Gå til innhold

Voksne damer og menn som spiller dataspill/konsoll osv?


Gjest 007_008_007

Anbefalte innlegg

(Noen her som tilfeldigvis kan hjelpe meg i tråden nedenfor? Lego worlds? 😅)

Anonymkode: 035a1...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, 007_008_007 skrev:

Hvordan fikset du Dark souls? Jeg fikk det ikke til. Prøvde meg i Nioh, men steike så straffende spillet er når man gjøre noe feil.

Trikset i DS er å ikke ha hastverk. Om du rusher kommer du til å bli angrepet av 3-4 mobs samtidig og da er løpet kjørt. Skaff deg nok strength/dex til å bruke det våpenet du vil. Pump resten ev soul levels inn i vit/endurance for fast roll og høy HP. Prioriter oppgradering av våpenet fremfor økning i level. Finn et skjold med god stabilitet og høy dmg reduction. Feks heater shield, dragon crest shield eller crest shield er alle gode muligheter.

Bruk en melee karakter på første gjennomspilling. Sorcerer/pyro kan være litt vanskelig før man har lært seg mekanikken i spillet.

Kilde:

Har rundet spillet på soul level 1 og kastet bort alt for mange timer i det.

Edit:

Er forøvrig 30 og nerder en god del. Går mye i switch og PC-spill for tiden. Liker RPG spill med rik historie (witcher, horizon zero dawn etc)  og strategispill som CIV6. Spiller også en del PUBG med venner.

Endret av studerende
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er absolutt ikke en gamer. 

Anonymkode: 2f558...e4f

Det må du gjerne mene, men da har du en annen definisjon enn allmennheten, media og de som skriver om spill. 

Anonymkode: 73cb6...f3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt at så mange voksne spiller..........jeg spiller også. Voksen dame, og er nok patetisk, men det finnes verre ting å være!! 

Anonymkode: 1bff0...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
5 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Jeg spiller, men ikke så mye lenger. Spiller Stellaris og World Of Warships. Anbefaler sistnevnte på det sterkeste. 

Stellaris er jo bare herlig da! Spiller du alene eller sammen med andre? Hva synes du om spillet etter den siste utivdelsen (DLC)? Jeg har klokket 219 timer så langt, men det dobbelte i Europa Universalis 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å stable på beina et norsk Starcraft 2 lag for oss som vil spille for gøy, men samtidig bli bedre :)

Anonymkode: c8d8b...837

Herlig å se at Starcraft 2 fremdeles er populært :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så morsomt at så mange voksne spiller..........jeg spiller også. Voksen dame, og er nok patetisk, men det finnes verre ting å være!! 

Anonymkode: 1bff0...d5e

Hehehehe 😄 Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
Just now, 007_008_007 said:

Stellaris er jo bare herlig da! Spiller du alene eller sammen med andre? Hva synes du om spillet etter den siste utivdelsen (DLC)? Jeg har klokket 219 timer så langt, men det dobbelte i Europa Universalis 4.

Alene, eneste jeg spiller sammen med andre er world of warships. Jeg har 2366 timer i EU4 🤷‍♂️ fordelt over 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 timer siden, studerende skrev:

Trikset i DS er å ikke ha hastverk. Om du rusher kommer du til å bli angrepet av 3-4 mobs samtidig og da er løpet kjørt. Skaff deg nok strength/dex til å bruke det våpenet du vil. Pump resten ev soul levels inn i vit/endurance for fast roll og høy HP. Prioriter oppgradering av våpenet fremfor økning i level. Finn et skjold med god stabilitet og høy dmg reduction. Feks heater shield, dragon crest shield eller crest shield er alle gode muligheter.

Bruk en melee karakter på første gjennomspilling. Sorcerer/pyro kan være litt vanskelig før man har lært seg mekanikken i spillet.

Kilde:

Har rundet spillet på soul level 1 og kastet bort alt for mange timer i det.

Edit:

Er forøvrig 30 og nerder en god del. Går mye i switch og PC-spill for tiden. Liker RPG spill med rik historie (witcher, horizon zero dawn etc)  og strategispill som CIV6. Spiller også en del PUBG med venner.

Takk for tipsene. Jeg skal huske de når jeg skal spille det på nytt. RPG-sjangeren er stappfull av godbiter synes jeg. Men ARPG er heller ikke ille. Har du spilt Shadows awakening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Alene, eneste jeg spiller sammen med andre er world of warships. Jeg har 2366 timer i EU4 🤷‍♂️ fordelt over 5 år.

Jøss! Favorittnasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
3 timer siden, Theya skrev:

Spiller (alt for mye...) overwatch 😄 er 31 år. Var raidleader i wow fra Vanilla til pandaria, men ble ganske lei.. Er innom wow sporadisk. 

Det er jo gøy å kunne koble av med spilling synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, Vanlig fyr skrev:

Hovedsaklig Brandenburg, men liker også Ungarn.

Okei. Jeg har for eks. spilt som Norge, Oirat, Mongolia, Gujrat (senere Hindustan) - bare for å nevne noen. Ungarn er ikke så verst. Noen gang prøvd Ryuku? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

(Noen her som tilfeldigvis kan hjelpe meg i tråden nedenfor? Lego worlds? 😅)

Anonymkode: 035a1...d7e

Fikk du hjelp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, 007_008_007 said:

Okei. Jeg har for eks. spilt som Norge, Oirat, Mongolia, Gujrat (senere Hindustan) - bare for å nevne noen. Ungarn er ikke så verst. Noen gang prøvd Ryuku? 😄

Jeg spilte Norge før Paradox introduserte colonial nations, noe som etter min mening ødela all moroa med kolonisering. Har ikke spilt Ryuku enda, siden det krever litt mer cheesing enn hva jeg foretrekker. Det er på bucket listen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må du gjerne mene, men da har du en annen definisjon enn allmennheten, media og de som skriver om spill. 

Anonymkode: 73cb6...f3e

https://en.wikipedia.org/wiki/Gamer
 

It is common for games media, games industry analysts, and academics to divide gamers into broad behavioral categories. These categories are sometimes separated by level of dedication to gaming, sometimes by primary type of game played, and sometimes by a combination of those and other factors. There is no general consensus on the definitions or names of these categories, though many attempts have been made to formalize them. An overview of these attempts and their common elements follows.

  • Newbie: Newbie, (commonly shortened to "noob", "n00b", or "newb") is a slang term for a novice or newcomer to a certain game, or to gaming in general.[16][17]
  • Casual gamer: The term casual gamer is often used for gamers who primarily play casual games, but can also refer to gamers who play less frequently than other gamers.[18] Casual gamers may play games designed for ease of gameplay, or play more involved games in short sessions, or at a slower pace than hardcore gamers.[5] The types of game that casual gamers play vary, and they are less likely to own a dedicated video game console.[19][20] Notable examples of casual games include The Sims and Nintendogs.[21] Casual gamer demographics vary greatly from those of other video gamers, as the typical casual gamer is older and more predominantly female.[22] "Fitness gamer"s, who play motion-based exercise games, are also seen as casual gamers.[23]
  • Core gamer: A core or mid-core gamer is a player with a wider range of interests than a casual gamer and is more likely to enthusiastically play different types of games,[24] but without the amount of time spent and sense of competition of a hardcore gamer. The mid-core gamer enjoys games but may not finish every game they buy, doesn't have time for long MMO quests,[25] and is a target consumer.[26] Nintendo president Satoru Iwata stated that they designed the Wii U to cater to core gamers who are in between the casual and hardcore categories.[27] A number of theories have been presented regarding the rise in popularity of mid-core games. James Hursthouse, the founder of Roadhouse Interactive, credits the evolution of devices towards tablets and touch-screen interfaces, whereas Jon Radoffof Disruptor Beam compares the emergence of mid-core games to similar increases in media sophistication that have occurred in media such as television.[28]
  • Hardcore gamer: Ernest Adams and Scott Kim have proposed classification metrics to distinguish "hardcore gamers" from casual gamers,[29] emphasizing action, competition, complexity, gaming communities, and staying abreast of developments in hardware and software. Others have attempted to draw the distinction based primarily on which platforms a gamer prefers,[30] or to decry the entire concept of delineating casual from hardcore as divisive and vague.[31]



Egentlig en unødvendig kommentar fra AB. Flisespikkeri er vel stikkordet.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Jeg spilte Norge før Paradox introduserte colonial nations, noe som etter min mening ødela all moroa med kolonisering. Har ikke spilt Ryuku enda, siden det krever litt mer cheesing enn hva jeg foretrekker. Det er på bucket listen min....

Har sett DDRJake gjøre en WC med Ryuku. Det var ikke bare bare. Paradox må neste begynne å utvikle EU5 fordi det virker som at de begynner å gå tomme for ideer når det gjelder EU4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
23 timer siden, Anciol skrev:

Glemte å si at jeg har gamet i 30 år, fikk min første pc som 5 åring;)

Det var jammen tidlig *respekt* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...