor forskjell fra familie til familie 

Sier du virkelig det?!🥴 Nå var det heller ikke ment som at som vi forstår omfanget til hvert enkelt menneske/familie med funksjonsnedsettelser. Forventer du egentlig at det er realistisk å forstå? Vi forstår i stor grad at det finnes mange forskjellige funksjonsnedsettelser og hjelpebehov der ute, uten at vi trenger å se bilder av syke barn og høre alle detaljer av privatlivet bli blottlagt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Xmasclovn skrev (29 minutter siden):

Sier du virkelig det?!🥴 Nå var det heller ikke ment som at som vi forstår omfanget til hvert enkelt menneske/familie med funksjonsnedsettelser. Forventer du egentlig at det er realistisk å forstå? Vi forstår i stor grad at det finnes mange forskjellige funksjonsnedsettelser og hjelpebehov der ute, uten at vi trenger å se bilder av syke barn og høre alle detaljer av privatlivet bli blottlagt.

Når du skriver De fleste av oss er oppgående mennesker som i stor grad skjønner omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov. 

så sier jeg det ja.🙄

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? skrev (1 time siden):

Hvem er verst, hun som legger ut om sin datter på snap, som blir borte etter 24t, eller denne tråden hvor det skrives om det som blir delt så man kan lese det i evig tid? Jeg husker helt ærlig ikke det hun skrev, men det finner jeg lett her i denne tråden!

Tenker hvis alle feier for sin egen dør og kun skriver det de ville sagt ansikt til ansikt så hadde verden vært et bedre sted. 

👏

ikke sant , her skrives det tilogmed at de mener mor har Münchausen by proxy disgnose og det er visst helt greit å skrive om andre, merkelig opplegg. 

Endret av Orly
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (55 minutter siden):

👏

ikke sant , her skrives det tilogmed at de mener mor har Münchausen by proxy disgnose og det er visst helt greit å skrive om andre, merkelig opplegg. 

Alt er lov hvis man er anonym tror jeg....  og de som er mest bekymret for hvilken innvirkning dette vil få for barna senere, mobber over en lav sko. Lurer på om de ser dobbeltmoralen?  Disse barna de bryr seg så inderlig om, tenker de på hvordan det vil være for dem hvis de kommer over denne tråden? Og vi lurer på hvorfor barn mobber.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Når du skriver De fleste av oss er oppgående mennesker som i stor grad skjønner omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov. 

så sier jeg det ja.🙄

Fordi vi forstår omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov, dvs at det finnes hundrevis av diagnoser der ute med tilsvarende hjelpebehov så tolker du det som at vi går rundt og tror vi vet ned til detalj for hvert enkelt menneske. Heeeh… Men ja jeg tror også at vi er oppegående nok til å vite at alle med samme diagnoser ikke påvirkes og fungerer likt, og at hjelpebehovet kan variere i stor grad fra tilfelle til tilfelle.

Tror helt ærlig at det bare er du som ikke forstår😏

Er det flere der ute må dere gjerne rekke opp hånda så jeg evt kan prøve å formulere meg bedre, hvis det er det som er problemet….

Endret av Xmasclovn
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (16 minutter siden):

Fordi vi forstår omfanget av funksjonsnedsettelser og hjelpebehov, dvs at det finnes hundrevis av diagonesr der ute med tilsvarende hjelpebehov så tolker du det som at vi går rundt og tror vi vet ned til detalj for hvert enkelt menneske. Heeeh… Men ja jeg tror også at vi er oppegående nok til å vite at alle med samme diagnoser ikke påvirkes og fungerer likt, og at hjelpebehovet kan variere i stor grad fra tilfelle til tilfelle.

Tror helt ærlig at det bare er du som ikke forstår😏

Er det flere der ute må dere gjerne rekke opp hånda så jeg evt kan prøve å formulere meg bedre, hvis det er det som er problemet….

Så ufattelig nedlatende du fremstår., 

Endret av Orly
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? skrev (22 minutter siden):

Alt er lov hvis man er anonym tror jeg....  og de som er mest bekymret for hvilken innvirkning dette vil få for barna senere, mobber over en lav sko. Lurer på om de ser dobbeltmoralen?  Disse barna de bryr seg så inderlig om, tenker de på hvordan det vil være for dem hvis de kommer over denne tråden? Og vi lurer på hvorfor barn mobber.....

Det er ett par tråder hvor alt får stå, hadde dette stått i ett par av de populære trådene så hadde det blitt slettet.  Men i denne trpden  kan det spekuleres , skrives om barn mm, stor forskjell i disse trådene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (2 minutter siden):

Så ufattelig nedlatende du fremstår., 

Det kan jeg fint leve med at en fremmed på KG synes.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så drøyt å dra mobbekortet på den måten enkelte gjør i denne tråden. Hvor er mobbingen? 

Jeg har fulgt den kanalen siden begynnelsen, og jeg lærer like mye og blir like engasjert av de få som velger å ikke eksponere egne barn. 

Og ærlig talt, den ene snapperen på den kanalen skriver blant annet at barna følges opp av apotek. Da fremstår det for flere som at det er om å gjøre og lage den lista lengst mulig. 

Det er en flott organisasjon, virkelig. Men de deler så altfor mye personlig om egne barn. Snapperen som mener tiåringen er kompetent til å gi samtykke til å utleveres på det groveste burde vite bedre. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 timer siden):

Det er ett par tråder hvor alt får stå, hadde dette stått i ett par av de populære trådene så hadde det blitt slettet.  Men i denne trpden  kan det spekuleres , skrives om barn mm, stor forskjell i disse trådene 

Det eneste som nevnes angående barn i denne tråden er deres mangel på personvern. Som jeg har skrevet tidligere er det flere "løvemødre" som har gjort "karriere" av å snappe for løvemammaene. De er nærmest blitt influensene via egne kanaler, og mottar store pengesummer for å reklamere for ulike produkter.

Mener du at vi IKKE har lov til å komme med våre synspunkter angående deres innhold? Skal de skjermes fordi de har fått barn som er syke og/eller har behov for ekstra støtte?

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (10 timer siden):

Det er så drøyt å dra mobbekortet på den måten enkelte gjør i denne tråden. Hvor er mobbingen? 

Jeg har fulgt den kanalen siden begynnelsen, og jeg lærer like mye og blir like engasjert av de få som velger å ikke eksponere egne barn. 

Og ærlig talt, den ene snapperen på den kanalen skriver blant annet at barna følges opp av apotek. Da fremstår det for flere som at det er om å gjøre og lage den lista lengst mulig. 

Det er en flott organisasjon, virkelig. Men de deler så altfor mye personlig om egne barn. Snapperen som mener tiåringen er kompetent til å gi samtykke til å utleveres på det groveste burde vite 

Bare de siste dagene er det skrevet at mor ikke har en ferdig utviklet hjerne og enkelte får Munchausen by proxy vibber fra flere av løvemamma mødrene. Syns du det er greit? Jeg opplever det som mobbing. Og når det får stå uten at man reagerer eller man gir det en 👍så minner det meg om de som står bak en mobber og sier  "jeg har ikke sagt noe, jeg bare sto der"  

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (7 timer siden):

Det eneste som nevnes angående barn i denne tråden er deres mangel på personvern. Som jeg har skrevet tidligere er det flere "løvemødre" som har gjort "karriere" av å snappe for løvemammaene. De er nærmest blitt influensene via egne kanaler, og mottar store pengesummer for å reklamere for ulike produkter.

Mener du at vi IKKE har lov til å komme med våre synspunkter angående deres innhold? Skal de skjermes fordi de har fått barn som er syke og/eller har behov for ekstra støtte?

Det er IKKE det eneste som står i denne tråden! Det er bare å gå til de siste dagene så er diagnosene/ utfordringene til et barn delt her. Er det jeg mener med dobbeltmoralsk, det reageres høylytt på mangel av personvern her, stakars barn osv. osv. Men å skrive hva mor har lagt ut her, det er helt greit. Er det noe bedre?

Og ja, jeg regner med at argumentet, " det må man regne med når man deler ukritisk, er jo det vi advarer om" kommer. Men hvor bekymret er dere egentlig når dere er de første til å gjøre akkurat det dere advarer om? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? skrev (25 minutter siden):

Bare de siste dagene er det skrevet at mor ikke har en ferdig utviklet hjerne og enkelte får Munchausen by proxy vibber fra flere av løvemamma mødrene. Syns du det er greit? Jeg opplever det som mobbing. Og når det får stå uten at man reagerer eller man gir det en 👍så minner det meg om de som står bak en mobber og sier  "jeg har ikke sagt noe, jeg bare sto der"  

Det med at en mor ikke har en ferdig utviklet hjerne har jeg ikke fått med meg. 

I forhold til munchausen by proxy har jeg selv tenkt den tanken. Dette er også noe jeg har diskutert med venner utenfor internet. Og jeg syns det er helt legitimt. Det finnes faktisk mennesker som gjør barna syke eller sykere enn de egentlig er. Det er så vidt jeg har sett ingen som har sagt at noen har munchausen by proxy, men at de har tenkt tanken. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammy! skrev (15 minutter siden):

Det med at en mor ikke har en ferdig utviklet hjerne har jeg ikke fått med meg. 

I forhold til munchausen by proxy har jeg selv tenkt den tanken. Dette er også noe jeg har diskutert med venner utenfor internet. Og jeg syns det er helt legitimt. Det finnes faktisk mennesker som gjør barna syke eller sykere enn de egentlig er. Det er så vidt jeg har sett ingen som har sagt at noen har munchausen by proxy, men at de har tenkt tanken. 

Da får du gå tilbake å lese de siste dagers innlegg, det står der.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? skrev (35 minutter siden):

Da får du gå tilbake å lese de siste dagers innlegg, det står der.

Rart at det er det eneste du har å si på innlegget. 

Men jeg bladde meg tilbake til den aktuelle posten, og jeg syns ikke det er mobbing at en bruker her spøker med at mor ikke har en ferdig utviklet hjerne. Jeg tror nok løvemammaene har ferdig utviklede hjerner, men konsekvensen av hva de holder på med tenker de ikke over. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (20 timer siden):

Nei. Absolutt ikke. 

Det er ikke bare deg. 

Man kan spre informasjon og kunnskap helt uten å blottlegge og utlevere barna sine. 
Ei jeg synes klarer dette veldig bra er Christina Ygre. Datteren har en alvorlig form for epilepsi, og hun klarer helt fint å fortelle om sykdommen og det som følger med, uten å filme datteren sin i sårbare situasjoner. Flere bør lære av henne. 

Ja hun er flink. På story på instagram informerte hun kun at de er innlagt igjen på intensiven, men uten  noen bilder av datteren som er i koma. Kun filmet seg selv som snakker .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sammy! skrev (56 minutter siden):

Det med at en mor ikke har en ferdig utviklet hjerne har jeg ikke fått med meg. 

I forhold til munchausen by proxy har jeg selv tenkt den tanken. Dette er også noe jeg har diskutert med venner utenfor internet. Og jeg syns det er helt legitimt. Det finnes faktisk mennesker som gjør barna syke eller sykere enn de egentlig er. Det er så vidt jeg har sett ingen som har sagt at noen har munchausen by proxy, men at de har tenkt tanken. 

Dette med at mor ikke har en ferdig utviklet hjerne kan du ta med en klype salt fordi det blir, i kjent KG stil, dratt ut av kontekst. Det var en bruker som skrev at en mor virker å ikke ha en ferdigutviklet hjerne da hun ikke forstår konsekvenstenkning (av det hun velger å brette ut) og må sees i sammenheng med innlegg knyttet til tema konsekvenstenkning og samtykkekompetanse. Det var en kommentar fra en bruker, om så flåsete sagt, og ingen massemobbing slik det fremstilles nå.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (9 timer siden):

Det eneste som nevnes angående barn i denne tråden er deres mangel på personvern. Som jeg har skrevet tidligere er det flere "løvemødre" som har gjort "karriere" av å snappe for løvemammaene. De er nærmest blitt influensene via egne kanaler, og mottar store pengesummer for å reklamere for ulike produkter.

Mener du at vi IKKE har lov til å komme med våre synspunkter angående deres innhold? Skal de skjermes fordi de har fått barn som er syke og/eller har behov for ekstra støtte?

Nei det er ikke det eneste som står  i denne tråden her, virkelig ikke. Barn skal ikke diskuteres , enkeltv og greit. 
 

Diskuter innhold alt dere vil, dropp kommentarer om barna og dropp «flåsete kommentarer om diagnoser og diverse på foreldre , det gjør det bare usaklig 

Endret av Orly
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (12 timer siden):

Det er så drøyt å dra mobbekortet på den måten enkelte gjør i denne tråden. Hvor er mobbingen? 

Jeg har fulgt den kanalen siden begynnelsen, og jeg lærer like mye og blir like engasjert av de få som velger å ikke eksponere egne barn. 

Og ærlig talt, den ene snapperen på den kanalen skriver blant annet at barna følges opp av apotek. Da fremstår det for flere som at det er om å gjøre og lage den lista lengst mulig. 

Det er en flott organisasjon, virkelig. Men de deler så altfor mye personlig om egne barn. Snapperen som mener tiåringen er kompetent til å gi samtykke til å utleveres på det groveste burde vite bedre. 

For mange på kanalen er det viktig at lista er lengst mulig. Jeg slutta å følge da hun ene skrev på lista at katten deres var hjertesyk. Snakk om å leve og ånde for diagnoser🙈

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (30 minutter siden):

Ja hun er flink. På story på instagram informerte hun kun at de er innlagt igjen på intensiven, men uten  noen bilder av datteren som er i koma. Kun filmet seg selv som snakker .

Hvorfor skal "hele verden" vite at barnet ligger i koma på intensiven?

Det gagner ikke barnet selv! Det gagner ikke følgerne! Det eneste som skjer er at mor får sympati og oppmerksomhet. 

 

Jeg skjønner at denne familien står i en forferdelig vanskelig situasjon, og jeg har stor medfølelse med dem! De må ha det fryktelig tøft! Det unnskylder alikevel ikke eksponeringen! Eksponering er mer enn bilder og/eller videoer, infoen som deles kan være like ille!

Og mor bruker samme kanal til reklame. Det blir en merkelig blanding!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...